Ötvös Tibor

Magyar siker az E3-on

A hazai fejlesztők az esetek 99 százalékában stratégiai játékot készítenek és épp ezért nem meglepő, hogy a sikereket is eme műfajban aratják. Persze akadnak üdítő (Ecco the Dolphin, Insane) és kevésbé emlékezetes (Terminator 3: War of the Machines) más stílust képviselő alkotások, de a magyarok fő "csapásvonala" kétségtelenül a stratégia.

Az Eidos Hungary bezárásával hazánk legismertebb csapata a NeoCoreGames lett, mely a remek King Arthur: The Role-Playing Wargame alkotásával vívta ki a nemzetközi elismeréseket. A múlt héten lezajlott E3-on is kint volt a csapat és egy rövid prezentáció kereteiben bemutatták legújabb alkotásukat, mely Lionheart: King's Crusade címmel jelenik majd meg.



Melyik a kedvenc magyar játékod?
(Összesen 692 szavazat)
  • Armies of Exigo
    11 % (76 szavazat)
  • Imperium Galactica
    58 % (398 szavazat)
  • SWINE
    24 % (165 szavazat)
  • Ecco the Dolphin
    2 % (16 szavazat)
  • Battlestations: Pacific
    4 % (26 szavazat)
A stratégia-RPG egyveleg (már nem körökre osztott lesz, hanem rts) a GDC-n már sikerrel mutatkozott be és akkor is sok helyen írtak a játékról és szerencsére most ismét érdemesnek tartották a hazai fejlesztést egy bővebb bemutatóra. Mivel mi is elég keveset tudunk a játékról, így lássuk, miről is szól majd pontosan a Lionhead: King's Crusade és miért tartják sokan a Total War sorozat méltó ellenfelének.

A játék a 12. században játszódik Angliában, Oroszlánszívű Richárd uralkodása idején és a III. Keresztes hadjárat eseményeit mutatja be. A Lionheart: King's Crusade mind a lovagok mind pedig a Szentföld védelmezőinek oldaláról játszható lesz és természetesen a választott oldalnak megfelelően alakul csapatunk összetétele és az elérendő célunk. Oroszlánszívű Richárdként a Szentföld teljes meghódítása a cél, míg Szaladin szerepében a megszállók legyőzése és a terület uralmának megszerzése a fő feladatunk.



Oldalanként 20-20 egység áll rendelkezésünkre. Minden győztes csata után tapasztalati pontokat kapunk, melyeket felhasználva erősíthetjük seregünket. És épp ezért lesz érdemes figyelni a katonáinkra, hiszen egy fejlesztett emberünk halála után nem járnak vissza a pontok. Természetesen mindkét oldal rendelkezik egy hőssel, aki különböző extra képességekre tehet szert az idők során. Ilyen lesz a Bátorság hangja, melyet bevetve a környékünkön lévő katonák morálja jelentősen megemelkedik.

Természetesen a háborúban nem csak két fél vesz részt. A fejlesztők szerint összesen 6 "frakció" szerepel a történetben, ezek közül 4 azonban nem játszható. Ők a Franciák, a Római Szent Birodalom, a Templomosok és a Pápai Udvar. Mind a négyükkel szövetségre léphetünk és ebből elég sok előnyünk származhat (például új egységek legyártására leszünk képesek). De természetesen egy idő után eme törékeny együttműködések megbomlanak és marad a harc.


A harcmezőkön egyszerre több száz egység csaphat össze és a külföldi beszámolók szerint a látvány fantasztikus. A Gamespot újságírója szerint a "Lionheart: King's Crusade eme része nagyon hasonlít a Total War sorozatra, de ez valahogy jobb, átláthatóbb." Az egységek rendkívül élethűek és a bemutatott változatban egyetlen hibás, az útját nem találó katonáról sem számoltak be.

A Lionheart: King's Crusade szeptemberben jelenik meg és a kinti magazinok szerint "érdemes figyelni rá". Mi megtesszük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MerlinW #28
    Jumurdzsák gyűrűje pedig a legjobb magyar kalandjáték.
  • 5i #27
    Nem az van, hogy melyik a legjobb, hanem hogy a felsoroltak közül melyik a kedvenced. Nem ugyanaz.
  • Rise Against #26
    Gondolom az angol legendákat könnyebb eladni, de ha már stratégia, én igazán sok fantáziát látok egy hasonló stílusú magyar rts-ben. Várat védeni Dobóékkal, Mohácsi vész, satöbbeik. Lenne nevezetes csata bőven a végvárak korából...
  • erasmus4 #25
    Hát jó sokat fejlődhettek ha a harcot emelik ki. King Arthural csak azért nem bírtam játszani mert a csatákban a közelharci animáció az szánalmasan rossz volt talán még a Shogun szintjét sem érte de, a világtéképes része az nem volt rossz de hát az ilyen játékokat a harcoknak kell elvinni a hátán ha az nem jó akkor megette a fene.
  • Atomreaktor #24
    csatlakozom az IG fanokhoz! nagyon nagy játék mind a két rész!
  • Fresh Duke #23
    Hm, ezt mintha már láttam volna... :D
    Amúgy, IG forever!
  • Szeszmester #22
    Ezekre gondolsz? :)
  • Klapanciusz #21
    Uraim, a Nexus-ról is ejtsünk szót, egyedi játékmenet, még ma is állkapocskiakasztó grafika.


    ...de igaz, hogy beleborzongtam amikor anno az Imperium Galactica-ban megkaptam az első vállonveregetős videót. "Gratulálok hadnagy, sikeresen teljesítette a küldetést. Ennek örülök" :)
  • Falconer #20
    Kivéve az EA Sportsot, az a saját gyártójuk nem?
  • Loverman #19
    nem azért de sztem a Master of Orion 2. része jobb mint az IG