Ötvös Tibor

PC-re is megjelenik az új Karib-tenger kalózai játék

Eddig nem foglalkoztunk a játékkal, de mivel a héten egyértelműen kiderült, hogy PC-re is megjelenik a Karib-tenger kalózai filmsorozat világában játszódó akció-RPG, a Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned, így ideje átnézni, mitől is lehet ez minden idők egyik legjobb kalózos játéka.

Ha kalózos játékról beszélünk, akkor a többségnek a méltán kultikus Sid Meier's Pirates vagy a nem kevésbé remek Sea Dogs ugorhat be, mint etalon. Sajnos egy ideje nem húzhattuk fel a halálfejes zászlót virtuális árbocunkra - voltak próbálkozások, de azok elég rosszul sikerültek - de jövőre mindez megváltozhat. Yo-ho-ho!



A Karib-tenger kalózai sorozatot talán senkinek nem kell bemutatnom. A filmsorozat egy pazar világot teremtett, melynek egyértelmű vezéralakja Jack Sparrow, a Fekete Gyöngy kalózkapitánya. Nos, az eddigi játékok nem tudtak elszakadni a megszokott hack'n'slash műfajától, de most a Propaganda Games egy akció-RPG keretében mutatja meg, hogy lehet ezt másként is csinálni.

Azért tegyük rögtön hozzá, hogy meglepő az erősen középszerű Turok fejlesztőitől egy ennyire összetett és látványosnak ígérkező játékot viszontlátni, de egyben örömteli is (ráadásul másik adaptációjuk, a Tron is nagyon jónak ígérkezik). A fejlesztők ráadásul nem a trilógia cselekményét dolgozzák fel, hanem az első film előtti időkbe kalauzolják el a játékost.

Az Armada of the Damned főszereplője egy fiatal kalóz, Sterling kapitány. Hősünk gyerekként tengeri kalandokról ábrándozott, mely felnőttként meg is adatik neki. Ám kalózéletének hamar véget vet egy spanyol armada és annak kapitánya, Maldonado admirális, aki darabokra löveti Sterling hajóját, hősünket pedig Davey Jones börtönébe veti. Ám kiszabadulunk és egy parton, új erők birtokában térünk magunkhoz.



A történet egy bizonyos pontján választanunk kell, hogy jóságos vagy rettegett kapitányok leszünk. Ez alapjaiban dönti el karakterünk fejlődését, kinézetét és harci stílusát is. Jóságos - a játékban legendás - kapitányként amolyan Jack Sparrow utánzatok leszünk: a nők elalélnak tőlünk, a férfiak koccintanának velünk. A másik lehetőségnél azonban mindenki megremeg, ha meglát és szinte senki nem mer majd megszólítani minket.

Mint említettem eme választás komolyan befolyásolja a harci stílusunka is. Legendás kapitányként gyorsak leszünk, remek a lábmunkánk és két kezes fegyverekkel osztjuk az ellent. Lesz egy pisztolyunk is és olyan speciális képességünk, mint a "burning pitch". Ekkor a feldobunk a levegőbe egy üveg rumot, majd azt szétlővén egy területre ható támadást kapunk.

Rettegett kapitányként lassabbak leszünk és megfontoltabban mozgunk. Fegyverünk egy hatalmas horgony lesz, melyet megpörgetve komoly károkat tehetünk az ellenfeleinkben. Rettegett kapitányként parancsolhatunk a víznek és több méter magas árhullámokat is elindíthatunk ellenfeleinkre. Mindkét esetben tudjuk hergelni az ellenséget. Ilyenkor ő kisebbet mi pedig nagyobbat sebzünk. De egy sikeres hergeléssel el is zavarhatjuk az életünkre törő embereket.



Az Armada of the Damned számos "QTE" eseményt (adott gombok megfelelő időben való lenyomása) is tartalmaz majd. A sikeres harcok és küldetések teljesítésekor tapasztalati pontot kapunk és a megfelelő pontszám elérésekor szinten léphetünk. A fejleszthető képességeink két csoportra vannak osztva: aktív és passzív. Ezekről még nem beszéltek bővebben a fejlesztők.

Minden kalózos játék fontos eleme a vízi csata, mely természetesen az Armada of the Damnedből sem maradhatott ki. Fontos, hogy próbáljunk minél több időt a nyílt vizeken tölteni, hiszen az eltelt idő függvényében fejlődnek hajózási képességeink. A fejlesztők valós idejű csatákat ígérnek, így elég pörgős és élethű harcokra számíthatunk. Elméletileg az irányítás rém egyszerű lesz: a billentyűkkel irányítjuk a hajót, míg az egérrel célozzuk be az ellenfelet és a bal gombbal tüzelhetünk.

Minden tüzelés után felbukkan egy újratöltési csík (lásd Gears of War), melynél ha jókor nyomjuk le az egér gombját, akkor embereink sokkal gyorsabban töltik újra az ágyúinkat. Minden hajó "életereje" három részre van osztva: legénység, hajótörzs és vitorlák. Ez nagyon hasznos, hiszen ha ellőjük az ellenfél vitorláit, akkor jelentősen lelassítjuk őt és vagy elmenekülünk vagy átküldjük embereinket a fedélzetre.



Vagy simán szétlőjük a törzset és a fenékre küldjük a hajót. Lehetőségünk lesz kitérő manőverre is. Ez az opció akkor ugrik fel, ha minket céloznak be és ha ilyenkor időben nyomjuk le a felvillanó gombot, sikeresen elkerüljük a támadást. A csaták kimenetelébe jelentősen beleszólhat a napszakok váltakozása és az időjárási körülmények is. Ráadásul több kameranézetből is levezényelhetjük a harcokat, mely szintén jól hangzik.

A fejlesztők eddig két nagyobb városról rántották le a leplet. Port Royal egy viszonylag törvénytisztelő hely, ahol rend van az utcákon - mondjuk ez a jelentős katonai erők jelenlétének köszönhető. Tortuga viszont a kalózok paradicsoma: utcalányok, matrózok, önjelölt kalózkapitányok tivornyáznak az utcákon és ölik egymást a sikátorban. Természetesen számos más város, kikötő illetve felfedezésre váró barlang, sziget lesz elérhető a játékban.

Az Armada of the Damned fő története 15 órás kihívást tartogat, de aki minden küldetést teljesíteni akar, az közel 100 órát öl majd a játékba. A Propaganda Games játéka még nagyon korai stádiumában van, de már így is számos olyan elemet mutatott fel, amelyek miatt 2011. egyik legjobb RPG-je is lehet. Az E3-on bővebben is bemutatkozik a játék.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Fresh Duke #5
    Hát, a Sid Meier's Pirates!-t semmi sem múlhatja felül, de azért kíváncsi leszek erre is. Az eddig olvasottak vegyes érzelmeket váltottak ki, de majd úgy is kiderül, hogy milyen lesz.
  • dronkZero #4
    Davey Jones' locker = a tenger feneke

    A játék meg jó szarnak tűnik. Vasmacskát lengetni... peersze. Az rettentő kúl, az kell a parasztnak. Meg a világ legnagyobb faszsága, a QTE...
  • kel634 #3
    Szerintem a Disney I.S. csak nem engedi piacra ha nagyon szar lesz. A Propaganda Games meg 6/10 értékeléssel is megkeresi a kenyérre valót.
  • grebber #2
    Tavalyi E3-omra is írták hogy kiviszik.Az semmi nem lett belőle!
  • chronos75 #1
    bánjunk csínján azzal az örömujjongással egyelőre!