Ötvös Tibor
Nyáron jelenik meg a Disciples III: Renaissance
A Disciples sorozatról utoljára 2006-ban hallhattunk, mikor is megjelent a Disciples II: Rise of the Elves Gold című kiadás, mely a 2003-as kiegészítő kibővített változata. Aztán egy ideig csend, majd a Strategy First eladta a játék jogait az orosz Akella csapatának, akik elkezdték a Renaissance alcímű harmadik rész fejlesztését.
Aki esetleg nem ismerné a sorozatot, annak elég elképzelnie egy szebb grafikával megáldott Heroes of Might & Magicet kicsit több lehetőséggel és változatosabb fajokkal. Mindenesetre a harmadik rész hamarosan a boltokba kerül és épp ezért úgy gondoltuk, hogy összefoglaljuk, mit is tudunk róla.
Kezdjük az elején. A Heroes of Might & Magic széria ismerői akár át is ugorhatják eme részt. A Disciples III: Renaissance egy 3D-s grafikával megáldott körökre osztott stratégiai játék lesz, melyben kis létszámú csapatunkkal kell meghódítanunk az adott területet. Minden csapatot egy hős vezet, aki képes fejlődésre és a tanulásra. A küldetések többsége kimerül a különböző szörnyek vagy ellenséges csapatok elpusztításában.
Támadáskor ált a játéktér és ekkor lépünk be az úgynevezett Taktikai felületre. Ez leginkább egy táblás játékra hasonlít. Első lépésként az adott területen belül elhelyezzük a harcosainkat, majd elindul a harc, mely szintén körökre osztva zajlik. A Disciples III: Renaissance világában három faj csap össze: a Birodalom (Emberek), az Átkozottak Légiója (Démonok) és a Tündék, akik nem kaptak külön nevet.
A játék története szerint egy angyal hullott alá az égből és mindhárom frakció megpróbálja megtalálni őt - mindegyikük más-más célra kívánja felhasználni őt. A Birodalom szeretné az egész világon terjeszteni saját vallását, a Légió az angyalban szeretné feltámasztani elhullott vezetőjét, míg a Tündék csak a fajok közötti egyensúlyt szeretnék megtartani.
A játék számos RPG elemet is tartalmaz majd, hiszen mint már írtuk karakterünk fejlődik is a történet során. De a megszokott fa-szerkezetes megoldás helyett inkább a könnyebben átlátható "skill board" megoldást választották, aminek nagy előnye, hogy sokkal szabadabban mozoghatunk a különböző képzettségek között. Nincs megkötve a kezünk és ha esetleg úgy gondoljuk, hogy rossz irányba fejlesztettünk, akkor sincs gond, hiszen nyugodtan mehetünk másfelé.
Sajnos míg hőseink fejlődését teljesen mi irányítjuk, addig az alattvalókat csak közvetve tudjuk befolyásolni. Például ha fővárosunkban építünk egy Magic Towert, akkor a mágusokból Harcos Mágusokat tudunk készíteni - ám ehhez el kell érniük egy bizonyos tapasztalati pontszámot és természetesen el kell mennünk az adott városba. Itt azonban nincs visszaút, ha felépítettük a tornyot, akkor onnantól kezdve csak a bizonyos tekintetben fejlettebb és ezzel együtt drágább mágusokat tudjuk "előállítani".
Mindehhez pénzre is szükségünk van, amit a Disciples III: Renaissance a térképen található kiemelt stratégiai pontok megszerzésével szerezhetünk. Ez úgy működik, mint a szép emlékű Z című stratégiai játékban. A területre érve pár percet kell csak ottmaradnunk és már miénk is az a forrás. Ezután a területeink kezdik a fajnak megfelelő környezetet magukra ölteni. Az embereknél telepek, a démonoknál vulkánok míg a tündéknél erdők jelennek meg.
Az elfoglalt területekre a játék automatikusan kihelyez egy védőcsapatot, akik a forrásra vigyáznak majd. Őket érdemes alaposan felfegyverezni, mert természetesen az ellenfelek is eme területeket próbálják meg a leghamarabb elfoglalni és ilyenkor nem árt, ha egy kicsit "táposabb" védelemmel találják magukat szembe.
A Disciples III: Renaissance nagyon korrekt kis programnak tűnik és az eddigiek alapján egyszerre nyújt majd szórakozást a sorozatot ismerőknek és az új rajongóknak is.
Aki esetleg nem ismerné a sorozatot, annak elég elképzelnie egy szebb grafikával megáldott Heroes of Might & Magicet kicsit több lehetőséggel és változatosabb fajokkal. Mindenesetre a harmadik rész hamarosan a boltokba kerül és épp ezért úgy gondoltuk, hogy összefoglaljuk, mit is tudunk róla.
Kezdjük az elején. A Heroes of Might & Magic széria ismerői akár át is ugorhatják eme részt. A Disciples III: Renaissance egy 3D-s grafikával megáldott körökre osztott stratégiai játék lesz, melyben kis létszámú csapatunkkal kell meghódítanunk az adott területet. Minden csapatot egy hős vezet, aki képes fejlődésre és a tanulásra. A küldetések többsége kimerül a különböző szörnyek vagy ellenséges csapatok elpusztításában.
Támadáskor ált a játéktér és ekkor lépünk be az úgynevezett Taktikai felületre. Ez leginkább egy táblás játékra hasonlít. Első lépésként az adott területen belül elhelyezzük a harcosainkat, majd elindul a harc, mely szintén körökre osztva zajlik. A Disciples III: Renaissance világában három faj csap össze: a Birodalom (Emberek), az Átkozottak Légiója (Démonok) és a Tündék, akik nem kaptak külön nevet.
A játék története szerint egy angyal hullott alá az égből és mindhárom frakció megpróbálja megtalálni őt - mindegyikük más-más célra kívánja felhasználni őt. A Birodalom szeretné az egész világon terjeszteni saját vallását, a Légió az angyalban szeretné feltámasztani elhullott vezetőjét, míg a Tündék csak a fajok közötti egyensúlyt szeretnék megtartani.
A játék számos RPG elemet is tartalmaz majd, hiszen mint már írtuk karakterünk fejlődik is a történet során. De a megszokott fa-szerkezetes megoldás helyett inkább a könnyebben átlátható "skill board" megoldást választották, aminek nagy előnye, hogy sokkal szabadabban mozoghatunk a különböző képzettségek között. Nincs megkötve a kezünk és ha esetleg úgy gondoljuk, hogy rossz irányba fejlesztettünk, akkor sincs gond, hiszen nyugodtan mehetünk másfelé.
Sajnos míg hőseink fejlődését teljesen mi irányítjuk, addig az alattvalókat csak közvetve tudjuk befolyásolni. Például ha fővárosunkban építünk egy Magic Towert, akkor a mágusokból Harcos Mágusokat tudunk készíteni - ám ehhez el kell érniük egy bizonyos tapasztalati pontszámot és természetesen el kell mennünk az adott városba. Itt azonban nincs visszaút, ha felépítettük a tornyot, akkor onnantól kezdve csak a bizonyos tekintetben fejlettebb és ezzel együtt drágább mágusokat tudjuk "előállítani".
Mindehhez pénzre is szükségünk van, amit a Disciples III: Renaissance a térképen található kiemelt stratégiai pontok megszerzésével szerezhetünk. Ez úgy működik, mint a szép emlékű Z című stratégiai játékban. A területre érve pár percet kell csak ottmaradnunk és már miénk is az a forrás. Ezután a területeink kezdik a fajnak megfelelő környezetet magukra ölteni. Az embereknél telepek, a démonoknál vulkánok míg a tündéknél erdők jelennek meg.
Az elfoglalt területekre a játék automatikusan kihelyez egy védőcsapatot, akik a forrásra vigyáznak majd. Őket érdemes alaposan felfegyverezni, mert természetesen az ellenfelek is eme területeket próbálják meg a leghamarabb elfoglalni és ilyenkor nem árt, ha egy kicsit "táposabb" védelemmel találják magukat szembe.
A Disciples III: Renaissance nagyon korrekt kis programnak tűnik és az eddigiek alapján egyszerre nyújt majd szórakozást a sorozatot ismerőknek és az új rajongóknak is.