28
-
ugh #28 Nezzuk meg mi valtozott mondjuk 1987 ota (amiga, c64, nintendo)
Semmi.
A jatekok lenyege uyganaz, csak oldalscrollobol atmentunk 3d-be.
A call uf tutyi sorozat tokeletes analogia az oldalscrollra, ott se kellet/lehetett nagyon visszafele menni.
De menni kell meg loni, esetleg valamit felvenni, odebb meg hasznalni(huuu, de ez mar nagyon bonyolult szokott lenni). -
ugh #27 Attol, hogy open world egy jatek ugyanugy fps/tps lovolde marad es a lenyeg nem valtozik.
Ez az ember osszekeveri a szezont a fa*ommal....
-
ugh #26 Hát ezzzz eggggy hülllyee. -
#25 Én majd elolvasom az SG 6 mondatos összefoglaló cikkét. Ha lesz.
-
Merces #24 a filmekben, hála a manapság divatos béna 3d technológiának egyre kevésbé sikerül élethű világot teremteni, egyre jobban hasonlitanak a játékok grafikai szinvonalára... -
FoodLFG #23 ja. bár ez a mostani elég gyér volt. Múltévben több érdekességről beszélt a grafikus motorokkal kapcsolatban, mivel akkor jött a Rage. Most ez nem volt, és az új konzolok miatt is visszafogta magát.
Fejre szerelhető kijelzőkről beszélt inkább, amik engem nem érdekelnek. -
Ender Wiggin #22 a filmekben sokkal több pénz a erősebb számítógépek állnak rendelkezésre, még sem sikerült még teljesen élethű világot készíteni. akkor mit akar ez a majom? a játékok 90%-a eleve konzolra készül, ami alapból azt jelenti, hogy az első pár hónap után - mikor még az új konzol partiban van a PC-kel - bazi nagy kompromisszum. -
#21 A másik pedig az, hogy minél inkább megközelítik a valóságot a grafikus motorok, annál inkább ki fogja szúrni az agy, hogy nem igazi, amit látunk.
Más dolog valamit nagy vonalakban, valamilyen céllal utánozni, és teljesen más dolog a tökéletes azonosságra törekedve lemásolni, hamisítani.
Pl. az emberi agy sokszor lát random mintákba emberi arcot, viszont egy meghamisított emberi arcon azokat a jeleket veszi észre először (a szem szokásos "arcletapogatása" közben), ami arra utal, hogy hamis az arc.
Ebből már nem tudom, mit akartam kihozni, mert késő van (vagy korán van), na mindegy...
Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy a csákó baromságokat hablatyol. Nem kell hozzá Einsteinnek lenni, csak játszani egy-két komolyabb játékkal, a Pasziánszon kívül persze. Bár nézőpont kérdése, hogy az komoly-e, avagy nem... :D -
cateran #20 Latott mar ez a faszi egyaltalan valamilyen jatekot? A lentebb felsorolt peldak (ME sorozat, FF, Heavy Rain, Silent Hill, Max Payne 2, stb.) kitunoek annak bizonyitasara, hogy baromsagokat boffentett ez a csoka... -
#19 És te végignézted?
-
FoodLFG #18 QuakeCon 2012 - John Carmack Keynote
http://www.youtube.com/watch?v=wt-iVFxgFWk
Nah gyerekek, itt van Carmack bátyó. Kissé aktuálisabb, konkrétabb dolgokról beszél a számítógépes játékokkal kapcsolatban, mint amit itt Hartmann bátyónak sikerült felböfögnie...
twitteren kérte, hogy jelezzük, hogy milyen témákról szeretnénk hallani a QuakeCon-on tőle. Meg is említettem neki a fizikát meg remélem mások is, így talán kitér arra is... -
#17 Azért soxor egyértelmű.
De ahol dino van a filmen ott elárulom, hogy az mind CGI. Vagy robot.
Bocs hülye poén volt.
Ma a Saturnban hallottam egy szerintem korrekt eladót, aki épp lebeszélt valakit egy netbookról. Azt mondta, hogy arra kb a mobilteló is képes, azon is lehet netezni annyira, meg engribörcözni. Ha meg dolgozni akar akkor egy normális géppel feleidő alatt megcsinálja azt, amit egy netbookkal elszöszmötöl. Más kérdés, hogy az emberek simán megveszik ezeket a bóvli hardvereket, amit nem tudom hogy hol használnak, mert ha pl. a táblagépet otthonra veszi, akkor ott miért nem az asztalin dolgozik. Utcán meg a táblagép is nagy, ormótlan. Melózni meg gyak nem lehet vele.
Szal akinek van ilyenje az homályosítson fel pls, hogy egy androidos ilyen izé mire is jó!? -
thsanyi5 #16 Érzelmekhez fotorealisztikus grafika kell? Mi ez a hülyeség? Ezzel a logikával egy könyv aztán semmiképp nem válthatna ki érzelmeket. Se egy képregény, egy manga, bármi ami számítógéppel készült. Hülye kifogás, hogy miért nem használnak kreativitást is a játékok készítéséhez.
Szeretem ha jó a grafika nem arról van szó. De rosszabb grafikájú játéknak is lehet jobb hangulata. Unreal Tournament 2004 jobban tetszik mint az 3. Red Alert 2 jobban tetszik mint a 3. Csak azért mert jobb a grafika nem lesz felsőbbrendű.
Némely könyv üti a megfilmesítését (nem látványban, de hangulatban, érzelmekben) Akkor ez sem lenne lehetséges. -
Sir Ny #15 Te a jurrasicparkban látod, hogy a dínó mikor robot vagy cgi?
Másrészt a játékok alatt futó gépek teljesítménye nemhogy nõne, de egyenesen csökken is, lásd pld. Tegra3-as OUYA konzolt, ( ha kigyün egyszer ), vagy a WII U-t, vagy a telefonokat és táblákat. -
#14 Szal nem magyarázat a csákó részéről, hogy azért várunk azzal, hogy mélyebb játékot csináljunk, mert még nincs szupertökéletes teknolódzsi. Sose lesz! Ha jobb lesz, akkor is megtanulja majd az emberek szeme kiszúrni azokat a kis jeleket, amelyek arra utalnak, hogy nem valós kamerával dolgoznak, hanem generálják a képeket.
A mélyebb tartalmú alkotás elkészítése bizonyos üzleti kockázatot rejt, de mint a lenti példák mutatják nem kell eladhatatlan alteros, avantgard performanvóce baromságot csinálni a mélységhez, ami sajna a játékok 90%-ából hiányzik.
De nem készül ennek ellenére sem túl sok ilyen játék, mert egyrészt talán nincs is szélesebb igény rájuk, másrészt mert a készítők töketlenkednek, meg olyanra várnak, mint ő is a rózsaszín álmaival. -
#13 Egyrészt igaza van a fickónak szerintem.
Másrészt iszonyatosan le van maradva a játékipar jelenlegi fejlettsége tekintetében.
Elhangzott a ME széria, ami nem csak a dugósbaszós jelenetek miatt volt filmszerű, hanem azért elég jól kidolgozott karakterek, egyéniségek is voltak benne. A játékon végigvonult egyfajta moralitás, az ember bizony tudott benne kemény csákó, meg az igazságság harcosa is lenni. Máskérdés, hogy a 3. rész végére ezen dolgok nagyrészébe belexartak a készítők.
Azonban ha az érzelmeket nézzük, az utóbbi évek egyik legütősebb játéka volt a Heavy Rain. Színészekről mósönkepcsörölt mimikával és iszonyat erős érzelmitöltéssel végig a játékban.
És akkor mondjunk még 2 régebbi példát.
Silen Hill 2. Vagy 10 éves gáme, a fő kérdés nagyon hasonló a HR-éhez: mit tennél meg azokért akiket szeretsz és hol a határ. A zombimészárlás közben bizony előjött ez, már akinek persze volt rá agya, hogy észrevegye.
Kicsit Sci-fisebb környezetben, nekem a Final Fantasy X-volt még abból az időből olyan, hogy a végigjátszás után csak ültem és kattogott az agyam, ki volt a főszereplő, ki álmodott kit, dúltak az érzelmek, meg bazmegeztem csak magamban, mint egy jobb mozifilm megnézése után.
-
okosan gyerekek #12 hiba van a megközelítésében. a fickónak az lehet a téves előfeltevése, hogy a film zsánerek és a filmek kategorizálása hatáskeltés szempontjából egybe esik. valójában legfeljebb csak átfedésekről van szó. hatáskeltés szempontjából megkülönböztethető akció, horror, vígjáték és pornó. a filmek műfaját, avagy zsánerét tekintve már sokkal szerteágazóbb dolgokról lehet beszélni, amikről ő tudomást sem vesz, hiszen csak az előző felosztásban gondolkodik.
az valószínűsíthető több tény alapján, hogy egy ilyen változás a játékoknál új dolgokat hozhat például megvizsgálva, hogy milyen változások léptek be a videó-játékiparban a definiatív technológia változtatásokkor, fejlesztésekkor, vagy azzal az érvvel, amivel ő is élt, hogy kevesebb technikai feladat hárul rájuk és így több marad a tartalmi kérdésekkel való foglalkozásra. számomra maga a problémafelvetése is újszerű, de jobban belegondolva, mindaz amit elmondott nem túl kiforrott és átgondolt. -
Merces #11 tömény bullshit, ez a fickó egy barom........... -
Fbn Lx #10 korlátolt tömeggyártó munkás a faszi
a vérpisti amerikaiakat lehet, hogy még a 20. call of duty és 10. crysis is kielégíti, én már rég semmi örömöt nem tudok ezekből meríteni
TALÁN el kellene kezdeni kreatívv gondolkodókat és művészeket bevonni a szar iparos fejlesztőcsapatotokba, és akkor rájönnétek, hogy fotorealisztikus grafika nélkül is lehet újszerű, és érzelmileg komplexebb játékokat alkotni
vajon miért van az, hogy az indie játékokban még van ötlet?
A legfrissebb technológia nélkül a fejlesztők kénytelenek a kreativitásukat is használni. Valahogy ötvözni kell a kettőt, a bethesdának pl. rendszerint ez sikerül. -
zord01 #9 "Hát én a játék alatt végig azt éreztem, amit a főhős, és amit a készítők akartam"
Helyesebben, amit a készítők akartak.
-
zord01 #8 Gyerekek... a két legjobb játék az Unreal Tournament, meg a Red Alert 2. Grafika... WTF, fizika... Ammegmi? mégis all time best ever a két járék.
Amúgy hogy ne csak offoljak, pár hete volt cikk iPonon, hogy még jó ideig nem lesz fotorealisztikus grafika a "rejtélyes völgy" effekt miatt.
http://ipon.hu/hir/a_jatekok_es_a_rejtelyes_volgy/21406
Én azzal a cikkel sem értettem egyet, ezzel sem értek. Oké, hogy a grafika meg a fizika nélkül elég fals az élmény, mégis, ha érzelmekről van szó, van két játék, ami olyan szinten odabax, hogy behalsz.
Az egyik a Max Payne 2. Hát én a játék alatt végig azt éreztem, amit a főhős, és amit a készítők akartam, és ehhez még grafika sem kellett. Mi kellett hozzá? Hangulat, zene, vasza narrátor, és a grafikát kiváltották némi képregénnyel?
Bejött? hát ciki, nem ciki, mikor Mona a karjaink közt halt meg, bulet time ide vagy oda, én biza elvétettem egy fejlövést az arcomon végigfutó könnycsepptől.
A másik játék, ami bár nem volt ennyire ütős, mégis volt benne valami romantic feeling, az a Mass Effect. Mikor a fő misszió előtt (mind az első, mind a második részben), lehetett "romantikázni" kissé az általunk választott darlinggal. Igen a grafika "kissé" röhej volt, főleg a 22 colos monitort, és az egész látóteret betöltő 2 fejtől, stb... de attól a zene, és az, hogy az ember érezte az előtte álló feladat súlyát, mégis hitelessé tudta tenni az amúgy de facto vicces jelenetet. És amúgy a második részben, mikor ** SPOILER ** Mirandát leteperjük a gépteremben, nos az a jelenet szerintem sokat fejlődött az első részes Ashle-s menethez képest.
Szóval igen, nehéz érzelmeket ábrázolni, de közel sem lehetetlen. Csak okosan kell megoldani a dolgokat.
A "vígjáték" részéhez, meg csak annyit mondok Duke Nukem (még a régi). Há' grafika ott se vót... -
Zero 7th #7 Mondod ezt úgy, mintha lenne technikai fejlődés... 2005 óta ugyanazt a szart kapjuk, mert a rihes konzolok ennyit tudnak. -
endrev #6 Arról beszél, amit a Star Trekben a Holo Deck-ben már kitaláltak, ennyi. Intellektuális játékról, amelyben nem lövöldözést és háborút játszol, mint a kisgyerekek, hanem mondjuk nyomozást, drámát, vagy hogy milyen volna Leonardo DaVinci segédjének lenni stb. -
WinG #5 Jaja, ezzel egyetértek. Mellesleg tényleg jól néznek ki a mai játékok meg minden, de ha van egy szabad órám (nincs), akkor az 1997-es Imperialismmal játszok leginkább. -
FoodLFG #4 Nem feltétlenül. pl a populous3-al is jól elvagyok, múlt évben meg pl végigvittem az unrealt újra.
Viszont itt az arc arról beszélt, hogy a játékgyártóknak valamiért fontosabb a graf, ezért közelítettem én is innen.
Ugyanakkor csak a graftól még nem lesz élethű a világ, ahhoz zsírosan kell még a fizika is. Amit leginkább hanyagolnak a mai játékokban az a fizika, nem pedig a tartalom. Szóval fizika téren bőven van még mit fejlődni mielőtt a többivel kezdenénk el foglalkozni. -
WinG #3 "fotórealizmus mellett pedig nem ártana rágyúrni a fizikára sem, mert a mostani játékok fizikája egy nagy fos. Utána jöhet a tartalom. "
szóval neked fontosabb a grafika meg a fizika, mint a tartalom? -
FoodLFG #2 élőben kell dugni nem pedig játékokban. Miről beszél ez.
fotórealizmus mellett pedig nem ártana rágyúrni a fizikára sem, mert a mostani játékok fizikája egy nagy fos. Utána jöhet a tartalom.
Inkább John Carmack Keynote-ra figyeljetek. Ő valahogy értelmesebbeket szokott mondani... Nemsokára kint lesz. -
#1 Annyiból nem hülyeség, hogy ha elérhető lesz végre a fotorealisztikus megjelenítés a nagyközönség számára, akkor már nem lesz hova fejlődni technikailag, talán a tartalom is előtérbe kerül majd.