Ötvös Tibor

Prince of Persia: The Forgotten Sands - az első élmények

A Herceg visszatér és a jelek szerint jobb formában van, mint eddig bármikor. A sokak számára tévútnak tartott cel-shadedes Prince of Persia után a Ubisoft elővette régi szereplőjét - bár a kiadó ezt tagadja - és a The Forgotten Sands a jól bevált megoldások mellett új és eredeti játékelemeket is behozott a sorozatba.

A történet a Sands of Time és a The Warrior Within között eltelt hét évben játszódik. A Herceg testvére, Malik oldalán száll harcba a fivér királyságának megszállói ellen. Azonban a helyzet eldurvul és Malik szabadon ereszti a homok sereget, mely végül az ő javára fordítja a háborút.



Ám ennek következményeképpen a királyság minden lakosa homokemberré válik és hadat üzennek a testvéreknek. A Herceg és Malik nem változtak át és ezt a nyakukban lógó medálnak köszönhették, mely ráadásul titokzatos erőket is kölcsönöz a fivéreknek. Ezen hatalom birtokában indulnak el visszahódítani a királyságot és lehetőleg megtörni a homok átkot.

A Ubisoft által prezentált változatban kis kóstolót kaphattunk a The Forgotten Sands játékmenetéből és őszintén be kell valljuk, hogy bár szerettük a rajzfilmes Prince of Perisat, azért mégis a Herceg az igazi főszereplője ennek a sorozatnak. Hangulatilag is remekül illeszkedik a Sands of Time vonulatba a játék, melyben ismét Yuri Lowenthal adja a főszereplő hangját.

Kicsit demózgatták az újdonságként beharangozott új képességünket, mellyel a négy elemet irányíthatjuk. Először a víz kapott fontosabb szerepet. Ezen képességünkkel tulajdonképpen csak lelassíthatjuk a vizet és így falként használva felugrálhatunk rajta vagy belekapaszkodva tovalendülhetünk.



Természetesen akadnak majd kicsit komolyabb és összetettebb feladatok is ezzel kapcsolatban. A bemutatóban például egy vízesésen ugrálhattunk fel, melynek a tetején el kellett indítanunk az időt, mert különben nem juthattunk át a víz mögötti barlangba, ahol azonban azonnal, még a levegőben de már a falon túl meg kellett megint fagyasztanunk, mert a vízköpőből kieső vízcsóvába másképp nem tudtunk megkapaszkodni és lezuhantunk a mélybe.

Sajnos a harcok terén már nincs ekkora fejlődés, sőt. A The Forgotten Sands kicsit nehezebb, mint az előző rész, ám a Sands of Time szintjétől messze elmarad. A támadásokhoz mindössze kettő gombra van szükségünk (gyenge és erős támadás) - és ennyi. Védekezés nem lesz, helyette a kitérést kell majd alkalmazni, de átrohanhatunk az ellenfél vállai felett is - lásd Ong Bak vagy Dead Rising.

Jelen állapotban az MI elég gyengén muzsikál. Ostobán menetelnek előre és semmi kihívást nem jelent a kiirtásuk. Épp ezért volt idő kipróbálni a többi elemet is. A föld segítségével szikla-pajzsot vonhatunk magunk köré, a levegő felhasználásával látványos forgószelet generálhatunk, a vízzel jéggé fagyaszthatjuk ellenfeleinket, míg a tűzzel egyszerűen lángra lobbanthatjuk őket.



A Herceg minden cselekedetével tapasztalati pontokat szerez, melyeket szépen eloszthatunk a különböző képességei között. A Prince of Persia: The Forgotten Sands május 18-án jelenik meg és az eddig látottak alapján egy végigjátszást mindenképpen megér.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Etinger #6
    Csillagokkal a seggünkben? :):) Tökjó... szőnyeges rész lehetne benne :D
  • Etinger #5
    Jah. A graf volt az egyik legjobb benne, meg a zene. Amúgy uncsi volt...
  • falselight #4
    "viszonylag normális fizika"
    hahaha!
  • zOMG #3
    Nem volt a cel-shadedes PoP-nak semmi baja a hangulata megvolt éppen csak azt felejtették ki ami a legfontosabb a PoP-ban mégpedig az akciót...
  • Broafka #2
    én azt mondom maradjon így ahogy van, Sands of Time történet, "alap" graf (nem ilyen képregényes izé) és viszonylag normális fizika (nem a levegőben szállunk csillagokkal a seggünkben) ez a PoP világa
  • Etinger #1
    Jó lesz :):)