• Zero 7th
    #367
    "Optimalizálásnak hívják és adott hardverre lehet csak megcsinálni."

    Ez baromság. Én programoztam egy időben assemblyben, és egy kódot kurvára lehet ÖNMAGÁBAN optimalizálni. Sok kis utasítás helyett lehet az összetettet használni, ami ugyanazt csinálja, mint a sok kicsi, csak gyorsabban lefut, vagy kevesebb memóriát használni az átgondolt adatkezeléssel, esetleg futásidőn gyorsítani azzal, hogy a különböző részműveletek sorrendjét ésszerűsíted.

    Emellett a sok hardverre fejlesztés is egy faszság, a PC egy platform, amit úgy hívnak, hogy DirectX. A hardverrel baszódás a driverek, és így a hardvergyártók feladata. A játékok a DirectX utasításkészletét használják, nem közvetlenül a hardvert vezérlik.
    Ez a sok hardverre fejlesztés utoljára kb '95-ben volt igaz, amíg a négy-ötféle hangkártyát máshogy kellett vezérelni, újra kellett rajzolni a grafikát CGA-EGA-VGA módokra. Aztán először jött a VESA szabvány, ami a "nagy" felbontású grafikát egységesítette, majd a Win95 és a DirectX, ami a grafikát, hangot, beviteli eszközöket.
    Azóta ez a kifogás egy kurvanagy parasztvakítás.

    "Én nem vettem észre. Mass Effect 3 jobban néz ki mint az 1. Nagyobbak a pályák, jobb az AI. Nem látom, hogy bármiben is visszafele fejlődött volna."
    +
    "Nem tudok hozzászólni részemről mindkét játék kritikán aluli volt, így nem is játszottam velük hosszabban."

    Így nehéz lesz beszélgetni, mert nekem meg a Mass Effect 1 volt kritikán aluli, (Terep2 2007-ben, na ne vicceljünk már!) úgyhogy le is szartam a többi részét is.

    "Ez így van, de síma programozással nehezen fogod kihasználni. Ahhoz már idő kell, tudás kell, sokszor évek tudása, ami egy új hardver esetében nincs meg."

    Te minden faszságot benyalsz, amit érdekből hazudnak a pofádba? A konzolra nagy pénzekért, exkluzív módon áttért fejlesztők azok, akik ezt a faszságot terjesztették, de már ők is leszoktak róla pár éve.
    Onnantól kezdve, hogy az Alan Wake portolásának ára KETTŐ nap alatt jött ki nullszaldósra, ezek az állítások igencsak súlytalanná váltak. Ha olyan kurvanagy meló lenne ez, akkor nyilván sokkal több időbe és pénzbe kerülne a dolog. De a tények messze nem ezt mutatják.

    "No ez nagyon nagyon nagy tévedés. Elég ha megnézed ugyanazzal a motorral készült játékokat. Egyik egy fos grafikás trágya a másik egy gyönyörű akadozás mentes mestermű."

    És ez most hogyan is cáfolja az állításomat? Egyébként nyilván egy grafikus motort is lehet rosszul használni, meg nyilván vannak tehetségtelen, alulfinanszírozott, rosszul együttdolgozó, vagy megsürgetett fejlesztők, nem mindegyik ért ugyanúgy a munkájához.
    De mondj már konkrét példát is!

    "Akkor a játékfejlesztőket baszogasd, hogy ott a PC hardvere miért nem írnak jobbat?"

    Írnak, szerencsére, és egyre többen térnek vissza a PCre elsődlegesen.
    Egyébként leszarom, nem irigyelném én a jobb játékokat a konzolosoktól sem, távol álljon tőlem! Sőt, ha nem tűnt fel, azt szeretném a leginkább, hogy kapjatok már végre egy újabb generációt! Egyáltalán nem a fejlesztőkkel van bajom, hanem a Sonyval meg a Microsofttal, ők azok, akik visszafognak az iparban _mindenkit_.