Ötvös Tibor

Minecraft: Story Mode előzetes


Bemutatkozott a Minecraft: Story Mode, mely próbál egy történetet felépíteni a sztorival nem rendelkező franchise köré.

A TellTale Games számos klasszikus alkotást tett már le az asztalra, ezek többsége azonban korhatáros volt (The Walking Dead, Tales from the Borderlands, The Wolf Among Us). Pedig a kezdetek kezdetén a Vissza a jövőbe, a Sam & Max vagy még inkább a Wallace & Gromit mind a gyerekekhez is szólt és a csapat saját bevallása szerint erre az útra kíván visszatérni új projektjével.

Mikor a Minecraft: Story Mode bejelentésre került sokan nem tudták elképzelni, hogyan lesz a kultikus építgetős játékból egy vérbeli TellTale-kaland. Nos, a srácok ma kicsit többet is megmutattak a programból és ezek alapján igazán érdekesnek tűnik a program. A sztori szerint egy csapat Minecraft rajongó útját kísérhetjük végig, akik mindenáron el akarnak jutni egy ElderCon nevezetű rendezvényre, ami a MineCon paródiája, de valójában az összes kocka szokást kifigurázza majd.

A Telltale Games története során első alkalommal választhatjuk ki szabadon avatarunkat, azonban a név adott: Jesse. Hang is csak kettő lesz, így ez is limitált (Patton Oswalt vagy Catherine Taber). "A Walking Dead-ben fontos volt, hogy a kislány Clementine bőrét öltsük magunkra, mert így tudtuk a legjobban visszaadni a sorozat hangulatát" - árulta el Job Stauffer. "Láthattuk, hogyan kezelték ebben a rideg világban ezt a kislányt. Ha egy adott univerzumban játszódó játékot készítünk, akkor fontos megnézni ,magát a világot. És a Minecraft franchise "nem-semleges", nem fontos férfi vagy nő a szereplő. Azonban a karakteralkotás kiemelten fontos a rajongóknak."


A Minecraft: Story Mode azonban nem szakít teljesen a Telltale Games eddigi játékmenetével. A döntések itt is éppen olyan fontosak, mint a korábbi részekben. Így nem mindegy mikor kit mentünk meg vagy hagyunk veszni. Az akció-részeket tekintve a csapat tanult a korábbi, főleg a Game of Thrones világában elkövetett hibáiból és már jóval több lehetőséget kapunk. Persze a teljes szabadságról ne álmodozzunk (vagyis lehet, de az nem lesz), de most már nem pusztán a felbukkanó nyilakat vagy jeleket kell a megfelelő időben lenyomnunk.

Karakterünkkel harcok közben mozoghatunk előre-hátra, kiválaszthatjuk a célpontunkat és egyetlen gpombnyomással bármikor lesuhinthatunk a kardunkkal. Egy másik jelenetben, mikor a Minecraft világának zombijai (Creepers) elől menekültünk, akkor képesek voltunk futás közben elhajolni a karmok elől. A grafika pedig a Minecraft rajongók számára gyönyörűnek tűnik majd, a többieknek azonban biztosan szokni kell ezt a világot.

A Minecraft: Story Mode érdekes és egyedi vállalkozásnak tűnik és kíváncsian várjuk, mennyire tudja hozni majd a Telltale Games azt a színvonalat, amit megszoktunk tőlük. Bár megjelenési dátumot még mindig nem tudunk, de feltehetően amint lezárul a jelenleg futó két sorozatuk, már okosabbak leszünk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #42
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity#In_narcissism
    http://lmgtfy.com/?q=%22infantile+grandiosity%22
    -
    időpazarlás-e minecraftozni vagy sem, mert amennyiben fad , akkor igen, ráadásul az is vitatható hogy átfogó koncepció híján játéknak e tekinthető egyáltalán a minecraft , vagy brand-nek , hacsak a kocka grafikát nem tekintjük átfogó koncepciónak , mivel az leginkább gimmick kategória.

    "Persistent-world" jelleg lehetne az átfogó koncepció, de azzal érdekesmód nem jött ide senki, és nekem kell megemlíteni, notch meg eladta az egész kócerájt , szóval úgylátszik neki sem volt fontos koncepció a P-W jelleg.
  • gforce9 #41
    off: Miután az MC úgy van kitalálva, hogy az egyik blokk a másiknak adhat át információt, kötött anyagrendszert használ és a vannak a szilárd blokkok és a folyadékok, gázok viszont nincsenek, így ez a reaktorkütyü az egyik legjobb, amit meg lehet oldani. De természetesen vannak másfajták is. Mindegyikük csak elvi szinten közelíti a valóságot mert nem oktatásra, hanem játékra és egy kis agytornára van kitalálva. Az ilyen jellegű modok egyik őrülete a Gregtech, ahol már bizonyos szintű kémia is van. Az anyagokat különböző gépekben különböző eljárásokkal lehet izolálni vagy épp reakcióra bírni. Ez sem valósághű, csak elvi szinten követi a valóságot. Mindenesetre a Gregtech pláne egy olyan mod, ami nem gyerekeknek lett kitalálva.

    Az MC-nek meg azért lett sztorija csak mert így bevonzott néhány új játékost is, akik ha nem volt kijelölve nekik cél, nem tudtak vele mit kezdeni. De ebben a játékban az ember saját magának állít fel célokat, ez a lényege.
  • kvp #40
    "Hát nemigazán van fogalmad akkor arról, hol tart a játék. :)
    https://www.youtube.com/watch?v=l7ZwSFVYITU"

    Erdekes mod. Mondjuk az eredeti jatekhoz (es a story-hoz) mar kevesebb koze van, de jo szimulacios kornyezet lett belole. Sajnos csak kozvetlen energiatermelo es egykoros forralovizes reaktort tud szimulalni, de igy is latvanyos a szimulacio. Oktasi celra jo, bar meg csiszolni kellene rajta, mert a demonstraciot vegzo tanaroknak sokat kell javitgatniuk a pastebin-es kodot amire mindent beallitanak es gyerekeknek igy meg nem adhato oda. Raadasul a reaktor modellen is javitani kellene, de kezdetnek jo.

    A TIM is erdekes volt, csak 2d-s fix objektumokkal, amiknek csak 1-3 csatlakozasi pontjuk volt. Ehhez kepest itt minden kockanak van 6 es elvi felso limitkent tobb kocka van mint atom a Foldon. (csak ram es hattertar legyen hozza eleg)

    Az LDD viszont nem jatek, hanem egy tervezoprogram, a gyari tervezok is ezt hasznaljak (extended modban). Semmivel sem masabb mint egy autocad (3d modellezo) vagy egy scarm (terepasztal tervezo). Tehat nem szimulacios hanem tervezo szoftver. Mondjuk gyerekbaratabb, de a lego eleve az, szoval ez nem meglepo.

    ps: A hozzaszolasok alapjan tenyleg senki nem jatszotta vegig soha a minecraft alap tortenetet? (pedig Notch pont utanna lepett ki miutan azt befejezte)
  • Ahoy #39
    Ha erre linkelnél valami pszichológiai tanulmányt, azt megköszönném, Mr. Fotelszichiáter úr. Mert én minden vagyok csak nem nárcisztikus.

    Szerintem neked komoly gondjaid vannak, hogyha elítélsz valakit azért, mert más kicsit az értékrendje. Az ember jó eséllyel örök életében játszani fog, ez a lételemünk. Nevezheted PC játéknak, focinak, sakknak, LEGO-nak az unokákkal stb... Ez teljesen normális, ha valaki nem ilyen, az maximum a saját lelki szegénységi bizonyítványát mutatja és/vagy besavanyodott unalmas életét próbálja magyarázgatni.
  • Sir Cryalot #38
    "Szerintem te menj vissza a csőjátékok világába az való neked és nem a kreativitás!"

    ez a mondat meg nem csak "straw man" , hanem még "ego-trip" is.
  • Sir Cryalot #37
    -sajnos a koravénség és örök gyereklét is narcissztikusokra jellemző vonások.
  • Ahoy #36
    Én nem értem miért kell ezen vitatkozni. Ez a maga nemében zseniális játék. Fadság-e? Trend? Lehet... de van valami olyan hangulata, ami miatt egy LEGO Worlds nem lesz Minecraft. Persze az is jó, de más. Na ezt a hangulatot találta ki Notch.

    Ez a gyerekeknek készült dolog meg baromság. Hogy definiálnád a gyerekséget? Mi felnőttek örök gyerekek vagyunk, és csak a fantáziánk szab határt a dolgoknak. Nem véletlenül imádnak az apukák legózni vagy PC játékkal játszani a fiukkal, mert újra gyerekek lehetnek. Én nagyon szívesen multiznék Minecraftban a gyerekemmel :) Remélem megérem még ezt...

    Aki szerint gyerekeknek való, meg játékfejlesztés szégyene az ne foglalkozzon vele. Ne olvassa, ne játsszon vele. Felesleges viták ezek. Pontosan tudja mindenki, hogy Notch lehet lopta az alapötletet, azt is, hogy lehetett volna milliónyi cuccot belepakolni idővel... de ez senkit sem érdekel itt, mert a játék így is nagyon gazdag tartalmat rejt, pont a szabadságból adódóan. Mi játsszunk vele, nem azon gondolkozunk Notch mit csinált jól vagy rosszul.
    Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2015.09.15. 23:52:29
  • gforce9 #35
    Hát nemigazán van fogalmad akkor arról, hol tart a játék. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=l7ZwSFVYITU

    Egy kis ízelítő. Lényegében 2 mod a százakárhány mod közül, amit a pack tartalmaz. A a videóban lévő modok: Bigreactor, Computercraft.

    A video tartalma, biztonságos reaktor vezérlő programjának elkészítése. Figyelve az üzemanyag rudak állapotára, leeresztésére illetve kihúzására, a hőmérsékletre, a gőztelmelésre, a turbina fordulatára és mindezek automata szabályzása és kijelzése monitoron. Incredibe machines.... ja persze :) .... gyerekeknek való, aha. :) Igen gyerekek is tudnak benne játszani ez nem vitás, de megnézném azt a legózni szerető felnőttet, aki összehoz egy ilyen rendszert, nemhogy gyereket. Mindenki megtalálhatja benne a kihívást.

    Miért nem mondod azt, hogy nem tetszik a játék és kész? Az teljesen érthető, kinek mi jön be. De ez, hogy gyerekeknek való. Mert a többi játék kiknek való?
  • gforce9 #34
    Hát nem, valóban, én imádom a modokat :)
  • Macropus Rufus #33
    "Szerintem te menj vissza a csőjátékok világába az való neked és nem a kreativitás!"
    Kreativítás? :) Ezt már a Lego Digital Designer is tudta, bár ott nem lehet játszani a kész játékokkal (csak megrendelni és kihozzák neked)
    De ez semmivel nem kreatívabb mint a 286-os idében a TIM (Tthe incredible machine).