Gyurkity Péter
Pénzt kérnek a kiadók a használt játékokért
Egyre több kiadó áll elő új megoldással, amivel elsődleges céljuk a másodkézből vásárolt játékok felhasználási lehetőségeinek korlátozása, illetve azok fizetéshez láncolása.
A GamesIndustry beszámolója szerint az Electronic Arts által bejelentett Project Ten Dollar több más nagyobb cég kedvét is meghozta hasonló platformok létrehozására a konzolok szegmensében, ezek között pedig a THQ, illetve az Ubisoft is megtalálható. Mindannyian úgy vélik, hogy a használt játékok online funkcionalitása kizárólag kompenzáció ellenében lehet felhasználható, itt az ingyenességet el kell kerülni.
E fenti gondolat persze nem újdonság, a Blitz Game Studios társalapítója néhány héttel ezelőtt egyenesen kijelentette, hogy a másodkézből vásárolt játékok tulajdonképpen a kalózmásolatoknál is rosszabbak, nagyobb veszélyt jelentenek a kiadókra nézve, hiszen ezzel tömegesen juthatunk hozzá teljesen legális példányokhoz, amelyek után általában csekély összeget, olykor pedig még ennyit sem kell leszurkolnunk. Az EA-féle Ten Dollar projekt ennek kiküszöbölését szolgálja, ennek érdekében pedig számos (illetve a jövőben megjelenő összes) sportjátékuk multiplayer módját az úgynevezett Online Pass megvásárlásához kötik, amely 7 napos próbaidő keretében, illetve 10 dollár megfizetése után elérhető.
Az Xbox 360 és PS3 konzolokra megjelenő Tiger Woods PGA Tour 11 után több más alkotásuk is bekerül a rendszerbe, ezek között megtalálható az NCAA Football 11, az NHL 11, a Madden NFL 11, az NBA 11, a FIFA 11, valamint azt EA Sports MMA is. Amennyiben másodkézből jutunk hozzá ezen címekhez, az Online Pass megvásárlásáig nem lesz elérhető az egyes játékok online funkcionalitása, illetve a többjátékos üzemmód (a pontos részletek minden egyes játék esetében eltérhetnek). A THQ az UFC Undisputed 2010 piacra dobásával vezeti be hasonló megoldását, itt a használt példányok után 5 dollárt kell fizetnünk az online opciókért (a Fight Camp funkcióval egyszerre 40 játékos csatlakozhat egy-egy játékhoz).
Az Ubisoft a maga részéről jövőre teszi meg az első lépéseket, a legtöbb alkotásuk már eleve bizonyos letölthető tartalmakkal együtt érkezik majd, a pénzügyi igazgató elmondása szerint pedig valószínűleg ők is követik majd az EA példáját.
A GamesIndustry beszámolója szerint az Electronic Arts által bejelentett Project Ten Dollar több más nagyobb cég kedvét is meghozta hasonló platformok létrehozására a konzolok szegmensében, ezek között pedig a THQ, illetve az Ubisoft is megtalálható. Mindannyian úgy vélik, hogy a használt játékok online funkcionalitása kizárólag kompenzáció ellenében lehet felhasználható, itt az ingyenességet el kell kerülni.
E fenti gondolat persze nem újdonság, a Blitz Game Studios társalapítója néhány héttel ezelőtt egyenesen kijelentette, hogy a másodkézből vásárolt játékok tulajdonképpen a kalózmásolatoknál is rosszabbak, nagyobb veszélyt jelentenek a kiadókra nézve, hiszen ezzel tömegesen juthatunk hozzá teljesen legális példányokhoz, amelyek után általában csekély összeget, olykor pedig még ennyit sem kell leszurkolnunk. Az EA-féle Ten Dollar projekt ennek kiküszöbölését szolgálja, ennek érdekében pedig számos (illetve a jövőben megjelenő összes) sportjátékuk multiplayer módját az úgynevezett Online Pass megvásárlásához kötik, amely 7 napos próbaidő keretében, illetve 10 dollár megfizetése után elérhető.
Az Xbox 360 és PS3 konzolokra megjelenő Tiger Woods PGA Tour 11 után több más alkotásuk is bekerül a rendszerbe, ezek között megtalálható az NCAA Football 11, az NHL 11, a Madden NFL 11, az NBA 11, a FIFA 11, valamint azt EA Sports MMA is. Amennyiben másodkézből jutunk hozzá ezen címekhez, az Online Pass megvásárlásáig nem lesz elérhető az egyes játékok online funkcionalitása, illetve a többjátékos üzemmód (a pontos részletek minden egyes játék esetében eltérhetnek). A THQ az UFC Undisputed 2010 piacra dobásával vezeti be hasonló megoldását, itt a használt példányok után 5 dollárt kell fizetnünk az online opciókért (a Fight Camp funkcióval egyszerre 40 játékos csatlakozhat egy-egy játékhoz).
Az Ubisoft a maga részéről jövőre teszi meg az első lépéseket, a legtöbb alkotásuk már eleve bizonyos letölthető tartalmakkal együtt érkezik majd, a pénzügyi igazgató elmondása szerint pedig valószínűleg ők is követik majd az EA példáját.