Napi Online
Stormregion - a Viharsarokból a világhírnévig
Egy német cég a napokban megvásárolta az egyik legnagyobb magyar számítógépjáték-fejlesztő céget, a Panzer-sorozat által nemzetközileg ismerté vált Stormregiont, amelynek operatív igazgatójával, Weibel Balázzsal beszélgettünk.
Honnan jutottak idáig?
- A céget 1996 decemberében alapították kifejezetten számítógépes játékszoftverek fejlesztésére, akkor még Media Star néven. Az alapítók között volt az akkori legnagyobb magyarországi játékszoftver-disztribútor, az Automex Kft., amely a kezdetekben biztosította az induláshoz szükséges pénzügyi támogatást, valamint gondoskodott a teljes infrastruktúráról. A kft. 2001-ben vette fel a mai napig is használt Stormregion nevet, utalva ezzel a Békés megyei Viharsarokra, ahonnan az akkori fejlesztők nagy része származott. A társaság az akkori törvényekben minimálisan megszabott jegyzett tőkével és 18 fővel indult, jelenleg több mint százan dolgoznak, s a létszámot 120 fősre kívánjuk bővíteni a jövőben.
- Hogyan fejlődött a cég az utóbbi években?
- A cég árbevétele 2001-ben még 57,4 millió forint volt, három évvel később már csaknem 300, 2005-ben 462, tavaly pedig 540 millió forint felett volt a forgalom.
- Mit várnak jövőre és középtávon?
- Szeretnénk, ha a már korábban kialakult jó stratégiai viszony megmaradna a kiadóval, és a 10Tacle AG-hoz tartozó többi belső fejlesztőcsapattal olyan partnerségben lennénk, amely lehetővé teszi az erőforrások még jobb kihasználását és a szoftverfejlesztésben évek alatt felgyűlt ismeretek kölcsönös megosztását. Ezt az anyacéggel úgynevezett kompetenciacentrumok létrehozásával képzeljük el. Szeretnénk multiplatform-fejlesztővé válni, erre sokkal nagyobb esélyt kaphatunk a kiadónktól egyrészt játékötleteink fogadtatásánál, másrészt a fejlesztés finanszírozásánál. Az alapoktól újraépített Gepard Engine is ennek a célnak a jegyében született, a hagyományos pc-platform mellett képes a következő generációs konzolok kezelésére is. További projektek aláírása is várható még idén; így a Stormregion a következő négy-öt évre el lesz látva feladatokkal.
- A tulajdonosváltás hogyan befolyásolja a működést?
- A mindennapi működésre nem lesz közvetlen hatása a tulajdonosváltásnak; rendszeres beszámolókkal és személyes találkozón informáljuk majd az új tulajdonosokat a működésről. A német cég belépése nyomán a menedzsment sem változik, mindenki ugyanabban a pozícióban marad.
- Milyen játékok várhatóak a jövőben a Stormregiontól, lesz a Panzer-sorozatnak új tagja?
- Még e hónapban a magyarországi boltokba kerül a pc-re fejlesztett második világháborús taktikai-stratégiai játékunk, a Rush For Berlin kiegészítő lemeze, amely a Rush for the Bomb névre hallgat és magyar nyelven is elérhető lesz. E sorozatunkból tervezzük egy gyűjtőknek szánt, limitált példányszámú Gold Edition változat megjelentetését is, amelyben helyet kap mindkét rész. Jelenleg gőzerővel fejlesztjük pc-re a nagy sikerű Panzers-sorozat második részét, a Codename: Panzers - Cold War játékunkat. Ez az első olyan projektünk, amely - szakítva a régi engine korlátaival - már forradalmian új technológiával készül. A játék, elszakadva a második világháborútól, az ötvenes években játszódik, egy fiktív, NATO-Szovjetunió ellentéten alapuló történet képezi a gerincét. Ezenkívül még fejlesztünk kézi konzolra is, ennek a projektünknek a hivatalos bejelentése is hamarosan várható.
A frankfurti tőzsdén jegyzett 10Tacle Studios AG június 4-én 100 százalékos tulajdont szerzett a budapesti székhelyű, az egyik legnagyobb magyar játékfejlesztőként ismert Stormregion Szoftverfejlesztő Kft.-ben. A kft. 2004-ben szerzett nemzetközi elismerést a Codename: Panzers nevű, valós idejű stratégiai játékkal, amelyből több millió példány kelt el világszerte. A Stormregion megvásárlása nyomán a 10Tacle Studios adózás előtti nyeresége várhatóan másfél millió euróval emelkedik az idén. A felek megállapodtak abban, hogy a vételárat nem hozzák nyilvánosságra.
Honnan jutottak idáig?
- A céget 1996 decemberében alapították kifejezetten számítógépes játékszoftverek fejlesztésére, akkor még Media Star néven. Az alapítók között volt az akkori legnagyobb magyarországi játékszoftver-disztribútor, az Automex Kft., amely a kezdetekben biztosította az induláshoz szükséges pénzügyi támogatást, valamint gondoskodott a teljes infrastruktúráról. A kft. 2001-ben vette fel a mai napig is használt Stormregion nevet, utalva ezzel a Békés megyei Viharsarokra, ahonnan az akkori fejlesztők nagy része származott. A társaság az akkori törvényekben minimálisan megszabott jegyzett tőkével és 18 fővel indult, jelenleg több mint százan dolgoznak, s a létszámot 120 fősre kívánjuk bővíteni a jövőben.
- Hogyan fejlődött a cég az utóbbi években?
- A cég árbevétele 2001-ben még 57,4 millió forint volt, három évvel később már csaknem 300, 2005-ben 462, tavaly pedig 540 millió forint felett volt a forgalom.
- Mit várnak jövőre és középtávon?
- Szeretnénk, ha a már korábban kialakult jó stratégiai viszony megmaradna a kiadóval, és a 10Tacle AG-hoz tartozó többi belső fejlesztőcsapattal olyan partnerségben lennénk, amely lehetővé teszi az erőforrások még jobb kihasználását és a szoftverfejlesztésben évek alatt felgyűlt ismeretek kölcsönös megosztását. Ezt az anyacéggel úgynevezett kompetenciacentrumok létrehozásával képzeljük el. Szeretnénk multiplatform-fejlesztővé válni, erre sokkal nagyobb esélyt kaphatunk a kiadónktól egyrészt játékötleteink fogadtatásánál, másrészt a fejlesztés finanszírozásánál. Az alapoktól újraépített Gepard Engine is ennek a célnak a jegyében született, a hagyományos pc-platform mellett képes a következő generációs konzolok kezelésére is. További projektek aláírása is várható még idén; így a Stormregion a következő négy-öt évre el lesz látva feladatokkal.
- A tulajdonosváltás hogyan befolyásolja a működést?
- A mindennapi működésre nem lesz közvetlen hatása a tulajdonosváltásnak; rendszeres beszámolókkal és személyes találkozón informáljuk majd az új tulajdonosokat a működésről. A német cég belépése nyomán a menedzsment sem változik, mindenki ugyanabban a pozícióban marad.
- Milyen játékok várhatóak a jövőben a Stormregiontól, lesz a Panzer-sorozatnak új tagja?
- Még e hónapban a magyarországi boltokba kerül a pc-re fejlesztett második világháborús taktikai-stratégiai játékunk, a Rush For Berlin kiegészítő lemeze, amely a Rush for the Bomb névre hallgat és magyar nyelven is elérhető lesz. E sorozatunkból tervezzük egy gyűjtőknek szánt, limitált példányszámú Gold Edition változat megjelentetését is, amelyben helyet kap mindkét rész. Jelenleg gőzerővel fejlesztjük pc-re a nagy sikerű Panzers-sorozat második részét, a Codename: Panzers - Cold War játékunkat. Ez az első olyan projektünk, amely - szakítva a régi engine korlátaival - már forradalmian új technológiával készül. A játék, elszakadva a második világháborútól, az ötvenes években játszódik, egy fiktív, NATO-Szovjetunió ellentéten alapuló történet képezi a gerincét. Ezenkívül még fejlesztünk kézi konzolra is, ennek a projektünknek a hivatalos bejelentése is hamarosan várható.
A frankfurti tőzsdén jegyzett 10Tacle Studios AG június 4-én 100 százalékos tulajdont szerzett a budapesti székhelyű, az egyik legnagyobb magyar játékfejlesztőként ismert Stormregion Szoftverfejlesztő Kft.-ben. A kft. 2004-ben szerzett nemzetközi elismerést a Codename: Panzers nevű, valós idejű stratégiai játékkal, amelyből több millió példány kelt el világszerte. A Stormregion megvásárlása nyomán a 10Tacle Studios adózás előtti nyeresége várhatóan másfél millió euróval emelkedik az idén. A felek megállapodtak abban, hogy a vételárat nem hozzák nyilvánosságra.