Berta Sándor

Személyre szóló reklámok a Mininél

A BMW német autógyártó vállalat szakemberei új reklámmegoldást találtak ki a cég tulajdonában lévő Mini márkához. A hirdetők igyekeznek minden tulajdonost személyesen megszólítani.

Az internetes és televíziós hirdetések korában a falragaszok és az utcai hirdetőtáblák elavultnak, ósdinak tűnnek. Azonban a BMW munkatársai megtalálták a módját annak, hogy miként használják ki ezeket a reklámlehetőségeket. Az autógyártó konszern korszerű technológiával ötvözte a plakátokat. A Mini négy amerikai városban is új típusú hirdetőtáblákat helyezett el. Ezek a reklámok személyre szólóan feliratokkal üdvözlik, sőt nevükön is szólítják az előttük elhaladó vagy az akár 150 méter távolságban lévő Mini tulajdonosokat, akkor is, ha éppen gyalog közlekednek.

A titok nyitja azokban a rádiótechnikás azonosítóchipekkel ellátott kulcstartókban rejlik, amiket minden Mini tulajdonos megkaphat. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy regisztrálja magát a cégnél, valamint ki kell tölteniük egy kérdőívet, aminek a segítségével számukra később személyre szabott hirdetéseket készíthetnek el a cég munkatársai. A kért adatok között van például az autójuk beceneve, vagy hogy miért döntöttek a Mini megvásárlása mellett.

A Mini bármikor tetszőlegesen megváltoztatja a plakátfalak tartalmát, így a reklámok mindig aktuálisak. Több szakember ugyanakkor kritizálta a megoldást, mert szerintük ennek segítségével már nagyobb távolságról is azonosíthatók az adott személyek. A Mini azonban cáfolta ezt, mondván a chipek semmilyen személyes adatot nem tartalmaznak, ráadásul a tárolt információkat is titkosítják, hogy azokhoz illetéktelen fél még véletlenül se juthasson hozzá.

Mindenesetre a személyre szóló hirdetések egy teljesen új fejezetet nyithatnak a termékek reklámozásában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mister #15
    aha, de jó lesz, hogy minden adatot kiolvasnak a kocsikulcsomból...
    a nevem, hol lakom, mikor nem vagyok épp otthon ( hiszen a tábla elött vagyok ), és legfőképp, a kocsim indítókódját...
    f@sza lesz.
    nemkell
  • Hegyikecske #14
    tökjó :D A mini csak a lehetőséget adja meg, aki akarja kihasználja aki nem nem, nekem egyenlőre így 5let szinten tetszik!
  • nbarnabas #13
    szerk:
    mármint ezt írná ki a kivetítő
  • nbarnabas #12
    jim vs john 0:0

    3
    2
    1
    fáááááááájt!!!!!
  • Prézli #11
    És mivan akkor, ha két chippes minitulaj van a tábla közelében?
  • smv #10
    Óriáskivetítőn egy jó forgalmas helyen:
    "Sanyi! Te már fél éve nem voltál nővel! Gyere beee!"
  • csorfab #9
    abban a néhányban én is benne lennék, az biztos
  • c4nn1b4l #8
    sztem sokakat idegesitene.
    amikor mar a csapbol is reklamok folynak pont az hianyzik, hogy a szemelytelen szar metamorphizaljon szemelyes szarra.
  • AranyKéz #7
    optimista
  • Brainpumper #6
    Egyre agresszívebbek a reklámok. A következő generációs hirdetőoszlopok robotok lesznek akik stukkert fognak rád vagy elektrosokk-al arra kényszerítenek hogy bemenj a boltba és megvedd a reklámozott cuccot.