Németh Szabolcs
Spore: amit nem mertél megkérdezni
Will Wright, a Maxis, valamint az Electronic Arts közreműködésével 2008-ban olyan játékkal jelentkezhet, amely a WoW-ot, és úgy az egész online játékpiacot a mélységbe taszíthatja.
Legutóbb 2006. május 30-án foglalkoztunk hosszabban a Spore-ral, azóta azonban nagyon sok új információ jelent meg. Az evolúciós játék öt pillére épül, amelynek mindegyike a fejlődés egy-egy szakaszát hivatott szimulálni.
A játék kezdetén egy dolgunk van. Túlélni a többieket, és nem áldozattá, hanem vadásszá válni. Ebben a szakaszban fejlődnek ki belső, illetve külső tulajdonságaink, képességeink, amelyeket a továbbiakban finomíthatunk majd. A második részben ennek megfelelően eldönthetjük, hogy növényevőt vagy ragadozót, netán vegyes étrendű élőlényt nevelünk belőle, magányosan vagy csoportokba tömörülve keresse a boldogulást a hatalmas galaxisban. A következő fázisban, miután védencünket már felvérteztük az élethez szükséges tulajdonságokkal, egy egész fajt az irányításunk alá vonunk. A megfelelő eszközök biztosításával, a csoporton belüli kommunikáció irányításával ütőképes társaságot fabrikálunk belőlük.
Az itt elért siker elengedhetetlen része a negyedik szintre lépésnek, hiszen egy városban, egy bolygón kizárólag szocializálódott egyének képesek együtt élni. Nincs más dolgunk, minthogy élhető terepet, várost, metropoliszt varázsoljunk a faj számára a közlekedés, a kultúra, az infrastruktúra, az oktatás és egészségügy optimális kialakításával. Ha jól végeztük a dolgunkat, akkor a bolygót hamarosan szépen benépesítik a magukat jól érző élőlények, és az idő múlásával tökélyre fejlesztik a civilizációjukat.
Igen ám, de mivel ember (mi) teremtette őket, hajlamosak a gyarlóságra, és a békés együttlétet sokszor komoly konfliktusok zavarják meg. A technika fejlődésével egyre többeknek jut az eszébe, hogy ki kellene szélesíteni a határokat, és ennek megfelelően a Naprendszer felfedezésére indulnak. A program struktúrája ebben az utolsó szakaszban némileg megváltozik, mert a galaxisok közötti ugrálások során küldetésjellegű feladatokkal szórakoztat majd minket a játék.
A Spore számtalan eszközzel segíti majd kreatúrák, eszközök, világok, bolygók, galaxisok megalkotását, ami eddig nem ismert mélységgel kecsegtet. Természetesen mindenki szabadra engedheti a fantáziáját, és a kreatív ötletek összességet egy hivatalos szerver őrzi majd, amit bárki szabadon bejárhat. Elég csak belegondolni, hogy mekkora felületet jelent, ha mondjuk az első néhány napban ezer galaxissal bővül a szerver. Emberi ésszel egyelőre fel sem fogható, hogy a Spore milyen széleskörű szórakozást nyújthat majd. A játékban minden a megalkotóktól függ, mi irányítunk minden pillanatot, és a fontosabb eseményeket a "sporepedia-ban" jegyezhetjük fel.
Amikor az ember az ötödik szint végére ér azt hiszi, hogy mindent látott a programból, pedig az igazi móka akkor kezdődik, amikor lényeink megépítik az első űrhajót, és kiruccannak a világmindenségbe.
A játék bemutató videója
Spore
Legutóbb 2006. május 30-án foglalkoztunk hosszabban a Spore-ral, azóta azonban nagyon sok új információ jelent meg. Az evolúciós játék öt pillére épül, amelynek mindegyike a fejlődés egy-egy szakaszát hivatott szimulálni.
A játék kezdetén egy dolgunk van. Túlélni a többieket, és nem áldozattá, hanem vadásszá válni. Ebben a szakaszban fejlődnek ki belső, illetve külső tulajdonságaink, képességeink, amelyeket a továbbiakban finomíthatunk majd. A második részben ennek megfelelően eldönthetjük, hogy növényevőt vagy ragadozót, netán vegyes étrendű élőlényt nevelünk belőle, magányosan vagy csoportokba tömörülve keresse a boldogulást a hatalmas galaxisban. A következő fázisban, miután védencünket már felvérteztük az élethez szükséges tulajdonságokkal, egy egész fajt az irányításunk alá vonunk. A megfelelő eszközök biztosításával, a csoporton belüli kommunikáció irányításával ütőképes társaságot fabrikálunk belőlük.
Az itt elért siker elengedhetetlen része a negyedik szintre lépésnek, hiszen egy városban, egy bolygón kizárólag szocializálódott egyének képesek együtt élni. Nincs más dolgunk, minthogy élhető terepet, várost, metropoliszt varázsoljunk a faj számára a közlekedés, a kultúra, az infrastruktúra, az oktatás és egészségügy optimális kialakításával. Ha jól végeztük a dolgunkat, akkor a bolygót hamarosan szépen benépesítik a magukat jól érző élőlények, és az idő múlásával tökélyre fejlesztik a civilizációjukat.
Igen ám, de mivel ember (mi) teremtette őket, hajlamosak a gyarlóságra, és a békés együttlétet sokszor komoly konfliktusok zavarják meg. A technika fejlődésével egyre többeknek jut az eszébe, hogy ki kellene szélesíteni a határokat, és ennek megfelelően a Naprendszer felfedezésére indulnak. A program struktúrája ebben az utolsó szakaszban némileg megváltozik, mert a galaxisok közötti ugrálások során küldetésjellegű feladatokkal szórakoztat majd minket a játék.
A Spore számtalan eszközzel segíti majd kreatúrák, eszközök, világok, bolygók, galaxisok megalkotását, ami eddig nem ismert mélységgel kecsegtet. Természetesen mindenki szabadra engedheti a fantáziáját, és a kreatív ötletek összességet egy hivatalos szerver őrzi majd, amit bárki szabadon bejárhat. Elég csak belegondolni, hogy mekkora felületet jelent, ha mondjuk az első néhány napban ezer galaxissal bővül a szerver. Emberi ésszel egyelőre fel sem fogható, hogy a Spore milyen széleskörű szórakozást nyújthat majd. A játékban minden a megalkotóktól függ, mi irányítunk minden pillanatot, és a fontosabb eseményeket a "sporepedia-ban" jegyezhetjük fel.
Amikor az ember az ötödik szint végére ér azt hiszi, hogy mindent látott a programból, pedig az igazi móka akkor kezdődik, amikor lényeink megépítik az első űrhajót, és kiruccannak a világmindenségbe.
A játék bemutató videója
Spore