Hunter
Orion: újabb lépés a megvalósulás felé
Kritikus állomást hagyott maga mögött az űrsiklók pótlására szánt, fejlesztés alatt álló NASA űrhajó. Az Orion kapszula teljesítette az előzetes tervezési felülvizsgálatot (PDR), ami elengedhetetlen a koncepció megfelelőségének igazolásához.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a legalább négy űrhajós szállítására szánt űreszköz készen áll arra, hogy egy repülésre alkalmas változat készüljön belőle. "Mint projekt, program és ügynökség ellenőrizzük a tervezés kiforrottságát, stratégiáját és ütemezését a NASA következő, emberek szállítására alkalmas űrhajója számára, és egyetértünk abban, hogy ezt az architektúrát meg fogjuk építeni" - nyilatkozott Mark Geyer, a Johnson Űrközpont Orion Projekt Hivatalának vezetője.
Az amerikai űrügynökség jövőre küldi nyugállományba űrsiklóit, illetve folyamatban van egy új űrkilövő "architektúra", a Constellation fejlesztése. Ez két új rakétát állít majd szolgálatba. Az Ares 1 a legénység feljuttatását biztosítja, míg a jóval nagyobb Ares 5 a Hold és az annál távolabbi célok eléréséhez szükséges felszerelést állítja pályára.
Obama elnök felkérésére azonban az összes rendszert felülvizsgálja egy felső vezetőkből álló bizottság, amit Norm Augustin, a Lockheed Martin egykori elnöke vezet. Obama azt kérte a bizottságtól, vizsgálják meg az amerikai asztronauták űrbejuttatásának különböző lehetőségeit. Többen is úgy vélik, hogy az Ares fejlesztési tervek módosulni fognak, vagy akár teljes egészében le is állhatnak. Az Orion leghamarabb 2015 márciusában állhat szolgálatba.
A jelenlegi tervek szerint 2016-tól a kapszula lesz az amerikai kapocs a Nemzetközi Űrállomás és a Föld között, illetve amennyiben megvalósulnak az előző elnök tervei, akkor 2020-ban eljuthat a Holdra is, az azonban kérdéses, hogy a NASA tudja-e tartani ezt az ütemtervet, még akkor is, ha Obama elnök jóváhagyja a Constellation programot. Az Augustine vezette bizottság szerint az űrsiklók felváltását célzó program alulfinanszírozott, aminek mértéke éves szinten eléri a 3 milliárd dollárt.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a legalább négy űrhajós szállítására szánt űreszköz készen áll arra, hogy egy repülésre alkalmas változat készüljön belőle. "Mint projekt, program és ügynökség ellenőrizzük a tervezés kiforrottságát, stratégiáját és ütemezését a NASA következő, emberek szállítására alkalmas űrhajója számára, és egyetértünk abban, hogy ezt az architektúrát meg fogjuk építeni" - nyilatkozott Mark Geyer, a Johnson Űrközpont Orion Projekt Hivatalának vezetője.
Az amerikai űrügynökség jövőre küldi nyugállományba űrsiklóit, illetve folyamatban van egy új űrkilövő "architektúra", a Constellation fejlesztése. Ez két új rakétát állít majd szolgálatba. Az Ares 1 a legénység feljuttatását biztosítja, míg a jóval nagyobb Ares 5 a Hold és az annál távolabbi célok eléréséhez szükséges felszerelést állítja pályára.
Obama elnök felkérésére azonban az összes rendszert felülvizsgálja egy felső vezetőkből álló bizottság, amit Norm Augustin, a Lockheed Martin egykori elnöke vezet. Obama azt kérte a bizottságtól, vizsgálják meg az amerikai asztronauták űrbejuttatásának különböző lehetőségeit. Többen is úgy vélik, hogy az Ares fejlesztési tervek módosulni fognak, vagy akár teljes egészében le is állhatnak. Az Orion leghamarabb 2015 márciusában állhat szolgálatba.
A jelenlegi tervek szerint 2016-tól a kapszula lesz az amerikai kapocs a Nemzetközi Űrállomás és a Föld között, illetve amennyiben megvalósulnak az előző elnök tervei, akkor 2020-ban eljuthat a Holdra is, az azonban kérdéses, hogy a NASA tudja-e tartani ezt az ütemtervet, még akkor is, ha Obama elnök jóváhagyja a Constellation programot. Az Augustine vezette bizottság szerint az űrsiklók felváltását célzó program alulfinanszírozott, aminek mértéke éves szinten eléri a 3 milliárd dollárt.