Ötvös Tibor
Transformers: The War for Cybertron
Lehet szeretni vagy gyűlölni Michael Bay két Transformers adaptációját, de azt azonban el kell ismerni, hogy eme két alkotás irányította újra a figyelmet az alakváltó robotokra.
Sajnos az utóbbi években megjelent játékok a legnagyobb jóindulattal is csak közepesre sikeredtek, ám az Activision korábban bejelentett új programja a Transformers: The War for Cybertron elképesztően látványosnak és hangulatosnak ígérkezik.
A ma véget érő Game Developers Conference 2010-en lehetőség volt bepillantani magába a játékba és az eddig látottak alapján a robotok egy, a hírnevükhöz méltó játékot kapnak. Az alaptörténet nagyon egyszerű: Optimus és csapata harcol Megatron és társai ellen a Cybertron bolygó feletti uralom elnyeréséért.
Cybertron egyébként maga is egy Transformer, méghozzá a létező legnagyobb. Távolabbról tekintve a planéta úgy néz ki, mint a Halálcsillag, ám a felszíne láttán inkább egy mechanikus Szárnyas fejvadász ugrik be. A The War for Cybertron egy külső nézetes akciójáték lesz, ráadásul a látványosabb fajtából.
A játék elején lehetőségünk van oldalt (Autobotok vagy Álcák) választani, utána az adott csapat három híresebb karaktere közül kell kiválasztani a nekünk legszimpatikusabbat. Erre minden pálya elején lehetőségünk lesz, de azt csak egyszer dönthetjük el, melyik oldalon állunk.
Az Autobotok közül a GDC-n csak Optimus volt választható, aki itt még nem fővezér. Karakterünk egyszerre maximum két fegyvert tarthat magánál meg persze a különböző gránátokat. Minden Transformer képes átalakulni valamilyen járművé és egyes küldetések ezt igénylik is.
Szerencsére harc közben is bármikor átalakulhatunk autóvá, repülővé vagy tankká (attól függ, kivel vagyunk), mivel a transzformálások száma nincs korlátozva. Ráadásul, ahogy a videón is látszik, nagyon gyorsan zajlik le az egész, így időt sem veszítünk vele. Lehetőségünk lesz különböző fegyverekkel, lövegtornyokkal is egyesülni, így később bármikor felvehetjük ezt az erősebb alakot is.
A boss-harcok nagyon intenzívek. A kiállításon egy egész bázis alakult át egyetlen robottá és őt kellett legyőzni. Ebből következik, hogy ezek a küzdelmek sokszor több képernyőt is betöltő ellenfelek ellen zajlanak majd. Szerencsére nem csak egyedül vághatunk neki a kalandoknak, mivel a The War for Cybertron támogatja majd a három-fős multi ko-op módot is.
A játékot az Unreal 3.0 motor hajta, ami meg is látszik. Grafikailag nem sok kifogásolható elemet láttunk, a főellenfelek elleni harcok látványosnak tűnnek és az átalakulásos rendszer új ízt adhat a TPS stílusnak. Pontos dátum még nincs kitűzve, de a High Moon szerint még idén megjelenik a Transformers: The War for Cybertron - szerencsére PC-re is.
Sajnos az utóbbi években megjelent játékok a legnagyobb jóindulattal is csak közepesre sikeredtek, ám az Activision korábban bejelentett új programja a Transformers: The War for Cybertron elképesztően látványosnak és hangulatosnak ígérkezik.
A ma véget érő Game Developers Conference 2010-en lehetőség volt bepillantani magába a játékba és az eddig látottak alapján a robotok egy, a hírnevükhöz méltó játékot kapnak. Az alaptörténet nagyon egyszerű: Optimus és csapata harcol Megatron és társai ellen a Cybertron bolygó feletti uralom elnyeréséért.
Cybertron egyébként maga is egy Transformer, méghozzá a létező legnagyobb. Távolabbról tekintve a planéta úgy néz ki, mint a Halálcsillag, ám a felszíne láttán inkább egy mechanikus Szárnyas fejvadász ugrik be. A The War for Cybertron egy külső nézetes akciójáték lesz, ráadásul a látványosabb fajtából.
A játék elején lehetőségünk van oldalt (Autobotok vagy Álcák) választani, utána az adott csapat három híresebb karaktere közül kell kiválasztani a nekünk legszimpatikusabbat. Erre minden pálya elején lehetőségünk lesz, de azt csak egyszer dönthetjük el, melyik oldalon állunk.
Az Autobotok közül a GDC-n csak Optimus volt választható, aki itt még nem fővezér. Karakterünk egyszerre maximum két fegyvert tarthat magánál meg persze a különböző gránátokat. Minden Transformer képes átalakulni valamilyen járművé és egyes küldetések ezt igénylik is.
Szerencsére harc közben is bármikor átalakulhatunk autóvá, repülővé vagy tankká (attól függ, kivel vagyunk), mivel a transzformálások száma nincs korlátozva. Ráadásul, ahogy a videón is látszik, nagyon gyorsan zajlik le az egész, így időt sem veszítünk vele. Lehetőségünk lesz különböző fegyverekkel, lövegtornyokkal is egyesülni, így később bármikor felvehetjük ezt az erősebb alakot is.
A boss-harcok nagyon intenzívek. A kiállításon egy egész bázis alakult át egyetlen robottá és őt kellett legyőzni. Ebből következik, hogy ezek a küzdelmek sokszor több képernyőt is betöltő ellenfelek ellen zajlanak majd. Szerencsére nem csak egyedül vághatunk neki a kalandoknak, mivel a The War for Cybertron támogatja majd a három-fős multi ko-op módot is.
A játékot az Unreal 3.0 motor hajta, ami meg is látszik. Grafikailag nem sok kifogásolható elemet láttunk, a főellenfelek elleni harcok látványosnak tűnnek és az átalakulásos rendszer új ízt adhat a TPS stílusnak. Pontos dátum még nincs kitűzve, de a High Moon szerint még idén megjelenik a Transformers: The War for Cybertron - szerencsére PC-re is.