Ötvös Tibor

Remember Me próbakör

A jelek szerint egyes kiadók is kezdik belátni, hogy van piaca az új sorozatoknak, címeknek is. A Dishonored és a Rage sikere hatására egyre többen próbálkoznak valami újjal és ennek mi játékosok csak örülünk.

Ráadásul a sci-fi akció rajongók még boldogabbak lehetnek, hiszen rögtön kettő alkotás is megjelenik az idén, mely az ő igényeiket elégítheti ki. A Watch Dogs a Ubisoft berkeiben készül, a Capcom pedig a Remember Me címet kapott alkotással próbálkozik majd, mely június 7-én jelenik meg.

A sztori szerint 2084-ben járunk Párizsban. Az egykoron a romantika városának tartott helyen ma a káosz uralkodik, mutánsok tűnnek fel a sarkokon, akik emberi vérre éheznek. A kormány a fejlesztők által "megegyezésen alapuló diktatúrát" vezetett be, mikor minden emberbe agyi implantátumokat ültetett be, melyek minden emléket, ténykedést tárolnak és közvetítenek a központba.



Ráadásként a Sensen műszerek segítségével befolyásolhatják is a tudatunkat. Ez pedig már nem tetszik az Errorist nevet viselő csoportnak, akik fellázadnak a Memorize cég és találmánya ellen és úgy döntenek, elpusztítják az egészet. Szerencsére hősnőnk, Nilin az ő oldalukon áll, aki nem mellékesen képes az emberek emlékeinek összekeverésére is. Sajnos azonban a játék elején a Bastille börtön maradékában térünk magához, semmire nem emlékszünk, azt sem tudjuk kik vagyunk és hogyan kerültünk oda.

Itt talál ránk az Errorist vezetője, Egde, aki utána folyamatosan lát el minket a jó tanácsaival és hamarosan össze is futunk a Leaperekkel, a mutáns emberekkel. És itt lép be a képbe a harcrendszer is, mely a megszokott két gombos megoldást alkalmazza. Ám ahogy Edge segítségével tér vissza a memóriánk, úgy leszünk képesek egyre több mozgásra.

A Combo Lab pedig igen egyedi kombó-rendszert tesz elérhetővé. Ahogy fejlődünk, úgy alakíthatunk újabb és újabb kombókat. Igen, alakíthatunk, mivel a már elérhető mozgásainkból tehetünk össze egy négy-mozdulatos sort, melyek eltérő erővel és hatékonysággal bírnak majd a végén. A végére pedig kivégzéseket és speciális mozgásokat is betehetünk, de ehhez sokat kell fejlődni.



Ám a harc csak az egyik fele a Remember Me játékmenetének. A kalandos része sokban emlékeztet majd az Assassin's Creed játékmenetére, csak itt nem kapunk semmi szabadságot. Előre határolt útvonalon haladhatunk csak, oda mászhatunk fel ahova a program engedi és ezeket a helyeket meg is jelöli a gép.

Ahogy azt már korábban említettem, Nilin képes az emberek memóriájának módosítására, mely igen változatossá teszi a játékmenetet. Ha például nem akarunk harcolni, akkor egyszerűen átírjuk a fegyvertisztító memóriájának azt a részét, melyben a puskák biztosítóját benyomja. Így megint benyomja, amitől kikapcsol a fegyver és nem tud lőni ránk.

Ezek a részek egy átvezető jelenettel kezdődnek, melyben megláthatjuk az illető emlékét. Ha vége, akkor akár egy filmszerkesztőben, tetszés szerint pörgethetjük oda-vissza a "filmet" és kivehetjük azokat a részeket, melyeket el akarunk tüntetni. Ötletes, ugyanakkor látványos is.

Negatívum, hogy jelen állás szerint mindössze négy olyan pont lesz a programban, melynél használhatjuk ezt a remixet. Ennek ellenére a Remember Me nagyon pazarnak tűnik és várjuk a megjelenést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • retardtomsolooo #5
    tomsolo és shadoweyes faszopó buzik
  • Evoluti0N #4
    A felső kettőt várnám én is, ha lenne konzolom, de mivel nincs, így nagyon nincs miért várnom őket. :) Ami pedig a Watch Dogs-ot illeti, arra is nagyon kíváncsi vagyok, de a Remember Me megjelenése aktuálisabb. Ilyen erővel beírhattam volna a Dreamfall Chapters-t, csak az meg legkorábban jövő novemberben jön :D
  • boyscout #3
    hát én nem ezt várom a legjobban hame a kovetkezőket:
    beyond two souls
    the last of us
    es persze a mar emlitett watchdogs.

    kar hogy pcre nem mind jon ki :\
  • Evoluti0N #2
    Nagyon várom a játékot. Bejelentéskor még elég B kategóriásnak tűnt az akkori videók alapján, de most, a megjelenés felé közelítve, egyre biztatóbb anyagokat osztanak meg a fejlesztők. Számomra egyértelműen az idei év egyik legvárósabb játéka. Szerencsére már csak 1 hónap van a megjelenéséig. :)
  • Inquisitor #1
    Az alapötlet nagyon jó, de normális, hosszú tartalmas játék fejlesztéséhez szerintem nincs erőforrásuk. Azért az a 4 pont elég sovány így leírva a játékmenet szempontjából. A harcrendszer meg tetszik, az ONI-ban volt olyan, hogy a főellenfelek mozdulatait megtanulhattad és később kombóban használhattad. De ha ez egy csőjáték lesz, amolyan interaktív videó limitált emlék kavarással és némi közepes verekedős résszel, akkor nem sok jót jóslók neki egy Watchdog árnyékában.