Berta Sándor
60 éves láncdohányosoknak felelnek meg a profi játékosok
Érdekes tanulmányt készített egy brit professzor. A szakember arra volt kíváncsi, hogy vajon milyen a rendszeresen játszó felhasználók állóképessége?
Dr. Dominic Micklewright, az Essexi Egyetem Sport-, Teljesítmény- és Kimerüléskutatási Karának vezetője arra a következtetésre jutott, hogy a számítógépes játékosok többségének komoly gondjuk van a kondicíójukkal. Ugyan sok gép előtt ülő fiatal azt állítja, hogy rendszeresen vagy legalábbis gyakran sportol, ez közel sem látszik a fizikai állapotukon. A professzor által elvégzett vizsgálatok azt mutatták ki, hogy bár a számítógépes játékosok reakcióképessége gyakorlatilag megegyezik a harci pilóták értékeivel, viszont a fitneszszintjük leginkább egy 60 éves láncdohányoséval vetekszik.
A Telegraph tudósítása szerint a megállapítás különösen annak tükrében megdöbbentő, hogy Micklewright 20 éves fiatalembereket tesztelt. A brit videojátékosok elitjébe tartozó egyik felhasználóról például a kutató a következőket mondta: "Egy az ő korában lévő személynek sokkal fittebbnek kellene lennie, de talán az egész a profi játékosok munkahelyi kockázataira és arra vezethető vissza, hogy naponta akár tíz órát is a képernyő előtt töltenek."
A fő eltérés elsősorban a tüdőkapacitásban érhető tetten. A 20 éves videojátékosok tüdeje gyakorlatilag egy 60 éves láncdohányos tüdejére hasonlított. Azt ugyanakkor a professzor is elismerte, hogy nem lehet megmondani, a kor előrehaladtával milyen irányba fejlődik majd tovább az érintettek szervezete. Fennáll viszont a veszélye annak, hogy a rossz kondició miatt az adott személyeknek hosszú távú károkkal, például szív- és érrendszeri problémákkal kell számolniuk.
A vizsgált játékosoknak ugyanakkor nem csak a reakcióképességük, hanem a versenyzési adottságaik is kiválóak voltak. A játékosok mentálisan legalább olyan erősek voltak, mint a profi atléták és csak minimális mértékben hajlamosak a depresszióra. Mindez tehát azt jelenti, hogy a játékok nagyon is jó hatással vannak a szellemi képességekre, ezzel párhuzamosan azonban károsan hathatnak a fizikai állapotra.
Dr. Dominic Micklewright, az Essexi Egyetem Sport-, Teljesítmény- és Kimerüléskutatási Karának vezetője arra a következtetésre jutott, hogy a számítógépes játékosok többségének komoly gondjuk van a kondicíójukkal. Ugyan sok gép előtt ülő fiatal azt állítja, hogy rendszeresen vagy legalábbis gyakran sportol, ez közel sem látszik a fizikai állapotukon. A professzor által elvégzett vizsgálatok azt mutatták ki, hogy bár a számítógépes játékosok reakcióképessége gyakorlatilag megegyezik a harci pilóták értékeivel, viszont a fitneszszintjük leginkább egy 60 éves láncdohányoséval vetekszik.
A Telegraph tudósítása szerint a megállapítás különösen annak tükrében megdöbbentő, hogy Micklewright 20 éves fiatalembereket tesztelt. A brit videojátékosok elitjébe tartozó egyik felhasználóról például a kutató a következőket mondta: "Egy az ő korában lévő személynek sokkal fittebbnek kellene lennie, de talán az egész a profi játékosok munkahelyi kockázataira és arra vezethető vissza, hogy naponta akár tíz órát is a képernyő előtt töltenek."
A fő eltérés elsősorban a tüdőkapacitásban érhető tetten. A 20 éves videojátékosok tüdeje gyakorlatilag egy 60 éves láncdohányos tüdejére hasonlított. Azt ugyanakkor a professzor is elismerte, hogy nem lehet megmondani, a kor előrehaladtával milyen irányba fejlődik majd tovább az érintettek szervezete. Fennáll viszont a veszélye annak, hogy a rossz kondició miatt az adott személyeknek hosszú távú károkkal, például szív- és érrendszeri problémákkal kell számolniuk.
A vizsgált játékosoknak ugyanakkor nem csak a reakcióképességük, hanem a versenyzési adottságaik is kiválóak voltak. A játékosok mentálisan legalább olyan erősek voltak, mint a profi atléták és csak minimális mértékben hajlamosak a depresszióra. Mindez tehát azt jelenti, hogy a játékok nagyon is jó hatással vannak a szellemi képességekre, ezzel párhuzamosan azonban károsan hathatnak a fizikai állapotra.