Ötvös Tibor
Nincs Alkonyat, Penge lesz a Dark
Eric Bain rájött, hogy vámpírrá vált. És viszonylag jól is fogadja, hiszen hamar átvált az ijedt férfiból egy toroktépő vadállattá bizonyítván, hogy ő nem egy fényben csillogó, vegetáriánus vérszívó, hanem egy nagyon penge vámpír.
Nem véletlenül emlegetjük ennyit a két filmet, mivel mostanában ez a két vonal képviselteti magát a médiában. Szerencsénkre a Dark fejlesztői a Penge képregénysorozatát tekintik fő inspirációjuknak, ami mind a képi világban mind a játékmenetben meg is látszik.
A sztori szerint Eric egy klubban tér magához és ott veszi észre, hogy ő bizony átváltozott. Fő küldetésünk (a tanulás után) annyi, hogy megkeressük "teremtőnket" és igyunk a véréből és ezzel megtarthatnánk a lelkünket. A Dark világában ugyanis minden vámpír a teremtése után elveszti minden emberiességet és Eric ezt szeretné megakadályozni.
Ehhez azonban igen hosszú és rögös út vezet, mely során folyamatosan étkeznünk kell, rivális szörnyekkel megküzdeni és természetesen ártatlanokat menteni - hiszen ez is emberré tesz minket. Fegyvert nem kapunk, lőni egyszer sem fogunk, mivel Eric nem tud használni fegyvereket. Így a lopakodásra és a vámpír-képességeire alapozhatunk majd, melyek azonban rendkívül hatásosak lesznek.
A képességeink bevetéséhez vérre van szükségünk, ám ésszel kell lecsapni vacsoránkra, hiszen a közelben lévő ellenfelek meghallják a hörgést és felkutatják a hang forrását. Így mindig bujkálni fogunk különböző tereptárgyak mögött és nem kell aggóni, ha kilóg valamilyen testrészünk, attól még nem vesznek észre minket.
A képességeink előhozatala a Batman: Arkham sorozatban látott módszerrel történik és a legtöbb tulajdonságunkat már láthattuk más játékban (lásd teleportálás, mely a Dishonoredben látott módszerre hajaz). Ám ez a "lopkodás" nagyon jól áll a Darknak, ami valóban élvezhető alkotás lesz. Igazából olyan, mint egy Splinter Cell rész, csak nem lőhetünk benne.
A Darkra érdemes lesz odafigyelni és a június 14-i megjelenés után kritikusan is szemügyre vesszük majd.
Nem véletlenül emlegetjük ennyit a két filmet, mivel mostanában ez a két vonal képviselteti magát a médiában. Szerencsénkre a Dark fejlesztői a Penge képregénysorozatát tekintik fő inspirációjuknak, ami mind a képi világban mind a játékmenetben meg is látszik.
A sztori szerint Eric egy klubban tér magához és ott veszi észre, hogy ő bizony átváltozott. Fő küldetésünk (a tanulás után) annyi, hogy megkeressük "teremtőnket" és igyunk a véréből és ezzel megtarthatnánk a lelkünket. A Dark világában ugyanis minden vámpír a teremtése után elveszti minden emberiességet és Eric ezt szeretné megakadályozni.
Ehhez azonban igen hosszú és rögös út vezet, mely során folyamatosan étkeznünk kell, rivális szörnyekkel megküzdeni és természetesen ártatlanokat menteni - hiszen ez is emberré tesz minket. Fegyvert nem kapunk, lőni egyszer sem fogunk, mivel Eric nem tud használni fegyvereket. Így a lopakodásra és a vámpír-képességeire alapozhatunk majd, melyek azonban rendkívül hatásosak lesznek.
A képességeink bevetéséhez vérre van szükségünk, ám ésszel kell lecsapni vacsoránkra, hiszen a közelben lévő ellenfelek meghallják a hörgést és felkutatják a hang forrását. Így mindig bujkálni fogunk különböző tereptárgyak mögött és nem kell aggóni, ha kilóg valamilyen testrészünk, attól még nem vesznek észre minket.
A képességeink előhozatala a Batman: Arkham sorozatban látott módszerrel történik és a legtöbb tulajdonságunkat már láthattuk más játékban (lásd teleportálás, mely a Dishonoredben látott módszerre hajaz). Ám ez a "lopkodás" nagyon jól áll a Darknak, ami valóban élvezhető alkotás lesz. Igazából olyan, mint egy Splinter Cell rész, csak nem lőhetünk benne.
A Darkra érdemes lesz odafigyelni és a június 14-i megjelenés után kritikusan is szemügyre vesszük majd.