Hunter
Boeing-Northrop összefogás az emberi űrhajózásért
Két űrhajózási óriás, a Boeing és a Northrop Grumman bejelentette összefogási szándékát, hogy megépítsék a NASA számára az űrsiklók utódjául szolgáló, következő ember repülte űrhajót, tudósít a Reuters hírügynökség.
A NASA két fejlesztési szerződést ír ki a 2005. évben, ami minden bizonnyal dollár milliárdokat ér majd. A két szerződött közül fogják 2008-ban kiválasztani azt a céget, ami megépíti és teszteli a Bush elnök által idén januárban bejelentett űrhajózási program egyik alappillérének számító, úgynevezett Crew Exploration Vehicle-t. A Northrop és a Boeing összefogása erősen leredukálja a szerződésért folyó versengést, mivel így már csak egy nagy játékos, a Lockheed Martin marad a pályán.
A két óriáscég a repülés minden területén jelen van
A bejelentés legnagyobb meglepetése, hogy a Boeing a fejlesztés első szakaszában csupán másodhegedűsként dolgozik a Northrop mögött, utóbbi számít a fővállalkozónak, míg a Boeing csak az alvállalkozó szerepét tölti be. Ez azért érdekes, mert a Boeing nagyobb tapasztalattal rendelkezik az emberi űrhajók építésében, mint bármely más amerikai cég, hiszen maguk mögött tudhatnak olyan jelentős programokat, mint az Apollo projekt és az űrrepülők, nem is beszélve a Nemzetközi Űrállomás amerikai közreműködéséről.
Chuck Allen, a Boeing alelnöke egy videókonferencián az újságíróknak elmondta, cége azért adta át a vezetést a Northropnak, mert jelenleg az űrsiklók újra szolgálatba állítására és az űrállomás építésének befejezésére összpontosítanak. A NASA űrsikló flottája 2003. februárja, a Columbia megsemmisülése óta vesztegel a földön.
"Nem vonhatunk el erőnkből annak érdekében, hogy befejezzük a már folyamatban lévő, rendkívül fontos programjainkat" - tette hozzá Allen, aki szerint a mostanihoz hasonló együttműködések valószínűleg kulcsfontosságúak lesznek a NASA küldetéseihez szükséges űrrepülési eszközök hatalmas hálózatának kifejlesztéséhez, melybe beletartozhatnak holdjárók, felszíni lakóegységek és üzemanyagtöltő állomások a Hold és a Föld között.
"Sokkal nagyobb kapacitásra lesz szükség, mint ami bármelyik vállalati vagy kormányzati szereplőben lakozik. Valódi összefogásra van szükség egy olyan rendszerintegrációs képesség megteremtéséhez, ami messze meghalad minden eddigi próbálkozást" - összegzett Allen.
A NASA két fejlesztési szerződést ír ki a 2005. évben, ami minden bizonnyal dollár milliárdokat ér majd. A két szerződött közül fogják 2008-ban kiválasztani azt a céget, ami megépíti és teszteli a Bush elnök által idén januárban bejelentett űrhajózási program egyik alappillérének számító, úgynevezett Crew Exploration Vehicle-t. A Northrop és a Boeing összefogása erősen leredukálja a szerződésért folyó versengést, mivel így már csak egy nagy játékos, a Lockheed Martin marad a pályán.
A két óriáscég a repülés minden területén jelen van
A bejelentés legnagyobb meglepetése, hogy a Boeing a fejlesztés első szakaszában csupán másodhegedűsként dolgozik a Northrop mögött, utóbbi számít a fővállalkozónak, míg a Boeing csak az alvállalkozó szerepét tölti be. Ez azért érdekes, mert a Boeing nagyobb tapasztalattal rendelkezik az emberi űrhajók építésében, mint bármely más amerikai cég, hiszen maguk mögött tudhatnak olyan jelentős programokat, mint az Apollo projekt és az űrrepülők, nem is beszélve a Nemzetközi Űrállomás amerikai közreműködéséről.
Chuck Allen, a Boeing alelnöke egy videókonferencián az újságíróknak elmondta, cége azért adta át a vezetést a Northropnak, mert jelenleg az űrsiklók újra szolgálatba állítására és az űrállomás építésének befejezésére összpontosítanak. A NASA űrsikló flottája 2003. februárja, a Columbia megsemmisülése óta vesztegel a földön.
"Nem vonhatunk el erőnkből annak érdekében, hogy befejezzük a már folyamatban lévő, rendkívül fontos programjainkat" - tette hozzá Allen, aki szerint a mostanihoz hasonló együttműködések valószínűleg kulcsfontosságúak lesznek a NASA küldetéseihez szükséges űrrepülési eszközök hatalmas hálózatának kifejlesztéséhez, melybe beletartozhatnak holdjárók, felszíni lakóegységek és üzemanyagtöltő állomások a Hold és a Föld között.
"Sokkal nagyobb kapacitásra lesz szükség, mint ami bármelyik vállalati vagy kormányzati szereplőben lakozik. Valódi összefogásra van szükség egy olyan rendszerintegrációs képesség megteremtéséhez, ami messze meghalad minden eddigi próbálkozást" - összegzett Allen.