Alex

Csak a fotórealizmus elérése után jöhetnek új játékstílusok

A 2K Games vezetője, Christoph Hartmann szerint a tökéletes grafika elérése elengedhetetlenül szükséges cél.

A játékpiacon jóideje rengeteg szinte azonos játék küzd egymással, a Halo, Medal of Honor, Battlefield, Crysis, Call of Duty és megszámlálhatatlan jövőbeli FPS mellett az egyedi címek, mint például a Journey alig tudnak érvényesülni. Ennek megváltozásához Christoph Hartmann szerint el kell érni a fotórealisztikus grafikát, csak ezután számíthatunk új játékstílusok megjelenésére.

A Gamesindustry portálnak adott interjúja szerint a filmipar továbbra is előnyben van a videójátékokkal szemben abban a tekintetben, hogy a filmrendezők könnyedén be tudnak mutatni erős érzelmeket, mint a szomorúság vagy a szerelem. Mivel ez a játékoknál nehézkes, ezért a fejlesztők biztonsági okokból inkább az akció és lövöldözős játékokra fordítanak figyelmet.

"Mi a legnagyobb különbség a filmek és a játékok között? Előbbieket csak nézzük. Érzelmileg mindkettőnél érintettek vagyunk, de a játékoknál közbe is avatkozunk. Ez behatárolja, hogy mit tudunk tenni, mivel bizonyos érzelmek nem kiválthatók. A Mission Impossible hatásainak elérése nagyon könnyű egy játékban, de a Túl a barátságon már kemény dió. A számítógépes vígjáték szintén ez a kategória, szinte megvalósíthatatlan. Ha valaki kijön egy olyan játékkal, aminek fő témája a szerelembe esés, az olyan lenne mint a '90-es évek interaktív filmjei: borzasztó unalmas lenne. Egy olyan film, aminek három befejezése van."

"Minden új platform megváltoztatja a játékokat, hiszen más valósítható meg rajtuk. Nézzük meg most milyen sok nyílt világú játék van, míg 20 évvel ezelőtt ez megvalósíthatatlan volt. Minden alkalommal amikor a technológia fejlődik új dolgok számára nyílik lehetőség. Az iparág dráma megváltozásához és érzelmek széles skálájának megjelenítésére szerintem csak a fotórealisztikus ábrázolás elérésekor lesz lehetőség. Ekkor fogjuk elérni a végét, és ez lehet a végső konzol."

"Ezután minden a tartalomról szólhat nem pedig a technológiáról. Jelenleg az ágazat ugyan foglalkozik a tartalommal, de a technológiával is. Továbbra is műszaki iparág vagyunk, melyben programozók dolgoznak. Ha elérjük, hogy minden úgy néz ki mint a valódi életben elkezdhetünk más dolgokra fókuszálni, és nem foglalkozunk annyit a technológiával, mint manapság. Addig úgy vélem még továbbra is újabb konzolok, eszközök, vagy egyéb dolgok fogják vezetni az ipart."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ugh #28
    Nezzuk meg mi valtozott mondjuk 1987 ota (amiga, c64, nintendo)
    Semmi.
    A jatekok lenyege uyganaz, csak oldalscrollobol atmentunk 3d-be.
    A call uf tutyi sorozat tokeletes analogia az oldalscrollra, ott se kellet/lehetett nagyon visszafele menni.
    De menni kell meg loni, esetleg valamit felvenni, odebb meg hasznalni(huuu, de ez mar nagyon bonyolult szokott lenni).
  • ugh #27
    Attol, hogy open world egy jatek ugyanugy fps/tps lovolde marad es a lenyeg nem valtozik.
    Ez az ember osszekeveri a szezont a fa*ommal....
  • ugh #26
    Hát ezzzz eggggy hülllyee.
  • NEXUS6 #25
    Én majd elolvasom az SG 6 mondatos összefoglaló cikkét. Ha lesz.
  • Merces #24
    a filmekben, hála a manapság divatos béna 3d technológiának egyre kevésbé sikerül élethű világot teremteni, egyre jobban hasonlitanak a játékok grafikai szinvonalára...
  • FoodLFG #23
    ja. bár ez a mostani elég gyér volt. Múltévben több érdekességről beszélt a grafikus motorokkal kapcsolatban, mivel akkor jött a Rage. Most ez nem volt, és az új konzolok miatt is visszafogta magát.

    Fejre szerelhető kijelzőkről beszélt inkább, amik engem nem érdekelnek.
  • Ender Wiggin #22
    a filmekben sokkal több pénz a erősebb számítógépek állnak rendelkezésre, még sem sikerült még teljesen élethű világot készíteni. akkor mit akar ez a majom? a játékok 90%-a eleve konzolra készül, ami alapból azt jelenti, hogy az első pár hónap után - mikor még az új konzol partiban van a PC-kel - bazi nagy kompromisszum.
  • wraithLord #21
    A másik pedig az, hogy minél inkább megközelítik a valóságot a grafikus motorok, annál inkább ki fogja szúrni az agy, hogy nem igazi, amit látunk.
    Más dolog valamit nagy vonalakban, valamilyen céllal utánozni, és teljesen más dolog a tökéletes azonosságra törekedve lemásolni, hamisítani.
    Pl. az emberi agy sokszor lát random mintákba emberi arcot, viszont egy meghamisított emberi arcon azokat a jeleket veszi észre először (a szem szokásos "arcletapogatása" közben), ami arra utal, hogy hamis az arc.

    Ebből már nem tudom, mit akartam kihozni, mert késő van (vagy korán van), na mindegy...

    Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy a csákó baromságokat hablatyol. Nem kell hozzá Einsteinnek lenni, csak játszani egy-két komolyabb játékkal, a Pasziánszon kívül persze. Bár nézőpont kérdése, hogy az komoly-e, avagy nem... :D
  • cateran #20
    Latott mar ez a faszi egyaltalan valamilyen jatekot? A lentebb felsorolt peldak (ME sorozat, FF, Heavy Rain, Silent Hill, Max Payne 2, stb.) kitunoek annak bizonyitasara, hogy baromsagokat boffentett ez a csoka...
  • NEXUS6 #19
    És te végignézted?