Ötvös Tibor
True Crime - Stranglehold és GTA egyben?
A True Crime franchise eredetileg egy szimpla GTA-klónnak indult - és sajnos az is maradt. Az eleddig két részt megélt cím semmivel nem tudott többet társainál és így nem tudott kiemelkedni a tömegből.
Az Activision már a tavalyi Video Game Awardson bejelentette a megújult True Crime játékát, ám a héten kicsit bővebb bepillantást is engedtek a sorozat legújabb darabjába. A fejlesztő United Front Games ezzel a játékkal debütál és nem győzte kihangsúlyozni, hogy a bemutatón látottak még csak a játék alfa változatából származnak.
A jelenleg semmilyen alcímmel nem rendelkező True Crime újrakezdi az egész sorozatot és semmilyen módon nem kötődik az elődjeihez. A játék főhőse egy beépített nyomozó, név szerint Wei Shen, akinek feladata a Hong Kong-ban uralkodó Triádok felszámolása.
A játék jelen állás szerint 10 fő küldetéssel szolgál majd, ám számtalan mellékküldetés is elérhető lesz, melyek - bár eleinte nem sok közük van egymáshoz - végül egy szálban futnak majd össze. Így érdemes minden apróságnak tűnő missziót teljesíteni, mert maradhatnak sötét foltok a történetben.
A fejlesztők a bemutató alatt egy dolgot emeltek ki, ez pedig a hírnév, mely az egyik legfontosabb "eszközünk" lesz Hong Kong utcáin. A játékban sétálva a különböző karakterek feje fölött lévő ikonok egyike jelzi, hogy mekkora hírnévre van szükségünk, hogy beszédbe elegyedhessünk velük és ezáltal fő- illetve mellékküldetéseket kapjunk.
A hírnév egy kétélű fegyver, hiszen egy sikeres küldetés esetén valaki szemében nőhet elismertségünk, míg másoknál csökkenhet. Egy példát is bemutattak. Wei futott az utcán és a videón látható akrobatikus mutatványok egyike közben elcsúszott és beverte a férfiak legféltettebb kincsét. Ezzel elég komoly hírnévvesztést könyvelhetett el.
A készítők a teljes élethűségre törekedtek és ezért a csapat kiutazott Hong Kong-ba, ahol több mint 27 ezer fényképet készítettek a városról ezzel is hitelesebbé téve a játékban látható környezetet. A várost négy részre osztották és minden rész alapjaiban különbözik a többitől. Mindegyik területnek meg van a maga építészeti stílusa és másként festenek nappal és éjszaka is.
Eddig csak utóbbiból kaphattunk ízelítőt, mivel a fejlesztők csak éjszakai pályákat mutogattak, de azok legalább látványosak voltak. A videót elnézve gondolom sokaknak ugrik be a John Woo nevével fémjelzett Stranglehold, ami nem meglepő. A fejlesztők saját elmondásuk szerint is sok elemet vettek át a Midway klasszikusából, ami meg is látszik.
A True Crime producere, Jeff O'Connell érdekes megjegyzéssel zárta a bemutatót. Elmondása szerint nem terveznek semmilyen DLC-t a játékhoz, helyette szeretnének egy teljesen kész, kerek programot letenni a játékosok elé. A látottak alapján erre sok esélyük van.
A True Crime az év végén jelenik meg PC-re, PS3-ra és X360-ra.
Az Activision már a tavalyi Video Game Awardson bejelentette a megújult True Crime játékát, ám a héten kicsit bővebb bepillantást is engedtek a sorozat legújabb darabjába. A fejlesztő United Front Games ezzel a játékkal debütál és nem győzte kihangsúlyozni, hogy a bemutatón látottak még csak a játék alfa változatából származnak.
A jelenleg semmilyen alcímmel nem rendelkező True Crime újrakezdi az egész sorozatot és semmilyen módon nem kötődik az elődjeihez. A játék főhőse egy beépített nyomozó, név szerint Wei Shen, akinek feladata a Hong Kong-ban uralkodó Triádok felszámolása.
A játék jelen állás szerint 10 fő küldetéssel szolgál majd, ám számtalan mellékküldetés is elérhető lesz, melyek - bár eleinte nem sok közük van egymáshoz - végül egy szálban futnak majd össze. Így érdemes minden apróságnak tűnő missziót teljesíteni, mert maradhatnak sötét foltok a történetben.
A fejlesztők a bemutató alatt egy dolgot emeltek ki, ez pedig a hírnév, mely az egyik legfontosabb "eszközünk" lesz Hong Kong utcáin. A játékban sétálva a különböző karakterek feje fölött lévő ikonok egyike jelzi, hogy mekkora hírnévre van szükségünk, hogy beszédbe elegyedhessünk velük és ezáltal fő- illetve mellékküldetéseket kapjunk.
A hírnév egy kétélű fegyver, hiszen egy sikeres küldetés esetén valaki szemében nőhet elismertségünk, míg másoknál csökkenhet. Egy példát is bemutattak. Wei futott az utcán és a videón látható akrobatikus mutatványok egyike közben elcsúszott és beverte a férfiak legféltettebb kincsét. Ezzel elég komoly hírnévvesztést könyvelhetett el.
A készítők a teljes élethűségre törekedtek és ezért a csapat kiutazott Hong Kong-ba, ahol több mint 27 ezer fényképet készítettek a városról ezzel is hitelesebbé téve a játékban látható környezetet. A várost négy részre osztották és minden rész alapjaiban különbözik a többitől. Mindegyik területnek meg van a maga építészeti stílusa és másként festenek nappal és éjszaka is.
Eddig csak utóbbiból kaphattunk ízelítőt, mivel a fejlesztők csak éjszakai pályákat mutogattak, de azok legalább látványosak voltak. A videót elnézve gondolom sokaknak ugrik be a John Woo nevével fémjelzett Stranglehold, ami nem meglepő. A fejlesztők saját elmondásuk szerint is sok elemet vettek át a Midway klasszikusából, ami meg is látszik.
A True Crime producere, Jeff O'Connell érdekes megjegyzéssel zárta a bemutatót. Elmondása szerint nem terveznek semmilyen DLC-t a játékhoz, helyette szeretnének egy teljesen kész, kerek programot letenni a játékosok elé. A látottak alapján erre sok esélyük van.
A True Crime az év végén jelenik meg PC-re, PS3-ra és X360-ra.