Ötvös Tibor

PC-re is jön a Breach

Az Atomic Games neve nem biztos, hogy sokaknak ismerősen cseng, hiszen a fejlesztők eddig csak a kiadót nem lelő Six Days in Fallujah című akciójátékon dolgoztak. Ám a napokban bemutatták legújabb játékukat, melyről mindenképpen érdemes. Főleg, hogy időközben kiderült: X360 mellett PC-re is megjelenik a nyáron.

A játék a Breach címet viseli és egy kifejezetten multis játékra szánt, csak letölthető formában elérhető FPS lesz. Az Atomic Games vezetője, Peter Tamte büszkén mutatta be „gyermekét” a sajtónak és a látottak alapján bizony van is mire büszkélkednie.



A Red Faction: Guerilla új etalont állított fel a környezet rombolhatósága tekintetében és a Breach megpróbálja ezt felülmúlni. Míg korábban adott volt, hogy mely elemek pusztíthatók és melyek nem, addig a Guerillaban mindent földig rombolhattunk és nem akadt meg a játék folyamatossága sem.

A Breachben is ez lesz a helyzet. Minden épületnek vannak támfalai, tartógerendái, melyeket szétlőve-felrobbantva pillanatok alatt összedönthető az egész kóceráj és a benne lévők is a romok alatt lelik halálukat. Az sem mindegy, hogy hova helyezünk egy robbanótöltetet, hiszen minden alkalommal más és más lesz a hatása. Ám az így kialakult lukak remek mesterlövész pozíciót kínálnak és ezt érdemes lesz kihasználni.

Újabb újítás tapasztalható a fedezékharcokban is. Ha ellenséges tűz alatt állunk és úgy akarunk előbújva leszedni egy-egy ellenfelet, akkor bizony ne számítsunk könnyű menetre. Mikor kihajolunk, a képernyő elkezd remegni ezzel nehezítvén meg a célzást. A fejlesztők szerint ez azt hivatott demonstrálni, hogy mikor ellenséges lövedékek csapódnak be mellettünk, fütyülnek a füleinkbe, akkor a valóságban is komoly sokkhatás érhet minket és ilyen állapotban nehezebb a harc is.



Itt érdemes megemlíteni, hogy a Breach nem ismeri az automata gyógyulás fogalmát – vagyis nem elég fedezékbe bújva várni pár másodpercet -, így minden sérülés, bekapott golyó számít. Gyógyulni csak az egészségügyi csomagok felkutatásával és használatával lehet.

És ha már fedezékrendszer, akkor itt említeném meg, hogy a Breach saját rendszere, az Active Cover System mindent tud, amit egy TPS-től elvárnánk: könnyen fedezékbe bújhatunk, vaktában tüzelhetünk és természetesen ki is hajolhatunk. Ám mindezt FPS nézetben teszi, hiszen ilyenkor automatikusan vált a kameránk külsőből belső nézetbe.

Kezdéskor három játékmód áll majd rendelkezésünkre. A Team Deathmatch alap, nem is pazarolnánk több szót rá. Nézzük inkább az Infiltration nevet kapott lehetőséget, melyben különböző küldetéseket kell majd végrehajtanunk. A legérdekesebb a Convoj lesz, ahol meg kell védenünk (vagy el kell foglalnunk) egy mozgó konvojt.



A fejlesztők a munkálatok során szorosan együttműködtek az amerikai hadsereggel és így szinte minden fegyver, ruházat vagy eszköz a valóságban is létezik. Még a Bionic Ear is, mellyel a falakon át hallhatjuk a beszélgetéseket vagy a Sniper Detector, mellyel kiszúrhatjuk a távoli mesterlövészek távcsövét.

Az Atomic Games jó úton halad, hiszen az eddigiek alapján a Breach egy kellemes multis élménynek tűnik. A nyáron elméletileg jön az X360 változat, majd utána kicsivel később megjelenik a PC-s verzió is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Danecay #9
    Six Days in Fallujah - Elkészült és meg is jelenik
  • Zolivok #8
    FPS vagy TPS nézet komolyan mondom ha írhatnék róla cikket vhova ahol elolvassák megtenném. Nagyonsokféle módon lehet értelmezni és ki hogy éli meg mert pl itt vagyok én játszottam már mindennel RTS,lövődözés,MMO,Indie ,de a lövöldözős játékoknál vagy így vagy úgy de az FPS ek dominálnak vagy célkeresztesen ( tímfortressz2,leftforded) vagy Célgömbös megoldással( (kódok,bátölfildek ) és igazándiból olyan sok van ezekből hogy nálam kicsit már elvesztette a varázsát és voltaképp úgy értelmezhető hogy nyomod a W-t és a Mouse1 ez hogy lőjj meg a többi ami ahoz kell hogy előbbit zökkenőmentesen folytathasd. A TPS-eknél szerintem lehet hogy jobban átjön ez a "feeling" például a most megjelenő Lead And Gold-Gangs of the Wild'West amiből csakúgy árad a vadnyugat és multira kihegyezett. De a Battlefield Heroes is szerintem tökéletes, úgygondolom kivitelezhetetlen lenne FPS nézetben. A Breach játékmenete meg coversysteme már a Rainbow Six Vegas 1,2 ben is menő volt de itt is az lesz. Összesítve a TPS .t értelmezheted úgy mintha 1 bajtársad szembszögéből játszanál vagy úgy mint ahogy nézed a monitort és gyakorlatilag magad látod megjelenni benne , viszont FPS nél mindent és mindenkit látsz csak épp saját magad játékbeli megvalósulását nem. ADÁS végE.
  • Pretorian #7
    "Az Atomic Games neve nem biztos, hogy sokaknak ismerősen cseng, hiszen a fejlesztők eddig csak a kiadót nem lelő Six Days in Fallujah című akciójátékon dolgoztak."

    lol, a Close Combat-sorozat (amely igencsak ismert és elismert játéksorozat volt a maga idejében) akkor biztosan saját magát fejlesztette külső segítség nélkül.

  • koschwarz #6
    jónak tűnő tárgy
  • NEOreg3 #5
    R6 Vegasban már láttuk ezt az "Active Cover System-et"...

    ettől függetlenül tetszik a játék, de béta nélkül én meg nem veszem látatlanban
  • regnvm #4
    Youtube-on néztem róla videót.Alapban FPS fedezékben meg külső nézetre vált.Nekem tetszik.
    http://www.youtube.com/watch?v=wQmXifRw9nM
  • tiburon26 #3
    igen.csak te gondolod igy
  • bakvarnyu #2
    tps az csak a GTA-ba jó
  • Tetsuo #1
    A cikk elejen meg FPS, a vege fele mar TPS lesz belole.. amugy nem is ertem mire jo meg a TPS nezet. Az FPS megoldassal sokkal jobban beleelheto a jatek, bar lehet, h csak en gondolom igy..