Ötvös Tibor
Augusztusban jön a Victoria II
A Paradox Interactive már eddig is a nagyon sok lehetőséget kínáló stratégiai játékaikról voltak híresek, ám a jelek szerint a méltán sikeres Victoria folytatásával még tovább mennek.
Az Europa Universalis és az East India Company sorozatok is csak a legmegszállottabb stratégáknak nyújtottak kellemes kikapcsolódást, a többiek valószínű beleőrültek a rengeteg lehetőségbe és elvesztek a rengeteg kapcsoló között. Mindenesetre a Victoria II még ennél is több lehetőséget kínál majd - legalábbis a fejlesztők vezetője, Johan Andersson szerint.
Tetszenek a bonyolultabb stratégiák?
(Összesen 254 szavazat)
A második részben kissé háttérbe szorulnak a katonai lehetőségek és helyette a gazdasági és békés megoldásokat favorizálja a program. Ahogy az a képeken is látszik, a Victoria II sem a grafikájával hódítja majd meg a játékosokat. Ám a vérbeli stratégák már megszokták ezt a látványt, hiszen szinte ugyanezt kapták az Europa Universalis vagy Hearts of Iron sorozatokban is. Sőt, egyes vélemények szerint még csúnyább is, mint elődei.
A Victoria II-ben nyolc fő dologra kell összpontosítanunk.
Termelés: Választhatunk, hogy állami cégeket indítunk vagy hagyunk lehetőséget a privatizálásra és így a magántőke bevonására is. De természetesen egy magánképzben lévő céget is támogathatunk különböző módokon.
Költségvetés: Ez talán a legényesebb pont mindközül, hiszen az arany középutat nagyon nehéz megtalálni. Ha például nagyon megemeljük az egyébként számunkra nagyon fontos adókat, akkor a nép valószínűleg kevesebbet tud költeni és így a gyárak kevesebbet termelnek és végül csődbe mennek vagy kivonulnak az országunkból.
Technológia: Andersson szerint a Victoria II több száz lehetséges fejlesztést kínál majd, mely valódi kincsesbánya lehet a rajongóknak.
Politika: Itt megadhatjuk, hogy milyen jogokat adunk a lakosainknak. Engedélyezhetjük a szabad sajtót, megállapíthatjuk a minimálbér szintjét, az egészségügyi ellátást, a politikai pártok lehetőségeit és támogatását és még rengeteg mást is.
Népesség: A lakosságunk akkor szaporodik, ha boldog és akkor boldog, ha van munkája, étele és tud spórolni is. Azonban arra is figyelni kell, hogy ne képezzük túl a népünket, mivel ekkor érzékenyebben reagálhatnak a különböző reformokra és társaira.
Kereskedelem: A szomszédos országokkal való kereskedelem szintén létfontosságú, hiszen az adók mellett ez hozza a legtöbb pénzt.
Diplomácia: A Victoria II a nagyhatalmak rendszerét alkalmazza. Adott nyolc igazi nagyhatalom és utánuk jön további nyolc közepes ország. Mindkét típusba tartozó országok képesek a kolonizációra, de csak a nagyhatalmak tudnak diplomáciai befolyást is gyakorolni a kiszemelt területeken.
Katonaság: A háború ezúttal háttérbe szorul, de azért még így is letámadhatunk bizonyos országokat, de a csaták kimenetelére nem lesz befolyásunk. A gép automatikusan számolja ki a lehetőségeket és a végeredményt ez alapján dönti el.
Vagyis ne számítsunk Total War szintű csatákra, de szerintem a rajongók ezt nem is várják el a fejlesztőktől. A Victoria II sokak szemében kissé öregesnek, elavultnak tűnhet, ám a rengeteg lehetőség miatt bizonyára ez a játék is elnyeri a rajongók tetszését.
Az Europa Universalis és az East India Company sorozatok is csak a legmegszállottabb stratégáknak nyújtottak kellemes kikapcsolódást, a többiek valószínű beleőrültek a rengeteg lehetőségbe és elvesztek a rengeteg kapcsoló között. Mindenesetre a Victoria II még ennél is több lehetőséget kínál majd - legalábbis a fejlesztők vezetője, Johan Andersson szerint.
(Összesen 254 szavazat)
-
Igen
70 % (178 szavazat) -
Nem
13 % (33 szavazat) -
StarCraft rajongó vagyok
13 % (32 szavazat)
A Victoria II-ben nyolc fő dologra kell összpontosítanunk.
Termelés: Választhatunk, hogy állami cégeket indítunk vagy hagyunk lehetőséget a privatizálásra és így a magántőke bevonására is. De természetesen egy magánképzben lévő céget is támogathatunk különböző módokon.
Költségvetés: Ez talán a legényesebb pont mindközül, hiszen az arany középutat nagyon nehéz megtalálni. Ha például nagyon megemeljük az egyébként számunkra nagyon fontos adókat, akkor a nép valószínűleg kevesebbet tud költeni és így a gyárak kevesebbet termelnek és végül csődbe mennek vagy kivonulnak az országunkból.
Technológia: Andersson szerint a Victoria II több száz lehetséges fejlesztést kínál majd, mely valódi kincsesbánya lehet a rajongóknak.
Politika: Itt megadhatjuk, hogy milyen jogokat adunk a lakosainknak. Engedélyezhetjük a szabad sajtót, megállapíthatjuk a minimálbér szintjét, az egészségügyi ellátást, a politikai pártok lehetőségeit és támogatását és még rengeteg mást is.
Népesség: A lakosságunk akkor szaporodik, ha boldog és akkor boldog, ha van munkája, étele és tud spórolni is. Azonban arra is figyelni kell, hogy ne képezzük túl a népünket, mivel ekkor érzékenyebben reagálhatnak a különböző reformokra és társaira.
Kereskedelem: A szomszédos országokkal való kereskedelem szintén létfontosságú, hiszen az adók mellett ez hozza a legtöbb pénzt.
Diplomácia: A Victoria II a nagyhatalmak rendszerét alkalmazza. Adott nyolc igazi nagyhatalom és utánuk jön további nyolc közepes ország. Mindkét típusba tartozó országok képesek a kolonizációra, de csak a nagyhatalmak tudnak diplomáciai befolyást is gyakorolni a kiszemelt területeken.
Katonaság: A háború ezúttal háttérbe szorul, de azért még így is letámadhatunk bizonyos országokat, de a csaták kimenetelére nem lesz befolyásunk. A gép automatikusan számolja ki a lehetőségeket és a végeredményt ez alapján dönti el.
Vagyis ne számítsunk Total War szintű csatákra, de szerintem a rajongók ezt nem is várják el a fejlesztőktől. A Victoria II sokak szemében kissé öregesnek, elavultnak tűnhet, ám a rengeteg lehetőség miatt bizonyára ez a játék is elnyeri a rajongók tetszését.