Ötvös Tibor

Még nem fialt egy dollárt sem a That Dragon, Cancer


A szomorú That Dragon, Cancer több évig készült, de eddig egyetlen dollár profitot sem termelt és ennek okaként a videók vannak megnevezve.

A Numinous Games alkotása, a That Dragon, Cancer kapcsán feltehetően senki nem gondolta, hogy majd az eladási listák élére kerül a cím, ugyanakkor ekkora bukást sem predesztinált senki. És eme esetben komolyan előjött, hogy miközben a játékosok mennyire élvezik a különböző Let's Play videókat, addig a fejlesztőknek ez mekkora "károkat" okoz. Az egész onnan indult, hogy a fejlesztést vezető Ryan Green blogjában elárulta, hogy két hónap alatt 14 ezer darabot adtak el a programból (a SteamSpy oldalán is látszik a szám).

"A csapat még egyetlen dollárt sem látott az eladásokból" - árulta el Green. "Ugyanakkor szeretnék minél hamarabb kifizetni az összes adósságunkat." A bukás okának pedig meglepő módon a különböző Let's Play, azaz a végigjátszást bemutató videókat nevezte meg. "Alábecsültük azt, hogy hány olyan játékos van, aki megelégszik azzal, ha csak nézheti ahogy más játszik. Ha megnézzük az ilyen videók nézettségét és összehasonlítjuk az eladásokkal, látszik a hatalmas különbség. Sokan a teljes játékot feltették a csatornájukra mindenféle kommentár nélkül. Rengeteg Let's Play felhasználó csak a saját közösségi oldalának linkjét tette ki, a mi oldalunkra mutató link elmaradt."


"Fizettünk Jon Hillman számára a zenéért, mert beláttuk, hogy neki időre van szüksége ahhoz, hogy megalkossa a muzsikát. Ugyanakkor azt is gondoljuk, hogy ha más használja engedély nélkül a zenéjét, akkor számolnia kell a következményekkel." Ez a megjegyzés egyébként az egyik Youtube csatorna tulajdonosára vonatkozott, aki egy levélben megkérdezte Green-t, hogy visszavonják a szerzői jogi követelést a zene kapcsán vagy el kell távolítania a videót. A végére pedig még odaszúrta, hogy "szxr ha valaki más keres pénzt a videóim után".

Green ezek után kifejtette, hogy a That Dragon, Cancer három évig készült és nyolc ember dolgozott rajta. Ennek természetesen költsége volt és éppen ezért valahol érthető a vezetők felháborodottsága. Ugyanakkor sokan azon értetlenkednek, hogy mennyire etikus ha valaki a gyermekének szenvedését bemutató játékkal szeretne pénzt keresni. Mi nem foglalunk ebben állást, de az tény, hogy míg a paródiák és kritikák kapcsán vannak érvényes jogi megállapítások, addig az ilyen Walkthrough és Let's Play videók kapcsán nincs tiszta helyzet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AcsMarci #20
    Az a gond, hogy ha igényesen készíted el a játékot, akkor ezek a videók inkább vonzzák az embert, és arra ösztönzik, hogy ezt nekem is meg kell vennem és ki kell próbálnom. Ennél a játéknál ez azért nincs így, mert teljesen üres. Nincsenek ötletek, nincs megvalósítás. Egy 5 éves gyerek rajzolta, és egy 16 éves animálta. Mert ez a játék nem programozva van, hanem animálva. És ez még mindig nem lenne baj,mert a kategóriájában vannak hasonló darabok, de azoknál ott van egy lebilincselő történet. Itt még ez sincs. A történet maximum 2 mondatban összefoglalható.
    Utoljára szerkesztette: AcsMarci, 2016.05.13. 12:26:47
  • AcsMarci #19
    Ha egy játék annyira izgalmas és annyira ötlet-dús, hogy egy videóval ki lehet váltani, az már önmagában mindent elmond. Talán vissza kéne térni a régi módszerhez, amikor a fejlesztők kiadtak egy demó-t, és az alapján mindenki eldönthette, hogy akarja-e a játékot vagy sem. Mert a fejlesztői leírások és a trailer-ek a legtöbbször csak illusztrációk és közel sem állnak valósághoz.
    Ez a játék pedig tipikusan egy mese, alig kell benne csinálni valamit, és ezek mellet még a grafika is pocsék. Az pedig, hogy évekig készítették, nos az azt jelenti, hogy rengeteg más dolgot csináltak mellette. Az egyetlen dolog benne, amin látszik a tényleges munka, az a zene. A zenét készítő ember megérdemelné a pénzét, a többiek nem tettek le túl sok mindent az asztalra, főleg annak a tekintetében, hogy ma már vannak konkrét játék készítő programok, amikkel a különböző dolgokat egymás mellé dobálva lehet ennél sokkal jobb játékokat összerakni, méghozzá hónapok alatt. A textúrák olyanok, mintha az a kisbaba rajzolta volna őket, akiről a történet szól. Fizika szinte egyáltalán nincs a játékban, a dolgok egy megadott pályán mozognak, már ha mozognak. A játék készítőinek mélyen magukba kéne nézniük, és szívre tett kézzel bevallaniuk, hogy csak összecsaptak valamit, és ezért pénzt kérnek.
    A videók megtekintési száma nem azt jelenti, hogy ennyien nézték végig, hanem hogy ennyien nyitották meg. A többség szerintem csak bele-bele nézett, és miután látták az igénytelenséget, ki is kapcsolták.
    Én szeretem az indie játékokat, mert egyedi ötletekkel és megoldásokkal vannak tarkítva. A legtöbb játéknak van olyan eleme, ami miatt nem számít, hogy egyszerű a grafika. De itt még ez sem lehet elmondani. Nincsenek ötletek, nincsenek egyedi megoldások. Tipikusan egy összecsapott szemét, aminél annyi volt a terv, hogy készítek egy játékot amiben egy rákos gyerek van, és pont. Semmi terv, hogy miért lesz izgalmas, miért lesz jó.
  • cateran #18
    Hat ez a filmes hasonlat eleg szar..a film onmagaban audiovizalis elvezet, de 1 jatek megtekintese, ahogy mas jatszik vele mas kategoria..tudod, nezni a szexet es csinalni az 2 kulonbozo dolog...
    Amugy meg ezek szerint linearis a "jatek" es igy eleg 1 videot megnezni rola? Ja, hat szar ugy..majd nezz meg 1 kaland vagy rpg jatekot, ahol esetleg van 1000 dontes a jatekmenetben. meg mondjuk 10 kulonfele befejezes...Nem, ez egyszeruen siras, ami tobb okbol is erthetetlen..eloszor is, mert 15k eladas ebbol a szarbol igenis szep eredmeny (indiekent) masreszt meg ez 1 reteg retegenek a retegjateka...
    Utoljára szerkesztette: cateran, 2016.04.03. 00:17:39
  • gothmog #17
    Ok. Azt adom, hogy a videókhoz tessék odatenni a készítők linkjét is.
  • gothmog #16
    Ahha. Mert most a youtube-videók lettek az új mumus. A kalózokra nem lehet ráfogni, mert ez a darab még őket se érdekli. Akkor biztos a yutub. Nyilván. Hát szerintem meg pont ezt a projektet nem úgy kellett volna elkezdeni, hogy majd profitot termel... Értem én, hogy egyrészről így próbálják feldolgozni a gyászukat, de komolyan arra számítottak hogy profitot fog termelni? Egy ilyen téma?
    Amellett igazad van olyan szempontból, hogy adott játék (ami egyébként alapvetően egy interaktív formátum) natúr végigjátszási videóját végigülni kb. akkora szórakoztatóértékkel bír mintha egy látványfilmet kamerásan néznél végig. Sajtreszelő.
  • dbali #15
    Már bocs, de ez baromság. Rengeteg ember azért néz ilyen videókat, mert érdekli a játék, de inkább nem ad ki érte pénzt, mert nem akar kockáztatni. Ha meg végignézi a videót, akkor meg már nem fogja megvenni, mert látta a játékot, megismerte a sztorit stb és értelmetlen lenne újrajátszania. Ezzel konkrétan az a gond, hogy valahol útközben a fejlesztők felé nem jut el a pénz, amit megérdemelnének, te pedig nem fizetsz azért, amiért ők pénzt kérnek: zenéért/sztoriért/élményért/akármiért. A youtube-ra feltöltő random Pista meg meggazdagszik ebből. Nem tudom feltűnt-e, de a filmeket se rakják fel youtube-ra, mert ugye általában pénzt kérnek azért, hogy megnézd...
  • dbali #14
    Azért ezen kicsit el kellene gondolkodni, mert ennek komoly következménye lesz előbb utóbb. Ez az egész pont olyan, mintha valaki bemenne a moziba, felvenné kamerával a filmet, majd felrakná youtube-ra a legjobb minőségben és a feltöltő kapná a nézettségért a lóvét. Szerintetek ez okés? Mert ez nagyon nem okés...
  • Tinman #12
    Igen, jól mondod, a visual és a P&C kategóriába belefér és vannak ilyen depis cuccok már. Hirtelen a The Graveyard ugrik be 5 euroért, melyben egy bottal sántikáló idős asszonnyal sétálsz egy temetőbe, leülsz padra, nézed a sírokat és érzed az elmúlást... well played :-/

    http://store.steampowered.com/app/27020/?l=hungarian
  • cateran #11
    Megneztem a videot es nekem is ez ugrott be elsore...EZT 3 evig csinaltak? Arrol nem is szolva, hogy azert csak eladtak 15k darabot..15 dollarert...mint indie fejlesztok....nem sirni kellene, hanem pezsgot bontani es villogni vele a tobbiek elott....

    @Tinman#8: Nem..ez kategoriajaban sem kimagaslo...pontosabban nem is tudom mi ez..van ennek egyaltalan kategoriaja? Valahol a visual novel es a P&C kozott levo akarmi...
  • adler30 #10
    Ennek a játéknak a készítői,és akiknek csinálták,totál lelkibetegek.Akinek van gyereke,ettől nem gyengén depresszióssá válna.Én legalábbis biztosan.