Berta Sándor

A luxusra fog koncentrálni az Apple

A Burberry divatmárka eddig vezetője, Angela Ahrendts veszi át azt a pozíciót, ami az elmúlt egy esztendőben betöltetlen volt. Az ő feladata lesz a több mint 400 Apple márkabolt működésének ellenőrzése és valószínűleg új piacok keresése.

Az Apple közleménye szerint Ahrendts közvetlenül Tim Cook vezérigazgatónak fog jelenteni és a hagyományos márkaboltok mellett az online üzletek felügyelete is hozzá tartozik majd. Elődje, John Browett tavaly októberben távozott. Ahrendts nyolc éven át volt a Burberry első embere és az irányítása alatt a divatcég jelentős mértékben növekedett. Csak az elmúlt hat hónap során 20 százalékkal nőtt a bevételük, ezért várható volt, hogy a Burberry részvények a hír hatására 6 százalékkal gyengültek. A menedzser a teljes karrierjét a divat területén töltötte, hiszen korábban a Burberry vetélytársainak számító Liz Clairborne Inc. és a Donna Karan International munkatársa volt. Utóda 2014 közepétől az a Christopher Bailey lesz, aki 2001 óta van a vállalatnál és hat éven át volt annak kreatív vezetője.

Az Apple hatalmas piaci erejét jelzi, hogy egy ekkora és ilyen sikeres cég vezérigazgatóját le tudta igazolni, hiszen Angela Ahrendts hiába lesz a jövőben beosztott, karrierje szempontjából ezek szerint ő ezt előrelépésként értékeli. Szintén ki kell emelni, hogy személyében Nagy-Britannia legjobban megfizetett cégvezetőjéről volt szó, tavaly 26 millió dollárt vihetett haza, azaz az amerikai cég valószínűleg ennél is többet kínál.


Angela Ahrendts és Christopher Bailey

Melyiket választanád?
  • Egy luxusmárka vezetése
  • Beosztottként Tim Cook alatt
Az Apple már a második szakembert csábította el a divatszakmából. Júliusban az Yves Saint Laurent párizsi divatház vezérigazgatója, Paul Deneve kapcsán vált ismertté, hogy a jövőben az Apple dolgozója lesz. A férfi 1990-től hét éven keresztül volt a társaság menedzsere és az is kiderült, hogy szintén közvetlenül Tim Cook alá fog tartozni. Az amerikai városok erősen versengenek egymással azért, hogy nálunk legyenek az Apple legújabb üzletei. Az egyes települések különböző engedményeket tesznek a cégnek. A vállalat tavaly 40 üzletet nyitott többek között Ausztráliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Kínában. E beruházásokra több mint 900 millió dollárt különített el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vol Jin #9
    Nehogy már egy város versenyezzen azért, hogy az Apple egy boltot nyisson náluk!
  • Sir Quno Jedi #8
    Korai Star Trek egyenruhák is faják, mert a férifakat egészen, de a nőket szinte semennyire sem takarták. Érteni kell csak hozzá, hogy hogyan lehet eladni a dolgokat. :D
  • levente68 #7
    Ja, mint az Issey Miyake tervezésű egyszerű garbó...

    "A Sony - ahol mindig is nagy hangsúlyt fektettek a stílusra -
    Issey Miyakét, a híres divattervezőt kérte fel az uniformis
    megalkotására, aki hasadásgátló szövetből készített
    lecipzározható ujjú köpenyt a munkások számára.
    „Felhívtam Issey Miyakét és megkértem, hogy készítsen az
    Apple számára is egyenruhát — emlékezett vissza Jobs.
    — Néhány mintadarabbal tértem haza, és mondtam a
    munkatársaknak, hogy milyen klassz lenne, ha ilyet
    viselnénk. Nagy füttykoncert volt a válasz. Senkinek sem
    tetszett az ötlet.” Közben azonban nemcsak
    összebarátkozott Miyakéval, akit rendszeresen
    meglátogatott, de beleszeretett abba az ötletbe, hogy neki
    saját magának legyen egyenruhája. Egyrészt praktikus (ez
    volt a fő érve), másrészt egyedi stílust kölcsönöz neki. „Így
    hát megkértem Isseyt, hogy készítsen nekem abból a
    fekete garbóból párat, ami úgy tetszett. Csinált is rögtön
    vagy százat.” Jobs a történet mesélése közben észrevette,
    hogy még a szám is tátva maradt, ezért megmutatta a
    szekrényben sorakozó ruhadarabokat. „Ezeket hordom -
    mondta -, és van elég, hogy kitartsanak életem végéig.”"


    Szerintem teljesen normális dolog ez...


    Bazinga!!!!!
  • levente68 #6
    "Az amerikai városok erősen versengenek egymással azért, hogy nálunk legyenek az Apple legújabb üzletei."

    Ez komoly? Eddig sem volt egyszerű véleményem usákia ostoba lakóiról, de ez bevallom, megakasztott...
  • Sir Quno Jedi #5
    Mondjuk ez egy teljesen járható taktika, hogy a store-jaikat a legjobb divatszakemberekkel teszik kívánatossá a butazoidoknak. Ne feledjük, az SS egyenruhák is a világ legjobb divattervezőinek kezei közül kerültek ki. Köhhh...
  • asgh #4
    A szavazás a flamet akarja generálni vagy mégis mi célt szolgál? A "vezessek-e luxusmárkát" kérdés Magyarországon hány embernek okoz fejtörést?
  • G_ArchAngel #3
    "A férfi 1990-től hét éven keresztül volt a társaság menedzsere és az is kiderült, hogy szintén közvetlenül Tim Cook alá fog tartozni."

    Bocs, de ezen felröhögtem Timmy szexuális beállítottságát ismerve :D
  • GregSB #2
    Értelmezd a cikket. A boltokért lesz felelős, a termékekbe nem lesz semmilyen beleszólása.
  • csimmasz #1
    Vajon ez jóhír a vásárlóknak?
    Vagy mostantól nagyon cool gagyikat árulnak majd?
    Kíváncsi leszek milyen valtozásokat hoz a divat buksza. :)
    Nem mintha eddig nem lett volna divat is egyben az apple termék, amellett , hogy használható igényes készülékeket gyártott.