Ötvös Tibor
Saw II - I Wanna Play a Game
Ahhoz képest, hogy a Fűrész sorozat mekkora sikert aratott már rögtön megjelenésekor a mozikban, elég későn érkezett meg az első játék adaptáció.
Pedig a franchise a mai napig szép sikerekkel megy a mozikban és idén már a hetedik Jigsaw játékra készül a világ. És tegyük hozzá rögtön, hogy lesz egy nyolcadik is. Ám az első videojáték alig fél éve jelent meg és az is elég nehezen jött össze. A fejlesztő Brash Entertainment anyagi helyzete miatt majdnem semmi nem lett a programból, ám szerencsére a Konami felkarolta a projektet és egy komolyabb tőkeinjekcióval megsegítette a Saw: The Video Game megjelenését.
A végeredmény lehetett volna jobb is, de szerencsére a hangulat elvitte a hátán a projektet. Ám a - jobb szó nincs rá - botrányosan kidolgozatlan harcrendszer miatt sokunk ajkát hagyta el párszor ékes káromkodás, ám szerencsére a frissen bejelentett második részben ezen is javítanak a fejlesztők. A Konami tegnap be is mutatott egy 20 perc játékidőt kínáló Saw II jelenetet, mely nagyon impozánsnak tűnt.
Alapjaiban nem sokat változtattak a játékon. Ismeretlen hősünkkel az első két film között, az első játék után kalandozunk és elsőre szinte minden ugyanolyan, mint az elődben volt. Ugyanúgy figyelni kell az ajtónyitásoknál (a felvillanó gombok lenyomásával lehet kikapcsolni a csapdát) és számos helyen egyensúlyoznunk kell. A grafika sem sokat javult, inkább csak finomítottak a fejlesztők.
Sajnos a nagy Jigsaw csapdák a demóban kimaradtak, így azokról nem nyilatkozhatunk. A bemutató elején karakterünk a rajongók számára ismerős pózban tért magához: fején egy furcsa gép, az asztalon egy szike, előtte pedig egy televízió benne egy beszélő bábbal. Jigsaw elmondja a szokásos monológját és kezdetét veszi a játék.
Feladatunk rém egyszerű. A szikével fel kell vágnunk a jobb szemünk alatti friss varratot, majd kihalászni a meneküléshez szükséges kulcsot. Ez a gombok és az analóg karok megfelelő mozgatásával kivitelezhető. Később természetesen igazi agymunkát igénylő feladatokat is kapunk, de ezek az elődnél könnyebben megoldhatók lesznek. Hogy ez jó vagy rossz, azt mindenki maga döntse el.
A harcrendszert is láthattuk, mely valóban előnyére változott, hiszen ezúttal nem kell másodpercekkel előbb megnyomni a gombot ahhoz, hogy sikeresen bevigyünk egy találatot. De majd meglátjuk élőben a dolgot, hiszen most csak egyszer kellett suhintanunk és össze is esett az ellenségünk.
Bár még korai nyilatkozni, de a Saw II nagyon hangulatosnak tűnik, ám sajnos jelen állás szerint csak konzolokra érkezik. Ám a Konami az első részt is megjelentette PC-re és a második epizód portjának sem látni semmi akadályát. A Saw II a Fűrész 7 3D-vel együtt jelenik majd meg október környékén.
Pedig a franchise a mai napig szép sikerekkel megy a mozikban és idén már a hetedik Jigsaw játékra készül a világ. És tegyük hozzá rögtön, hogy lesz egy nyolcadik is. Ám az első videojáték alig fél éve jelent meg és az is elég nehezen jött össze. A fejlesztő Brash Entertainment anyagi helyzete miatt majdnem semmi nem lett a programból, ám szerencsére a Konami felkarolta a projektet és egy komolyabb tőkeinjekcióval megsegítette a Saw: The Video Game megjelenését.
A végeredmény lehetett volna jobb is, de szerencsére a hangulat elvitte a hátán a projektet. Ám a - jobb szó nincs rá - botrányosan kidolgozatlan harcrendszer miatt sokunk ajkát hagyta el párszor ékes káromkodás, ám szerencsére a frissen bejelentett második részben ezen is javítanak a fejlesztők. A Konami tegnap be is mutatott egy 20 perc játékidőt kínáló Saw II jelenetet, mely nagyon impozánsnak tűnt.
Alapjaiban nem sokat változtattak a játékon. Ismeretlen hősünkkel az első két film között, az első játék után kalandozunk és elsőre szinte minden ugyanolyan, mint az elődben volt. Ugyanúgy figyelni kell az ajtónyitásoknál (a felvillanó gombok lenyomásával lehet kikapcsolni a csapdát) és számos helyen egyensúlyoznunk kell. A grafika sem sokat javult, inkább csak finomítottak a fejlesztők.
Sajnos a nagy Jigsaw csapdák a demóban kimaradtak, így azokról nem nyilatkozhatunk. A bemutató elején karakterünk a rajongók számára ismerős pózban tért magához: fején egy furcsa gép, az asztalon egy szike, előtte pedig egy televízió benne egy beszélő bábbal. Jigsaw elmondja a szokásos monológját és kezdetét veszi a játék.
Feladatunk rém egyszerű. A szikével fel kell vágnunk a jobb szemünk alatti friss varratot, majd kihalászni a meneküléshez szükséges kulcsot. Ez a gombok és az analóg karok megfelelő mozgatásával kivitelezhető. Később természetesen igazi agymunkát igénylő feladatokat is kapunk, de ezek az elődnél könnyebben megoldhatók lesznek. Hogy ez jó vagy rossz, azt mindenki maga döntse el.
A harcrendszert is láthattuk, mely valóban előnyére változott, hiszen ezúttal nem kell másodpercekkel előbb megnyomni a gombot ahhoz, hogy sikeresen bevigyünk egy találatot. De majd meglátjuk élőben a dolgot, hiszen most csak egyszer kellett suhintanunk és össze is esett az ellenségünk.
Bár még korai nyilatkozni, de a Saw II nagyon hangulatosnak tűnik, ám sajnos jelen állás szerint csak konzolokra érkezik. Ám a Konami az első részt is megjelentette PC-re és a második epizód portjának sem látni semmi akadályát. A Saw II a Fűrész 7 3D-vel együtt jelenik majd meg október környékén.