Alex
Csak a fotórealizmus elérése után jöhetnek új játékstílusok
A 2K Games vezetője, Christoph Hartmann szerint a tökéletes grafika elérése elengedhetetlenül szükséges cél.
A játékpiacon jóideje rengeteg szinte azonos játék küzd egymással, a Halo, Medal of Honor, Battlefield, Crysis, Call of Duty és megszámlálhatatlan jövőbeli FPS mellett az egyedi címek, mint például a Journey alig tudnak érvényesülni. Ennek megváltozásához Christoph Hartmann szerint el kell érni a fotórealisztikus grafikát, csak ezután számíthatunk új játékstílusok megjelenésére.
A Gamesindustry portálnak adott interjúja szerint a filmipar továbbra is előnyben van a videójátékokkal szemben abban a tekintetben, hogy a filmrendezők könnyedén be tudnak mutatni erős érzelmeket, mint a szomorúság vagy a szerelem. Mivel ez a játékoknál nehézkes, ezért a fejlesztők biztonsági okokból inkább az akció és lövöldözős játékokra fordítanak figyelmet.
"Mi a legnagyobb különbség a filmek és a játékok között? Előbbieket csak nézzük. Érzelmileg mindkettőnél érintettek vagyunk, de a játékoknál közbe is avatkozunk. Ez behatárolja, hogy mit tudunk tenni, mivel bizonyos érzelmek nem kiválthatók. A Mission Impossible hatásainak elérése nagyon könnyű egy játékban, de a Túl a barátságon már kemény dió. A számítógépes vígjáték szintén ez a kategória, szinte megvalósíthatatlan. Ha valaki kijön egy olyan játékkal, aminek fő témája a szerelembe esés, az olyan lenne mint a '90-es évek interaktív filmjei: borzasztó unalmas lenne. Egy olyan film, aminek három befejezése van."
"Minden új platform megváltoztatja a játékokat, hiszen más valósítható meg rajtuk. Nézzük meg most milyen sok nyílt világú játék van, míg 20 évvel ezelőtt ez megvalósíthatatlan volt. Minden alkalommal amikor a technológia fejlődik új dolgok számára nyílik lehetőség. Az iparág dráma megváltozásához és érzelmek széles skálájának megjelenítésére szerintem csak a fotórealisztikus ábrázolás elérésekor lesz lehetőség. Ekkor fogjuk elérni a végét, és ez lehet a végső konzol."
"Ezután minden a tartalomról szólhat nem pedig a technológiáról. Jelenleg az ágazat ugyan foglalkozik a tartalommal, de a technológiával is. Továbbra is műszaki iparág vagyunk, melyben programozók dolgoznak. Ha elérjük, hogy minden úgy néz ki mint a valódi életben elkezdhetünk más dolgokra fókuszálni, és nem foglalkozunk annyit a technológiával, mint manapság. Addig úgy vélem még továbbra is újabb konzolok, eszközök, vagy egyéb dolgok fogják vezetni az ipart."
A játékpiacon jóideje rengeteg szinte azonos játék küzd egymással, a Halo, Medal of Honor, Battlefield, Crysis, Call of Duty és megszámlálhatatlan jövőbeli FPS mellett az egyedi címek, mint például a Journey alig tudnak érvényesülni. Ennek megváltozásához Christoph Hartmann szerint el kell érni a fotórealisztikus grafikát, csak ezután számíthatunk új játékstílusok megjelenésére.
A Gamesindustry portálnak adott interjúja szerint a filmipar továbbra is előnyben van a videójátékokkal szemben abban a tekintetben, hogy a filmrendezők könnyedén be tudnak mutatni erős érzelmeket, mint a szomorúság vagy a szerelem. Mivel ez a játékoknál nehézkes, ezért a fejlesztők biztonsági okokból inkább az akció és lövöldözős játékokra fordítanak figyelmet.
"Mi a legnagyobb különbség a filmek és a játékok között? Előbbieket csak nézzük. Érzelmileg mindkettőnél érintettek vagyunk, de a játékoknál közbe is avatkozunk. Ez behatárolja, hogy mit tudunk tenni, mivel bizonyos érzelmek nem kiválthatók. A Mission Impossible hatásainak elérése nagyon könnyű egy játékban, de a Túl a barátságon már kemény dió. A számítógépes vígjáték szintén ez a kategória, szinte megvalósíthatatlan. Ha valaki kijön egy olyan játékkal, aminek fő témája a szerelembe esés, az olyan lenne mint a '90-es évek interaktív filmjei: borzasztó unalmas lenne. Egy olyan film, aminek három befejezése van."
"Minden új platform megváltoztatja a játékokat, hiszen más valósítható meg rajtuk. Nézzük meg most milyen sok nyílt világú játék van, míg 20 évvel ezelőtt ez megvalósíthatatlan volt. Minden alkalommal amikor a technológia fejlődik új dolgok számára nyílik lehetőség. Az iparág dráma megváltozásához és érzelmek széles skálájának megjelenítésére szerintem csak a fotórealisztikus ábrázolás elérésekor lesz lehetőség. Ekkor fogjuk elérni a végét, és ez lehet a végső konzol."
"Ezután minden a tartalomról szólhat nem pedig a technológiáról. Jelenleg az ágazat ugyan foglalkozik a tartalommal, de a technológiával is. Továbbra is műszaki iparág vagyunk, melyben programozók dolgoznak. Ha elérjük, hogy minden úgy néz ki mint a valódi életben elkezdhetünk más dolgokra fókuszálni, és nem foglalkozunk annyit a technológiával, mint manapság. Addig úgy vélem még továbbra is újabb konzolok, eszközök, vagy egyéb dolgok fogják vezetni az ipart."