Gyurkity Péter
Internetes eladásokkal kísérletezik a Peugeot
Az autógyártó beszállna a használt autók piacára, mégpedig a világhálón lebonyolított tranzakciókkal, ám arra vigyáznak, hogy ne sértsék saját partnerhálózatuk érdekeit.
A cég az interneten bonyolítaná le a használt gépjárművek eladását, vagyis maga is beszállna a piac eme területére, igaz egyelőre csak kísérleti jelleggel. A Peugeot ugyanis elsősorban arra kíváncsi, hogy a vásárlók mennyire hajlanak nagyobb összegek elköltésére a világhálón, illetve hogy milyen érdeklődést mutatnak egy ilyen kezdeményezés iránt.
A hírek szerint a gyártó mindössze 100 darabot kínál eladásra 1007-es modelljéből, amely főként kis mérete miatt lehetne népszerű, ám eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A változat rajtja meglehetősen rosszul sült el, az eladások csak lassan növekedtek, talán éppen ezért is szemelték ki a kísérletre, amelyet a www.vente-privee.com oldalán bonyolítanak le. Ez gyakorlatilag egy privát klub, amely elsősorban tagjai számára értékesíti a termékeket, a ruházati cikkektől a játékokon át a karórákig sokféle érdekességet. A hivatalos árakhoz képest jelentős, 30-70 százalék közötti kedvezményeket adnak, ami sokaknak vonzó ajánlat lehet.
A fizetés bankkártyával történik, ám a Peugeot kijelentette, hogy a leszállítást az előleg kifizetéséhez köti, amely viszont csekken zajlik majd. Az alacsony darabszámmal saját értékesítő hálózatuk érdekeire vigyáznak, a cégnél külön kiemelték, hogy nem szeretnének versenybe szállni partnereikkel, mindössze egy érdekes kísérlet lebonyolítása a cél. A tervek között állítólag nem szerepel az internetes kereskedelem felfuttatása, ám akkor felmerül a kérdés, hogy mi értelme van a kezdeményezésnek.
A cég az interneten bonyolítaná le a használt gépjárművek eladását, vagyis maga is beszállna a piac eme területére, igaz egyelőre csak kísérleti jelleggel. A Peugeot ugyanis elsősorban arra kíváncsi, hogy a vásárlók mennyire hajlanak nagyobb összegek elköltésére a világhálón, illetve hogy milyen érdeklődést mutatnak egy ilyen kezdeményezés iránt.
A hírek szerint a gyártó mindössze 100 darabot kínál eladásra 1007-es modelljéből, amely főként kis mérete miatt lehetne népszerű, ám eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A változat rajtja meglehetősen rosszul sült el, az eladások csak lassan növekedtek, talán éppen ezért is szemelték ki a kísérletre, amelyet a www.vente-privee.com oldalán bonyolítanak le. Ez gyakorlatilag egy privát klub, amely elsősorban tagjai számára értékesíti a termékeket, a ruházati cikkektől a játékokon át a karórákig sokféle érdekességet. A hivatalos árakhoz képest jelentős, 30-70 százalék közötti kedvezményeket adnak, ami sokaknak vonzó ajánlat lehet.
A fizetés bankkártyával történik, ám a Peugeot kijelentette, hogy a leszállítást az előleg kifizetéséhez köti, amely viszont csekken zajlik majd. Az alacsony darabszámmal saját értékesítő hálózatuk érdekeire vigyáznak, a cégnél külön kiemelték, hogy nem szeretnének versenybe szállni partnereikkel, mindössze egy érdekes kísérlet lebonyolítása a cél. A tervek között állítólag nem szerepel az internetes kereskedelem felfuttatása, ám akkor felmerül a kérdés, hogy mi értelme van a kezdeményezésnek.