Ötvös Tibor

Kezdő játékosoknak szól a Ryse: Son of Rome

A Microsoft rengeteg játékot hozott ki az idei E3-ra, melyek az Xbox One erejét és képességeit hivatottak prezentálni. Számomra a legmeggyőzőbb a Remedy-féle Quantum Theory és a Crytek berkeiben évek óta készülő Ryse voltak.

Most utóbbival foglalkozunk, melynek érdekessége, hogy a Crytek hazai részlege is dolgozott a projekten, ami akkor még egy Kinectel irányítható gladiátoros akciójátéknak készült. Mostanra azonban egy nagyon látványos és hangulatos, az ókori Róma harcait bemutató külső nézetes akciójátékká vált és megkapta a Son of Rome alcímet is.



A történetről nem tudunk szinte semmit, így inkább a harcokra koncentrálunk most. James Goddard, a Microsoft vezető dizájnere szerint a csaták nagyon változatosak és látványosak lesznek. A római harcmodornak megfelelően lesznek "harci alakzatban zajló csaták", egy-az-egy elleni küzdelmek és "egy-rengeteg" elleni összecsapások is.

Elsősorban a közelharcok lesznek majd az uralkodó formák, de alkalmanként távolsági fegyverekkel (íjakkal, dobótőrökkel stb.) is lecsaphatunk áldozatunkra. És természetesen lesznek kivégzések is, melyeket akkor hozhatunk majd elő, ha kellően feltöltöttük harcosunk harag-csíkját vagy legyengítettük ellenfelünket.

És itt jön be az eddig megtapasztalt egyetlen negatívum is. Ugye ezeket a kivégzéseket QTE-módban tudhatjuk le. A Quick Time Event annyit jelent, hogy a képernyőn felvillanó gombok megfelelő időben való lenyomásával tudjuk kivitelezni a támadást. Ha félrenyomunk vagy lassúak vagyunk, akkor az ellen magához tér, ellök minket magától és újra le kell gyengítenünk, hogy kezdhessünk az egész nyomkodást.



Nos, a Ryse: Son of Rome esetében ez másképp lesz. Ugyanúgy feljönnek a gombok, irányok, ám ha ne adj isten rosszat nyomunk... is sikeresek leszünk. Tehát igazából teljesen mindegy, hogy megnyomunk bárit vagy sem, hősünk kivégzi az áldozatát. A Crytek elmondása szerint "nem akartuk a játékosokat frusztrálni", ezért nincs negatív hatása a tévedésnek.

Egy később kiadott hivatalos közlemény szerint a Ryse: Son of Rome egy látványra épülő akció-kaland lesz, melyben "nem büntet minket a harcrendszer". Kérdés, hogy ez azt is jelenti, hogy hősünk sérthetetlen, hiszen az ő esetleges halála is elveheti bizonyos játékosok kedvét a folytatástól.

Ennek ellenére várjuk a programot, de azért azt el kell ismerjük, hogy ez a nevetséges kivégzési megoldás kissé lelohasztotta a kedvünket. Nem biztos, hogy így megéri majd a 15 ezres összeget. De majd maximum egy végigjátszás után megy fel valamelyik oldalra "Eladó" címkével.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #9
    Ez nem kezdo jatekosoknak fog szolni, hanem retardalt emosoknak....Egyszeruen nem hiszem el, hogy tenyleg ilyesmin tortek/torik a fejuket :S (eszembe jutnak a regi c64-es jatekok -foleg platform stilus- amikben volt, hogy napokig szoptam 1-1 palyan....)
  • Shid #8
    Használható még erre az alkotásra a "játék" vagy az "interaktív" kifejezés. Mert ha ez így marad, ez nem egy játék lesz, hanem egy mozifilm kontrollerrel a kezedben. Passzív szemlélője leszel az eseményeknek. Ha nincs kihívás, legyűrendő akadály akkor sikerélmény, katarzis sincs a feladat sikeres teljesítése után.
  • IMYke2.0.0.0 #7
    hiba = hiába...
  • IMYke2.0.0.0 #6
    De hiba nem ír ki semmit, ha a frusztrálódó játékosok miatt a kivégzés így is, úgy is végrehajtódik, mindegy milyen bénán csapkod a levegőben, vagy masszírozza a kontroller gombjait...
  • Gabe18 #5
    "Nos, a Ryse: Son of Rome esetében ez másképp lesz. Ugyanúgy feljönnek a gombok, irányok, ám ha ne adj isten rosszat nyomunk... is sikeresek leszünk. Tehát igazából teljesen mindegy, hogy megnyomunk bárit vagy sem, hősünk kivégzi az áldozatát. A Crytek elmondása szerint "nem akartuk a játékosokat frusztrálni", ezért nincs negatív hatása a tévedésnek."

    Hát ha sok év múlva lesz egy tv műsor a "Videójátékok halála" címmel, akkor ez tuti benne lesz, mint történelmi pillanat...
  • Zro #4
    Lesz nehézségi szint beállítás, így lesz olyan nehézség, ahol fejből kell nyomni a kombókat, az adott helyzethez igazodva, nem ír ki a gép semmit...
  • KRTuning #3
    Ekkora baromságot!
  • Macropus Rufus #2
    Azert ez mar a veg, ha egy akcio jelenetben azert nyerunk mindig, mert a sok lamer esetleg depis lesz ha meg sem nyerhetnek.
    Idaig jutottunk mar? Egy akcio jatatekkal jatszo arc depis lesz ha veszit v. nem egybol nyer? De ez meg hagyjan, erre ugy fejlesztik a jatekok, hogy a depisebb fajta is jatszon.
    Reszemrol felejtosek az ilyen jatekok.

    Ui.: elnezest az ekezet hiany miatt, mobil eszkozrol irok
  • IMYke2.0.0.0 #1
    Megvételre sem érdemes. Szerintem.