Ötvös Tibor
Elhibázott PC-s portok
Gondolom nem csak az SG.hu szerkesztősége tapasztalta azt, hogy egy-egy sikeresebb konzolos játék PC-s portjára nem figyelnek annyira oda a fejlesztők, mint magára az alapjátékra.
Számos példát lehetne felhozni, hiszen a hosszú évek során számtalan ilyen játék akadt az utunkba. Mindenesetre most a legnagyobb csalódást okozó és leginkább elsietett, elhibázott számítógépes portokat vesszük górcső alá. Megnézzük, pontosan mely része okozott sokunknak dührohamot - legalábbis itt, a szerkesztőségben.
Grand Theft Auto IV
Sajnos nem lehet nem a Rockstar sikerjátékával kezdeni. A konzolokon milliós eladásokat produkáló és remekül játszható játék PC-n rengeteg galibát okozott - már a telepítésnél is. Ha viszont túlestünk a nem túl kellemes procedúrán, akkor jött az igazi meglepetés. A GTA IV egy átlagos konfiguráción - finoman szólva - sem produkált elfogadható élményt.
Ehhez jött még az idegesítő másolásvédelmi korlátozás (Rockstar Social Club tagság nélkül el sem indult), minderre a koronát a SecuROM és az internetes aktiválás hibái tették fel. Konzolosoknál mindez a következőképpen nézett ki: beteszem a gépbe és elindítom. Ráadásul ahogy a képen is látszik, néha produkált érdekes dolgot játék közben is a program.
Resident Evil IV
GameCube-on a Resident Evil IV megjelenése pillanatában klasszikussá vált. És szerencsére a Capcom végül úgy döntött, hogy két évvel a konzolos megjelenések után PC-re is átportálja a sorozatot megújító programot. Sajnos azonban a dolog nem sült el túl jól. Ritka eset, hogy egy játék konzolon sokkal szebben fest (főleg, ha az már több mint 2 éves), ám a Resident Evil IV számítógépes változata korának egyik legcsúnyább játéka volt.
Az akkori kritikákat és vásárlói véleményeket tekintve mindenképpen a grafika hibái okozták a legtöbb bosszúságot, melyet szimplán játékélmény rombolónak neveztek. Hiányzó fényforrások, átláthatatlan köd és emiatt semmiből előbukkanó teremtmények, elmosódott textúrák és pixeles átvezető jelenetek. Egy későbbi patch sokat javított a dolgon, ám még így is maradtak komoly hibái.
Lost Planet
Nem az első és sajnos nem is az utolsó Capcom játék a listánkon a Lost Planet. A kiadó rendszeresen átportolja sikeresebb játékait PC-re is (bár a Shadow of Rome egy fájó hiányosság), ám ezek a legtöbb esetben sem tökéletesek. Már az is elég rossz pont volt, hogy a futtatásához egy igazi erőmű kellett és még egy ilyen csúcskategóriás gépen is néha akadozott.
Az irányítás sem állt igazán kézre (kivéve annak, aki számítógépen is kontrollert használ) és a mentéssel is gondok voltak. Sajnos az optimalizálás hiánya szinte minden későbbi Capcom játék portjára is igaz.
Star Wars: The Force Unleashed
A Star Wars: The Force Unleashed elméletileg nem is jelent volna meg PC-re ám a LucasArts végül meggondolta magát és elkészítette a számítógépes változatot. A játék nem rossz, jelenleg a legsikeresebb Csillagok háborúja világban játszódó program, melynek feltelepítése elég hosszadalmas folyamat volt.
Első körben a Star Wars: The Force Unleashed installálása több mint 30 percet vett igénybe és 25 GB szabad helyet igényelt. A játékban nem lehetett állítani a gombkiosztáson valamint 1920x1200 volt a maximálisan elérhető felbontás. Az anti-aliasing megoldást nem ismerte, ráadásul az 1.1-es javítás további 15 GB helyet foglalt el a merevlemezen.
Ghostbusters: The Videogame
A Ghostbusters: The Videogame konzolos változatában a játékosok multiban is összecsaphattak egymással, ám a PC-s port során eme lehetőség elveszett. A kiadó és a fejlesztő hivatalos közleményben tudatta a számítógépes játékosokkal, hogy elsősorban a konzolos változatokra koncentráltak és a PC-s verzió szenvedte meg ennek hátrányait.
Ilyenek voltak a telepítési problémák, a számos grafikai hiba és megjelenítési gond, a hosszadalmas töltési idő és elvesző mentett állások is. Ezek végül elég komolyan befolyásolták a játékélményt és a PC-sek nem is rejtették véka alá - jogos - ellenérzéseiket. Így lehet az, hogy a második Szellemirtók játék nem biztos, hogy konzolokon kívül másra is megjelenik.
A fenti öt cím természetesen az SG.hu véleményét tükrözi, ám eme öt játékkal kapcsolatban szinte mindenhol kiemelték eme hibákat. Lehetne folytatni a sort, hiszen a Bully és a Devil May Cry 3 irányítási problémái valamint a Red Faction: Guerilla szaggatási gondjai is okoztak pár kellemetlen percet. Mindenesetre várjuk a hozzászólásokban a fórumozók véleményeit, tapasztalatait is.
Számos példát lehetne felhozni, hiszen a hosszú évek során számtalan ilyen játék akadt az utunkba. Mindenesetre most a legnagyobb csalódást okozó és leginkább elsietett, elhibázott számítógépes portokat vesszük górcső alá. Megnézzük, pontosan mely része okozott sokunknak dührohamot - legalábbis itt, a szerkesztőségben.
Grand Theft Auto IV
Sajnos nem lehet nem a Rockstar sikerjátékával kezdeni. A konzolokon milliós eladásokat produkáló és remekül játszható játék PC-n rengeteg galibát okozott - már a telepítésnél is. Ha viszont túlestünk a nem túl kellemes procedúrán, akkor jött az igazi meglepetés. A GTA IV egy átlagos konfiguráción - finoman szólva - sem produkált elfogadható élményt.
Ehhez jött még az idegesítő másolásvédelmi korlátozás (Rockstar Social Club tagság nélkül el sem indult), minderre a koronát a SecuROM és az internetes aktiválás hibái tették fel. Konzolosoknál mindez a következőképpen nézett ki: beteszem a gépbe és elindítom. Ráadásul ahogy a képen is látszik, néha produkált érdekes dolgot játék közben is a program.
Resident Evil IV
GameCube-on a Resident Evil IV megjelenése pillanatában klasszikussá vált. És szerencsére a Capcom végül úgy döntött, hogy két évvel a konzolos megjelenések után PC-re is átportálja a sorozatot megújító programot. Sajnos azonban a dolog nem sült el túl jól. Ritka eset, hogy egy játék konzolon sokkal szebben fest (főleg, ha az már több mint 2 éves), ám a Resident Evil IV számítógépes változata korának egyik legcsúnyább játéka volt.
Az akkori kritikákat és vásárlói véleményeket tekintve mindenképpen a grafika hibái okozták a legtöbb bosszúságot, melyet szimplán játékélmény rombolónak neveztek. Hiányzó fényforrások, átláthatatlan köd és emiatt semmiből előbukkanó teremtmények, elmosódott textúrák és pixeles átvezető jelenetek. Egy későbbi patch sokat javított a dolgon, ám még így is maradtak komoly hibái.
Lost Planet
Nem az első és sajnos nem is az utolsó Capcom játék a listánkon a Lost Planet. A kiadó rendszeresen átportolja sikeresebb játékait PC-re is (bár a Shadow of Rome egy fájó hiányosság), ám ezek a legtöbb esetben sem tökéletesek. Már az is elég rossz pont volt, hogy a futtatásához egy igazi erőmű kellett és még egy ilyen csúcskategóriás gépen is néha akadozott.
Az irányítás sem állt igazán kézre (kivéve annak, aki számítógépen is kontrollert használ) és a mentéssel is gondok voltak. Sajnos az optimalizálás hiánya szinte minden későbbi Capcom játék portjára is igaz.
Star Wars: The Force Unleashed
A Star Wars: The Force Unleashed elméletileg nem is jelent volna meg PC-re ám a LucasArts végül meggondolta magát és elkészítette a számítógépes változatot. A játék nem rossz, jelenleg a legsikeresebb Csillagok háborúja világban játszódó program, melynek feltelepítése elég hosszadalmas folyamat volt.
Első körben a Star Wars: The Force Unleashed installálása több mint 30 percet vett igénybe és 25 GB szabad helyet igényelt. A játékban nem lehetett állítani a gombkiosztáson valamint 1920x1200 volt a maximálisan elérhető felbontás. Az anti-aliasing megoldást nem ismerte, ráadásul az 1.1-es javítás további 15 GB helyet foglalt el a merevlemezen.
Ghostbusters: The Videogame
A Ghostbusters: The Videogame konzolos változatában a játékosok multiban is összecsaphattak egymással, ám a PC-s port során eme lehetőség elveszett. A kiadó és a fejlesztő hivatalos közleményben tudatta a számítógépes játékosokkal, hogy elsősorban a konzolos változatokra koncentráltak és a PC-s verzió szenvedte meg ennek hátrányait.
Ilyenek voltak a telepítési problémák, a számos grafikai hiba és megjelenítési gond, a hosszadalmas töltési idő és elvesző mentett állások is. Ezek végül elég komolyan befolyásolták a játékélményt és a PC-sek nem is rejtették véka alá - jogos - ellenérzéseiket. Így lehet az, hogy a második Szellemirtók játék nem biztos, hogy konzolokon kívül másra is megjelenik.
A fenti öt cím természetesen az SG.hu véleményét tükrözi, ám eme öt játékkal kapcsolatban szinte mindenhol kiemelték eme hibákat. Lehetne folytatni a sort, hiszen a Bully és a Devil May Cry 3 irányítási problémái valamint a Red Faction: Guerilla szaggatási gondjai is okoztak pár kellemetlen percet. Mindenesetre várjuk a hozzászólásokban a fórumozók véleményeit, tapasztalatait is.