Ötvös Tibor

Batman: Arkham Origins

Denevérember a legnépszerűbb képregényhősök egyike, aki ráadásul az utóbbi években visszaszerezte legendás hírnevét. A filmiparban ez Christopher Nolan, a játékvilágban pedig a Rocksteady játszott ebben fontos szerepet.

A Batman: Arkham széria első két része hatalmas sikereket aratott és épp ezért várják nagyon sokan a harmadik epizódot. Ez azonban igazából egy nulladik rész lesz, hiszen az Arkham Origins Denevérember egyik első bevetését mutatja be, melyben megismerhetjük az összes gonosztevőt, akivel a későbbiekben is összefutottunk.

A bemutatott változatban csupán mellékküldetéseket kaptunk, a sztorivonallal nem ismerkedhettünk meg, így elsősorban a játékmenetre koncentrál a beszámolónk. A Rocksteady a sikert elsősorban nagyon kiforrott és egyszerű harcrendszerének köszönheti, melyet szinte komolyabb változtatás nélkül emelt át a WB Montreal.



Így továbbra is a többnyire kér gombos támadások kivitelezése a feladatunk. Ez azonban nem lesz olyan könnyű, mint eddig, hiszen az ellenfelek jóval okosabbak lettek és most már nem csak a bokszzsák szerepét töltik be. Sokszor támadnak majd vissza, térnek ki ütéseink elől és ezért kellemetlen perceket élhetünk át.

Ami viszont előrelépés, az a Detektív-mód megújulása. Az eddigi két részben ugyanis nem kapott annyira fontos szerepet, mivel többnyire csak az ellenfeleinket szemléltük vele. Most azonban valódi mini-játékok lesznek a nyomozós részek, melyek néha igen megizzasztanak majd.

Ráadásként az időt is tudjuk már így befolyásolni, vagyis előre-hátra tekerhetjük az időt, hogy megtudjuk, mikor mi történt. Ezt a részt egy látványos helikopteres balesetben mutatták be. Ki kellett nyomozni, hogy pontosan mi is történt. Az idő manipulálásával megtudhattuk, mikor vesztették el az uralmukat a gép felett és innen kiszámíthattuk a támadás kiindulási pontját.



Bemutatkozott a Remote Batclaw, mellyel két tárgyat vagy szemét ránthatunk össze. A grafika is hangulatos, a téli hóesésben nagyon jól lehet kalandozni. A jelek szerint a WB Montreal felnőhet a feladathoz és egy újabb sikeres kalanddal ajándékozhatja meg a Denevérember univerzumot. A Batman: Arkham Origins október 25-én jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #4
    shepherd rossz példa, mert nem előzményről van szó, hanem folytatásról.
    így nagyon is érdemes kiakadni. bár negem jobban zavar, hogy a karakterek nem a szokásos hangjukat kapták...
  • cylonflatus #3
    Ezen nem érdemes kiakadni szerintem, ez már lejárt lemez, régi probléma az rpg-k világában (elsősorban a folytatásoknál) ugye. Shepardöt is felfejleszted minden Mass Effect epizódban, nem? Most akkor jobb, ha kitalálnak egy amnéziát a karakternek, amiről mindenki tudja, hogy csak azért kell, hogy magyarázatul szolgáljon a képességek elvesztésére? Ha fontos, hogy legyen egy izzadságszagú magyarázat a kütyükre, tessék: a remote batclaw prototípus, nincs belőle több, és a játék végére tönkremegy, így Alfred sem tudja beküldeni az Asylumba :P Ezek játékok, ennyire ne keressünk realitást még ebben is.
  • Ender Wiggin #2
    sajnos ilyen részletekre nem adnak...
  • Szefmester #1
    Ez a remote batclaw a legnagyobb hiba az egészben. Egyszerűen azért mert akkor azt lehet mondani hogy a kezdő betszinek jobb cuccai voltak mint a rutinosnak. Mindezt azért hogy legyen valami újdonság is a játékban? Most már csak az hiányzik hogy a végén a feltápolt batman erősebb legyen mint az arkham asylumos kezdő karakter...