388
-
#388 "Aha, persze, ezt mondták akkor is, mikor kijött az első, komolyabb teljesítményű noti is. Aztán jött a meglepetés, mikor kiderült, hogy hiába éri el a noti teljesítménye egy asztali gépét, teljes egészében mégse válthatja le."
Notinál sem mondták, hogy teljesen leváltja az asztali gépeket (most sem mondják egyik hordozható eszközre sem), csak annyit, hogy nagyon nagy piacot elvesz az asztali géptől. Ez meg színtiszta igazság ugyanis jelenleg több notebookot adnak el mint asztali gépet. -
#387 Aha, persze, ezt mondták akkor is, mikor kijött az első, komolyabb teljesítményű noti is. Aztán jött a meglepetés, mikor kiderült, hogy hiába éri el a noti teljesítménye egy asztali gépét, teljes egészében mégse válthatja le.
Egy hordozható gép teljesítménye sok tekintetben korlátozott. Kötött a VGA kari, kötött a gép és a monitor mérete, kötött a fogyasztás, ráadásul problémásabb a hűtés megoldása is, így a melegedésre is oda kell figyelniük. Ezekkel egy asztali gépnél kevésbé kell foglalkozni, nagyobb tápot bármikor adhatnak, VGA kártyából már lehet többet is betenni egy gépbe és összekapcsolni őket, a hütést könnyedén lehet fokozni szélcsatornák vagy alternatív hűtőrendszerek alkalmazásával, monitort meg akkorát vesz az ember, amekkorát csak akar (vagy ha akkora nincs, rákötheti a lapos TV-re, abból aztán tényleg elég nagyok vannak).
Ergo míg egy hordozható eszköz fejlesztésében nagyon komoly korlátok vannak, addig egy asztali gépnél a legtöbb korlát könnyedén átléphető. -
#386 Én visszaolvastam, de te szerintem nem tetted meg csak magyarázol. -
xrt #385 Ezzel most már tényleg nincs értelme foglalkozni. Ha a mások véleményét (még ha tapasztaltabbak is mint te a mai realitásokban) nem vagy képes megérteni, elfogadni vagy logikusan vitatni (a mantrázás nem vita, márpedig ezt csinálod). Akkor legalább a saját kommentjeidre emlékezz már! Ha nem esetleg olvass vissza. -
#384 "Meglepő a válaszod, ha a korábban általad írtat is idézem. Te tényleg képes vagy 3 üzenettel később ellentmondásba keveredni magaddal? :P"
Jöhet hogy hol keveredtem ellentmondásba magammal. Ott, hogy a hozzászólásaimnál nem érdekel mennyi hülyegyerek nyomja a mínuszt? Mert ugye a stat alatt nem valami vérmesen komoly dolgot értesz, mert akkor még értelmezési gondjaid is vannak. -
xrt #383 "A statok sem érdekelnek - olyannyira, hogy azt sem tudom hol lehet megnézni."
Meglepő a válaszod, ha a korábban általad írtat is idézem. Te tényleg képes vagy 3 üzenettel később ellentmondásba keveredni magaddal? :P -
JTBM #382 A doboz PC-t olcsóbb legyártani, mert a hardware elemek hütésére van hely, valamint nem kell aksi.
Ergó a belátható jövöben mindig 2-4-szer nagyobb lesz a teljesítménye azonos áron, mint a notebooknak.
A PC-n végzett feladatokra a PC ergonomiája az ideális.
Gépelni persze lehet táblán is, csak marha kényelmetlen.
Van, akinek még okos telefonon is megy, én pl. ott soha nem írok semmi.
Van, akinek van ideje 10+ percet elszüttyögni pár sor beírásával, nekem nincs...
A PC és a notebook kb. ugyanakkora helyet foglal el és kell mindkettöhöz egy íróasztal.
Van olyan ember, akinek nincsen íróasztala, de nekik nem is kell PC, eddig sem volt, ezentúl sem lesz.
A PC-hez sem kell érteni. Az anyósomnak is van laptopja, tud rajta netezni és spype-olni is. A feleségem vette neki, ö sem ért szinte semmit a számítógépekhez, de simán összerakta és megtanította az anyósomat arra, hogy
- bekapcsolja
- böngészöt elindítsa
- skype-ot elindítsa
- kikapcsolja
Én még csak nem is láttam a laptopot, semmit az égvilágon nem kellett rajta igazítani... -
#381 "Egy átlagos családban van gyerek. Ha van gyerek, van íróasztal. Ha van íróasztal, elfér rajta egy lapmonitor."
Egy átlagos családban a gyerek íróasztala a gyerekszobában van. Oda jár be apu is gépezni vagy akkor már két gép van? -
senki687 #380 "Így most gyakorlatilag mindenkinek egy kisebb irodát kell fenntartania otthon, aki használni akarja a gépét,"
Egy átlagos családban van gyerek. Ha van gyerek, van íróasztal. Ha van íróasztal, elfér rajta egy lapmonitor. Még a talpára is lehet pakolni könyvet, így nem foglal el hasznos helyet még egy szűk szobában sem. -
#379 Háááát szerintem tendenciáról egyedül én beszéltem, és pont, hogy én hoztam fel komplett üzleteket/mutlikat példának. (IBM, Dell, HP, stb), valamint én voltam az egyetlen aki hivatalos linket rakott be a tendenciákról. Ezek után érdekes ha úgy gondolod, hogy én csak a pár barátom véleményét mondtam. Its up to you. -
xrt #378 "... mert nem átlagosan gondolkodom és nem a tömeg után megyek ..."
Ez eddig is minden hozzászólásodból látszik. Miért hangsúlyozod ezt még ki külön? Nem a valóságot veszed alapul, tehát nem átlagosan gondolkozol. Már ha gondolkozol...
Hozod a havert, meg két három családtagod indoklásul amikor a tendenciákról beszélünk. Képtelen vagy mások véleményét elfogadni. It's up to you... -
#377 Jó pálda az itt már elhangzott info vállalkozásom, amiből kiszálltam. A legtöbb ember ezt itt is képtelen volt feldolgozni, személyes kudarcot, meg csődöt emlegettek, holott ez egy több embert foglalkoztató pozitív számokkal rendelkező vállalkozás volt. Csak én tudom, hogy mikor kell valamit elengedni. 2-3 éve megkérdezett egy akkor igen nagy számtech cégnek számító cégnek a tulaja, hogy mit gondolok merre kellene bővülnie. Én azt mondtam neki, hogy a cégét ismerve, neki most ezt el kellene adni és hátradölve koktélt szürcsölni, vagy más vállalkozásba fogni. Teljesen kiakadt, hogy a "az ő pici gyermekét" csak így leraknám. Nos ez a cég a 2-3 éve még 3 milliárdos forgalomról múlt hónapban lehúzta a rolót a tulajnak még a háza is úszott. Ha akkor követi a tanácsomat akkor kb 2-300 millióért el lehetett volna adni a céget. Abból meg már lehet mást kezdeni vagy koktélozni. -
#376 Nem nagyon érdekel, hogy te mit gondolsz vagy mit vélsz. A statok sem érdekelnek - olyannyira, hogy azt sem tudom hol lehet megnézni. A való világban is sok helyen "fekete bárány vagyok", mert nem átlagosan gondolkodom és nem a tömeg után megyek, így sokszor nem is értenek az emberek - főleg azok nem akik a gazdasági kérdésekről tök átlagosan gondolkodnak - csak hát azoknak az embereknek nagy részének munkája sincs és ha véletlen hozzájut egy kis pénzhez képtelen megforgatni úgy hogy fialjon. Szerénytelenség nélkül; van aki tanácsot kér tőlem és mivel furcsákat mondok leszarja, nem is biztos, hogy előrébb jut, de legközelebb már nem jártatom neki a számat feleslegesen.
Átlag Magyar emberre meg az a jellemző, hogy amit nem ért vagy nem tud azzal szemben ellenséges és irigy. Most éppen feljelentettek, mert a társasház parkolójában én három autóval állok be és kevés a hely. Szerencsétlen rosszakarómnak az már eszébe sem jutott, hogy én 3 parkolóhelyet MEGVETTEM!, de odáig sem jutott el, hogy gerincesen előszőr engem kérdezzen meg.
Nos jöhetnek azok a mínuszok, hogy rosszul nézzen ki a statom, bármit is jelentsen ez. -
hurkaur #375 Utolso kerdesemet kozvetlenul nem neked cimeztem, csak igy jott ki. -
hurkaur #374 Narumon tenyleg nem egy 3d api coder, de meg o is tudja mi a kulonbseg a fix hardverre megirt low level (de jelenleg jellemzoen xna/c#) alkalmazas, es a 100 fele architekturara driverrel osszebugazott "platform" kozott. (csak megemlitem: jatekoknak atlagban 4-5 gpu architekturan kellene jol menniuk, gyartonkent persze)
Szerintetek a fejlesztok direkt basszak el a konzolportokat, nehogy meg az a keves ember se vegye meg? Es ha nem, miert? joker kerdes bazzmeg.
ps: csak akkor valaszolj, ha reagalni is tudsz a feltett :kerdesemre: . -
gforce9 #373 Igaz a vitát befejeztem veled, de azért beírom, hogy nem értesz a témához. Úgy vélem fanboy vagy és ezt a többiek is így gondolják, tekints rá a stat-ra ami a hozzászólásaid hasznosságát mutatja. Ez a hozzászólás az enyimet csorbítja, de ennyit megér. Egyszóval amit csinálsz és amit a statod mutat: Szócséplés, hasznossága minimális. Ez nem az én, hanem az olvasól véleménye. -
#372 "PC nélkül bizonyos dolgokat egyáltalán nem lehet elvégezni, pl. nem lehet fórumozni v. dolgozni sem."
Azért nekem szokott sikerülni de kösz, hogy szóltál. -
#371 "Emellett a sok hardverre fejlesztés is egy faszság, a PC egy platform, amit úgy hívnak, hogy DirectX. A hardverrel baszódás a driverek, és így a hardvergyártók feladata. A játékok a DirectX utasításkészletét használják, nem közvetlenül a hardvert vezérlik."
Ahan szóval te azt állítod akkor, hogy tök mindegy a grafikus motor meg minden, mert így is úgyis ugyanazt és ugyanúgy tudják. Jó nagy tévedésben vagy. Egy-egy feladatot ugyanis számtalan módon el lehet érni de, hogy elsőre és másodikra sem fogod a legjobb úton abban biztos vagyok. Azonkívül a kártyák másban és másban jók. Az egyiknek tökéletesen megfelel ha egy adott úton programozod a másik már szaggat ugyanott, mert nem erre van felkészítve és fordítva.
"Azóta ez a kifogás egy kurvanagy parasztvakítás."
Akkor beszélned kéne néhány játékfejlesztővel esetleg.
"Így nehéz lesz beszélgetni, mert nekem meg a Mass Effect 1 volt kritikán aluli, (Terep2 2007-ben, na ne vicceljünk már!) úgyhogy le is szartam a többi részét is."
Hát így nehezen beszélünk, kihagytad minden idők egyik legjobb játékát mert nem tetszett a kinézete. Látod ez a nagy különbség közöttünk. Én nem játszottam Crysissel mert az első fél óra után szétuntam hiába nézett ki jól, te nem játszol a Mass Effectel mert bár hiába jó játék szerinted nem néz ki jól.
"Te minden faszságot benyalsz, amit érdekből hazudnak a pofádba?"
Igen, valószínűleg a barátaim érdekből hazudnak a pofámba. Nem tudom hány barátod játékfejlesztő de esetleg beszélgess velük akkor. Sőt nem tudom hány barátod programozó nekem elég komoly cégeknél vannak programozó barátaim és még ott is hónapokat baszakodnak optimalizálással pedig szerinted kiadja a procinak az utasítást oszt kész.
"De mondj már konkrét példát is!"
Nem tudok fejből, a kedvedért most nem nézek utána, de találkoztam már jópár ilyennel. Nagy csodák nincsenek néhány grafikus motort használ nagyon sok cég - elég ha megnézed a játékfelhozatalt.
"Egyáltalán nem a fejlesztőkkel van bajom, hanem a Sonyval meg a Microsofttal, ők azok, akik visszafognak az iparban _mindenkit_."
Mé? Puskával állnak mögöttük? -
asgh #370 A doboz PC csak addig lesz olcsóbb, amíg a többség rákényszerül a használatára. Ha a mobil eszközök lesznek az elsődleges otthoni számítógépek, akkor a doboz PC visszaszorul egy sokkal kisebb szegmensre: a tartalomgyártó és a hardcore gamer piacra.
Anno az IBM a PC-t irodai célokra fejlesztette és onnan terjedt el a háztartásokba. Így most gyakorlatilag mindenkinek egy kisebb irodát kell fenntartania otthon, aki használni akarja a gépét, vagy a lakása egy része átlényegül irodává (lásd: PC asztal, mint bútor típus).
Ez azonban változóban van, az emberek elfogadták, hogy számítógépre szükségük van a mindennapokban, de azt továbbra is szeretnék elkerülni, hogy a hasznos életterük egy része irodaként funkcionáljon.
Ez az ergonómiai része a problémának, a másik a hozzértés. Annak idején kiszámolták (kb. 1910-es évek), hogy az egész világon kb. 2 millió autóra lesz szükség, mert ennyi ember hajlandó sofőrként dolgozni. Aztán jött Ford és olyan autót épített, aminek a vezetéséhez nem kellett gépészeti tudás. Ugyanez a helyzet a PC-kel. A 80-as években az otthoni számítógépek elsőszámú célközönsége a hobbielektronikával foglalkozók voltak. Aztán jöttek az iskolák, a gamerek és így tovább. Az IBM féle irodai PC koncepciónak pedig mind a mai napig van egyfajta "munkaeszköz" feelingje. Ha egy tárgy munkaeszköz, akkor elvárható, hogy aki hozzányúl, az valamennyire értsen hozzá. Eszerint is fejlesztik. Ezzel szemben egy mindennapi használati tárgyat úgy alkotnak meg, hogy minél kevésbé kelljen érteni hozzá, mert az emberek használni szeretnek dolgokat méghozzá akkor és ott, minél kevesebb fejtöréssel.
Így aztán a laptopok, netbookok, táblák, okostelefonok azért szorítják ki a doboz PCket, mert az emberek a segítségükkel úgy tudnak hozzájutni a számítástechnika előnyeihez, hogy közben nem kell a PC nyilvánvaló hátrányaival küzdeniük. A PC-hez képest rosszabb ár/teljesítmény ebből a szempontból nagyon is vállalható kompromisszum. Sokan viszont képtelenek megérteni, hogy nem csak ár/teljesítmény mutató, hanem ár/teljesítmény/_kényelem_/_design_ mutató is van, ha a számítógépet nem mint munkaeszközt, hanem mint mindennapi használati tárgyat vizsgáljuk. -
JTBM #369 A laptop-doboz PC vitához kb. annyi a hozzáfűznivalóm, hogy azonos pénzért kb. 2-4-szer több teljesítményt kap az ember doboz PC-vel, ráadásul csúcsteljesítményt csak doboz PC-vel kap az ember.
Az, hogy a csúcsteljesítmény kell-e egyáltalán, feladat és felhasználó függő.
Az, hogy kell-e a mobilitás v. nem, szintén.
Ha tehetem, a doboz PC-t használom, de nem mindig tehetem, mert nem mindig vagyok otthon. Ergó van egy "csúcs" laptopom. Ezzel még elfogadhatóan fut a Skyrim. De azért messze nem úgy, mint az otthoni doboz PC-em.
Pedig a doboz PC valamivel olcsóbb volt 3 éve, mint a 6 hónapos laptopom és a laptopomban a legújabb (6 hónapja) grafikus kártya van.
De a laptop teljes fogyasztása 120W lehet max. Ez már eleve limitál... -
JTBM #368 A cikknek annyiban van igaza, hogy ma már nem csak a PC van.
De PC mindenhol van. (A laptop is PC...)
PC nélkül bizonyos dolgokat egyáltalán nem lehet elvégezni, pl. nem lehet fórumozni v. dolgozni sem.
De ma már lehet netes videót nézni a TV-n v. netet olvasni a táblán, arra a célra nem kell már PC. Természetesen ezeket a tevékenységeket kényelmesebb is az adott céleszközzel végezni...
A végkövetkeztetés az, hogy PC volt, van és lesz is mindenhol, de ma már a PC-n kívül van már sok olyan eszköz, ami leváltja a PC-t ott, ahol azok jobbak. -
Zero 7th #367 "Optimalizálásnak hívják és adott hardverre lehet csak megcsinálni."
Ez baromság. Én programoztam egy időben assemblyben, és egy kódot kurvára lehet ÖNMAGÁBAN optimalizálni. Sok kis utasítás helyett lehet az összetettet használni, ami ugyanazt csinálja, mint a sok kicsi, csak gyorsabban lefut, vagy kevesebb memóriát használni az átgondolt adatkezeléssel, esetleg futásidőn gyorsítani azzal, hogy a különböző részműveletek sorrendjét ésszerűsíted.
Emellett a sok hardverre fejlesztés is egy faszság, a PC egy platform, amit úgy hívnak, hogy DirectX. A hardverrel baszódás a driverek, és így a hardvergyártók feladata. A játékok a DirectX utasításkészletét használják, nem közvetlenül a hardvert vezérlik.
Ez a sok hardverre fejlesztés utoljára kb '95-ben volt igaz, amíg a négy-ötféle hangkártyát máshogy kellett vezérelni, újra kellett rajzolni a grafikát CGA-EGA-VGA módokra. Aztán először jött a VESA szabvány, ami a "nagy" felbontású grafikát egységesítette, majd a Win95 és a DirectX, ami a grafikát, hangot, beviteli eszközöket.
Azóta ez a kifogás egy kurvanagy parasztvakítás.
"Én nem vettem észre. Mass Effect 3 jobban néz ki mint az 1. Nagyobbak a pályák, jobb az AI. Nem látom, hogy bármiben is visszafele fejlődött volna."
+
"Nem tudok hozzászólni részemről mindkét játék kritikán aluli volt, így nem is játszottam velük hosszabban."
Így nehéz lesz beszélgetni, mert nekem meg a Mass Effect 1 volt kritikán aluli, (Terep2 2007-ben, na ne vicceljünk már!) úgyhogy le is szartam a többi részét is.
"Ez így van, de síma programozással nehezen fogod kihasználni. Ahhoz már idő kell, tudás kell, sokszor évek tudása, ami egy új hardver esetében nincs meg."
Te minden faszságot benyalsz, amit érdekből hazudnak a pofádba? A konzolra nagy pénzekért, exkluzív módon áttért fejlesztők azok, akik ezt a faszságot terjesztették, de már ők is leszoktak róla pár éve.
Onnantól kezdve, hogy az Alan Wake portolásának ára KETTŐ nap alatt jött ki nullszaldósra, ezek az állítások igencsak súlytalanná váltak. Ha olyan kurvanagy meló lenne ez, akkor nyilván sokkal több időbe és pénzbe kerülne a dolog. De a tények messze nem ezt mutatják.
"No ez nagyon nagyon nagy tévedés. Elég ha megnézed ugyanazzal a motorral készült játékokat. Egyik egy fos grafikás trágya a másik egy gyönyörű akadozás mentes mestermű."
És ez most hogyan is cáfolja az állításomat? Egyébként nyilván egy grafikus motort is lehet rosszul használni, meg nyilván vannak tehetségtelen, alulfinanszírozott, rosszul együttdolgozó, vagy megsürgetett fejlesztők, nem mindegyik ért ugyanúgy a munkájához.
De mondj már konkrét példát is!
"Akkor a játékfejlesztőket baszogasd, hogy ott a PC hardvere miért nem írnak jobbat?"
Írnak, szerencsére, és egyre többen térnek vissza a PCre elsődlegesen.
Egyébként leszarom, nem irigyelném én a jobb játékokat a konzolosoktól sem, távol álljon tőlem! Sőt, ha nem tűnt fel, azt szeretném a leginkább, hogy kapjatok már végre egy újabb generációt! Egyáltalán nem a fejlesztőkkel van bajom, hanem a Sonyval meg a Microsofttal, ők azok, akik visszafognak az iparban _mindenkit_. -
Zero 7th #366 Ja, ha a nagyanyám meg sárga volna és csilingelne, ő lenne a villamos.
Miért nem inkább objektív példákat hozol a fiktívek helyett?
A többire meg lásd #362. -
#365 "A hardvernek van egy adott számítási teljesítménye, ami ha ki van használva, akkor az annál többet már soha nem fog tudni."
Ide még annyit, hogy nézd meg az Xbox abból a hardverből mit hoz ki és nézd meg, hogy ugyanabból a hardverből a PC mit hoz ki. Ég és föld lesz grafikában a box javára. -
#364 "Amit írsz, hogy látszik, hogy volt idő programot írni, ami kihasználja a hardvert az egy beszopott parasztvakítás."
Pedig nem. Optimalizálásnak hívják és adott hardverre lehet csak megcsinálni. Még évekkel ezelőtt mondta, egy játékprogramozó barátom aki PC-re programozott, hogy ha meg tudnám mondani, hogy aki játszik vele annak mindenkinek x processzora lesz és y videókártyája, akkor sokkal kevesebb idő alatt sokkal jobb teljesítményt tudna kicsiholni a programból.
"A karakterek poligonszáma és textúrája nőtt. Ez elvitathatatlan, tényleg szebbek lettek. Csak közben azt illene észrevenni, hogy a pályák lettek kidolgozatlanabbak, egyszerűbbek, csak az egész jól el van fedve annyi blurrel, hogy ne vedd észre."
Én nem vettem észre. Mass Effect 3 jobban néz ki mint az 1. Nagyobbak a pályák, jobb az AI. Nem látom, hogy bármiben is visszafele fejlődött volna.
"A hardvernek van egy adott számítási teljesítménye, ami ha ki van használva, akkor az annál többet már soha nem fog tudni."
Ez így van, de síma programozással nehezen fogod kihasználni. Ahhoz már idő kell, tudás kell, sokszor évek tudása, ami egy új hardver esetében nincs meg.
"Az optimalizálós érv meg egy vicc. Egy átlag fejlesztő már lófaszt nem optimalizál, megveszi az egyik grafikus motort, aztán feltölti adattal, és kiadja gyorsan, hogy megvedd. A motorhoz nem nyúl, amit az tud, annak örül, aztán annyi."
No ez nagyon nagyon nagy tévedés. Elég ha megnézed ugyanazzal a motorral készült játékokat. Egyik egy fos grafikás trágya a másik egy gyönyörű akadozás mentes mestermű.
"Két szép példa a Kane&Linch és a Call of Juarez sorozat."
Nem tudok hozzászólni részemről mindkét játék kritikán aluli volt, így nem is játszottam velük hosszabban.
"Általában ebből egyet vagy kettőt tud villantani egy átlag konzolport játék."
Akkor a játékfejlesztőket baszogasd, hogy ott a PC hardvere miért nem írnak jobbat? Jah mert nem éri meg mert konzol a fő csapás hiszen ott 4x annyit adnak el mint PC-n akkor miről beszélünk? -
#363 "Csak tudod a tököm kivan már, hogy az indie piacon ott vannak az ötletek(ritkábban, mint a híre!), az A kategóriás piacon van minőség és PC-n technika, és nem talál össze a három megközelítés."
Ezzel egyetértek.
"Az meg, hogy azt hiszed, hogy a konzolos játékok nem 2005 szint, az azért vicces, mert az TÉNY. Nem hitkérdés."
Mit nevezünk 2005-ös szintnek? Mert amikor kijöt xbox360-ra a gears of war pl attól egy akkor PC összecsinálta volna magát. Kellett kb 2 év mire utolérték grafikában az akkori konzolokat. Én meg látok fejlődést, a mostani játékok jobban néznek ki mint a 2005-2006-ban megjelentek. -
Zero 7th #362 Pedig nem értek vele egyet. MINDIG előbb kell az új hardver. Most, hogy nincs, megnézheted, hogy hol tart a szoftver: sehol, stagnál. Ugyanazt a szintet hozza, mint hét éve.
Amit írsz, hogy látszik, hogy volt idő programot írni, ami kihasználja a hardvert az egy beszopott parasztvakítás. Lentebb kifejtettem, de leírhatom még egyszer:
Nincs fejlődés, nincs jobb kihasználás, átcsoportosítás van. Át vagy baszva, az a szomorú igazság, csak nincs szemed, hogy ezt észrevedd.
A karakterek poligonszáma és textúrája nőtt. Ez elvitathatatlan, tényleg szebbek lettek. Csak közben azt illene észrevenni, hogy a pályák lettek kidolgozatlanabbak, egyszerűbbek, csak az egész jól el van fedve annyi blurrel, hogy ne vedd észre.
Ha még tovább mennek látványban, akkor még az AI-t is ki kell herélniük, lásd CoD.
Nincsenek csodák. A hardvernek van egy adott számítási teljesítménye, ami ha ki van használva, akkor az annál többet már soha nem fog tudni. Adott mennyiségű poligont tud kiszámolni, adott összméretű textúrákkal, és még a játékmechanikának, az UI-nak, az AI-nak és a hangrendszernek is bele kell férni. Itt utána még tilitolizhatsz, hogy minek mekkora memóriát és processzoridőt adsz, de az egész összege mindig ugyanaz marad.
Az optimalizálós érv meg egy vicc. Egy átlag fejlesztő már lófaszt nem optimalizál, megveszi az egyik grafikus motort, aztán feltölti adattal, és kiadja gyorsan, hogy megvedd. A motorhoz nem nyúl, amit az tud, annak örül, aztán annyi.
Két szép példa a Kane&Linch és a Call of Juarez sorozat. Az első rész kicsit csúnyább karakterekkel dolgozik, de legalább a pályák nagyok, és viszonylag éles a kép. A folytatás mindkettőnél igaz, hogy szebb karakterekkel dolgozik, de az előző részhez képest zsebkendőnyi pályákon, és úgy agyon van blurözve, hogy a szemem megfájdul tőle, és elszédülök.
Ami ma már MINDEN játékban alap lehetne, ha nem stagnálunk be 2005ben:
Teljesen interaktív környezet, fizikával. (Már a szájbavert Hitman EGY-ben volt olyan, hogy nekimentél a növénynek, és az félrehajolt, aztán visszalendült. Azóta ez úgy ahogy van kikopott)
Teljesen rombolható pályák. (BF2BC, BF3, jópár stratégiai játék)
Hihető viselkedésű AI. (Crysis1. Az AI látott, hallott, ha eltűntél, emlékezett rá, és csapatmunkával bekerítette az utolsó ismert pozíciódat. Ehelyett most ott tartunk, hogy jó, ha a Doom szintjét eléri az AI, és nem akad be a falakba, ha feléd jön. Már ha van egyáltalán AI, nem csak bejön ahol a script mondja neki, és ott áll amíg le nem lövöd, a'la CoD.)
Nagy, de kidolgozott pályák. (Crysis, BF3. Helyette kapjuk az egyre rövidebb és keskenyebb csöveket)
Valósághűbb fizika. (Crysis, talán. Igazán fasza még sehol nincs, minden azt a szar a Havokot használja, ahol például van maximális szabadesés sebesség, ami egy meglehetősen illúzióromboló faszság)
Nagy számú karakter egyszerre a pályán. (Total War.)
Nagy felbontás.
Kidolgozott grafika.
Blur nélküli(vagy tolerálható mértékű), éles kép.
Általában ebből egyet vagy kettőt tud villantani egy átlag konzolport játék. -
senki687 #361 Nem hiszem, hogy ne értenél egyet abban, hogy a hardver gyorsabban fejlődött, mint ahogyan a szoftverek értelmesen kihasználhatták volna. A gyors hardver fejlődés adta az olajat az optimalizálatlan programok megírására. Nem volt értelme optimalizálni, mert mire megírták, lettek jobb gépek, amik vitték a programokat, így nem pocsékolták a programozói erőforrásokat optimalizálásra. Mi ez, ha nem "túl gyors fejlődés" a hardvereket illetően?
Látszik, hogy a 2005-ben kiadott konzolokra manapság megjelenő programok, ahol volt idő olyan programot írni, ami jobban kihasználja a hardvert, többnyire könnyen felül múlják a 2005-ben kiadott PC-s játékok szinvonalát, pedig azonos fejlettségű hardverre jelent meg mindkettő.
Persze itt a fejlődés fogalmával van a baj. A számítógépet és a programot együtt kell tekinteni egy eszköznek, és akkor már rögtön nem beszélhetünk "túl gyors fejlődés"-ről. -
Zero 7th #360 Nem hiszem, hogy valaha egyet fogok tudni érteni egy olyan emberrel, aki szerint létezik olyan dolog, hogy "túl gyors fejlődés". -
Zero 7th #359 Én is lelkesedem az indie játékokért, de az nem fejlődés. A tonnaszám futószalagon gyártott indie cuccok 99%-át 20 éve is meg lehetett volna csinálni.
És igen, van 1%-nyi valóban értékes és jó indie cucc, és nagyon durvát tudnak villantani. Az a kivétel.
De ez totálisan független az A kategóriától, ez mindig volt, mindig lesz. Lelkes amatőrök és fantáziátlan futószalagmunkások vannak, amióta a játékipar létezik.
Csak tudod a tököm kivan már, hogy az indie piacon ott vannak az ötletek(ritkábban, mint a híre!), az A kategóriás piacon van minőség és PC-n technika, és nem talál össze a három megközelítés.
Egyébként lassan leszek játékok, amik kihasználják majd a hardvert, szerencsére.
Az meg, hogy azt hiszed, hogy a konzolos játékok nem 2005 szint, az azért vicces, mert az TÉNY. Nem hitkérdés. -
#358 Na nincs is jobb mint teli hassal Mass Effectezni egyet úgyhogy megyek is és nyomok pár küldit :) -
senki687 #357 Szerintem egyezik a véleményetek, csak felületesen olvassátok egymás hozzászólását. Inkább beszéljétek meg egy sör mellett. :) -
#356 Szerintem meg te vagy értetlen.
Értek minden szót amit mondasz de továbbra sem értek vele egyet. Értem én, hogy szerinted 2005-ös szinten leragadtak a játékok, csak nekem nem a szinttel van a baj, hanem a játékfelhozatallal. Ami pl engem érdekelne játék olyan egyre kevesebb jelenik meg. Felőlem lehetne az új BF4 a világ legjobb grafikája, legjobb AI-ja meg legnagyobb pályával rendelkező játéka akkor sem érdekelne. Helyette pl megvettem 5$-ért az Eufloria nevű játékot ami egy kis indie játék, grafikailag is lehet hogy 2000-ben maradt, ellenben jó és szórakoztató. Csináljanak akkor olyan játékot a fejlesztők amik kihasználják a PC új hardvereit, oszt majd meglátjuk mennyit adnak el belőle. (vagy marad az, hogy mindenki lebutítva játszik rajta). Én mostanában egyébként ilyen játékokat vettem és ezek egyike sem 2005-ös szint; Stracraft 2 (PC) Majesty Gold (PC) Settlers7 (PC) Mass Effect 3 (XBOX) Fifa12 (xbox) Forza3 (Xbox) GOW3 (Xbox) meg Pc-re egy rakat indie játékot.
Xbox generációt meg azért vennék meg azonnal mert 2006-ban vettem. Azaz 6!! ÉVE használom. A következőt megvenném akár most rögtön, de szeretném azt is 5-6 évig használni, tehát nem szeretném ha 2 évente új konzolgeneráció jönne. -
Zero 7th #355 Építésvezetés nem kimondottan irodában történik, hanem kinn terepen, az építkezésen. Nem szokás ott számítógépet használni, legfeljebb munka előtt, a műszaki előkészítéshez, de az meg kulimunka, nem a műszaki vezetők végzik. -
Zero 7th #354 Nem kizárt, hogy építész, de szerintem esélyesebb, hogy építőmérnök, mint én. Nálunk szakirány az építéskivitelezés, építészeknél nem tudom, van-e ilyesmi. Azok inkább művészek, mint mérnökök. (Bár tanulnak mérnöki dolgokat is, de nem az a főprofil, inkább csak a "jó ha tudod" kategória.) -
#353 "És azon egy ArchiCAD elfut egyáltalán? Eléggé kinlódás lehet. Vagy ilyesmire nincs is szüksége? Vagy ezeket kik használják, ha egy épitészmérnöknek nincs rá szüksége?"
Nincs rá szüksége. Az ArchiCAD-et a droid alkalmazottak használják, azok is az irodában, tehát otthon még nekik sincs szükségük olyan gépre amin futnak. -
Zero 7th #352 Úristen, ennyire ne legyél már értetlen. Most csak baszakodsz velem, vagy tényleg ennyire nehéz a felfogásod?
"Tehát a te nézőpontoddal szemben (nincs hardver ezért nem veszik) "
Megint valamit kurvára félreértettél. Kezdek belefáradni, hogy egy igen kibaszott egyszerű álláspontot már második napja próbáljak a fejedbe verni...
Nem, nem az a bajom, hogy nincs hardver. Van hardver, csak minek, mert:
FEJLŐDÉS nincs. Tényleg ilyen kurva nehéz ez?
Ma kiadnak egy játékot, és pont ugyanazt tudja, mint 7 éve. Ha szebb, akkor primitívebb, ha jó az AI, akkor ronda, ha szebb is, meg jobb is, akkor kisebbek a pályák.
És ez egyértelműen a szar konzolpiac hibája. A "nagyon jó" fix hardver miatt az összes fejlesztő ARRA a hardverre fejleszt. Mivel az fix, ezért a játékok minősége és lehetőségei korlátoltak.
HAZUGSÁG, hogy igény ne lenne jobbra. A mostani box tulajok bő háromnegyede azonnal megvenné az új generációt, HA LENNE. Te is ezt írtad le. De a szájbakúrt májkroszoftnak megfelel ez, mert jobb híján ezt is veszik az emberek, a szoni meg még mindig azon szopja a faszt, hogy behozza a kurvanagy buktát, ami a PS3 lett. Egyiknek sem nagyon van kedve a jelek szerint új generációt villantani. Talán, ha igazak a pletykák, akkor a mikrofos, 2013-ban...
Amit meg a piacgazdaságról írsz, az szép és jó, csak éppen kurvára az a helyzet, hogy olyan játékot veszel, ami VAN, nem olyat, amilyenre igény lenne.
És ezek következménye, hogy én is, PC-n, ahol lenne tere a fejlődésnek, kapom a hígfos 2005-ös szintet a nyakamba dömperrel. Persze, van néhány progi, ami kihasználja a mai szintet, és azoknak örülök is. Csak pont ez a néhány dolog mutatja, hogy milyen szinten lehetne ma már MINDEN játék, ha nem lenne visszafogva az egész iparág.
És nem csak felhasználó oldalról, hanem a fejlesztőknél is lenne már igény a "szintlépésre", sorra jelentik be a fejlesztőcsapatok, hogy visszatérnek elsődleges platformként a PC-re, meg hogy abban van a kraft. -
senki687 #351 "Gondolom építészmérnöki főiskolát végzett. Kb 20 évvel ezelőtt.... "
És azon egy ArchiCAD elfut egyáltalán? Eléggé kinlódás lehet. Vagy ilyesmire nincs is szüksége? Vagy ezeket kik használják, ha egy épitészmérnöknek nincs rá szüksége? -
#350 Nem tudom mit csinál a flash oldalakkal vagy néz-e olyanokat egyáltalán. Amikor volt notim azon pl le volt tiltva a flash. Egyébként múltkor ültem a gépe előtt, nekem nem tűnt olyan borzasztóan lassúnak. -
#349 "Mi a foglalkozása a barátodnak, higy 18 millióért luxusautót vásárolhat, de nem használ számítógépet?"
Építőipari cége van. Nem kell hozzá semmilyen komoly számítógép.
Én is vállalkozó vagyok, egy tablettel el tudom intézni a vállalkozói teendőimet, nekem is csak a videózás hobbi miatt van jó gépem. Másik barátomnak vagy 8 éves gépe van, kisgépszervíze van. Mondhatnám volt üzlettársamat aki még mindig informatikában tevékenykedik, cégnél van bent egy akármilyen notija otthon meg Athlon XP-s gépe van amivel a műholdvevőét tudja buzerálni, meg torrent megy rajta. Számtalan példát tudnék mondani ahova nem kell erős gép (főleg nem otthonra).
"És milyen iskolát végzett? Nem jut eszembe semmi felsőiskola, amihez ne lenne szükség egy celeron-nál komolyabb gépre. Számomra olyan ez, mint egy csavarhúzó."
Gondolom építészmérnöki főiskolát végzett. Kb 20 évvel ezelőtt....