Gyurkity Péter

Részletek az AMD Fusion chipekről

Az AMD háza tájáról - nem túl nagy meglepetésre - éppen azt követően szivárogtak ki az újabb részletek a Fusion projektről, hogy az Intel ismertette a grafikus szegmensben hódítani hivatott saját megoldását.

A héten már szolgálhattunk érdekes hírekkel az Intel Larrabee projekttel kapcsolatban, kiderült például, hogy 8 és 48 mag közötti megoldásokkal jelentkezne első körben a cég, illetve hogy a teljesítményre sem lehet majd panasz - még akkor sem, ha brutális erőműveket nyilván nem várhatunk, ez nem is szerepel a célok között. Most az AMD fejlesztési terveibe pillanthatunk be, igaz alig néhány érdekes részletet illetően.

Ágazati források szerint ugyanis az AMD a TSMC-vel gyártatná le készülő hibrid chipjeit, amelyek első körben 2 hagyományos processzormagot, valamint egy grafikus vezérlőt tartalmaznak majd. A pontos felállást illetően már jó ideje zajlanak a találgatások, a friss hír szerint azonban első, Shrike kódnéven készülő sorozat példányai egy ikermagos Phenom asztali chipet, valamint az ATI RV800 kódjelzésű vezérlőjét foglalják magukba. Utóbbi némi meglepetést jelent, hiszen korábban az RV710 típus került előtérbe, ám a jelek szerint a cégnek elég ideje volt arra, hogy megfelelő változtatásokat eszközöljön az új belépő szintű vezérlőn.


Az RV800-ról eddig nem sok adat jelent meg, de azt tudjuk, hogy támogatja a DirectX 10.1 technológiát, a csíkszélesség pedig 55 nanométer helyett immár 40 nanométer lesz, ezzel a gyártástechnológiával készülnek majd ugyanis az első Fusion chipek. A Shrike sorozat azonban csak az első lépcsőt jelenti, hiszen mindössze átmenetet kínál majd a következő generáció előtt, amely 2010 elején készülne el - alig lemaradva az Intel mögött. A 32 nanométeren készülő Bulldozer magokat tartalmazó Falcon család az eredetileg tervezett 45 nanométeres technológia helyett veszi fel a vadonatúj csíkszélességet.

A forrás szerint az RV800 némileg többet nyújt majd teljesítményben, mint amit a csíkszélesség csökkenése (55->40 nm) révén várhatnánk, de pontos adatokkal még nem szolgáltak ezzel kapcsolatban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Palinko #17
    Nagyon tetszik az ötlet, és jó hogy mehet 2 irányba a dolog. Azt talán senki sem említette, hogy előnynek számíthat a minden 1 gyártótol (memória, cpu, gpu) vagy külömböző gyártóktol, de ők hangolnák össze így végül is kapnánk egy mai szemmel nézve MAC-et amiben sok lehetőség van, és tulajdonképpen nem lenne olyan kirekesztő a dolog mint a MAC esetében a túlzottan házon belüliség.
  • gkalcso #16
    A "Pro gémerek" a hardver fejlesztése helyett követelhetnék a játékgyártóktól a minőségi és eközben az erőforrásokkal takarékosan bánó programozást.
  • Kovász #15
    A "mindent egybe" dolog nem feltétlenül egyenlő az olcsósággal. Anno ugye a 2D/3D rendereléshez is két külön videokártya volt, aztán a kettőből lett egy. Most várhatóan ugyanez lesz a videokártya+proci kombóval.
  • dez #14
    Mind a kettő a célja volt, két irányban fejleszve.
  • Lokids #13
    Pedig mintha a projectnek a célja a CPU teljesítményének drasztikus emelése lett volna, nem pedig az olcsógépekbe szánt mindentegybe chipnek...
  • Xmas76 #12
    Lehet, hogy én vagyok buta, de ezek célja az ultra hordozhatóság. Minden egyben chip (CPU+GPU+memória vezérlő+PCIe), lehetőleg alacsony fogyasztással, alacsony hőkibocsátással. Már csak egy déli híd kell hozzá, meg memória, és kész az egész.

    Még a prezentáción is jól olvasható, hogy kifejezetten 1 inchnél vékonyabb notebook-ok támogatása a cél. Tehát nem kell rá izomagyú hűtés, és alacsony fogyasztás várható, ha 6 órát mondanak (füllentenek) Vista üzem mellett.
  • kandeláber #11
    A prociba rakott GPU nem (sem) csak grafikára használható, de ettől még képes helyettesíteni egy vga-t, ha a páciensnek nincsenek nagy igényei. Ha vannak, akkor vehet mellé videokártyát, de ez nem kötelező, ahogy jelenleg is, a chipsetbe integrált vga-k esetén.
  • kandeláber #10
    És a pro gamerek a vevők hány százalékát jelentik? Minden bizonnyal kevesebb, mint 10%-ot. Ők rakhatnak mellé rendes videokártyát, a többieknek meg jó lesz ez.
  • Lokids #9
    Nem értem mit beszéltek itt VGA elhagyásról?
    Ha jól tudom (javítani ha nem) a grafikus mag a processzor számítási teljesítményét hivatott javítani, a grafikához továbbra is meg kell venni a VGA karit. :P
  • RecoPhile #8
    Ezt persze mindkét gyártóra értem.