Ötvös Tibor

Mitől lehet baljósabb a Batman: Arkham Asylum 2?

Denevérember története nem épp a legfelemelőbb sztori a szuperhősök világában. Bruce Wayne gyerekként végignézte, ahogy szüleit megöli egy tolvaj és eme borzalomból született meg Batman.

Ettől kezdve az igazságosztó életében egymást követték a szörnyűbbnél szörnyűbb történések és igazából soha nem lépett be életébe a felhőtlen boldogság. Ráadásul egy olyan küzdelmet folytat, melyből egyszerűen soha nem kerülhet ki győztesen, hiszen bűn mindig lesz. Erre a gondolatmenetre épít majd a Batman: Arkham Asylum 2 is.



Nem is olyan régen Kevin Conroy, a játék első részében a főszereplő hangját adó színész arról nyilatkozott, hogy a Rocksteady tervei szerint a második rész az elsőnél is baljósabb hangulatot áraszt majd magából. Példaként a Batman Beyond: The Return of the Joker című rajzfilmet hozza fel, mely hemzseg az erőszaktól és a brutalitástól. Lássuk, mitől is lehetne "darkosabb" a Batman: Arkham Asylum 2 az IGN és az 1UP kritikusai szerint.

Mindent elveszíteni

Bár remek kaland volt, a Batman: Arkham Asylum mégis egy elég helyhez kötött kalandot kínált. Eljutottunk Arkham szigetére, majd onnan szinte ki sem mozdultunk, míg végig nem vittük a játékot. Persze Joker az elején megígérte, hogy elpusztítja Gotham Cityt, ám szerintem senki nem aggódott a lakosokért.

Ha a folytatás baljósabb lesz, akkor mindenképpen sebezhetőbbnek kell mutatnia a főhőst. Az elődben ezt a célt szolgálták a Madárijesztő mérgétől "megjelenő" pályák, melyek valóban emlékezetesek voltak és remélhetőleg a folytatásban is visszatérnek ezek. De ha Robin valóban felbukkan a játékban, akkor nem "ártana", ha a történet során elfognák és megkínoznák vagy esetleg valahogyan ellenünk fordítanák.



Gonoszkodó gonoszok

Joker elég gonosz, talán a Batman univerzum legőrültebb alakja, ám az első részben azért ebből nem sokat mutatott. Bane kemény, ám senkit nem zúzott szét. Zsasz igazi őrült, ám híres kését egyszer sem használta, hiszen rögtön az elején egy mozdulattal levertük. A folytatásban biztos benne lesz Kétarc és Talia al Ghul, akik új színt hozhatnak a játékba.

Kétarc remélhetőleg beveti híres érméjét és a "darkosabb" vonulat jegyében így dönt egy ártatlan civil sorsáról. Vagy Ghul, aki egy bérgyilkos rend aktív tagja színre lépésekor rögtön levághatna pár rendőrt vagy őrt. Az ilyen húzásokkal egyértelműen elérnék a céljukat a készítők és valószínű ezeket be is vetik majd a játékban.



Nincs boldog vég, én vagyok a rossz

Aki látta A sötét lovagot, az pontosan tudja, mire is gondolunk eme pontban. A filmben Wayne elvesztette élete szerelmét, az utódjának kiszemelt Harvey Dent megőrült és kénytelen volt végezni vele, melynek következményeképpen ő lett Gotham City első számú bűnözője. Egy darkos történet nem végződhet másképp csak így.

A játékban elveszíthetjük például Robint vagy állandó segítőnket, Oraclet. Nyakunkba varrhatnának egy gyilkosságot, mely miatt az egész város ránk vadászik és nem csak a bűnözők, hanem a rendőrök ellen is harcolnunk kell. Utóbbiakat természetesen nem ölhetnénk meg - vagy ha igen, akkor annak később következménye lenne.

Persze a Rocksteady nem szorul mások ötleteire, ám akkor is jó dolog kicsit elkalandozni Denevérember igen változatos világában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #23
    ...Robin = fogyóeszközfiú az eredeti képregényekben többet is elhasználnak...lásd Joker agyonver egyet egy spajszerral
  • Fbn Lx #22
    van hát. ki tudja mennyit kell még várnunk, mire rájönnek, hogy elég betolni google translatebe és mehet a főoldalra :D
    basszameg, én meg ötletet adtam...
  • Koge #21
    Es igazad van, elnezest a tevedesert.
  • Lalee1 #20
    Nem azért, hogy belédkössek de Joker egy Jason Todd nevű gyereket vert agyon emlékeim szerint, tudtommal ő a második Robin, Drake pedig a harmadik.
  • JASON13 #19
    Én is írhatok cikket? Vannak nekem is teóriáim ám aztán szívesen kiírogatnám....
  • Koge #18
    ja és hülyegyerekek : " Lássuk, mitől is lehetne "darkosabb" a Batman: Arkham Asylum 2 az IGN és az 1UP kritikusai szerint." tanulnátok meg olvasni mielőtt ugattok
  • Koge #17
    nem baljós? ezektől Batman a Batman, tessék elolvasni a Hush-t vagy az Arkhamat vagy a Killing Joke-ot, Man who laughs sorolhatnám. A második robin, Tim Drake-t meg Joker agyonverte egy vascsővel, és a Batman Beyond: Return of the Joker nagyon jó utalás hogy milyen hangulatnak kéne lennie.

    És persze, Kevin Conroy és Mark Hamill a legjobbak remélem nem cserélik le őket.
  • bitbandita #16
    Szerintem a felsorolt dolgoktól rohadtul nem lesz darkosabb, baljósabb, legföljebb erőszakosabb, véresebb, kegyetlenebb (ami egy ilyen játéknál természetesen nem baj, sőt)
  • Evoluti0N #15
    Nekem az nem világos ebben az egész physx dologban, h sok physxes játékban olyan effektusok vannak, amiket régebben más játékok physx nélkül is megtudtak csinálni. Pl. A Batmanban bizonyos helyeken vannak ilyen műanyag függönyök vagy mi a fenék az ajtókon, ugyanakkor a vmelyik Splinter Cellben is voltak ilyenek és tökéletesen mozogtak, amikor Fisher bácsi nekik ment, physx nélkül. Szal sokszor olyan érzésem van, mint ha feltalálták volna a spanyol viaszt. Ráadásul néhány játékban ki se lehet kapcsolni a physxet, amivel azt érik el, h szegény 9800gt-m nagyon szenved és kompromisszumokat kell kötnöm a grafikában.
  • LeventeV #14
    epp ma olvastam tesztet roluk. hat nem vagyok elragadtatva. prohardware kb ezt mondta: kisebb hibait leszamitva (nagy fogyasztas, magas ar, tulmelgedes, hangos hutes) jo kartya. hat szerintem ezek nem kis hibak, ezek a leheto legnagyobbak. es mindezt 10%-15%ert, mert kb atlagba ennyivel gyorsabb az 5850-tol, de ugye attol meg van jobb is.