• [NST]Cifu
    #16
    Ha nem lepik at a hangsebesseget, akkor semmi ertelme ennek a szarnyformanak.

    A Boeing terve az volt, ahogy jeec is írta, hogy először megcsinálja a gépet 0.95Mach-ra, és ha sikerül elérnie a hangsebesség feletti repülés engedélyezését, akkor utána a gépek üzemeltetőinek már csak apróbb változtatásokat kellett volna eszközölni (szvsz még akár hajtóműcsere nélkül is megoldható lett volna). Tehát a Boeing előre látta a hangsebességnél gyorsabb repülés elfogadtattásának nehézségét, ezért csinálta meg a gépet 0.95Mach-ra - ha nem sikerülne időben az engedélyeztetés, még mindig használható rendesen a gép, ergo nem totális bukás.

    Kulonben is az ilyen szarny miatt nagyon a felszallosebesseg es hosszabb kifuto kell.

    Az SC esetén azt hiszem 1500 méteres kifutót írtak szükségesnek...

    Amugy mi bajunk szarmazik abbol, hogy ha mondjuk az EU folott 45.000 labra (kb. 15 km magasan) egy gep hangsebesseg folott maszkal. Nem ertem.

    Egyfelől a hanghatár átlépése a földön is jól halható, még akkor is, ha egy MiG-29 lépi át 10km magasan, persze nem túl hangos, de halható. El lehet képzelni azonban milyen az, amikor egy forgalmas légtérben a felszálló gépek szép sorban átlépik a hangfalat... ('Bam...bam...bam...bam...bam...') Ezt nyilván nehezményezné a lakosság.
    Másfelől a hangsebesség feletti repülés utánégetővel elég zajos. Emlékeim szerint az SC utánégető nélkül oldotta volna meg, ezért lett volna eléggé halk, amit azzal fejeltek meg, hogy a föld felé való hangárnyékolás céljából a hajtómű a szárny fölé került. Csakhogy ez még édeskevés, gyakorlatban is bizonyítani kell, hogy tényleg elég csendes... És ezt el is kell fogadnia a hatóságoknak.

    A concorde is draga volt es ez is az lett volna.

    Az SC tervnél az volt a kitűzött cél, hogy a gép vételára sorozatgyártás esetén maximum 20%-al haladja meg az azonos ülésszámú 737NG vételárát. Ne feledjük, hogy a nagyobb sebesség miatt az utaskihasználtsága az SC-nek lett volna jobb!
    Mindemellett az üzemanyagfogyasztása sem lehetett túl magas (ezzel kapcsolatban nem találtam adatot, de a 16.000km-es hatótávolsága elég árulkodó...).