Ötvös Tibor
Lead and Gold: Gangs of the Wild West előzetes
A Fatshark az egykori GRIN fejlesztőcsapat elbocsátott tagjait tömöríti magában. Mint ismeretes a Terminator: Salvation és Wanted: Weapons of Fate készítői a Bionic Commando sikertelensége miatt felszámolta spanyol kirendeltségét és a svéd bázison is komoly leépítéseket eszközölt.
Ezen elbocsátott dolgozók közül páran összeálltak és létrehozták a Fatshark nevezetű csapatot, melynek debütáló munkája lesz a Lead and Gold: Gangs of the Wild West. Az április 8-án megjelent játék egy külső nézetes, kifejezetten a multiplayer játékra kihegyezett akciójáték, mely leginkább Battlefield Heroeshoz hasonlítható.
A Lead and Gold azonban a háborús helyszín helyett a - számunkra - jóval hangulatosabbnak hangzó western környezetet építette be a játékába, mely azonban mellőz számos sztereotípiát. A játékban nincsenek őslakos indiánok, nincsenek lovak - és himlő sincs. Ennek ellenére a hangulattal nincs semmi gond. A játékban négy karakter és öt játékmód található.
Az első választható karaktert Blasternek hívják és a szénpor lepte ruhája valamint bányászsisakja alapján egyből kiderült, hogy eme figura "hétköznapi" foglalkozását tekintve bányászként tevékenykedik. A kifejezetten közelharcra specializálódott karakter egy dupla-csövű shotgunnal osztja az áldást.
Előnye, hogy a fegyver roppant erős és akár egy lövés is elég az ellenfélnek. Hátránya, hogy ez csak a közeli ellenségekre veszélyes és mindössze kettő lőszer fér a tárba. Szerencsére a legtöbb pálya úgy van felépítve, hogy egy Blaster komolyabb gond nélkül kerülhet közel a másik karakterhez és így kiegyenlített az erőviszony. Másodlagos fegyvere a dinamit, mellyel nagyobb csoportokat oszlathat fel.
A második karakter a Gunslinger, mely szintén egy közelharcra specializálódott osztály, ám ő már távolabbra is hatásosabb. Úgy is mondhatnánk, hogy a Gunslinger az arany középút, mellyel közelre és távolra is hatásosan lehet tüzelni. A karakter pisztollyal vág neki a harcoknak, mely viszonylag nagy sebzési értékkel bír.
A Negotiator névre keresztelt pisztoly nagy előnye, hogy a játékban előforduló fegyverek közül ezt lehet a leggyorsabban újratölteni és ezért a Gunslinger fogja a legtöbb lőszert elhasználni. A karakter nem rendelkezik másodlagos fegyverrel, helyette a Negotiator kapott egy másodlagos tüzelési módot. Ezt bekapcsolva karakterünk félkörben fordulva gyorsan kilövi a teljes tárat komolyan megsebezve mindenkit, aki arra jár.
Harmadik karakterünk a Deputy nevet viseli és ő a "nehéztüzérség" a játékban. Egy gépkarabéllyal felfegyverkezve osztja az áldást, mely nagyon erős sebzéssel és hatalmas tárral rendelkezik. Sajnos az újratöltési sebessége elég lassú, ám épp a tár kapacitása miatt erre nem is lesz nagy szükség. A Deputy másodlagos képessége nagyon hasznos, hiszen a karater képes meghatározni a töbi játékos helyzetét és azt társai számára is láthatóvá tenni.
Az utolsó osztály természetesen a mesterlövész, mely itt Trapper néven szerepel. A négy karakter között egyedüli nőként szereplő figura egy Buffalo Rifle elnevezésű puskával szedi áldozatait és kifejezetten távolsági harcra használható. Egyetlen jól irányzott lövéssel képes leteríteni ellenfelét, közelharcban viszont szinte használhatatlan.
Épp ezért másodlagos képességével csapdákat tehetünk le a pálya különböző részein, melyekkel bizonyos ideig megvédhetjük magunkat az ellenfelek rohamától. Minden karakterosztály rendelkezik valamilyen csapatra is kiható előnnyel, melyek szintén nagyon hasznosak. A Blaster például javítja társai védelmi bónuszát, míg a Gunslighter pontosabb célzást biztosíthat a többieknek.
Ám egyszerre csak egy ilyen előny lehet bekapcsolva csapatonként, szóval jól át kell gondolni, hogy most épp mire van nagyobb szüksége a társaságnak. A játékosok minden menet végén tapasztalati pontokat kapnak, melyeket a képességeik között oszthatnak fel.
A játékmódok között szerepel a Robbery és Greed, melyek lényege, hogy a pályán található aranyat tartalmazó zsákokat kell összegyűjtenünk és a legtöbbet megszerző csapat győz. Nehezítés azonban, hogy a zsákot cipelő karakter se tud futni sem pedig lőni, így komoly csapatmunkára lesz szükség mindkettőnél.
A Powderkeg mód szintén hasonló, ám itt arany helyett lőporos hordót kell adott helyre cipelnünk és bizonyos objektumokat felrobbantanunk. A hordót cipelő játékos itt sem tud futni vagy lőni, ám az ellenfél kilőheti a kezünkben található "bombát" és az rögtön felrobban, így nagyon óvatosan kell majd haladnunk.
A negyedik megismert játékmód a Gold Fever nevet viseli és ez amolyan gyakorlásnak is tekinthető. Itt ugyanis a Robbery módot játszhatjuk egy vagy két játékossal, ám az ellenfeleket a gép irányítja. Mindenképpen ajánlott ezzel kezdeni, hiszen egy kis gyakorlás sosem árt. Az utolsó a Capture the Flag módot képviselő Mine Raid, melyben egy bányát kell elfoglalnunk.
A Lead and Gold: Gangs of the Wild West nagyon hangulatos kis "klónnak" tűnik és hamarosan kiderül, mennyire sikerült a bemutatkozás.
Ezen elbocsátott dolgozók közül páran összeálltak és létrehozták a Fatshark nevezetű csapatot, melynek debütáló munkája lesz a Lead and Gold: Gangs of the Wild West. Az április 8-án megjelent játék egy külső nézetes, kifejezetten a multiplayer játékra kihegyezett akciójáték, mely leginkább Battlefield Heroeshoz hasonlítható.
A Lead and Gold azonban a háborús helyszín helyett a - számunkra - jóval hangulatosabbnak hangzó western környezetet építette be a játékába, mely azonban mellőz számos sztereotípiát. A játékban nincsenek őslakos indiánok, nincsenek lovak - és himlő sincs. Ennek ellenére a hangulattal nincs semmi gond. A játékban négy karakter és öt játékmód található.
Az első választható karaktert Blasternek hívják és a szénpor lepte ruhája valamint bányászsisakja alapján egyből kiderült, hogy eme figura "hétköznapi" foglalkozását tekintve bányászként tevékenykedik. A kifejezetten közelharcra specializálódott karakter egy dupla-csövű shotgunnal osztja az áldást.
Előnye, hogy a fegyver roppant erős és akár egy lövés is elég az ellenfélnek. Hátránya, hogy ez csak a közeli ellenségekre veszélyes és mindössze kettő lőszer fér a tárba. Szerencsére a legtöbb pálya úgy van felépítve, hogy egy Blaster komolyabb gond nélkül kerülhet közel a másik karakterhez és így kiegyenlített az erőviszony. Másodlagos fegyvere a dinamit, mellyel nagyobb csoportokat oszlathat fel.
A második karakter a Gunslinger, mely szintén egy közelharcra specializálódott osztály, ám ő már távolabbra is hatásosabb. Úgy is mondhatnánk, hogy a Gunslinger az arany középút, mellyel közelre és távolra is hatásosan lehet tüzelni. A karakter pisztollyal vág neki a harcoknak, mely viszonylag nagy sebzési értékkel bír.
A Negotiator névre keresztelt pisztoly nagy előnye, hogy a játékban előforduló fegyverek közül ezt lehet a leggyorsabban újratölteni és ezért a Gunslinger fogja a legtöbb lőszert elhasználni. A karakter nem rendelkezik másodlagos fegyverrel, helyette a Negotiator kapott egy másodlagos tüzelési módot. Ezt bekapcsolva karakterünk félkörben fordulva gyorsan kilövi a teljes tárat komolyan megsebezve mindenkit, aki arra jár.
Harmadik karakterünk a Deputy nevet viseli és ő a "nehéztüzérség" a játékban. Egy gépkarabéllyal felfegyverkezve osztja az áldást, mely nagyon erős sebzéssel és hatalmas tárral rendelkezik. Sajnos az újratöltési sebessége elég lassú, ám épp a tár kapacitása miatt erre nem is lesz nagy szükség. A Deputy másodlagos képessége nagyon hasznos, hiszen a karater képes meghatározni a töbi játékos helyzetét és azt társai számára is láthatóvá tenni.
Az utolsó osztály természetesen a mesterlövész, mely itt Trapper néven szerepel. A négy karakter között egyedüli nőként szereplő figura egy Buffalo Rifle elnevezésű puskával szedi áldozatait és kifejezetten távolsági harcra használható. Egyetlen jól irányzott lövéssel képes leteríteni ellenfelét, közelharcban viszont szinte használhatatlan.
Épp ezért másodlagos képességével csapdákat tehetünk le a pálya különböző részein, melyekkel bizonyos ideig megvédhetjük magunkat az ellenfelek rohamától. Minden karakterosztály rendelkezik valamilyen csapatra is kiható előnnyel, melyek szintén nagyon hasznosak. A Blaster például javítja társai védelmi bónuszát, míg a Gunslighter pontosabb célzást biztosíthat a többieknek.
Ám egyszerre csak egy ilyen előny lehet bekapcsolva csapatonként, szóval jól át kell gondolni, hogy most épp mire van nagyobb szüksége a társaságnak. A játékosok minden menet végén tapasztalati pontokat kapnak, melyeket a képességeik között oszthatnak fel.
A játékmódok között szerepel a Robbery és Greed, melyek lényege, hogy a pályán található aranyat tartalmazó zsákokat kell összegyűjtenünk és a legtöbbet megszerző csapat győz. Nehezítés azonban, hogy a zsákot cipelő karakter se tud futni sem pedig lőni, így komoly csapatmunkára lesz szükség mindkettőnél.
A Powderkeg mód szintén hasonló, ám itt arany helyett lőporos hordót kell adott helyre cipelnünk és bizonyos objektumokat felrobbantanunk. A hordót cipelő játékos itt sem tud futni vagy lőni, ám az ellenfél kilőheti a kezünkben található "bombát" és az rögtön felrobban, így nagyon óvatosan kell majd haladnunk.
A negyedik megismert játékmód a Gold Fever nevet viseli és ez amolyan gyakorlásnak is tekinthető. Itt ugyanis a Robbery módot játszhatjuk egy vagy két játékossal, ám az ellenfeleket a gép irányítja. Mindenképpen ajánlott ezzel kezdeni, hiszen egy kis gyakorlás sosem árt. Az utolsó a Capture the Flag módot képviselő Mine Raid, melyben egy bányát kell elfoglalnunk.
A Lead and Gold: Gangs of the Wild West nagyon hangulatos kis "klónnak" tűnik és hamarosan kiderül, mennyire sikerült a bemutatkozás.