Ötvös Tibor
Ghost Recon: Future Soldier - a reform
"A háború sosem változik" - tartja a mondás. Nos, ez így ebben a formában nem feltétlenül igaz. A Ubisoft Tom Clancy's Ghost Recon sorozata egy komoly agymunkát igénylő taktikai akciójátéknak indult és mindenképpen úttörőnek számított.
A korábban bejelentett Future Soldier azonban már az akcióra helyezi a hangsúlyt és egy teljesen új ko-op rendszert is megalkottak a fejlesztők. A Ghost Recon: Future Soldier eléggé eltávolodik elődeitől és legalább annyira új és friss élményt nyújt majd, mint teszi azt a héten megjelent Splinter Cell: Conviction.
Az utolsó rész, az Advanced Warfighter óta már közel 4 év telt el és azóta bizony alaposan átrendeződött az akciójátékok piaca. Marcus és Dom (Gears of War) sok kellemes órát okozott, a Modern Warfare 2 pedig minden rekordot megdöntött. Épp ezért nem meglepő, hogy a Future Soldier nagyon is más lesz, mint az elődei.
Ezúttal nem lesz lehetőségünk percekig gondolkozni egy esetleges stratégián, döntéseinket a másodperc töredéke alatt kell meghoznunk. Pörgősebb és akciódúsabb - ez az új Ghost Recon. A Future Soldier egy TPS-FPS keverék lesz, a manapság elmaradhatatlan fedezékrendszerrel megspékelve.
Az új rész legnagyobb újdonsága az úgynevezett link-up rendszer, mely a ko-operatív játékmódot hivatott erősíteni. A szisztéma alkalmazásához mindössze egy gombra van szükség és a hatókörünkben tartózkodó csapattársaink felett automatikusan átvesszük az irányítást. Ebben a módban társunk csak célozni és tüzelni tud, de - akár egy vonat vagy villamos - kötött pályán mozog, méghozzá a vezér mögött lemaradva egy lépéssel.
A "vonatozásnak" csak a link-up rendszert bekapcsoló játékos vethet véget, a befolyásolt karakterek önállóan nem tudnak kilépni. Épp ezért érdemes megválogatni vagy előre megbeszélni, hogy ki vezeti a csapatot, mert egy rosszul választott vezető mögött a halálba is menetelhetünk.
Mint minden Tom Clancy játékban, úgy a Future Soldierben is a valóságban is létező fegyverekkel harcolhatunk majd. Ám mivel a játék jóval a jelenkor után játszódik, így ezen eszközöket még csak prototípus formájában találhatjuk meg valamely katonai kutatólaborban.
A játékban négy karakter (vagyis három és egy gép) lesz jelen és mindegyikük teljesen más taktikát képvisel - és a történet során mindegyikükkel játszanunk kell majd. Első a Kozák nevezetű kommandós, aki a tipikus erőember szerepét tölti be. A lejjebb látható fegyverével pillanatok alatt képes shotgun módról gépfegyverre váltani és épp ezért ez az egyetlen puskánk lesz.
Kozákot segíti egy szuperszámítógép is, melynek kék színű kijelzője a bal szeme előtt található. Ez fontos információkat nyújt a környezetről, az ellenség helyzetéről és a célzásban is segít. Utóbbi elengedhetetlenül fontos a Kozák vállán található mini-aknavetőnek, mellyel akár a takarásban lévő ellenséget is befoghatjuk és kirobbanthatjuk onnan.
Második karakterünk Bones, aki mesterlövészként segíti csapatát. Legnagyobb erőssége a ruháját takaró "lepel", melyet aktiválva szinte láthatatlanná válhatunk. Mozgás közben természetesen az élesebb szemű ellenfelek észrevesznek, de egy mesterlövész ne rohangáljon össze-vissza. Bones rendelkezik egy hanganalizátorral is, melynek segítségével több méterről is bemérhetjük az ellenfél helyzetét.
Pepper a harmadik tagunk neve, aki szakmáját tekintve mérnök. Erőssége rettenetes gyorsasága és hatalmas teherbírása. Mindezeket az Exoskeleton nevezetű kütyünek köszönhetjük, melyet a lábunkra kell felcsatolni. De Pepper irányítja a Predator nevezetű drónt is, mely szintén nagy segítséget jelent például a bombák hatástalanításánál.
A negyedik "karakter" a H1 Hammer, mely egy robot. Kerekeken gurul, szinte mindenhova képes felmászni és hatalmas tűzerővel bír. A valóságban az Amerikai Hadsereg valóban kísérletezik egy ilyen járművel, de erről többet nem mondanak. Sajnos rossz hír, hogy a környezet nem rombolható vagyis sem az ajtókon sem a legvékonyabb deszkákon nem lőhetünk át. Ez azért kicsit illúziórombolónak ígérkezik.
Mindenesetre az Assassin's Creed II és a Splinter Cell: Conviction is rajta van az utóbbi évek 10 legjobb akciójátékának listáján és remélhetőleg a Ghost Recon: Future Soldier is belép eme illusztris csapatba. A béta-teszt a nyáron kezdődik, maga a játék 2010 végén jelenik meg - sajnos a jelek szerint csak konzolokra. Ám a legújabb hírek szerint X360-on támogatja majd a Natalt, mely újabb jó pont.
A korábban bejelentett Future Soldier azonban már az akcióra helyezi a hangsúlyt és egy teljesen új ko-op rendszert is megalkottak a fejlesztők. A Ghost Recon: Future Soldier eléggé eltávolodik elődeitől és legalább annyira új és friss élményt nyújt majd, mint teszi azt a héten megjelent Splinter Cell: Conviction.
Az utolsó rész, az Advanced Warfighter óta már közel 4 év telt el és azóta bizony alaposan átrendeződött az akciójátékok piaca. Marcus és Dom (Gears of War) sok kellemes órát okozott, a Modern Warfare 2 pedig minden rekordot megdöntött. Épp ezért nem meglepő, hogy a Future Soldier nagyon is más lesz, mint az elődei.
Ezúttal nem lesz lehetőségünk percekig gondolkozni egy esetleges stratégián, döntéseinket a másodperc töredéke alatt kell meghoznunk. Pörgősebb és akciódúsabb - ez az új Ghost Recon. A Future Soldier egy TPS-FPS keverék lesz, a manapság elmaradhatatlan fedezékrendszerrel megspékelve.
Az új rész legnagyobb újdonsága az úgynevezett link-up rendszer, mely a ko-operatív játékmódot hivatott erősíteni. A szisztéma alkalmazásához mindössze egy gombra van szükség és a hatókörünkben tartózkodó csapattársaink felett automatikusan átvesszük az irányítást. Ebben a módban társunk csak célozni és tüzelni tud, de - akár egy vonat vagy villamos - kötött pályán mozog, méghozzá a vezér mögött lemaradva egy lépéssel.
A "vonatozásnak" csak a link-up rendszert bekapcsoló játékos vethet véget, a befolyásolt karakterek önállóan nem tudnak kilépni. Épp ezért érdemes megválogatni vagy előre megbeszélni, hogy ki vezeti a csapatot, mert egy rosszul választott vezető mögött a halálba is menetelhetünk.
Mint minden Tom Clancy játékban, úgy a Future Soldierben is a valóságban is létező fegyverekkel harcolhatunk majd. Ám mivel a játék jóval a jelenkor után játszódik, így ezen eszközöket még csak prototípus formájában találhatjuk meg valamely katonai kutatólaborban.
A játékban négy karakter (vagyis három és egy gép) lesz jelen és mindegyikük teljesen más taktikát képvisel - és a történet során mindegyikükkel játszanunk kell majd. Első a Kozák nevezetű kommandós, aki a tipikus erőember szerepét tölti be. A lejjebb látható fegyverével pillanatok alatt képes shotgun módról gépfegyverre váltani és épp ezért ez az egyetlen puskánk lesz.
Kozákot segíti egy szuperszámítógép is, melynek kék színű kijelzője a bal szeme előtt található. Ez fontos információkat nyújt a környezetről, az ellenség helyzetéről és a célzásban is segít. Utóbbi elengedhetetlenül fontos a Kozák vállán található mini-aknavetőnek, mellyel akár a takarásban lévő ellenséget is befoghatjuk és kirobbanthatjuk onnan.
Második karakterünk Bones, aki mesterlövészként segíti csapatát. Legnagyobb erőssége a ruháját takaró "lepel", melyet aktiválva szinte láthatatlanná válhatunk. Mozgás közben természetesen az élesebb szemű ellenfelek észrevesznek, de egy mesterlövész ne rohangáljon össze-vissza. Bones rendelkezik egy hanganalizátorral is, melynek segítségével több méterről is bemérhetjük az ellenfél helyzetét.
Pepper a harmadik tagunk neve, aki szakmáját tekintve mérnök. Erőssége rettenetes gyorsasága és hatalmas teherbírása. Mindezeket az Exoskeleton nevezetű kütyünek köszönhetjük, melyet a lábunkra kell felcsatolni. De Pepper irányítja a Predator nevezetű drónt is, mely szintén nagy segítséget jelent például a bombák hatástalanításánál.
A negyedik "karakter" a H1 Hammer, mely egy robot. Kerekeken gurul, szinte mindenhova képes felmászni és hatalmas tűzerővel bír. A valóságban az Amerikai Hadsereg valóban kísérletezik egy ilyen járművel, de erről többet nem mondanak. Sajnos rossz hír, hogy a környezet nem rombolható vagyis sem az ajtókon sem a legvékonyabb deszkákon nem lőhetünk át. Ez azért kicsit illúziórombolónak ígérkezik.
Mindenesetre az Assassin's Creed II és a Splinter Cell: Conviction is rajta van az utóbbi évek 10 legjobb akciójátékának listáján és remélhetőleg a Ghost Recon: Future Soldier is belép eme illusztris csapatba. A béta-teszt a nyáron kezdődik, maga a játék 2010 végén jelenik meg - sajnos a jelek szerint csak konzolokra. Ám a legújabb hírek szerint X360-on támogatja majd a Natalt, mely újabb jó pont.