Gyurkity Péter
Hódítanak az ingyenes online játékok
2008 során sokat erősödtek az online játékok, a szegmensben belül pedig különösen az ingyenes megoldások emelkednek ki a mezőnyből - robbanásszerű növekedés várható a reklámok terén.
A comScore közzétette a tavalyi évet összefoglaló adatokat, legalábbis ami az online, vagyis az interneten keresztül élvezhető játékokat illeti. Ezek között ezúttal nem a nagy kiadók által felkarolt, dollármilliókat felemésztő (és hasonló bevételeket hajtó) monstrumok kaptak nagy hangsúlyt, hanem az olykor egészen apró, ingyenes és mindössze néhány óra szórakozást kínáló fejlesztések, amelyek többnyire a sokat látogatott portálokon kapnak helyet.
Némileg meglepő lehet, hogy a látogatottsági listát a Yahoo Games portál vezeti, a második az EA Online, a harmadik pedig a Disney Games oldala lett - mindhárom versenyző sokat erősített az egy évvel korábbi összesített eredményekhez képest. A játékokat kínáló internetes oldalakon átlagosan 27 százalékkal több látogató fordult meg 2007-hez képest, ami azt jelzi, hogy a műfajban még hatalmas tartalékok rejlenek - Edward Hunter, a comScore játékmegoldásokat figyelő részlegének igazgatója ez úgy jellemezte, hogy a többség a jelenlegi gazdasági helyzetről is igyekszik elvonni figyelmét, ezt pedig egyre növekvő mértékben teszik az ingyenes alternatívákkal.
Mivel ezen fejlesztések nagy részét a játékokon belül megjelenő reklámokkal igyekeznek támogatni a készítők, nem meglepő, hogy a reklámbevételek még nagyobb növekedésen mentek keresztül egyetlen év alatt. 2008 során mintegy 8,6 milliárd reklámot néztünk meg az online játékokban, ez pedig 127 hirdetést jelent felhasználónként. A csaknem 30 százalékos növekedés azonban annak is köszönhető, hogy csökkent az egy oldalon megjelenő reklámok száma, mégpedig 17 százalékkal, ami nyilván erősíti a megmaradtak mezőnyét.
Jellemző, hogy a legnagyobb növekedést az egyes oldalakon eltöltött időt illetően mérték: ez 42 százalékkal mutatott többet, mint 2007 végén. A játékosok táborának bővülése mellett tehát egyre tovább maradunk ezen oldalakon, ami előrevetíti az elkövetkező években várható trendet.
A comScore közzétette a tavalyi évet összefoglaló adatokat, legalábbis ami az online, vagyis az interneten keresztül élvezhető játékokat illeti. Ezek között ezúttal nem a nagy kiadók által felkarolt, dollármilliókat felemésztő (és hasonló bevételeket hajtó) monstrumok kaptak nagy hangsúlyt, hanem az olykor egészen apró, ingyenes és mindössze néhány óra szórakozást kínáló fejlesztések, amelyek többnyire a sokat látogatott portálokon kapnak helyet.
Némileg meglepő lehet, hogy a látogatottsági listát a Yahoo Games portál vezeti, a második az EA Online, a harmadik pedig a Disney Games oldala lett - mindhárom versenyző sokat erősített az egy évvel korábbi összesített eredményekhez képest. A játékokat kínáló internetes oldalakon átlagosan 27 százalékkal több látogató fordult meg 2007-hez képest, ami azt jelzi, hogy a műfajban még hatalmas tartalékok rejlenek - Edward Hunter, a comScore játékmegoldásokat figyelő részlegének igazgatója ez úgy jellemezte, hogy a többség a jelenlegi gazdasági helyzetről is igyekszik elvonni figyelmét, ezt pedig egyre növekvő mértékben teszik az ingyenes alternatívákkal.
Mivel ezen fejlesztések nagy részét a játékokon belül megjelenő reklámokkal igyekeznek támogatni a készítők, nem meglepő, hogy a reklámbevételek még nagyobb növekedésen mentek keresztül egyetlen év alatt. 2008 során mintegy 8,6 milliárd reklámot néztünk meg az online játékokban, ez pedig 127 hirdetést jelent felhasználónként. A csaknem 30 százalékos növekedés azonban annak is köszönhető, hogy csökkent az egy oldalon megjelenő reklámok száma, mégpedig 17 százalékkal, ami nyilván erősíti a megmaradtak mezőnyét.
Jellemző, hogy a legnagyobb növekedést az egyes oldalakon eltöltött időt illetően mérték: ez 42 százalékkal mutatott többet, mint 2007 végén. A játékosok táborának bővülése mellett tehát egyre tovább maradunk ezen oldalakon, ami előrevetíti az elkövetkező években várható trendet.