9559
  • Kaszi46
    #3175
    nézd csak itt mit találtam: [URL=http://sg.hu/listazas.php3?id=1079541324&order=reverse&index=16]#1607[/URL]
    bár nem mükcik a link:(
  • Kaszi46
    #3174
    pedig műkcik vele
  • Toya
    #3173
    Ez egy konvertált pálya elvileg az F1C alól, a readme is ezért maradhatott az eredeti.
  • tHoMaSmAn
    #3172
    Jan. 3-ra már mindenki kijózanodik!! ;)
    CSAK JÖJJÖN MÁR AZ A PATCH!!
  • tHoMaSmAn
    #3171
    Ez a pálya az F1 Challenge GTR Mod-hoz való, nem a "mi" GTR-ünkhöz!!
    Legalábbis a readme alapján!
  • JuanG
    #3170
    "Bajnokság elhalasztása (Január 3.)
    Sajnos az eddigi teszt futamok alapján kiderült, hogy a GTR-ben lévő hibák miatt a játék jelenleg alkalmatlan egy igazi bajnokság problémamentes megrendezésére.

    Ezért a bajnokságot el kell halasztanunk az 1.2-es patch megjelenéséig. Az 1.2-es patch várhatóan hamarosan megjelenik, de egyenlőre semmi hivatalos információ nincs róla.

    Előreláthatólag Január 3-án indulhatna a bajnokság, bízunk abban hogy a patch addig megjelenik és az eddig ismert hibákat kijavítja.

    Addig továbbra is rendezünk nyílt tesztfutamokat minden hétfőn, ahová továbbra is szeretettel várunk mindenkit!
    A következő teszt futam December 20-án lesz, 20:30-kor kezdődik időmérő (szerver már 17:30-tól gyakorlással). A pálya: Spa Francorchamps

    Ettől függetlenül a szerverünket is bővítjük P4 3.0Ghz-es processzorra és 1GB RAM-ra. Ezt már ezen a héten megtesszük."

    Hungarian GTR Masters
  • b-type
    #3169
    :)
    Az biztos, hogy férfimunka a Trans-Am versenyzés, vagy bármely NR2003 mod, és persze az alapjáték, mindet kipróbáltam. Nyers mint a 'fűvesszex'. :)
    és sztem csak ott, illetve természetesen a GPL-ben csináltak jó hátsó hajtást.
    Ezt nem tartom annak, mármint a GTR-ben, igaz szinte csak N-GT-s autókkal mentem, de mindig az Etcc-s Bmw jön a képbe, amit én nem szeretek...mármint ahogy a játékba tették.
    Azt viszont tartom, hogy ha nem vigyorgok vezetés közben, akkor minek csinálom?
    valamint a hátsóhajtásnak vannak előnyei, súlyátevődés a hajtott kerékre, osztott gumikopás, gázadásra ívszűkités.
    Ha ezeket nem tudom használni, kedvem szerint felhasználni az nem jó.
    szal én továbbra is Rfactor-t, de főleg a GTP-t várom.
  • K.András
    #3168
    Más helyen pedig nincsen én is kerestem,aztán felraktam egy torrent-et és két nap alatt lecsorgott,ezt nem uszod most meg,majd ha kijön angol verzio biztos lesz warez mindenhol bár ahogy megjelenik én inkább megveszem...
  • Piski
    #3167
    Namost kezdem azzal, hogy most borítottam ki egy teli whiskeys poharat, össze is, tört, osztozzatok a fájdalmamon
    Amúgy szeretném ha megkeresne valaki privibe, aki ért a kocsifestéshez, ugyanis tele vagyok ötletekkel, de tudás meg tapasztalat az nyet.Előre is kösz!
  • VO101 tvr
    #3166
    Esetleg vli tudna adni egy tippet honnan lehetne leszedni a gamet? Torrenthez DC-hez nem értek...
  • ibronk
    #3165
    Ez má pedig nem volt poénos, én nem példálóztam, pedig lenne mivel. Mindegy.
  • Alexease
    #3164
    Nem rossz azert ez a GTR, de itt azert inkabb a "hangulatelemek" viszik a jatekot. Azert az NR2003/Trans-Am engine megis egy szammal komolyabb fizikara/szimulaciora, teljesen mas erzes "atulni" abba, es menni nehany kort.
  • Panther
    #3163
    Megjelent Vallelunga a GTR-hez. Letölthető innen:

    Vallelunga

    Valamint itt megtalálhatóak a dán Claus Juel setupjai. Aki valamennyire ismerős az FTL-en, tudja, hogy nem gyenge időket megy, így van ez a GTR-ben is:

    Claus Juel setupjai
  • sajoati
    #3162
    gyé akkor NR2k3-azni. úgyis alig jönnek az embörök
  • Ninja
    #3161
    81.182.11.40 Gyakorolhatsz velünk:)
  • james-hun
    #3160
    mikor lesz megint server ahol lehet gyakorolni ?
  • b-type
    #3159
    Na sztem ez a játék nem jó. pff.
    mivel újra elővettem a NR2003/Trans-Am modot a Man szigeti pálya miatt, és nyomtam ma délután, most teljesen paff vagyok a GTR-től...kezdek rá 'a király meztelen!'-ként nézni....ez nem olyan jó játék sztem.
  • petesilver
    #3158
    Nem, nem ez.De hagyjuk inkább.
  • HPt
    #3157
    örülök, hogy ez életed legnagyobb problémája

    mindenesetre norbival szoktunk ezen poénkodni, húzni egymást, ezt egy ember miatt nem változtatom meg :)

    (ő kezdte)

  • Kaszi46
    #3156
    te inkább a keresgéléssel foglalkozz
  • petesilver
    #3155
    Jesszus!! Hol vagyunk, az ovitopicban? Mert akkor az én Apám meg szörföket készített otthon a szobában bibiiii! És akkor még seholsenem voltak szimulátorok, meg pc sesenagyooon! Ehhh...
  • Kaszi46
    #3154
    theme
  • HPt
    #3153
    és amikor gpl-ben elvertelek mint a bokrot az mi volt? meg amikor lfs-ben féltél tőlem? nah? :]

  • petesilver
    #3152
    Szívesen közzé tenném, de nem tudom hol van. Pedig meg kéne keressem, hogy elolvassam.
  • JuanG
    #3151
    Norbi!

    Egy "nemtuti" setupot nem osztanál meg velünk? az hogy ferraris nem probléma
  • JuanG
    #3150
    "én ha lehet mind1ik technikai sportot pit nélkül oldanék meg"

    ezzel én is egyetértek :)))
  • JuanG
    #3149
  • Kaszi46
    #3148
    tényleg a tegnapi "LAGZI" a hiba kiküszöbölése után meg lesz ismételve?
  • Kaszi46
    #3147
    keresem, ha megvan linkelem!

    #3123 köszi, bár megszakad a szívem, és hogy ezzel a hülye szóval éljek féltékeny vagyok amikor egy rally autóban látom:\ Aztán a #3126 kommenteded olvasva -amivel teljes mértékben egyetértek! főleg a "Ott előz ahol nem kellene tudnia, ott gyorsabb ahol nem lehetne, és nem fogy el a gumija, pedig el kellene." résszel-, mindíg elszomorodom. ugyanis ha elhagyja a motogp-t akkor egyenlőre ugy tűnik hogy akkora űrt fog maga után hagyni, amit igencsak nehéz lesz betölteni. a másik meg az -és ez kicsit furcsán fog hangzani egy gtr topicban-, hogy megmondom őszintén kifejezetten útálom az olyan autos sportokat ahol pitkiállás van. szvsz agyonvágja az egész futam élvezhetőségét. én ha lehet mind1ik technikai sportot pit nélkül oldanék meg, bár biztos sokan vannak akik ezt a fajtáját is szeretik. szerintem amugy a legjobb alternatíva a superbikos módszer. na mind1 elég az offból erről a témárol még órákig tudnék siránkozni. a lényeg imádkozom hogy rossi maradjon4 az autos ágnak van ugyis rengeteg kiemelkedő alakja. ő maradjon meg nekünk:) 2kerék foreva:D

    #3135 Pete ezt a 60 oldalas kis hendbúkot elérhetővé tennéd? biztos sokan lennénk akik örülnének neki!
  • ibronk
    #3146
    Te, csak egy egy perccel előbb. Pont mint a célban
  • Istencsászár
    #3145
    quakenet
  • HPt
    #3144
    mi legyen az IRC Network meg az IRC Server?
  • Istencsászár
    #3143
    akinek van mirce vagy nincs tegye fel és jöjjön a #GTR.hu csatira!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • dl Voodoo
    #3142
    nekem ez a kis leírás máris 1 mp et jelentett :) így elsőre :) THX érte
  • HPt
    #3141
    tekivagy
  • HPt
    #3140
    ez wéber gabi setup-leírása gpl-hez

    sok helyen már nem jó, mert ott a durva diffi a 30/85, de az itt gtr-ben - ugye meg kell fordítani - 70/15 lesz, hasonlók
  • ibronk
    #3139
    Ez a GPL-hez van, Wéber Gábor írta, a HGPLM oldalán van :)
  • K.András
    #3138
    Szerintem elég tudni mi mit csinál és akkor már könnyebb állitgatni,nem tudom hol találtam ezt a neten de ebböl GTR alatt is el lehet indulni...

    "Steering Ratio / Kormányzási áttétel
    Megmutatja, hogy hány fokos kormányelmozdulásra hány fokos kerékelfordulás következik be. Minél kisebb ez az arány, annál nagyobb lesz a kerék elfordulása ugyanolyan kormányelmozdulásnál, azaz direktebb a kormányzás. Minél nagyobb ez az arány, annál kisebb lesz a kerék elfordulása ugyanolyan kormányelmozdulásnál.

    Tire Pressure / Gumi nyomás
    Alacsonyabb nyomásnál nagyobb a tapadás, magasabb nyomásnál nagyobb a végsebesség. Ha nagyon alacsony vagy nagyon magas a nyomás, túlmelegedik a gumi és emiatt megbomlik az autó egyensúlya. Mindig a melegen mért nyomás a mérvadó! A gumik ideális nyomása ilyenkor 24-25 psi (170-180 kPa), a futófelület hőmérséklete pedig 200-270F (90-140 C). Igyekezzünk tartani ezeket az értékeket.

    Wheel Rate / Rugó erő
    Minél lágyabb, annál pontatlanabb az autó irányítása-stabilitása, de jobb a tapadása. Minél keményebb, annál pontosabb az autó irányítása, annál jobb a stabilitása, de rosszabb a tapadása. Ezen felül az első és a hátsó rugók keménységét, azok egymáshoz viszonyított arányát az autó súlyeloszlása határozza meg - tehát az a súly, amit a rugóknak "hordaniuk kell" - amely általában 40% elöl és 60% hátul. Százalékosan az első és hátsó rugók beállításának is ilyennek kell lennie egymáshoz viszonyítva. (Nem minden esetben, de ez a rugók beállításának ökölszabálya.) Ha az első rugót keményítjük, alulkormányozottabb lesz az autó és nő a stabilitása, viszont rosszabb lesz a tapadása, és mivel csökken az autó függőleges mozgástere, alacsonyabb hasmagasság használható. Ha az első rugót lágyítjuk, kevésbé lesz alulkormányozott az autó és jobb lesz a tapadása, viszont csökken a stabilitása és mivel nagyobb lesz az autó függőleges mozgástere, emelni kell a hasmagasságot (persze csak ha "beüt" az alja). Ha a hátsó rugót keményítjük, túlkormányozottabb lesz az autó és nő a stabilitása, viszont rosszabb lesz a tapadása és mivel csökken az autó függőleges mozgástere, gyorsításnál később ér le az alja. Ha a hátsó rugót lágyítjuk, kevésbé lesz túlkormányozott az autó és jobb lesz a tapadása, viszont csökken a stabilitása és mivel nagyobb lesz az autó függőleges mozgástere, gyorsításnál hamarabb "beüt" az alja.

    Lengéscsillapító / Bump, Rebound
    A rugók energiáját nyeli el, de nem mindegy, hogy hogyan! Elsősorban az autó finomhangolása, mintsem nagy változások érhetők el vele.

    Bump / Berugózás
    Kevésbé befolyásolja az autó tulajdonságait. Minél nagyobb, annál jobban pattog az autó, minél kisebb, annál kevésbé pattog az autó, viszont hamarabb éri el a rugóút végét.

    Rebound / Kirugózás
    Általában feszesebb-nagyobb mint a bump (másfélszer-kétszer). Minél nagyobb, annál hamarabb-keményebben fogja az autót, minél kisebb, annál később-lágyabban fogja az autót.
    Célszerű az autót lágyabb rugókra és feszesebb lengéscsillapítókra beállítani.
    Beállításuknak elsősorban a kanyar bemeneti és kigyorsítási szakaszában van jelentősége, amikor is átterhelődés van. Kanyarodás közben átellenesen (átlóban) működnek (pl. bal kanyarnál a jobb első és a bal hátsó lengéscsillapító a mérvadó). Ha többszöri irányváltás is történik, akkor működésükbe még a differenciálmű is beleszól.



    Camber / Kerékdőlés
    A gumik optimális felfekvése állítható be vele. Pozitív az értéke, ha a kerék kifelé dől, negatív az értéke, ha a kerék befelé dől, és nulla az értéke, ha nem dől semerre sem (egyenesben nulla lenne az ideális érték). Szinte mindig egy minimális negatív dőlés az ajánlott, mert akkor használható ki maximálisan a gumik tapadása! Pontos beállításához meg kell vizsgálni mind a négy gumi futófelületén melegen(!) mért értékeket és addig kell változtatni, amíg a belső futófelület néhány fokkal nem lesz melegebb a külsőnél! Természetesen ez mind a négy keréken eltérő lehet. Ha nagyon különböznek az értékek mind fékezésnél mind kanyarvételnél, jelentősen csökkenhet az autó stabilitása. Gyorsításnál a hátsó kerekek befelé dőlnek, míg az első kerekek kifelé dőlnek. Fékezésnél pont fordítva: a hátsó kerekek kifelé dőlnek, míg az első kerekek befelé dőlnek.

    Bump Rubber / Rugóhatároló gumibak
    Ez egy nagyon kemény "gumi". Ha vége a rugó útnak, megállítja a rugót. Egyenesben gyorsuláskor az autó vízszintesen egyre lejjebb nyomódik az egyre nagyobb sebesség miatt és amikor a rugó eléri a gumibakot, tulajdonképpen "felül" rá. Minél nagyobb, annál finomabban fogja meg a rugót, viszont csökkenti a hasznos rugóutat, minél kisebb, annál durvábban fogja meg a rugót. Ha alacsony az autó és a pályához képest lágy a rugónk, akkor kritikus részeken a gumibak beüthet és teljesen megbontja az autó kanyarodási egyensúlyát! Megoldás: emelni az autót v. keményíteni a rugót. Egyes pályákon (Spa, Mosport, Nürburgring) eleve ajánlatos némileg magasabb gumibakot használni a hatalmas szintkülönbségek miatt.

    Toe in / Kerék- szét és összetartás (Vízszintesen)
    Ha pozitív, akkor egymás felé-össze tartanak a kerekek, ha negatív, akkor kifelé-szét tartanak a kerekek. Ha az első kerekeknél pozitív, egyenesben stabilabb lesz az autó, viszont nehezebb lesz a kanyarvétel. Ha az első kerekeknél negatív, segíti a bekanyarodást, viszont instabilabb lesz egyenesben és fékezéskor. Ha hátul nagy, pozitív értékű, akkor egyenesben stabilabb lesz az autó, ugyanakkor nehezebben kanyarodik. A hátsó érték mindig nulla vagy pozitív, de sosem lehet negatív, különben vezethetetlen lesz az autó! Gyors pályán célszerű elöl és hátul is nulla közelében tartani, így valamelyest nő a végsebesség és a stabilitás.

    Roll Bar / Stabilizátor
    A stabilizátor tulajdonképp egy oldalirányú rugó és az egyik legfontosabb elem az autó behangolásakor! Kanyarodás közben az autó oldalra dőlését hivatott megakadályozni. Minél lágyabb -kisebb értékű- a stabilizátor, annál inkább mozoghat a két, ugyanazon a tengelyen levő kerék egymáshoz képest, viszont az autó kevésbé lesz stabil. Ha keményebb -nagyobb az értéke-, a kerekek jobban hatnak egymásra az autó stabilabb lesz (viszont ilyenkor nagyon szűk kanyarokban csökken az autó stabilitása). Az autó összdinamikájának kialakításában nagyon fontos az első és hátsó stabilizátor. Alaphelyzetben az első stabilizátor kicsit keményebb a hátsónál, de az arányok változtatásával az alulkormányzott autóból könnyen túlkormányozott varázsolható, vezetési stílus és pálya függvényében.

    Front Brake Bias / Elülső fékerő eloszlás
    Azt mutatja, hogy a fékerő hány százaléka jut az első kerékre. Mivel fékezéskor az autó orr-része terhelődik, ezért az első kerekekre kell a nagyobb fékerőt küldeni, különben az autó fara kitör. Minél nagyobb az arány az első kerekek javára, annál stabilabb a fékezés, viszont nő a fékút. Gyors pályáknál célszerű nagyobbra állítani (55-58%), míg lassabb pályákon célszerű lejjebb venni (51-54%).


    Static Ride Height / Autó magasság
    Alapszabály: olyan alacsonyra, amennyire csak lehet! Persze anélkül, hogy az autó alja beüssön. A hátsó magasságnak mindig nagyobbnak vagy egyenlőnek kell lennie. Minél nagyobb a különbség az első és hátsó magasság között (a hátsó javára) annál jobban terhelődik az első kerék és ezáltal jobban betapad a kanyarba, viszont nő a túlkormányzottsági hajlam. Ha emeljük az autó magasságát, egyúttal nő az oldalmozgása és a rugóútja is.

    Transmission / Áttétel
    Minél magasabb a sebességfokozat, annál közelebb kell hogy legyenek egymáshoz az áttételek. A legmagassabb mindig a leggyorsabb rész végén pörögjön le, a legalacsonyabb pedig a leglassabb kanyar függvénye. Az összes többit ez határozza meg, de mindig a pálya speciális követelményeit vegyük figyelembe. (Inkább 3-asban, vagy 4-esben autózható-e, van-e fontosabb kanyar a többinél, stb.)

    Diff.Ratio / Végáttétel
    Az egyes sebességfokozatok végáttételét határozza meg. Ha ezt változtatjuk, minden fokozat áttétele arányosan megváltozik.

    Ramp Angles / Diffi zárásszög
    A ramp angle a differenciál zárásszögét jelenti, amelynek két állapota létezik: tolás és húzás, magyarul gázadás és gázelvétel (vagyis a motorfék). Pl. 85/30-as difinél a 85 a gázadás, a 30 a gázelvételkori zárásszög. Ezek a számok azt mutatják %-ban kifejezve, hogy milyen sebességkülönbséget enged a difi a két hajtott kerék közt ebben a két állapotban. A 85/30 a legkezesebben vezethető, de nem a leggyorsabb beállítás! Mivel csak 85%-os sebességkülönbségnél zárja a hajtott tengelyt, ezért nagyobb gázadásokat is kitörés nélkül visel és hamarabb padlózható ha már egyenesbe van az autó, de! Egy csomó lóerő kárba vész a zárás előtt, hiszen a gyorsabban forgó (ívkülső) kerékre küldi a nyomaték nagyobb részét, ám az egy idő után már eléri a tapadási határát és a többi gumifüstté válik ahelyett, hogy a belső kerekeket tovább hajtaná:) Vagyis 60-as, 45-ös, vagy 30-as zárást választva sokkal jobban kihasználható a kerekek tapadása a kanyarból történő kigyorsításnál, de egyben brutálisabban reagáló és nehezebben vezethető autót kapunk.
    A motorfék üzemre pont fordítva igazak a %-ok, vagyis a xx /30 a legstabilabb fékezéskor, mivel nem nagyon engedi külön-külön blokkolni a hátsókat (hiszen már 30% eltérésnél zár), és ezzel együtt elég lassan, kontrollálhatóan engedi befordulni az autó orrát gázelvételkor, de! Miután lassan fordul, nem is lehet majd gyorsan gázon lenni, hiszen később kerül az autó abba a fordulási szögbe, amikor már gyorsítható, és a gyorsaság ökölszabálya mint tudjuk: lassan be, gyorsan ki. Tehát ha jól forduló autót szeretnénk, használjunk xx/45, vagy xx/60-as difit, amikor meg már nagy a "mellény", próbáljuk ki a xx/85-öt:))).

    Clutches
    Még egy dolog befolyásolja ezeket a beállításokat, mégpedig a number of clutches, azaz a difiben lévő lemezes tengelykapcsolók száma :)) Ezek 1-6-ig állíthatók be és minél több van belőlük, annál merevebb a kapcsolat a két hajtott kerék közt. 1-re állítva életveszélyesen jól reagáló autót kapunk minden szempontból, nagy oldalirányú "vándorlással" fűszerezve, viszont pl. Monzában a Parabolicából kigyorsításnál úgy lehetünk padlógázon, hogy az autó befelé fordulva folyamatosan tapad és nem bicsaklik meg olyan hamar, mintha 3-4, esetleg 6 clutchest használnánk. Sok (4-5-6) clutches esetén stabilabb lesz fékezéskor és egyenesben gyorsuláskor sem ficánkol majd annyira, ami elsősorban rajtnál és lassú pályákon előnyös (pl. Monaco).
  • dl Voodoo
    #3137
    Nem tudjátok létezik ennek a gamenak linuxos server oldali része?
  • K.András
    #3136
    Akinek eredeti a windos az pláne nem vesz magyart :D