Ötvös Tibor
Brothers: A Tale of Two Sons
Igen érdekes eredettörténettel bír a Brothers: A Tale of Two Sons. 2011-ben, a svéd rendező Josef Fares két filmje között lehetőséget kapott arra, hogy hat hétig egy tanuló csoporttal kidolgozza egy játék prototípusát.
Fares mindig is erről álmodott - saját elmondása szerint és szinte azonnal elfogadta a felkérést. Még aznap este ki is dolgozta a Brothers: A Tale of Two Sons alapkoncepcióját: hogyan lehet majd játszani, milyen legyen a játékmenet és a befejezést is. Ezután átment a Starbreeze stúdióhoz (Chronicles of Riddick, Darkness, Syndicate), akik lehetőséget láttak a dologban.
"Örökké hálás leszek nekik, hogy szárnyaik alá vették a prototípust" - árulta el Fares. "Elég sok a buktató egy letölthető játéknál. Viszonylag költséges és nagy a kockázat is. Ám ők ezt felvállalták."
A játék nagyon egyszerű történettel bír. Két testvér felkerekedik, hogy a Tolkien történetek által ihletett világban megtalálják az Élet Vízét, mellyel meggyógyíthatják a haldokló édesapjukat. A Brothers: A Tale of Two Sons játékmenete alapvetően a két testvér közötti interakcióra épül. Ám nem kapunk normális dialógusokat; minden kommunikáció gesztusokkal illetve egy érthetetlen halandzsanyelven zajlik közöttük. Nincs HUD sem, csak egy minimális interfész.
Így a társalgás helyett a két fiúra fókuszáljuk minden figyelmünket és arra, hogyan lépnek kapcsolatba a környezettel. Az idősebb sokkal komolyabb és természetesen erősebb, míg a fiatal bohó és bajkeverő. Kettejük együttműködése lesz a nyitány a legtöbb feladvány megoldásának, ráadásul egyszerre kell mozgatni őket, ami igen egyedi ízt ad a dolognak.
A grafika mesébe illő, a játékmenet ötletes és bizony néha nehéz kihívások várnak ránk, mivel meg kell osztani a figyelmünket. Sajnos multi nem lesz benne, pedig adja magát a két karakter miatt. A Brothers: A Tale of Two Sons a második félévben jelenik meg.
Fares mindig is erről álmodott - saját elmondása szerint és szinte azonnal elfogadta a felkérést. Még aznap este ki is dolgozta a Brothers: A Tale of Two Sons alapkoncepcióját: hogyan lehet majd játszani, milyen legyen a játékmenet és a befejezést is. Ezután átment a Starbreeze stúdióhoz (Chronicles of Riddick, Darkness, Syndicate), akik lehetőséget láttak a dologban.
"Örökké hálás leszek nekik, hogy szárnyaik alá vették a prototípust" - árulta el Fares. "Elég sok a buktató egy letölthető játéknál. Viszonylag költséges és nagy a kockázat is. Ám ők ezt felvállalták."
A játék nagyon egyszerű történettel bír. Két testvér felkerekedik, hogy a Tolkien történetek által ihletett világban megtalálják az Élet Vízét, mellyel meggyógyíthatják a haldokló édesapjukat. A Brothers: A Tale of Two Sons játékmenete alapvetően a két testvér közötti interakcióra épül. Ám nem kapunk normális dialógusokat; minden kommunikáció gesztusokkal illetve egy érthetetlen halandzsanyelven zajlik közöttük. Nincs HUD sem, csak egy minimális interfész.
Így a társalgás helyett a két fiúra fókuszáljuk minden figyelmünket és arra, hogyan lépnek kapcsolatba a környezettel. Az idősebb sokkal komolyabb és természetesen erősebb, míg a fiatal bohó és bajkeverő. Kettejük együttműködése lesz a nyitány a legtöbb feladvány megoldásának, ráadásul egyszerre kell mozgatni őket, ami igen egyedi ízt ad a dolognak.
A grafika mesébe illő, a játékmenet ötletes és bizony néha nehéz kihívások várnak ránk, mivel meg kell osztani a figyelmünket. Sajnos multi nem lesz benne, pedig adja magát a két karakter miatt. A Brothers: A Tale of Two Sons a második félévben jelenik meg.