Hunter
Emberpróbáló kihívásra készül egy kis robot
Ha valaki alig magasabb 15 centiméternél, akkor minden nagy kihívásnak tűnhet a számára. Egy parányi robot, Mr. Evolta alighanem megmosolyogná ezt a feltevést, ha lenne arcmimikája.
A mini-robot korábban 530 métert mászott kötélen a Grand Canyonban, 24 órát kerekezett a Le Mans-i versenypályán és közel 500 kilométert gyalogolt Tokió és Kiotó között. A legújabb kihívás a világ egyik legkeményebb triatlonversenye, a hawaii Ironman Triatlon.
"Ez még egy sportember számára is nagy megpróbáltatás, de szerintem megéri. A robot rengeteg nehézséggel fog találkozni az út során, de remélem mindegyiket leküzdi, és összességében sikerrel jár" - nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek a robot megalkotója, Tomotaka Takahasi, a Kiotói Egyetem robottudósa, az egyetemen működő Robo Garage alapítója.
A kihívás összesen 230 kilométert jelent, Mr. Evolta azonban a futás és a kerékpározás mellett egy számára ismeretlen közeggel, a vízzel is kénytelen lesz megbirkózni. A távot egy hét, vagyis 168 óra alatt kell megtennie, ami tízszerese a sportolók által teljesített időnek. "Mr. Evolta magassága megközelítőleg egytizede egy felnőtt emberének, ezért úgy gondoltuk, hogy neki a táv megtételéhez tízszer annyi időre lesz szüksége" - tette hozzá Takahasi.
Aligha lepődik meg a mai világban bárki azon, hogy Mr. Evolta nem csupán a robottechnikát hivatott népszerűsíteni, hanem erőteljes marketingcélzattal ered az atléták nyomába. A Panasonic akkuit reklámozni hivatott szerkezet három alakban teljesíti majd a megmérettetést, először egy kis háromkerekű járműhez csatlakoztatva, majd a futáshoz egy mókuskerékszerű eszközben szedheti a lábait, végül az úszáshoz egy vízen fennmaradó, meghajlított, kormánylapátként funkcionáló eszközt kapott. Az úszáshoz egy speciális vízálló változatot használnak majd a japánok, a szerkezet csak a feltöltések idejére pihen meg. "A legnagyobb kihívásnak mindenképpen az úszás ígérkezik, a sportolók ugyanis a tengerben teljesítik a távot, ahol a robot számára hatalmas hullámokkal és az óceáni szelekkel is meg kell küzdenünk" - magyarázta a japán mérnök.
A robotot három ceruzaakkumulátor látja el energiával az október 24-én kezdődő erőpróbán, míg az emberek október 8-án vágnak neki a távnak az Ironman Világbajnokság keretében.
A mini-robot korábban 530 métert mászott kötélen a Grand Canyonban, 24 órát kerekezett a Le Mans-i versenypályán és közel 500 kilométert gyalogolt Tokió és Kiotó között. A legújabb kihívás a világ egyik legkeményebb triatlonversenye, a hawaii Ironman Triatlon.
"Ez még egy sportember számára is nagy megpróbáltatás, de szerintem megéri. A robot rengeteg nehézséggel fog találkozni az út során, de remélem mindegyiket leküzdi, és összességében sikerrel jár" - nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek a robot megalkotója, Tomotaka Takahasi, a Kiotói Egyetem robottudósa, az egyetemen működő Robo Garage alapítója.
A kihívás összesen 230 kilométert jelent, Mr. Evolta azonban a futás és a kerékpározás mellett egy számára ismeretlen közeggel, a vízzel is kénytelen lesz megbirkózni. A távot egy hét, vagyis 168 óra alatt kell megtennie, ami tízszerese a sportolók által teljesített időnek. "Mr. Evolta magassága megközelítőleg egytizede egy felnőtt emberének, ezért úgy gondoltuk, hogy neki a táv megtételéhez tízszer annyi időre lesz szüksége" - tette hozzá Takahasi.
Aligha lepődik meg a mai világban bárki azon, hogy Mr. Evolta nem csupán a robottechnikát hivatott népszerűsíteni, hanem erőteljes marketingcélzattal ered az atléták nyomába. A Panasonic akkuit reklámozni hivatott szerkezet három alakban teljesíti majd a megmérettetést, először egy kis háromkerekű járműhez csatlakoztatva, majd a futáshoz egy mókuskerékszerű eszközben szedheti a lábait, végül az úszáshoz egy vízen fennmaradó, meghajlított, kormánylapátként funkcionáló eszközt kapott. Az úszáshoz egy speciális vízálló változatot használnak majd a japánok, a szerkezet csak a feltöltések idejére pihen meg. "A legnagyobb kihívásnak mindenképpen az úszás ígérkezik, a sportolók ugyanis a tengerben teljesítik a távot, ahol a robot számára hatalmas hullámokkal és az óceáni szelekkel is meg kell küzdenünk" - magyarázta a japán mérnök.
A robotot három ceruzaakkumulátor látja el energiával az október 24-én kezdődő erőpróbán, míg az emberek október 8-án vágnak neki a távnak az Ironman Világbajnokság keretében.