Ötvös Tibor
Batman: Arkham Asylum Game of the Year - a 3D-s élmény
2010 mindenképpen a 3D évének tűnik. A mozikban már tavaly felbukkantak az első 3D-s horrorfilmek (IMAX-ben pedig a rengeteg doku- és természetfilm), ám a játékvilágban csak mostanában kezdenek megjelenni.
Ennek elsődleges oka a pénzben rejlik. Ma még egy játék 3D-s változata nem biztos, hogy megéri a befektetést, hiszen a futtatásához szükséges konfiguráció még elég drága (csak egy számítógép 145 ezer, a monitor hozzá minimum 100 ezer forint) és nem sok otthonban áll egy ilyen.
Mindenesetre az első címek már megérkeztek, hiszen a 4A Games Metro 2033-a már támogatja a 3D-s megjelenítést, ahogy a korábban megjelent Batman: Arkham Asylum Game of the Year kiadása is. Előbbihez nem volt még szerencsénk, ám utóbbi élvezetéhez nem szükséges egy új gép. A Denevérember remek kalandja ugyanis a TriOViz technológiát alkalmazza, mely mindössze csak a csomagban mellékelt szemüveget igényli. Ebből kettő is van: egy Batman és egy Joker rajongóinak.
És hogy mennyire "élethű" a kaland? Nos, közel 4 órányi játék után (X360-on volt szerencsénk megnézni) nyugodtan kijelenthetjük, hogy simán hozza a mozis Real 3D élményt. Igaz, ahogy a vetítőtermekben, úgy itt is az elején kicsit szokni kell a szemüveget (egyeseknél 10-15 percig enyhébb fejfájást is okozhat), de utána szinte megelevenednek a karakterek.
Ennek legékesebb példája a Bane elleni csata, ahol a gonosztevő köveket és egyéb berendezési tárgyakat dob felénk, melyek most szó szerint felénk repülnek. Az Unreal 3 motor továbbra is nagyon szépen muzsikál, ám azért kisebb hibák, zavaró tényezők akadnak. Például a szemüveg vörös és kék lencséi néha elnyomják a játékban látható más színeket, ám ez elég ritka, hiszen a Batman: Arkham Asylum többnyire csak a fekete és szürke színeket használja.
A 4 órás játék alatt sajnos elég sokszor megfájdult a fejünk, ám szerencsére egy gombnyomással át lehet váltani a sima 2D-s nézetre és ilyenkor kicsit megnyugodhat a szemünk. Összességében a játék jól vizsgázott, ám azért van még hova fejlődni - mármint a 3D tekintetében. Várjuk a következő jelentkezőt!
Ennek elsődleges oka a pénzben rejlik. Ma még egy játék 3D-s változata nem biztos, hogy megéri a befektetést, hiszen a futtatásához szükséges konfiguráció még elég drága (csak egy számítógép 145 ezer, a monitor hozzá minimum 100 ezer forint) és nem sok otthonban áll egy ilyen.
Mindenesetre az első címek már megérkeztek, hiszen a 4A Games Metro 2033-a már támogatja a 3D-s megjelenítést, ahogy a korábban megjelent Batman: Arkham Asylum Game of the Year kiadása is. Előbbihez nem volt még szerencsénk, ám utóbbi élvezetéhez nem szükséges egy új gép. A Denevérember remek kalandja ugyanis a TriOViz technológiát alkalmazza, mely mindössze csak a csomagban mellékelt szemüveget igényli. Ebből kettő is van: egy Batman és egy Joker rajongóinak.
És hogy mennyire "élethű" a kaland? Nos, közel 4 órányi játék után (X360-on volt szerencsénk megnézni) nyugodtan kijelenthetjük, hogy simán hozza a mozis Real 3D élményt. Igaz, ahogy a vetítőtermekben, úgy itt is az elején kicsit szokni kell a szemüveget (egyeseknél 10-15 percig enyhébb fejfájást is okozhat), de utána szinte megelevenednek a karakterek.
Ennek legékesebb példája a Bane elleni csata, ahol a gonosztevő köveket és egyéb berendezési tárgyakat dob felénk, melyek most szó szerint felénk repülnek. Az Unreal 3 motor továbbra is nagyon szépen muzsikál, ám azért kisebb hibák, zavaró tényezők akadnak. Például a szemüveg vörös és kék lencséi néha elnyomják a játékban látható más színeket, ám ez elég ritka, hiszen a Batman: Arkham Asylum többnyire csak a fekete és szürke színeket használja.
A 4 órás játék alatt sajnos elég sokszor megfájdult a fejünk, ám szerencsére egy gombnyomással át lehet váltani a sima 2D-s nézetre és ilyenkor kicsit megnyugodhat a szemünk. Összességében a játék jól vizsgázott, ám azért van még hova fejlődni - mármint a 3D tekintetében. Várjuk a következő jelentkezőt!