Ötvös Tibor

Augusztusban jön a Victoria II

A Paradox Interactive már eddig is a nagyon sok lehetőséget kínáló stratégiai játékaikról voltak híresek, ám a jelek szerint a méltán sikeres Victoria folytatásával még tovább mennek.

Az Europa Universalis és az East India Company sorozatok is csak a legmegszállottabb stratégáknak nyújtottak kellemes kikapcsolódást, a többiek valószínű beleőrültek a rengeteg lehetőségbe és elvesztek a rengeteg kapcsoló között. Mindenesetre a Victoria II még ennél is több lehetőséget kínál majd - legalábbis a fejlesztők vezetője, Johan Andersson szerint.



Tetszenek a bonyolultabb stratégiák?
(Összesen 254 szavazat)
  • Igen
    70 % (178 szavazat)
  • Nem
    13 % (33 szavazat)
  • StarCraft rajongó vagyok
    13 % (32 szavazat)
A második részben kissé háttérbe szorulnak a katonai lehetőségek és helyette a gazdasági és békés megoldásokat favorizálja a program. Ahogy az a képeken is látszik, a Victoria II sem a grafikájával hódítja majd meg a játékosokat. Ám a vérbeli stratégák már megszokták ezt a látványt, hiszen szinte ugyanezt kapták az Europa Universalis vagy Hearts of Iron sorozatokban is. Sőt, egyes vélemények szerint még csúnyább is, mint elődei.

A Victoria II-ben nyolc fő dologra kell összpontosítanunk.
Termelés: Választhatunk, hogy állami cégeket indítunk vagy hagyunk lehetőséget a privatizálásra és így a magántőke bevonására is. De természetesen egy magánképzben lévő céget is támogathatunk különböző módokon.
Költségvetés: Ez talán a legényesebb pont mindközül, hiszen az arany középutat nagyon nehéz megtalálni. Ha például nagyon megemeljük az egyébként számunkra nagyon fontos adókat, akkor a nép valószínűleg kevesebbet tud költeni és így a gyárak kevesebbet termelnek és végül csődbe mennek vagy kivonulnak az országunkból.


Technológia: Andersson szerint a Victoria II több száz lehetséges fejlesztést kínál majd, mely valódi kincsesbánya lehet a rajongóknak.
Politika: Itt megadhatjuk, hogy milyen jogokat adunk a lakosainknak. Engedélyezhetjük a szabad sajtót, megállapíthatjuk a minimálbér szintjét, az egészségügyi ellátást, a politikai pártok lehetőségeit és támogatását és még rengeteg mást is.
Népesség: A lakosságunk akkor szaporodik, ha boldog és akkor boldog, ha van munkája, étele és tud spórolni is. Azonban arra is figyelni kell, hogy ne képezzük túl a népünket, mivel ekkor érzékenyebben reagálhatnak a különböző reformokra és társaira.

Kereskedelem: A szomszédos országokkal való kereskedelem szintén létfontosságú, hiszen az adók mellett ez hozza a legtöbb pénzt.
Diplomácia: A Victoria II a nagyhatalmak rendszerét alkalmazza. Adott nyolc igazi nagyhatalom és utánuk jön további nyolc közepes ország. Mindkét típusba tartozó országok képesek a kolonizációra, de csak a nagyhatalmak tudnak diplomáciai befolyást is gyakorolni a kiszemelt területeken.
Katonaság: A háború ezúttal háttérbe szorul, de azért még így is letámadhatunk bizonyos országokat, de a csaták kimenetelére nem lesz befolyásunk. A gép automatikusan számolja ki a lehetőségeket és a végeredményt ez alapján dönti el.



Vagyis ne számítsunk Total War szintű csatákra, de szerintem a rajongók ezt nem is várják el a fejlesztőktől. A Victoria II sokak szemében kissé öregesnek, elavultnak tűnhet, ám a rengeteg lehetőség miatt bizonyára ez a játék is elnyeri a rajongók tetszését.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • KissCsabi #8
    Sziasztok!
    4 osztálytársammal szeretnénk multizni mindannyian crackeltel. Lehetséges? És ha igen hogy?
  • SnowF #7
    Az SPVII az melyik játék is egész pontosan? Köszi.
  • Julius Caesar #6
    Caesar is jó volt. Meg most empire at wart nyüstölöm.
  • Renegade #5
    huh, paradox játékok esetében el kell felejteni mindent amit a "stratégiai" játékokról tudsz. Nincs egység menedzsment. Választasz egy országot (bármelyiket a világon) és irányítod. Hadosztályok vannak, amiket ipari kapacitásból nyersanyagból és lakosságból "állítasz elő". Itt olyan a világháborúkból ismert kifejezések kapnak szerepet mint anyagháború, harc a utolsó emberig, felperzselt föld. A törvényhozásról meg ne is beszéljünk, minden benne van ami létezik és minden kihat mindenre, pl, ha fejleszted a lakosság írástudását, akkor gyorsabban jönnek a tech-ek, cserébe nő az öntudat, az igények szociális hálóra, demokráciára, szabad vallásgyakorlásra, ilyesmi :-)

    Ha meg szereted az egység menedzsmentet, de kellően őrült vagy akkor meg SPVII, ott pl hiába irányítasz tankokat meg gyalogosokat, nincs HP, egy lövedék vagy jó szögben kapja el a páncélt és áthatol vagy lepattan, pl: 5 rövidcsövű PZIII néz farkasszemet 1 db KV2-essel, nos good luck, esély nincs hogy átvidd a páncélját, max 20-30 m-ről egy jól irányzott lánctalp lövés.
  • Tetsuo #4
    Ezek RTS-ek vagy -is realtime-osok vagy korokre osztottak (?), mert az elobbi nagyon bejovos nekem! :)
    Csak regota nem hallottam jo stratega jatekrol.. az Age of 2 es a Caesar 3 voltak eddig a kedvenceim, tervben van egy Anno resz is, csak a laptop keves lesz kb..
  • Paddy #3
    EU és HOI a legjobb stratégiák, remélem ebben sem kell csalódni.
  • Renegade #2
    én is szerettem, bájos kis taktikai játék volt, de a paradox játékokat nem szabad összehasonlítani a többi "stratégiai" játékkal, ahogy a steel panthert sem a taktikai játékkal.
    Nem tudom, ki hogy van vele, de én amióta játszottam SPVII-el, Viktoriával, HOI-val, azóta rá se tudok nézni a sikertermékekre.
  • liberty2 #1
    Hát Imperium Galactica 2 mindörökké, ha komplikáltabb stratégiáról van szó. De ez is nagyon tetszik így a bemutató és a leírás alapján. Várom, hogy megjelenjen.

    SG Team: Számoljatok be ahogy van valami dátum. Köszi! :)