Ötvös Tibor

Meghiúsult filmadaptációk

Számos sikerjáték látogatott már át a mozivásznakra, ám ezek többsége egyszerűen katasztrófálisra sikeredett. Elég csak egy nevet mondani: Uwe Boll. Az úriember olyan franchiseokat tett majdnem tönkre, mint a Postal, Far Cry vagy Bloodrayne.

De vannak elfogadható adaptációk is. A Mortal Kombat első része például remekül sikerült és hű maradt a programhoz is. A Silent Hill is eme csoportba tartozik, talán még a Resident Evil is. Aztán még valamennyire elfogadható lett a Perzsia hercege is, mely nem sokban hasonlított a játékhoz, de egy ilyen mezőnyben mindenképpen ki kell emelni.

Természetesen rengeteg alkotást jelentettek be a producerek, rendezők (a napokban az Assassin's Creed, a Need for Speed és a Deus Ex filmet ismerték el hivatalosan), de a többség végül még az előkészítési fázisban elvérzik. Pedig elég nagy nevek jelezték, hogy szívesen adaptálnának egy-egy programot.



Peter Jackson például a Halo-mozifilm mellé tette le voksát, ám aztán a Microsoft nem engedett "szabad bejárást" Master Chief univerzumában, így kiszállt a projektből, mely le is állt. Hasonló dolog történt a BioShock film kapcsán, mely Gore Verbinski "gyermeke" lett volna. Ám a büdzsé és a korhatárbesorolás miatti viták miatt leállt a munka.

A Sony Pictures a Metal Gear Solid projektet állította le, mikor a Konamival nem tudtak megállapodni a forgatókönyvről. A legújabb meglepetés pedig a World of WarCraft kapcsán merült fel, mivel Sam Raimi kiszállt a projektből, mely így író és rendező valamint producer nélkül maradt.

Érdekes lehet a Gears of War, a Watch Dogs és a következő Tomb Raider film alakulása. Jelen pillanatban ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy csak a Ubisoft képes a saját filmjeit befejezni, hiszen a Gears of Warról már rég nem hallottunk semmit és a Tomb Raider is akadozik.

Mindenesetre abban reménykedhetünk, hogy azok az adaptációk, melyek zöld utat kapnak kielégítik majd a rajongók igényeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xido #17
    Witcherből volt tv sorozat..nem is értem,hogy nem karolták fel újra,nagyvászonra..
  • nlght #16
    warcraft? akkor már inkább starcraft, esetleg diablo ezekben már a sok perces átvezető videók is kurva jók voltak, ha kitolnák őket másfél órára, akkor alsó hangon milliók ülnének be a moziba rá...

    amúgy egy teamfortress 2 animációs film is jöhetne simán :D
    Meet the Pyro :D
  • narumon #15
    Szerintem szart csinálni bűn. Én egy jó adaptációnak nagyon örülnék. (Mint már írtam is.)
  • Bhalage #14
    jatekbol filmet csinalni bun, faszert nem vezetik mar be a kivegzest erte
  • Wittgen #13
    Azért a HALO esetében az MS-nél van akkora tőke, hogy csak egy profi írót és egy rendezőt kellene szerződtetniük, a kreatívok meg már ott vannak, akik a játék készítésénél is bábáskodtak. Persze más egy film, de így legalább nem kell stúdióval szerződni, akik mindenbe belepofáznak. Van annyi rajongó a világon, hogy ne legyen veszteséges a film.
    Mass Effect-nél meg egy jóféle animációs filmet megnéznék, természetesen a játék sztoriját végigmesélve. Nem háborognék, ha más befejezése lenne, mint ami nekem tetszik...
  • Kisjuszker #12
    Witcher 1-2, vagy Metro2033 -ból lehetne oan filmet össze hozni hogy a nézők nem is pislognának nehogy lemaradjanak bizonyos jelenetekről, csak tényleg olyan embernek kellene megírnia a forgatókönyvet aki játszott is ezekkel a játékokkal. Nameg nem kellene sajnálni a pénzt a film készítésekor.
  • Zombee #11
    C&C jó ötlet, legalább az arcok és hangok miatt fanyalgók is befoghatnák a szájukat, össze lehetne csődíteni az élőszereplős átvezetőkben szereplő színészeket :).
  • Ender Wiggin #10
    HOgy érted, hogy láttál képeket Samaráról? A játékbéli karakter arcát kölcsönző modellről beszélsz, ugye? Mert mást nem láthattál. De éppen ez a legnagyobb baj, hogy a legtöbb karakter egy model (aki nem feltétlenül színész) és egy a hangot adó színész elegye. Egy film egy harmadik kombináció lenne, melyben a megszokott szereplőknek sem az arca, sem a hangja nem szereplne. Ez az én bajom minden filmadaptációval. Lehet, hogy neked nem számít, de a tiltakozóknak igen.
    A könyvvel, legalább is az egyikkel az a bajom, hogy egy öreg faszi írta, aki sosem játszott a játékkal és csak hallomásból ismerte az összeföggéseket, így olyan hülyeségeket írt, hog az kiverte a biztosítékot az olvasóknál. a kiadó, sőt az író is elnézést kért.
    A filmeknél ez a második probléma, hogy behoznak egy divatos írót, aki abból él, hogy rebootokat ír meg adaptál, de úgy, hogy fingja sincs a játékról. A film készítője, megrendelője meg még örül is ennek, mert nekik nem 2 millió rajongó a célközönség, hanem 50 millió olyan ember, aki csak egy jó filmet akar látni - más kérdés, hogy nagyon kevés kivétellel a munka olyan silány, hogy aok számára is nézhetetlen, akik nem játszanak az adott játékkal.
    Míg egy Tom Raider esetében elmegy, hogy olyan ordenára szart írnak, ami még a játékban is arcpirító lenne, filmen meg siralmas, addig a Mass Effect írói oldalról nagyon magasra tette a lécet.
    De még egyszer mondom, a filmkiadók általában szarnak erre magasról. Ki a most divatos színész? trendi forgatókönyíró? Na ezek számítanak csak.
    Max Payne is az Sam Lake-től volt zseniális, meg a hangját kölcsönző James McCaffreytől. Erre kaptunk egy maszlagot és a herélt hangú törpe szánalmas előadását. Kösz, de kösz nem.
  • Fhenrir #9
    Egyetértek, egy Warcraft világban játszódó filmnek legalább avatar-szintű sikere lenne, ha megdobnák effektekkel meg hype-al.
  • liberty2 #8
    C&C széria bármelyik világáról el tudnék képzelni egy filmet. Talán a Generals-ról nem mert az eléggé "szokványos" :)