280
-
#280 Noh ennyi és már választ is kaptál a kérdésedre, minden offence nélkül. Ebben egyébként akkor az ipad2 jobb egy kicsit, gondolom a kisebb felbontású képernyő miatt, vagy nemtom :) -
#279 "Könnyen utána járhatsz, hiszen ott van nálad egy ipad, csak indítsd el rajta a filmeket és hagyd magára. (vagy nézd). Megdöl az összes kétséged."
Letesztelve, ahogy sejtettem, hülyeség a tesztben szereplő érték
720p-s videót 60%-os fényerőnél az iPad3 valamivel több, mint 10,5 órán át bírt lejátszani. -
Papichulo #278 "Oké, logikailag hibátlan a program, de ha lassú, akkor nem felel meg a futási idejű tesztnek, ergo meg kell, hogy bukjon. Erre az általam leírt tesztprogram alkalmas"
Olyan tesztprogram nem letezik, ami minden tekintetben tudja merni a futasteljesitmenyt. Vagy ugy gondolod, hogy egy mesterseges intelligencia elkezd jatszani mondjuk egy jatekkal es teszteli, hogy esetleg a nyolcadik palyan ha balra mesz a malomnal, akkor lesz egy hatalmas belassulas vagy fagyas? Ezt jozan esszel is be lehet latni, hogy mennyire irrealis, nem kell ehhez programozni tudni. Olyan agyament otleteid vannak neha...
"Hát pl. a program dokumentációjával. Abban szerepelnie kell alap adatoknak (pl. az általad leírt ajánlott FPS számnak is). "
Van par alkalmazasom az appstore-ben es semmi hasonlo adatot nem kellett sohasem megadni a submit alkalmaval. Es nem vizsgalnak futasteljesitmenyt sem. Ha szar a program, akkor a vasarlok ugyis lepontozzak es a kutya sem fogja venni.
Direkt kikerestem az Apple Developer oldalrol:
"In addition to your binary, you will need to submit or assign several attributes for your app, including:
App Name
App Description
Primary and Secondary Category
Subcategories
Copyright
App Rating
Keywords
SKU Number
Application URL
Screenshots
Support URL
Support Email Address
End User License Agreement
Pricing, Available Date, Territories
Large App Icon 1024 x 1024"
-
#277 Jah bocs, most látom, hogy lemaradt egy 1-es a 7 előtt :)
Szóval 17 millió eladott apple táblagép a Samsung 2.5 milliójával szemben. Elég jelentős különbség. -
#276 Miért mennyit tévedtem? -
Sir Ny #275 ,,Egyelőre csak a Samsung jön fel, és amíg egy negyedévben 2.5 millió tabletet ad el az Apple 7.5 milliójával szemben "
majdnem -
#274 "Hogy mindez hogyan oldható meg? Hát pl. a program dokumentációjával. Abban szerepelnie kell alap adatoknak (pl. az általad leírt ajánlott FPS számnak is). De egyszerűbb megoldás is lenne (amit tudomásom szerint az Apple nem alkalmaz): egy szimpla adatlap kitöltésével meg lehet adni alap adatokat (ilyen pl. az általad emlegetett FPS is), majd a beküldött adatlapot be lehet adni a tesztprogramnak, hogy az onnan szedje le a szükséges adatokat. Ez egy szimpla űrlap megoldás, tucatjával alkalmazzák. "
De itt még mindig nem lehetne alkalmazni, ugyanott tartunk. Beírom az ürlapra, hogy az én játékom 12fps-el megy, a program leméri, tényleg annyi, mehet is tovább. Vagy innentől már elkezdenéd bonyolítani, hogy márpedig egy akicójátéknak minimum ennyivel meg ennyivel kell mennie, egy stratégiainak meg annyival meg annyival. A szöveges kalandjátékra más megengedő érték lenne. Felvázoltál egy teljesen életképtelen ötletet ismét.
"4x gyorsabb GPU nem bizonyított, ezt már kitárgyaltuk."
Kitárgyaltuk?? Igen kitárgyaltuk, hogy egyértelműen bizonyított. Megnézted a linkeket? Mégegyszer mert lusta vagy: http://www.anandtech.com/show/6126/glbenchmark-25-performance-on-ios-and-android-devices
"Az aksi idő sem, hiszen a kistesó adatait alapul véve ebben az új Concorde órákkal fogja verni az iPad-ot"
Azt még várjuk meg, egyelőre csak papíron.
"Mindkettőnél első 2MP, hátsó 5MP..."
És a készült képeket is megnézted? Ugye most nem készülsz megint egy olyan baromságot mondani, hogy 5Mpixel A fényképező = 5Mpixel B fényképező? Jónéhány 8-10Mpixeles telefon van (leginkább kínai) a piacon aminek a képminősége az iphone 3G képminőségét sem éri el.
"Ismét ott vagyunk, hogy itthon esetleg az itthoni helyzetet vegyük alapul."
Vehetjük, csak akkor ezt ne olyan cikknél tegyük ami világviszonylatról szól. Ebben az esetben az egész beszélgetésünk okafogyottá válik, ugyanis mint többször többen leírták már, magyarországon a tablet értékesítés a nagy piacokhoz képest hibahatár szintjén mozog. Érdekes adalék, hogy USA-ban van olyan 1db üzlet amelyik több készüléket ad el mint egész magyarország.
"De ha azt nézem, hogy a többi gyártó (köztük a Samsung is) igen gyorsan jön fel tablet eladásban, bizony elgondolkodtató, hogy hogyan is alakul ez az "emberek meg eldöntik" dolog."
Egyelőre csak a Samsung jön fel, és amíg egy negyedévben 2.5 millió tabletet ad el az Apple 7.5 milliójával szemben addig azt hiszem nincs is miről beszélni, mindezt úgy, hogy Appleből csak 1 modell kapható (+1 kifutó már nem gyártott típus) Samsungból meg franc tudja hány variáns már.
"Azért mókás dolog egy olyan ellenfelet felhozni, ami köztudottan megbukott (bár én inkább úgy fogalmaznék, hogy még nem volt esélye felfutni, lévén túl új készülék)."
Akkor már nem is lesz esélye, mert az Ipad3 lekörözte durván.
"addig az iPad esetében pont ellenkezőleg, a gyárilag meghatározott 12 órához képest ők 14 óránál is többet mértek. Ennek így nagyon Apple reklám szaga van..."
Könnyen utána járhatsz, hiszen ott van nálad egy ipad, csak indítsd el rajta a filmeket és hagyd magára. (vagy nézd). Megdöl az összes kétséged.
"Ami még feltűnt: a belinkelt videón érdemes megnézni a jetsky-s játék tesztjét. Azon is inkább a vizfröccs effekt és a g-szenzor reakció ideje az érdekes. Míg a Prime a legkisebb mozdulatra is reagált, érdemes volt figyelni, hogy mekkora volt a reakció idő az iPAd3-nál és mekkora mozdulat volt hozzá szükséges. Az elötte lévő játék is egy érdekes probléma: érdemes megnézni, mennyivel részletesebb a kép az Asus gépén (pl. az ott lévő zászlók, amik az IOS--es verziónál érdekes módon nem jelentek meg)."
És erről írnak is (csak valamiért ezt megint figyelmen kívül hagytad), ezek Tegra-ra optimalizált játékok, de mivel az Ipadra optimalizált játékok nagyrésze Apple exkluzív ezért olyan programmal nem nagyon tudták nézni a dolgot. Így maradt ez. -
#273 "Ad kettő: az általam leírt módszerrel az ellenörző program simán megfogja a hibás alkalmazásokat, mivel mint írtam, nem csak a kódot nézi, hanem futtatja is azt és megadott értékekre figyel (pl. válaszidő, futási idő, stb.)"
Ebben mi nem érthető?
Oké, logikailag hibátlan a program, de ha lassú, akkor nem felel meg a futási idejű tesztnek, ergo meg kell, hogy bukjon. Erre az általam leírt tesztprogram alkalmas, verseny kiértékelésnél láttam is olyat, hogy azért vontak le pontot, mert bár a program kiválóan működöt és nem volt benne kódhiba, de a megadott időkereten belül nem futott le. Ugyanez levezethető folyamatokra, tehát ha egy folyamat túl lassú, a progi bukik. Ez szimpla futás idejű tesztelés, nem több.
Hogy mindez hogyan oldható meg? Hát pl. a program dokumentációjával. Abban szerepelnie kell alap adatoknak (pl. az általad leírt ajánlott FPS számnak is). De egyszerűbb megoldás is lenne (amit tudomásom szerint az Apple nem alkalmaz): egy szimpla adatlap kitöltésével meg lehet adni alap adatokat (ilyen pl. az általad emlegetett FPS is), majd a beküldött adatlapot be lehet adni a tesztprogramnak, hogy az onnan szedje le a szükséges adatokat. Ez egy szimpla űrlap megoldás, tucatjával alkalmazzák.
"Igen, kijelző felbontásban és szinhűségben is elmarad tőle. Valamint mindig átsiklassz a 4x gyorsabb GPU-n is. Valamint az akkumulátor időn. Valamint a sokkal jobb minőségű kamerán. Ha jól gondolom akkor a Concorde nem tud LTE (4G) sem. Valószínűleg sorolhatnám még."
4x gyorsabb GPU nem bizonyított, ezt már kitárgyaltuk. Az aksi idő sem, hiszen a kistesó adatait alapul véve ebben az új Concorde órákkal fogja verni az iPad-ot (már csak azt tekintetbe véve, hogy az új gép egy 7200mAh-s aksit kapott). Kamera hol jobb? Mindkettőnél első 2MP, hátsó 5MP... Valóban, 4G csak támogatva van, külső egységgel elérhető.
"Ez továbbra is a te véleményed. Az emberek meg eldöntik, hogy adnak-e a plusz feature-ökért plusz pénzt vagy nem. Aki olcsón akar egy egyszerű tabletet aminek pár funkcióját használja ő nem fog. (barátom és a Galaxy Tab esete), aki használja a többi funkciót is, esetleg jobbat akar (hacsak egy képernyőnyivel is) az igen. (és azt még haver is elismeri, hogy a Galaxy Tab nem ugyanabban a ligában játszik mint az ipad). Valamint folyamatosan elfeledkezel róla, hogy a célpiacokon olcsó eszközökről beszélünk. USA-ban 1 hét munka egy ipad, kevés embert érdekel, hogy a másik ami ráadásul ebben - abban kevesebbet is tud max 1 napi munkával kevesebbért kapható."
Ismét ott vagyunk, hogy itthon esetleg az itthoni helyzetet vegyük alapul. De ha azt nézem, hogy a többi gyártó (köztük a Samsung is) igen gyorsan jön fel tablet eladásban, bizony elgondolkodtató, hogy hogyan is alakul ez az "emberek meg eldöntik" dolog.
"És akkor álljon itt egy ipad vs. Transformer Prime konklúzió (utóbbi ugye árban szinte ugyanannyi és nem kétséges hogy komolyabb gép mint a Concorde):"
Azért mókás dolog egy olyan ellenfelet felhozni, ami köztudottan megbukott (bár én inkább úgy fogalmaznék, hogy még nem volt esélye felfutni, lévén túl új készülék). De az is elgondolkodtató, hogy mennyivel másabb értékek jöttek ki az általad leírt cikknél üzemidőre, mint ami a hivatalos üzemidő (a hivatalos szerint 720p-s videót 60%-os fényerőnél tud 12 órán át játszani, dokkolóval ez 18 órára bővül). Valóban, szokott a hivatalos és a teszteredmények között különbség lenni, de nem ilyen számot tevő.
Ezeket a "hivatalos" teszteket néha nem árt fentartással kezelni (pont ezért kezdtünk el mi is tesztelgetni), mivel érdekes módon sokszor kiderül, hogy az általuk megadott adatok egyáltalán nem reálisak. Ennél a tesztnél is felmerül ez bennem, látva ezt a közel 40%-os eltérést a gyári és a tesztadatok között. Érdekes módon míg az Asus gépénél lefelé ment az teszt szerint az idő, addig az iPad esetében pont ellenkezőleg, a gyárilag meghatározott 12 órához képest ők 14 óránál is többet mértek. Ennek így nagyon Apple reklám szaga van...
Amit kapásból megjegyeznék: elég fontos adatok egyszerűen nincsenek benne a cikkben (ilyen pl. az a neméppen elhanyagolható "apróság", hogy hányas Android volt a tesztalanyon, ugyanis bár gyárilag 3.2-vel jön ki a Prime, pár perc alatt ráhúzható az új 4.0.3-as verzió, ami sokkal jobban képes optimalizálni a készüléket). Ami még feltűnt: a belinkelt videón érdemes megnézni a jetsky-s játék tesztjét. Azon is inkább a vizfröccs effekt és a g-szenzor reakció ideje az érdekes. Míg a Prime a legkisebb mozdulatra is reagált, érdemes volt figyelni, hogy mekkora volt a reakció idő az iPAd3-nál és mekkora mozdulat volt hozzá szükséges. Az elötte lévő játék is egy érdekes probléma: érdemes megnézni, mennyivel részletesebb a kép az Asus gépén (pl. az ott lévő zászlók, amik az IOS--es verziónál érdekes módon nem jelentek meg).
A második videó még aranyosabb. Érdemes megnézni, mennyi idő telik el az Asus gépén, míg teljesen bejön az első behívott oldal (oldalsávval, mindennel együtt) és mennyi idő, míg az iPAd behozza az egészet. Érdekesnek találom, hogy bár az Asus elöbb behozta az összes komponenst (a dolog szemmel látható!), mégis a teszter megszólal, hogy az iPAd3 a gyorsabb... A többi lapnál azt kell, hogy mondjam, valami bunda van, az iPAd3 szerintem cache-ből dolgozott, ugyanis ugyanolyan tempójú neten egyszerűen nincs ekkora különbség.
Megjegyzem, a videóknál sem esik szó az általam hiányolt adatokról (Android verzió), sőt, a böngészős tesztnél kapásból felmerül mégegy érdekes kérdés: az eredmények milyen böngésző mely verziójával készültek. -
#272 Utolsó válaszom mert beragadtál egy végtelen ciklusba.
"Ad kettő: az általam leírt módszerrel az ellenörző program simán megfogja a hibás alkalmazásokat, mivel mint írtam, nem csak a kódot nézi, hanem futtatja is azt és megadott értékekre figyel (pl. válaszidő, futási idő, stb.). Ha valami hibádzik, hiába nem derül ki a kód ellenőrzésekor, a futásteszt alatt ki fog sülni."
Huszonötödjére is leírom. Egy szarul megírt alkalmazás NEM HIBÁS alkalmazás. Tökéletesen fut csak lassan. A világon semmilyen program nem fogja megfogni, mert nincs benne hiba. Miért olyan nehéz ezt megérteni? Ha én Flashből fordítok át egy játékot iOS kódra, attól az még egy szar flashben megírt játék lesz - nem véletlenül nem ebben írják a premier játékokat. A kód azonban bármilyen algoritmussal nézve HIBÁTLAN. A futása már szar, de ezt semmi nem szűri ki, hiszen szegény ellenőrző program honnan a fenéből tudná, hogy én a képernyőn a helikpotert milyen sebességgel szeretném mozgatni.
Egyszerűen nekem az jön le, hogy te életedben nem írtál programot, de még csak nem is láttál olyat aki írt már. Nemrég volt itt egy cikk, hogy linuxra portolta a Valve az egyik játékát és az első változat 6fps-el futott. Ettől az még "durván szólva" egy hibátlan program volt, átment volna bármilyen programozást vizsgáló rostán. Ezután jön az optimalizáció, ahol nekiállnak és a 6-ból előszőr lesz 20, utána még jobban gyűrkőznek és a 20-ból lesz 60 majd 100 végül egy jó hardveren 300fps-t is el lehet érni. Van olyan játékfejlesztő aki a 20-ig, esetleg 40-ig jutást engedheti meg magának időben, és van olyan (Valve, Blizzard) akit nem érdekelnek a dátumok, akkor adják ki a programot amikor szerintük kész. Nekem több barátom dolgozik/dolgozott a játékiparban, elég jó rálátásom van, hogy hogyan működik ez.
"Visszatértünk oda, hogy az iPad mitől csúcs hardver? Felmutattam egypéldát, ami valóban, a kijelzőben elmarad tőle és valóban, nincs benne GPS."
Igen, kijelző felbontásban és szinhűségben is elmarad tőle. Valamint mindig átsiklassz a 4x gyorsabb GPU-n is. Valamint az akkumulátor időn. Valamint a sokkal jobb minőségű kamerán. Ha jól gondolom akkor a Concorde nem tud LTE (4G) sem. Valószínűleg sorolhatnám még.
"Valóban, közel 2x akkora a felbontás egy ugyanakkora kijelzőn, de mire van ez kihasználva? Mert úgy isten igazából semmire, csak el lehet mondani, hogy az Appler gépe ebben jobb. Másban azonban nem nagyon,"
Kapásból felsoroltam párat. Számomra az is furcsa, hogy szinte minden tesztet az ipad3 nyer bármivel is hasonlítod össze, csak te meg néhány forumhuszár mondja hogy ez nem úgy van. A nagy felbontást pl a fotós haverod jól kitudná használni, mert az ipad3-nak olyan képe van amit nem tudsz überelni semmelyik másik készülékkel, és ezt minden laikus rögtön látja ránézésre. Egy teljesen más kategória. Ráadásul ipadon ugye szoftver is van ami használja ezt a felbontást az editáló és játék egyaránt. A többiről nem is beszélve.
"tehát továbbra is azt mondom, hogy tudásához képest egy túlárazott termék sok hiányossággal."
Ez továbbra is a te véleményed. Az emberek meg eldöntik, hogy adnak-e a plusz feature-ökért plusz pénzt vagy nem. Aki olcsón akar egy egyszerű tabletet aminek pár funkcióját használja ő nem fog. (barátom és a Galaxy Tab esete), aki használja a többi funkciót is, esetleg jobbat akar (hacsak egy képernyőnyivel is) az igen. (és azt még haver is elismeri, hogy a Galaxy Tab nem ugyanabban a ligában játszik mint az ipad). Valamint folyamatosan elfeledkezel róla, hogy a célpiacokon olcsó eszközökről beszélünk. USA-ban 1 hét munka egy ipad, kevés embert érdekel, hogy a másik ami ráadásul ebben - abban kevesebbet is tud max 1 napi munkával kevesebbért kapható.
És akkor álljon itt egy ipad vs. Transformer Prime konklúzió (utóbbi ugye árban szinte ugyanannyi és nem kétséges hogy komolyabb gép mint a Concorde):
"You can purchase a 32GB Prime for the price of a 16GB iPad."
Egy 32Gb-os Prime-ot kapsz egy 16GB-os ipad áráért.
"That difference is worth consideration, but in my opinion the gap in price does not compensate for the Prime’s disadvantages."
A különbség elgondolkodtató, de véleményem szerint az árkülönbség nem kompenzálja a Prime hátrányait.
"As I think this comparison shows, the new iPad is substantially better than the next-best competitor. When judged relative to the competition the iPad 3 is the best product Apple makes and among the best consumer electronics products available today. Everyone else is still trying to catch up."
Ugy gondolom, hogy ahogy az összehasonlítás is mutatja, az új ipad jelentősen jobb mint a következő legjobb khívó. Ha szigorúan nézzük a konkurenciához képest az Ipad3 a legjobb termék amit az Apple készít és az egyik legjobb elektronikus termék ami elérhető ma. A többiek meg csak próbálják tartani a lépést.
-
#271 Ad egy: nem, nem én mondtam ekkora hülyeséget.
Ad kettő: az általam leírt módszerrel az ellenörző program simán megfogja a hibás alkalmazásokat, mivel mint írtam, nem csak a kódot nézi, hanem futtatja is azt és megadott értékekre figyel (pl. válaszidő, futási idő, stb.). Ha valami hibádzik, hiába nem derül ki a kód ellenőrzésekor, a futásteszt alatt ki fog sülni.
Az egyetlen hiba, amit tényleg nem lehet így se kiszűrni, az az összeférhetetlenségi hiba. Ez annyira egyedi eset, hogy lényegében nem megcsíphető, éppen ezért van a legtöbb programnak ma már automatikus hibajelentés küldési lehetősége. Ezek a hibák kizárólag a végfelhasználónál kerülhetnek elő, hiszen minden felhasználó egyéni szoftverkörnyezetet használ egy bizonyos szinten.
Visszatértünk oda, hogy az iPad mitől csúcs hardver? Felmutattam egypéldát, ami valóban, a kijelzőben elmarad tőle és valóban, nincs benne GPS. Utóbbi megoldható probléma, elöbbire meg egyetértünk, ha valakinek az a legfontosabb, hogy a kijelzője Retina kijelző legyen, hát vegye meg a 1,5x annyiba kerülő almás készüléket. Valóban, közel 2x akkora a felbontás egy ugyanakkora kijelzőn, de mire van ez kihasználva? Mert úgy isten igazából semmire, csak el lehet mondani, hogy az Appler gépe ebben jobb. Másban azonban nem nagyon, tehát továbbra is azt mondom, hogy tudásához képest egy túlárazott termék sok hiányossággal. -
#270 Na részemről lassan kiszálok mert körbe - körbe mászkálunk.
1, Nem tudom programoztál-e már, de gyanítom nem ugyanis rossz portról sem hallottál még, (Sőt megint nem nézted meg a linkelt rossz PC játékok videót - vagy legalábbis figyelmen kívül hagytad - ez érdekes szokásod)
2, Egyszer el kéne fogadnotok már, hogy nem mindenkinek ugyanaz az igénye, és nem mindig csak TE vagy az okos, más is éppen úgy utána néz annak mit vesz, lehet, hogy hetekig nézegeti a kínálatot mielőtt egy ipadot vesz. Apple hatereknél ez úgy jön mindig le, hogy aki androidos készüléket vesz az megalapozott döntést hoz - aki ipadot az hülye vagy sznob. Ezt el kéne már felejteni mert nagyon unalmas.
3, Légy szíves nézz utána dolgoknak mielőtt tényként írod őket, mert így is tele van hülyeséggel a forum - lásd a múltkor valaki itt (nem te voltál?) meg akarta magyarázni, hogy az apple termékek nem USB-vel csatlakoznak a PC-hez. Pedig ehhez tényleg csak annyi kell, hogy legalább már látott ilyet közelről. Ennek ellenére ez az ember folyamatosan kötötte az ebet a karóhoz mégpedig iphone, ipad tulajoknak (köztük nekem) akarta bemagyarázni, hogy márpedig az nem USB-vel kapcsolódik.
Nos ilyen színvonal urakoldik itt manapság, és gyanítom ez is elő fog jönni még párszor, mint ahogy előjött a nem szabványos fülhallgató, a nem tud divxet lejátszani mellett, a DRM-es mp3-tól kezdve minden baromság. Egyszerűen nem lehet őket kiírtani pedig ezek mind-mind olyan dolgok amik egy próba esetén rögtön kiderülnek, tehát a fikázók nagy része ezek alapján olyan ember aki elvből fikázza de soha nem látta még ezeket a termékeket közelről. -
#269 "Egy professzionális ellenörző szoftver nem csak kód szinten ellenőriz, hanem futtatási tulajdonságokat is néz. Szóval ha ilyen probléma van, hogy valahol nem megfelelő a kód, még ha a beadott feltételeknek meg is felel, ki fogja szűrni, hiszen a futtatási teszten meg fog bukni."
Ha hibátlanul fut akkor hol bukna meg? Soha nem fog megbukni semmilyen szoftver által.
Dragonfire: nem hivatalos, Apple által támogatott fejlesztő környezet, pontosan a műkedvelő kategóriába esik.
"Flash CS5.5: no, ezt kapásból vissza is dobnám, már csak azért is, mert az Apple nem támogatja a készülékein a FLASH technológiát."
Mi köze a kettőnek egymáshoz? Látod megint hülyeséget beszélsz, anélkül, hogy utána néznél. A weboldalakon nem támogatja a flash-t a futtatható állományokat viszont mindig is támogatta. Csak neked csak most én kikerestem (mert tudod én nem pofázok olyat amihez nem értek, vagy legalább veszem a fáradtságot, hogy utána nézzek)
"Flash CS5.5 – Has become a very good solution with the Flash iPhone Packager. The packager for iOS allows you to compile apps on the windows platform. If you’ve been using flash you can rejoice in Apple’s latest policy, it performs ok, but don’t expect highest performance games, and Papervision to run in here. No mac required. Something that has been asked is if it is possible to create flash iOS apps in an evironment other than the official Adobe one.. absolutely, you can compile with the Flex compiler, and package your apps for iPhone as long as you follow the asme guidelines."
Airplay: mint fejlesztő környezet? Rákerestem a neten, csupán a vezeték nélküli lejátszási technológiát emlegetik mindenfelé.
Csak neked csak most:
"The airplay SDK allows you to create games, and sign your app on Windows PC’s. A great solution for both 2D and 3D games and apps because of the free offer made to indie developers.
Both these solutions can compile to code that is native to the iPhone right on your windows PC and many apps available in the app store have been created using them."
"Twehát amiket itt felsoroltál, azok közül egyik sem felel meg a megadott feltételeknek. Rákérdeztem, milyen problémák vannak velük, pontosan azok, amiket már leírtam (hibás kódolás, gyakori beállás, stb.)."
Azt már te találtad ki, hogy apple által támogatott termék legyen. Az eredeti kérdés az volt, hogy lehet-e windowson fejleszteni. Lehet és nem csak garázsprojektekkel ezek nagy részét sok cég használja fejlesztésre. Amit te mondasz most az olyan, hogy én azt mondom, hogy a Java, Python az garázsprojekt PC-n hiszen független programozási nyelv.
"Nos, erről annyit tudok, hogy nekem megvan a játék PC-s verziója és bizony akadás nélkül fut."
Hát pedig nem, max a sokadik patch után. Az eredeti patch nélküli az bizony röcög Core i7-en is (pedig több éves program), ráadásul én ezekről beszélek: GTA IV bugokMásik
PC Dome vélemény a megjelenéskor: "A napokban megjelent szoftver ugyanis rengeteg játékost kerget az őrületbe, tekintve hogy hemzseg a hibáktól, amely miatt sokaknak elindulni se nagyon hajlandó."
http://www.pcdome.hu/hirek/16117/gta_iv_elkepeszto_hibak_megoldasok
"Ez is olyan probléma, mint anno a Crísis megjelenésekor volt, kicsit előrébb szaladtak az erőforrás használatban a megjelenéskor, mint amennyi aktuálisan elérhető volt, de ez az újabb gépeken megszünt problémának lenni."
Maradjunk annyiban, hogy a Crysisen az látszott, hogy kicsit elbaszták az optimalizálást de amint erősebb hardvert raktál alá a gond megoldódott. GTA4 alá nem tudtál olyan hardvert rakni, csak a sokadik patch után.
"Nekem az tünt fel, hogy ez a két játék is bizony be-be akad, időnként igencsak elgondolkozik egy-egy átívelő betöltésnél, stb. Érdekes módon ugyanezekkel a problémákkal nem találkoztam most, mikor pl. a Need for Speed-et volt szerencsém kipróbálni a Telenornál egy 10"-os Samsung tableten Android alatt. Nem mondom, ott is voltak az átívelő betöltéseknél várakozások, de beakadásokat nem tapasztaltam, olyat se, hogy csak áll a kijelző és látszólag semmi nem történik és még sorolhatnám."
Mhm ez viszont érdekes. Akkor nem tudom mi lehet. Mindig ugyanazzal az ipaddal próbálod? Nálunk havernak Galaxy Tab-ja van a bonyolultabb játékok rendesen kifognak rajta, amíg haver Ipad2-jén ugyanazok tökéletesen mennek. Még mondta is haver ha sokat játszana akkor biztosan lecserélne, de hát ő nagyrészt csak ereadernek használja. Tehát ezek alapján nem nagyon értem. (A tegnap linkelt tesztek is engem támasztanak alá, a Galaxy Tab grafikus része nagyon gyenge egy ipadhoz hasonlítva)
"Persze ez csak egy kipróbálás volt, nem teszt, ahhoz jóval több idő kellett volna, nem csak annyi, míg az ügyintézőre várok (így is volt vcagy fél órám a készülékre)."
Nekem tavaly egyébként még PC boltom is volt, ott árultunk mindenfélét én naponta nyomogattam többféle tabletet - és az ipadot sem azért vettem mert mindenképpen apple termék kellett volna, egyszerűen az összes többi amit próbáltam messze volt tőle. (De a haver is nálunk vette a Galaxy Tabot, abszolút nem beszéltem rá Ipadra mert amire neki kellett arra a Samu is bőven elég volt.)
"Angry Birds-nél gyakorlatilag ugyanazokat az ereményeket mutatták a készülékek, ezt nem is tagadom, de az aztán tényleg egy olyan játék, ami még egy régebbi okostelón is gond nélkül elmegy, szóval nem igazán beszélhetünk komoly terhelésről a használatakor (márpedig igyekszünk erre kiélezni a tesztjeinket)."
Így van, az még feleségem 3GS-én is tökéletesen megy.
Csak magamat tudom ismételni tablet vagy bármi ügyben; az ipad a tudásához képest abszolút nem drága, sokkal olcsóbban is vannak tabletek de azok mind annyival butábbak is. Persze nem mindenkinek van szüksége a csúcs hardverre, de attól még az ipad nem lesz rosszabb. Ha valaki most a legjobbat akarja megvenni akkor szerintem még mindig az az etalon. Ha valakinek nem számít a nagyfelbontású kijlező, esetleg napi szinten USB eszközöket dug rá, akkor meg egy kisebb android is jó lehet. Csak nagyon fontos azt belátni, hogy attól még nem az a csúcs. Mindjárt írok még egy másik hozzászólást. -
#268 "gy van, de ez teljesítményt és megoldásokat nem követ. Ezért van az, hogy én írhatok egy minden szabálynak megfelelő programot ami adott hardveren 10fps-el mozgat egy kockát, egy ügyesebb programozó meg ugyanerre az eszközre megírja ugyanezt a programot úgy hogy 300fps-el mozog az a kocka. Erről a hibákat kereső szoftver semmit nem fog jelezni, hiszen a megoldás "jó". Egy programban nincs két egyforma megoldás, azért ugyanis már perelnek. Nem véletlenül, még egy síma számtech tanár is felismeri ha egymásról lesték a kódot a srácok, mert két egyforma kód NINCS."
Egy professzionális ellenörző szoftver nem csak kód szinten ellenőriz, hanem futtatási tulajdonságokat is néz. Szóval ha ilyen probléma van, hogy valahol nem megfelelő a kód, még ha a beadott feltételeknek meg is felel, ki fogja szűrni, hiszen a futtatási teszten meg fog bukni.
"Dragonfire, Flash CS5.5, Airplay, Unity, Stonetrip"
No akkor lássuk szép sorban.
Dragonfire: nem hivatalos, Apple által támogatott fejlesztő környezet, pontosan a műkedvelő kategóriába esik.
Flash CS5.5: no, ezt kapásból vissza is dobnám, már csak azért is, mert az Apple nem támogatja a készülékein a FLASH technológiát.
Airplay: mint fejlesztő környezet? Rákerestem a neten, csupán a vezeték nélküli lejátszási technológiát emlegetik mindenfelé.
Unity: ugyanaz a helyzet vele, mint a Dragonfire-rel, nem hivatalosan támogatott fejlesztői környezet, egy, az Apple-től független csapat csinálja.
Stonerip: ő is egy független csapat terméke, Apple támogatás nuku.
Twehát amiket itt felsoroltál, azok közül egyik sem felel meg a megadott feltételeknek. Rákérdeztem, milyen problémák vannak velük, pontosan azok, amiket már leírtam (hibás kódolás, gyakori beállás, stb.).
"Visszakérdezek! A rockstar Games kiadta Xbox360,PS3-ra a GTAIV-et ahol tökéletesen fut, PC-n szar, arra nem sikerült nekik mégis kiadják?"
Nos, erről annyit tudok, hogy nekem megvan a játék PC-s verziója és bizony akadás nélkül fut. Ez is olyan probléma, mint anno a Crísis megjelenésekor volt, kicsit előrébb szaladtak az erőforrás használatban a megjelenéskor, mint amennyi aktuálisan elérhető volt, de ez az újabb gépeken megszünt problémának lenni.
"És akkor neked még soha nem tűnt fel és nem is izgatott, hogy miért van az, hogy a másik két játék sokkal jobb grafikával tökéletesen megy?"
Nekem az tünt fel, hogy ez a két játék is bizony be-be akad, időnként igencsak elgondolkozik egy-egy átívelő betöltésnél, stb. Érdekes módon ugyanezekkel a problémákkal nem találkoztam most, mikor pl. a Need for Speed-et volt szerencsém kipróbálni a Telenornál egy 10"-os Samsung tableten Android alatt. Nem mondom, ott is voltak az átívelő betöltéseknél várakozások, de beakadásokat nem tapasztaltam, olyat se, hogy csak áll a kijelző és látszólag semmi nem történik és még sorolhatnám. Persze ez csak egy kipróbálás volt, nem teszt, ahhoz jóval több idő kellett volna, nem csak annyi, míg az ügyintézőre várok (így is volt vcagy fél órám a készülékre).
Angry Birds-nél gyakorlatilag ugyanazokat az ereményeket mutatták a készülékek, ezt nem is tagadom, de az aztán tényleg egy olyan játék, ami még egy régebbi okostelón is gond nélkül elmegy, szóval nem igazán beszélhetünk komoly terhelésről a használatakor (márpedig igyekszünk erre kiélezni a tesztjeinket). -
Papichulo #267 Alatamasztando az androidos kalozkodasrol tett kijelentesemet:
"Dead Trigger, a zombie FPS for smartphones from the makers of Shadowgun, is now free to download on Android thanks to rampant piracy on the platform. In a statement on Facebook, developer Madfinger Games says that even at $0.99, the piracy rate on Android devices was “unbelievably high.”"
-
#266 Friss GLBench tesztek, tablet és telefon egyaránt:
GLBenchmark 2.5 -
#265 "Akkor én kapásból visszakérdeznék, hivatkozva az előzőre: hogy van az, hogy ugyanazon game minden más rendszeren csont nélkül fut, csak az IOS-en nem? Nincs ebben némi logikátlanság?"
Csak Android az a másik rendszer tudtommal, gondolom teljesen más csapat csinálta a portolást teljesen más eszközökkel. Semmi logikátlanság nincs benne, számtalanszor előfordult már a történelem folyamán minden platformon.
"De mint írtam, a Red Alert csak az egyik tesztjátékunk. Használjuk még a Need For Speed-et is, illetve a nagy klasszikust, az Angry Birds-öt és összegezzük a tapasztaltakat."
És akkor neked még soha nem tűnt fel és nem is izgatott, hogy miért van az, hogy a másik két játék sokkal jobb grafikával tökéletesen megy? Nem tudom engem zavarnának ezek a kérdések annyira, hogy utána nézzek, bár lehet, hogy az is csak az én sajátosságom, hogy ha egy játékról mindenki azt írja, hogy szar, bugos és fos akkor nem veszem meg és főleg nem használom tesztelésre. -
#264 "Miért kellene ehhez több ezer ember? Már Magyarországon is használják az automatikus ellenőrző programokat (igaz, jelenleg leginkább csak a felsőoktatásban a tanárok) arra, hogy megnézzék, adott program megfelel-e bizonyos szabályoknak, nincsenek-e tiltott, nem megfelelő hatásfokú kódsorok benne, stb. Vannak is ebből adódó félreértések, hiszen a program bizonyos módszertant követ, így van, hogy egyébként hibátlan kódot visszadob."
Így van, de ez teljesítményt és megoldásokat nem követ. Ezért van az, hogy én írhatok egy minden szabálynak megfelelő programot ami adott hardveren 10fps-el mozgat egy kockát, egy ügyesebb programozó meg ugyanerre az eszközre megírja ugyanezt a programot úgy hogy 300fps-el mozog az a kocka. Erről a hibákat kereső szoftver semmit nem fog jelezni, hiszen a megoldás "jó". Egy programban nincs két egyforma megoldás, azért ugyanis már perelnek. Nem véletlenül, még egy síma számtech tanár is felismeri ha egymásról lesték a kódot a srácok, mert két egyforma kód NINCS.
"Megkérdeztem az említett kedves ismerőst, hogy tényleg lehet-e Windows alatt Apple eszközre fejleszteni. A válasz a következő: ha tudsz mondani olyan HIVATALOS (nem véletlenül emeltem ki!) fejlesztőrendszert, amit az Apple támogat és Windows alatt fut, akkor gratulálni fog."
Dragonfire, Flash CS5.5, Airplay, Unity, Stonetrip
Várom a gratulációmat!
"Ugyanis Windows alá nincs ilyen, létezik ugyan pár alternatíva, de hogy a kedves ismerőst idézzem, az maximum műkedvelőknek való, valós munkára nem, mivel komoly bugok vannak bennük, ráadásul sokszor a rajtuk írt programok vagy hibásak lesznek, vagy nem hajlandóak az Apple eszközökön futni."
Talán csak nem ez történt a Red Alerttel is?
"Felvetődik egy érdekes kérdés. Az EA egyazon játékot megcsinálta Windows-ra, Linux-ra, Androidra, Symbian-ra, IOS-re és MACOS-re és az IOS kivételével mindenhol csont nélkül fut (Symbian-on nem próbáltam még, a többin igen). Mármost ha egyszer minden más rendszeren tudják hibátlanul portolni egyazon programot, akkor tényleg reális lenne az a feltételezés, hogy pont sz IOS-re nem sikerül nekik, de juszt is kiadják...?"
Android és iOS-ről beszélünk, Symbianon nem ismerem, de Mac OS-en és Windowson nem elérhető ez a játék, ott tudtommal csak komplett Red Alert van ami egy teljesen más játék.
Visszakérdezek! A rockstar Games kiadta Xbox360,PS3-ra a GTAIV-et ahol tökéletesen fut, PC-n szar, arra nem sikerült nekik mégis kiadják?
Továbbá ajánlom ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=gU2Z_GzPCk8
Miért nem ezekkel a játékokkal tesztelnek vajon PC-t? Te miért nem ezekkel tesztelsz? -
Papichulo #263 "Megkérdeztem az említett kedves ismerőst, hogy tényleg lehet-e Windows alatt Apple eszközre fejleszteni."
Rosszul tetted fel a kerdest. Valoban lehetseges wintel rendszeren megirni a forrast - ugyanis ez egy "txt" file (tudom, .m es .h) - es azt OSX-en leforditani az iOS SDK-val. Szoval itt a lost in translation tipikus esete volt. Azt azert hozza kell tennem, hogy ez rendkivul kenyelmetlen es ineffektiv, ezert ketlem, hogy barki is dolgozna igy. Mindazonaltal elmeletileg lehetseges.
"Felvetődik egy érdekes kérdés. Az EA egyazon játékot megcsinálta Windows-ra, Linux-ra, Androidra, Symbian-ra, IOS-re és MACOS-re és az IOS kivételével mindenhol csont nélkül fut"
MACOS nincs es csupa nagy betuvel sohasem volt. Mac-eken OSX fut. Az X az nem a betut jelenti, hanem a romai szamot, tehat kiejtve ez OS-Ten. De ez csak erdekesseg gyanant.
Mindazonaltal valoban teged minosit, hogy sohasem hallottal elegtelen portokrol. Muvelodj egy kicsit: http://voices.yahoo.com/the-best-worst-port-doom-11373092.html?cat=19 :)
Idezet: "Sega Saturn- [...] That was the idea but in doing so they created the 2nd worst port of Doom. The frame rate of the game is so slow and sluggish. It looks pale to the PS1 version"
Itt a Doom-rol van szo, tehat az id software flagship jatekarol es megis kiadtak egy ilyen portot. De rengeteg ilyen jatek volt... ebbol megitelni egy platformot dilettantizmusra vall. Tudom, tudom, ott van meg az Angry Birds is es az is biztos akadozik :)
De elmondom neked, hogy miert nem fogsz talalni hasonlo szinvonalu jatekokat androidra olyan szamban. Eloszor is mert kozel sem olyan megterulesu az arra a platformra valo fejlesztes, nagyreszt a kalozkodas miatt. Ezenkivul a fregmentaltsag okan hiaba talalsz erosebb hardware-es android keszulekeket, ezek reszesedese minimalis, igy nem fogjak megreszkirozni a cutting-edge fejleszteseket, inkabb csinalnak olyan valtozatot, ami mindenhol megfeleloen fut, ellenben kozel sem hasznalja ki a hardware osszes lehetoseget. -
#262 Akkor én kapásból visszakérdeznék, hivatkozva az előzőre: hogy van az, hogy ugyanazon game minden más rendszeren csont nélkül fut, csak az IOS-en nem? Nincs ebben némi logikátlanság?
De mint írtam, a Red Alert csak az egyik tesztjátékunk. Használjuk még a Need For Speed-et is, illetve a nagy klasszikust, az Angry Birds-öt és összegezzük a tapasztaltakat. -
#261 "Vagy most komolyan megint azt gondolod, hogy ott ül 15.000 programozó és a szar forráskódokat javítja és optimalizálja, hogy jobban működjön? Az lenne ám csak a kánaán. Megírok szarul egy programot hiszen az apple majd úgyis kijavítja meg optimalizálja.... ÉBRESZTŐ! Ne higgy már el minden hülyeséget pont erről beszélek!!"
Miért kellene ehhez több ezer ember? Már Magyarországon is használják az automatikus ellenőrző programokat (igaz, jelenleg leginkább csak a felsőoktatásban a tanárok) arra, hogy megnézzék, adott program megfelel-e bizonyos szabályoknak, nincsenek-e tiltott, nem megfelelő hatásfokú kódsorok benne, stb. Vannak is ebből adódó félreértések, hiszen a program bizonyos módszertant követ, így van, hogy egyébként hibátlan kódot visszadob.
Ugyanilyen eszközt használ az Apple is, meg vannak adva feltételek, amiknek a leadott programnak / appnak meg kell felelnie, illetve kiértékeli, hány százalék benne a hiba. Bizonyos hibatűrés van benne, ha viszont ezt átlépi a program, akkor van egy határ, ameddig készíttetnek egy hibajegyzéket és elküldik a programozónak, ha pedig ezt a határt is átlépi, akkor teljes egészében visszadobják indoklás nélkül a leadott progit.
"Ez így nem igaz mert Windowsos is lehet fejleszteni csak a fordítást kell majd egy Mac gépen csinálni."
Megkérdeztem az említett kedves ismerőst, hogy tényleg lehet-e Windows alatt Apple eszközre fejleszteni. A válasz a következő: ha tudsz mondani olyan HIVATALOS (nem véletlenül emeltem ki!) fejlesztőrendszert, amit az Apple támogat és Windows alatt fut, akkor gratulálni fog. Ugyanis Windows alá nincs ilyen, létezik ugyan pár alternatíva, de hogy a kedves ismerőst idézzem, az maximum műkedvelőknek való, valós munkára nem, mivel komoly bugok vannak bennük, ráadásul sokszor a rajtuk írt programok vagy hibásak lesznek, vagy nem hajlandóak az Apple eszközökön futni.
"Mégis szerinted ki adott ki a kezéből egy ilyen programot? Jézuska? Komolyan mondom annyira értetlen vagy néha, hogy hihetetlen. Ám legyen. A gépben van a hiba. Igaz, hogy 150x komolyabb programokat futtat az ipad röccmentesen mint a Red Alert, de a gép a szar nem a program. (Megnézted egyáltalán azokat a videokat amiket linkeltem? Vagy vak vagy?"
Felvetődik egy érdekes kérdés. Az EA egyazon játékot megcsinálta Windows-ra, Linux-ra, Androidra, Symbian-ra, IOS-re és MACOS-re és az IOS kivételével mindenhol csont nélkül fut (Symbian-on nem próbáltam még, a többin igen). Mármost ha egyszer minden más rendszeren tudják hibátlanul portolni egyazon programot, akkor tényleg reális lenne az a feltételezés, hogy pont sz IOS-re nem sikerül nekik, de juszt is kiadják...? -
#260 A kérdésem ugyanúgy csak annyi, hogy miért egy köztudottan (elég megnézni a hozzászólásokat appstoreban és a pontozást) rossz programmal teszteltek? Erre még mindig nem válaszoltál csak lököd a fals dumát. Mert nézzük csak meg a Red Alertet,
Randa a grafikája - igen kurvára
szaggat - igen kurvára
kifagy - igen rendszeresen
jól játszható - nem teljesen béna.
Persze ha ez a szándék, hogy ezzel tesztelj akkor vágom, csak nem kapsz valós eredményt.
Még egyszer megkérdezem, ha én írok (köztudottan rossz programozó vagyok), egy játékot és felkerül appstoreba akkor azzal fogsz tesztelni? Ha nem akkor miért nem? -
#259 "Alig pár hete kaptam meg itt az SG-n valakitől az egyik cikknél, hogy az Apple csak saját szoftvereket tesz fel a Marketjére. Ez akkor megbukott, az illető viszakozott, mikor megjegyeztem, hogy még én is ismerek olyan fejlesztőt, aki az Apple Marketra fejleszt."
Pont erről beszélek, hogy tele van a forum hülyékkel, legtöbbször sajnos olyanokkal akiknek nincs is olyan eszközük amiről ossztják az észt.
"Azóta beszélgettem az illetővel, szídta az Apple-t, mint a bokrot. Oké, az EA csinálja a Red Alert portolását. Ezt efogadom. De gondolom, ha ilyen elvárások vannak, akkor az EA által beküldött anyagot is átnézik az Apőple emberei és csak ezután kerül ki a Marketre. Namármost, ha egyszer kikerült a Marketra, az ugyebár azt jelenti, hogy az Apple programozói / teszterei megfelelőnek találták. Tehát vagy a korábbi gépeiken jól ment és a vasat barmolták el mostanra, vagy pedig a programozóik szakértelmével lehetnek bajok, ha egyszer egy ilyen szinten bugos program kikerülhetett (ráadásul fizetősen) a Marketra."
Akkor itt megint rosszak az információid. Az apple nem nézi át pontról pontra a forráskódot a világ összes embere sem lenne erre elég. Bizonyos dolgokat vizsgálnak szoftver segítségével, mégpedig olyanokat, hogy ne legyen benne hátsó kapu, biztonságos legyen, stb stb.
(Vagy most komolyan megint azt gondolod, hogy ott ül 15.000 programozó és a szar forráskódokat javítja és optimalizálja, hogy jobban működjön? Az lenne ám csak a kánaán. Megírok szarul egy programot hiszen az apple majd úgyis kijavítja meg optimalizálja.... ÉBRESZTŐ! Ne higgy már el minden hülyeséget pont erről beszélek!!)
"Megjegyzem, az EA a portolást ugyebár csakis Apple gépen végezhette (mivel ugyebár az Apple eszközökre nem lehet más gépen fejleszteni, csak MAC-en),"
Ez így nem igaz mert Windowsos is lehet fejleszteni csak a fordítást kell majd egy Mac gépen csinálni.
"tehát nem hinném, hogy ők kiadtak a kezükből egy ilyen szinten hibás programot (már csak azért sem, mert ez nekik sem egy jó reklám). Ergo ebbpl kiindulva valószínűleg a gépek felé kell keresgélni a hibát."
Mégis szerinted ki adott ki a kezéből egy ilyen programot? Jézuska? Komolyan mondom annyira értetlen vagy néha, hogy hihetetlen. Ám legyen. A gépben van a hiba. Igaz, hogy 150x komolyabb programokat futtat az ipad röccmentesen mint a Red Alert, de a gép a szar nem a program. (Megnézted egyáltalán azokat a videokat amiket linkeltem? Vagy vak vagy?)
És még egyszer megkérdezem ha én írok egy szarul megírt programot akkor is a gép lesz a hibás? Mert minden gond nélkül fel tud ez is kerülni appstoreba, akkor azzal fogsz tesztelni? Igaz, hogy pont ez a lényege az appstorenak, hogy ott van az összes hozzászólás és pontozás azaz ha fikázzák akkor nem fogom megvenni (ezért nem is szerepel semmilyen tényezőben a Red Alert sem). -
#258 Már bocsánat, de nem azt írtam, hogy folyamatosan tesztelem az iPad-ot, hanem azt, hogy az újdonságokat tesztelem egy csapattal és aztán összehasonlítunk. Ez a legtöbb esetben annyit tesz, hogy a gépeket leteszteljük, készül erről egy sablonokból felépített doksi, aminek alapján a teszt lefolyik.
Hacsak valami nagyon új nem jön ki (új szoftververzió, új teszterprogram, stb.), akkor ezeket a doksikat használjuk és így hasonlítunk össze.
Nem a legtökéletesebb módszer, de mivel gyakorlatilag nem minden esetben áll minden készülék a rendelkezésünkre (mint mondtam, ezeket kifejezetten tesztelésre kapjuk általában pár napra), így ezzel kell megelégednünk.
Szóval nem, nem folyamatosan tesztelem az iPad-ot, hanem az új eszközöket tesztelem olyan havonta - kéthavonta. Ebben benne van mindenféle tablet, noti, AiO PC (ez sajnos elég ritka), BRAND PC, néha okosteló és PDA / PNA is. -
#257 Hát lássuk csak, mi köze is van...
Alig pár hete kaptam meg itt az SG-n valakitől az egyik cikknél, hogy az Apple csak saját szoftvereket tesz fel a Marketjére. Ez akkor megbukott, az illető viszakozott, mikor megjegyeztem, hogy még én is ismerek olyan fejlesztőt, aki az Apple Marketra fejleszt.
Azóta beszélgettem az illetővel, szídta az Apple-t, mint a bokrot. Kiderült, hogy amit a csapatuk lefejleszt, azt az apple programozói bevizsgálják és ha számukra nem tetsző dolgo van benne, vagy kisebb hiba, akkor avyg simán visszadobják vagy jobb eseteben küldenek egy levelet, benne a javításra váró dolgokkal.
És ez hogy is jön ide?
Oké, az EA csinálja a Red Alert portolását. Ezt efogadom. De gondolom, ha ilyen elvárások vannak, akkor az EA által beküldött anyagot is átnézik az Apőple emberei és csak ezután kerül ki a Marketre. Namármost, ha egyszer kikerült a Marketra, az ugyebár azt jelenti, hogy az Apple programozói / teszterei megfelelőnek találták. Tehát vagy a korábbi gépeiken jól ment és a vasat barmolták el mostanra, vagy pedig a programozóik szakértelmével lehetnek bajok, ha egyszer egy ilyen szinten bugos program kikerülhetett (ráadásul fizetősen) a Marketra.
Megjegyzem, az EA a portolást ugyebár csakis Apple gépen végezhette (mivel ugyebár az Apple eszközökre nem lehet más gépen fejleszteni, csak MAC-en), tehát nem hinném, hogy ők kiadtak a kezükből egy ilyen szinten hibás programot (már csak azért sem, mert ez nekik sem egy jó reklám). Ergo ebbpl kiindulva valószínűleg a gépek felé kell keresgélni a hibát. -
#256 Ha a kedves vevő szaktanácsot kér, megkérdezem, pontosan mire akarja használni, milyen elvárásai vannak, milyen árkategóriában gondolkozik. Ezek lapján az adatok alapján adok neki 3-4 gépre ajánlatot. Ha az árkategóriája olyan, akkor van benne persze Apple is, de ezidáig nem nagyon találkoztam 100ezer forintnál sokkal nagyobb kerettel. És az elvárások között rendszeres az, hogy memóriakártyával bővíthető legyen, így az Apple, mint olyan, alapból ki is esik. -
M2 #255 Ilyen szintű részrehajlással (miszerint már mindenért az Apple a hibás) nem fogsz objektív lenni, ami a minimum elvárás egy szakembertől. Szerintem aki tőled akar táblagépet venni, az iPad-ot nem kap, ami azért nagy hiba, mert a piac tanulságai szerint a vásárlók többségének a legjobb választás. -
#254 Mass Effect Ipad
Real Racing 2 Ipad2-n tévére küldve
Tényleg csak annyit szeretnék kérni, hogy mielőtt hülyeségeket beszélsz azelőtt legalább nézz utána vagy kérdezz. Nem szégyen az, de hogy minden beszélgetésnél belefutunk abba, hogy - bár állításod szerint - folyamatosan teszteled az ipadot, de alap dolgokkal nem vagy tisztában és valótlanságokat terjesztesz az nem kóser. -
#253 Példának tudom felhozni mondjuk a GTAIV-et, ami Xboxon röccenés nélkül tökéletesen fut, a PC-s változat meg ezernyi patch után is mindenféle bugtól szenved.
A Red Alerttel pl az a gond, hogy olyan mintha (és lehet hogy így is volt) Pista programozta a garázsban. A program szarul van megírva, a grafikája ótvar, a kezelése gázos. Tipikus ócsó garázsproject. Ha vennéd a fáradtságot, hogy megnézd, hogy az ipad egyébként milyen minőségű grafikát képes röccenésmentesen futtatni (Nézd meg a premier játékokat, pl Infinity Blade)
http://www.youtube.com/watch?v=xEx7ShNyt74
Vagy tessék a Modern Combat 3 (a videóban ráadásul "csak" ipad2-n megy)
Modern Combat 3 on ipad2 -
Papichulo #252 "A szoftvert alapvetően kizárnám, lévén a vetélytárson szinte probléma nélkül fut."
Olyanrol meg sohasem hallottal, hogy szarul portoltak egy jatekot? Hatalmas szekerto lehetsz... -
#251 "Erre csupán egy dolgot tudok mondani: érdekes, hogy egyazon játék Androidos döccenés nélkül megy... Akkor vajon a hardver a szar, az Apple programnozói vagy a szoftver?"
Most őszintén! Mi köze az applenek a Red Alerthez? Azon kívül, hogy itunes-on keresztül lehet kapni semmi. A játékot az EA készítette, apple programozó még a környéken sem volt. Olyan dolgokat tudsz néha írni, hogy kettéáll a hajam.
"Azt azért kapásból megjegyezném, hogy ha az általuk készített programverzióban van a hiba, elég komoly blamázs, hogy egy hibás programot publikálni és árusítani mernek."
POntosan. Kurvanagy blamázs ez az EA-nak.
Mondjuk az is blamázs szerintem, hogy ti meg (az ismert hibák ellenére) ezzel teszteltek. Ez megint nem az én dolgom, csak én nem tudok túl jól programozni, de ha írok egy játékot akkor azzal fogsz tesztelni utána? -
#250 Erre csupán egy dolgot tudok mondani: érdekes, hogy egyazon játék Androidos döccenés nélkül megy... Akkor vajon a hardver a szar, az Apple programnozói vagy a szoftver?
A szoftvert alapvetően kizárnám, lévén a vetélytárson szinte probléma nélkül fut. Innentől kezdve pedig lehet válogatni, melyik jobb az Apple szempontjából: ha a vas a rossz, vagy ha kiderül, hogy a programozóik nem tudnak programozni? Azt azért kapásból megjegyezném, hogy ha az általuk készített programverzióban van a hiba, elég komoly blamázs, hogy egy hibás programot publikálni és árusítani mernek. -
Vers #249 az apple gpu buta mint a szar, csak az nvidia tud 3d texturat, deferred renderinget, es multiple rendertargetet
persze meg a tegra 3 is egy szemet egy windows 8-as directx 11-es tablahoz kepest, amiben ivy bridge van
-
#248 "ja tegrára optimalizált játék nem jó, de ipadra optimalizált az igen. Értem, kettős mérce."
Megint csűröd csavarod, mert nem így hangzott a mondat, és már korábban is leírtam, hogy az androidra elérhető játékok közül is néhány van ami tegrára optimalizált. Tehát lehet ezzel tesztelni csak értelme nincs, mert nagy részük nem ilyen... -
#247 "A CPU teszt grafikont se hagyjad ki(pedig direkt tetted mert abban nem az apple a jobb):"
Nem direkt tettem, sőt már kibeszéltük csak te szelektív vagy. (mint mindig) -
#246 Hát mondjuk egy normális játékkal? Vagy legalábbis nem olyannal ami itunes-on a legalacsonyabb pontszámmal rendelkezik, és az összes verdict negatív róla? Dont buy it, Piece of crap, Junk!, Crashes all the time, stb stb "ajánlatok" vannak mellé. Tesztelhetsz ugyan vele de nem szerencsés, mert a program szar és nem a hardver. Olyan mint PC-t tesztelni egy olyan játékkal amiről mindenki tudja, hogy rosszul megírt, mindig lefagy, de legalább csúnya. -
#245 Mivel még leírt szöveget sem tudsz értelmezni így részemről sem erőltetem a veled való beszélgetést. -
Papichulo #244 "még a te leírásod szerint is mindkét proci egyazon alapokon nyugszik"
Allitottam en az ellenkezojet?
"De valóban, Cortex A9 alapokon nyugszik és ARMv7 technológián"
Pontosan, te bezzeg tobbszor is nagy hanggal bizonygatod az A7-et. Feluletes a tudasod, de utana nem nezel semminek...
"A stílus persze megint megvan, ahogy azt már megszokhattuk, de mit is várhattunk volna tőled..."
Mar tudod mi jon... style over substance. Viszont most is igazam volt ;) -
#243 Aj, de kár, hogy így is igazam van, pusztán egy technikai jellegű tévedés történt, hiszen még a te leírásod szerint is mindkét proci egyazon alapokon nyugszik
De valóban, Cortex A9 alapokon nyugszik és ARMv7 technológián (vagy ha úgy jobban tetszik, utasításkészleten).
A stílus persze megint megvan, ahogy azt már megszokhattuk, de mit is várhattunk volna tőled... -
Papichulo #242 "Márpedig mind a Tegra3 mind pedig az A5X Cortex A7 technológiára épül"
EGYIK SEM az A7 architekturara epul, de csak mantrazod a baromsagot. Sajnos mindenhez kb. ennyire pontosan ertesz.
"The A5 contains a rendition of a chip based upon the dual-core ARM Cortex-A9 MPCore CPU[10] with NEON SIMD accelerator and a dual core PowerVR SGX543MP2 GPU." - http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A5
" Compared to Tegra 2, the ARM Cortex-A9s in Tegra 3 now supports ARM's SIMD extension—NEON." - http://en.wikipedia.org/wiki/Tegra#Tegra_3
-
sanyicks #241 ja tegrára optimalizált játék nem jó, de ipadra optimalizált az igen. Értem, kettős mérce.