Ötvös Tibor
Heroes of Might & Magic Online
A Might & Magic sorozat anno a New World Computing ékköveként csillogott és az elején még remek, ám a későbbiekben már önmagát ismétlő RPG összesen kilenc részt ért meg.
Ám az általa generált univerzum számos mellékágnak adott otthont, melyek közül a legsikeresebb kétségtelenül a körökre osztott stratégia világába kiránduló Heroes of Might & Magic lett. A cím eddig öt részt élt meg, melyek mindegyike hatalmas siker lett (ráadásul mindegyikhez temérdek kiegészítő is készült) és épp ezért meglepő kissé, hogy az utolsó epizód már közel négy éve jelent meg és azóta elég nagy a csend körülötte.
Mindenesetre már korábban szárnyra kaptak bizonyos pletykák, melyek szerint a Ubisoft javában dolgozik a hatodik részen és mindenki a nagy bejelentést várta. Nos, ez a mai napon meg is érkezett. Ám a Heroes of Might & Magic VI helyett a játék online változatát tárták fel a nagyközönség előtt.
A Heroes of Might & Magic Online (röviden HoMMO) a sorozat lesikeresebb részét, a harmadik epizódot veszi alapul ám grafikailag az ötödik részre hajaz. Az elegy több mint ígéretes, hiszen a rajongók többsége a mai napig a harmadik részt tartja a legkiforrottabbnak és ehhez remekül illik majd a 2,5D-s grafikai megoldás.
A játékos 10 frakció közül választhatja majd ki a neki legmegfelelőbbet (jelenleg csak 8 van kész, az Empire és Conflux kidolgozás alatt áll), melyekhez saját egységek, épületek és egyedi kastélyok is járnak. A HoMMO száznál is több egyedi kampányt és epikus történetet ígér. Leverhetünk lázadásokat, ősi romok között kalandozhatunk vagy akár sárkányokkal is megküzdhetünk.
További kihívást nyújt a Challenging Arena, ahol is rátermettségünket bizonyíthatjuk más karakterek ellenében. Lesznek PvP csaták is, a fejlesztő TQ Digital tart még Team PK és Extreme PK bajnokságokat. Ezeken a frakciónk hírnevét öregbíthetjük és becsületpontokat gyűjthetünk be, melyek szerepe még nem ismert.
A harcok a már említett 2,5D-s nézetben zajlanak és ezúttal is megmaradt a körökre osztott megoldás. Minden harchoz a gép egy egyedi térképet generál vagyis elméletileg kétszer ugyanazon a pályán nem harcolunk. Az összecsapásoknál szükségünk lesz minden stratégiai érzékünkre, hiszen egy ügyes játékos pillanatok alatt leverheti feltüzelt seregünket, ha jó taktikát alkalmaz.
Minden egység rendelkezik a térképen egy olyan területtel, mely valamilyen hatással van rá és ez ugyanúgy lehet pozitív mint negatív. Épp ezért érdemesebb a semleges területeken maradni és onnan intézni meg a támadást az ellenfél irányába vagy megvárni, míg közel jön hozzánk.
A varázslás is kihagyhatatlan része a sorozatnak. A készítők egy új rendszert vezettek be, melyben az elején minden mágiát bénán használunk, de minél többet varázsolgatunk annál jártasabbak leszünk benne és annál hatásosabb lesz a végeredmény. Két úton érhetjük el a maximális szintet: vagy folyamatosan harcolunk és próbálunk minél többet varázsolni vagy pedig az online Training Centerben gyakorlunk.
Kimaradt még a Town Prestige System, melyben birodalmunk határait szélesíthetjük. Ezt újabb és újabb kastélyok elfoglalásával tehetjük meg. De vigyázat, az ellenfél is szemet vethet szerzeményünkre, hiszen ezen épületek biztos és rendszeres bevételi forrást jelentenek az ott uralkodó számára. Ha csatában nem tudja elfoglalni a kastélyt, még mindig kivásárolhatja azt az ott élőktől, így érdemes ezen területekre is figyelni.
A Heroes of Might & Magic Online több mint ígéretes és bár ez nem a remélt hatodik rész, de minden jel arra mutat, hogy egy remek résszel gazdagodik a Might & Magic univerzum. A zárt körű bétára márlehet jelentkezni, mely májusban kezdődik, maga a játék pedig a nyáron várható.
Ám az általa generált univerzum számos mellékágnak adott otthont, melyek közül a legsikeresebb kétségtelenül a körökre osztott stratégia világába kiránduló Heroes of Might & Magic lett. A cím eddig öt részt élt meg, melyek mindegyike hatalmas siker lett (ráadásul mindegyikhez temérdek kiegészítő is készült) és épp ezért meglepő kissé, hogy az utolsó epizód már közel négy éve jelent meg és azóta elég nagy a csend körülötte.
Mindenesetre már korábban szárnyra kaptak bizonyos pletykák, melyek szerint a Ubisoft javában dolgozik a hatodik részen és mindenki a nagy bejelentést várta. Nos, ez a mai napon meg is érkezett. Ám a Heroes of Might & Magic VI helyett a játék online változatát tárták fel a nagyközönség előtt.
A Heroes of Might & Magic Online (röviden HoMMO) a sorozat lesikeresebb részét, a harmadik epizódot veszi alapul ám grafikailag az ötödik részre hajaz. Az elegy több mint ígéretes, hiszen a rajongók többsége a mai napig a harmadik részt tartja a legkiforrottabbnak és ehhez remekül illik majd a 2,5D-s grafikai megoldás.
A játékos 10 frakció közül választhatja majd ki a neki legmegfelelőbbet (jelenleg csak 8 van kész, az Empire és Conflux kidolgozás alatt áll), melyekhez saját egységek, épületek és egyedi kastélyok is járnak. A HoMMO száznál is több egyedi kampányt és epikus történetet ígér. Leverhetünk lázadásokat, ősi romok között kalandozhatunk vagy akár sárkányokkal is megküzdhetünk.
További kihívást nyújt a Challenging Arena, ahol is rátermettségünket bizonyíthatjuk más karakterek ellenében. Lesznek PvP csaták is, a fejlesztő TQ Digital tart még Team PK és Extreme PK bajnokságokat. Ezeken a frakciónk hírnevét öregbíthetjük és becsületpontokat gyűjthetünk be, melyek szerepe még nem ismert.
A harcok a már említett 2,5D-s nézetben zajlanak és ezúttal is megmaradt a körökre osztott megoldás. Minden harchoz a gép egy egyedi térképet generál vagyis elméletileg kétszer ugyanazon a pályán nem harcolunk. Az összecsapásoknál szükségünk lesz minden stratégiai érzékünkre, hiszen egy ügyes játékos pillanatok alatt leverheti feltüzelt seregünket, ha jó taktikát alkalmaz.
Minden egység rendelkezik a térképen egy olyan területtel, mely valamilyen hatással van rá és ez ugyanúgy lehet pozitív mint negatív. Épp ezért érdemesebb a semleges területeken maradni és onnan intézni meg a támadást az ellenfél irányába vagy megvárni, míg közel jön hozzánk.
A varázslás is kihagyhatatlan része a sorozatnak. A készítők egy új rendszert vezettek be, melyben az elején minden mágiát bénán használunk, de minél többet varázsolgatunk annál jártasabbak leszünk benne és annál hatásosabb lesz a végeredmény. Két úton érhetjük el a maximális szintet: vagy folyamatosan harcolunk és próbálunk minél többet varázsolni vagy pedig az online Training Centerben gyakorlunk.
Kimaradt még a Town Prestige System, melyben birodalmunk határait szélesíthetjük. Ezt újabb és újabb kastélyok elfoglalásával tehetjük meg. De vigyázat, az ellenfél is szemet vethet szerzeményünkre, hiszen ezen épületek biztos és rendszeres bevételi forrást jelentenek az ott uralkodó számára. Ha csatában nem tudja elfoglalni a kastélyt, még mindig kivásárolhatja azt az ott élőktől, így érdemes ezen területekre is figyelni.
A Heroes of Might & Magic Online több mint ígéretes és bár ez nem a remélt hatodik rész, de minden jel arra mutat, hogy egy remek résszel gazdagodik a Might & Magic univerzum. A zárt körű bétára már