Ötvös Tibor
PC-re is jön a Breach
Az Atomic Games neve nem biztos, hogy sokaknak ismerősen cseng, hiszen a fejlesztők eddig csak a kiadót nem lelő Six Days in Fallujah című akciójátékon dolgoztak. Ám a napokban bemutatták legújabb játékukat, melyről mindenképpen érdemes. Főleg, hogy időközben kiderült: X360 mellett PC-re is megjelenik a nyáron.
A játék a Breach címet viseli és egy kifejezetten multis játékra szánt, csak letölthető formában elérhető FPS lesz. Az Atomic Games vezetője, Peter Tamte büszkén mutatta be „gyermekét” a sajtónak és a látottak alapján bizony van is mire büszkélkednie.
A Red Faction: Guerilla új etalont állított fel a környezet rombolhatósága tekintetében és a Breach megpróbálja ezt felülmúlni. Míg korábban adott volt, hogy mely elemek pusztíthatók és melyek nem, addig a Guerillaban mindent földig rombolhattunk és nem akadt meg a játék folyamatossága sem.
A Breachben is ez lesz a helyzet. Minden épületnek vannak támfalai, tartógerendái, melyeket szétlőve-felrobbantva pillanatok alatt összedönthető az egész kóceráj és a benne lévők is a romok alatt lelik halálukat. Az sem mindegy, hogy hova helyezünk egy robbanótöltetet, hiszen minden alkalommal más és más lesz a hatása. Ám az így kialakult lukak remek mesterlövész pozíciót kínálnak és ezt érdemes lesz kihasználni.
Újabb újítás tapasztalható a fedezékharcokban is. Ha ellenséges tűz alatt állunk és úgy akarunk előbújva leszedni egy-egy ellenfelet, akkor bizony ne számítsunk könnyű menetre. Mikor kihajolunk, a képernyő elkezd remegni ezzel nehezítvén meg a célzást. A fejlesztők szerint ez azt hivatott demonstrálni, hogy mikor ellenséges lövedékek csapódnak be mellettünk, fütyülnek a füleinkbe, akkor a valóságban is komoly sokkhatás érhet minket és ilyen állapotban nehezebb a harc is.
Itt érdemes megemlíteni, hogy a Breach nem ismeri az automata gyógyulás fogalmát – vagyis nem elég fedezékbe bújva várni pár másodpercet -, így minden sérülés, bekapott golyó számít. Gyógyulni csak az egészségügyi csomagok felkutatásával és használatával lehet.
És ha már fedezékrendszer, akkor itt említeném meg, hogy a Breach saját rendszere, az Active Cover System mindent tud, amit egy TPS-től elvárnánk: könnyen fedezékbe bújhatunk, vaktában tüzelhetünk és természetesen ki is hajolhatunk. Ám mindezt FPS nézetben teszi, hiszen ilyenkor automatikusan vált a kameránk külsőből belső nézetbe.
Kezdéskor három játékmód áll majd rendelkezésünkre. A Team Deathmatch alap, nem is pazarolnánk több szót rá. Nézzük inkább az Infiltration nevet kapott lehetőséget, melyben különböző küldetéseket kell majd végrehajtanunk. A legérdekesebb a Convoj lesz, ahol meg kell védenünk (vagy el kell foglalnunk) egy mozgó konvojt.
A fejlesztők a munkálatok során szorosan együttműködtek az amerikai hadsereggel és így szinte minden fegyver, ruházat vagy eszköz a valóságban is létezik. Még a Bionic Ear is, mellyel a falakon át hallhatjuk a beszélgetéseket vagy a Sniper Detector, mellyel kiszúrhatjuk a távoli mesterlövészek távcsövét.
Az Atomic Games jó úton halad, hiszen az eddigiek alapján a Breach egy kellemes multis élménynek tűnik. A nyáron elméletileg jön az X360 változat, majd utána kicsivel később megjelenik a PC-s verzió is.
A játék a Breach címet viseli és egy kifejezetten multis játékra szánt, csak letölthető formában elérhető FPS lesz. Az Atomic Games vezetője, Peter Tamte büszkén mutatta be „gyermekét” a sajtónak és a látottak alapján bizony van is mire büszkélkednie.
A Red Faction: Guerilla új etalont állított fel a környezet rombolhatósága tekintetében és a Breach megpróbálja ezt felülmúlni. Míg korábban adott volt, hogy mely elemek pusztíthatók és melyek nem, addig a Guerillaban mindent földig rombolhattunk és nem akadt meg a játék folyamatossága sem.
A Breachben is ez lesz a helyzet. Minden épületnek vannak támfalai, tartógerendái, melyeket szétlőve-felrobbantva pillanatok alatt összedönthető az egész kóceráj és a benne lévők is a romok alatt lelik halálukat. Az sem mindegy, hogy hova helyezünk egy robbanótöltetet, hiszen minden alkalommal más és más lesz a hatása. Ám az így kialakult lukak remek mesterlövész pozíciót kínálnak és ezt érdemes lesz kihasználni.
Újabb újítás tapasztalható a fedezékharcokban is. Ha ellenséges tűz alatt állunk és úgy akarunk előbújva leszedni egy-egy ellenfelet, akkor bizony ne számítsunk könnyű menetre. Mikor kihajolunk, a képernyő elkezd remegni ezzel nehezítvén meg a célzást. A fejlesztők szerint ez azt hivatott demonstrálni, hogy mikor ellenséges lövedékek csapódnak be mellettünk, fütyülnek a füleinkbe, akkor a valóságban is komoly sokkhatás érhet minket és ilyen állapotban nehezebb a harc is.
Itt érdemes megemlíteni, hogy a Breach nem ismeri az automata gyógyulás fogalmát – vagyis nem elég fedezékbe bújva várni pár másodpercet -, így minden sérülés, bekapott golyó számít. Gyógyulni csak az egészségügyi csomagok felkutatásával és használatával lehet.
És ha már fedezékrendszer, akkor itt említeném meg, hogy a Breach saját rendszere, az Active Cover System mindent tud, amit egy TPS-től elvárnánk: könnyen fedezékbe bújhatunk, vaktában tüzelhetünk és természetesen ki is hajolhatunk. Ám mindezt FPS nézetben teszi, hiszen ilyenkor automatikusan vált a kameránk külsőből belső nézetbe.
Kezdéskor három játékmód áll majd rendelkezésünkre. A Team Deathmatch alap, nem is pazarolnánk több szót rá. Nézzük inkább az Infiltration nevet kapott lehetőséget, melyben különböző küldetéseket kell majd végrehajtanunk. A legérdekesebb a Convoj lesz, ahol meg kell védenünk (vagy el kell foglalnunk) egy mozgó konvojt.
A fejlesztők a munkálatok során szorosan együttműködtek az amerikai hadsereggel és így szinte minden fegyver, ruházat vagy eszköz a valóságban is létezik. Még a Bionic Ear is, mellyel a falakon át hallhatjuk a beszélgetéseket vagy a Sniper Detector, mellyel kiszúrhatjuk a távoli mesterlövészek távcsövét.
Az Atomic Games jó úton halad, hiszen az eddigiek alapján a Breach egy kellemes multis élménynek tűnik. A nyáron elméletileg jön az X360 változat, majd utána kicsivel később megjelenik a PC-s verzió is.