MTI
A brit kormány szerint korai halált okoznak a játékok
Magyarországhoz hasonlóan a briteknél is látható az reklámsorozat, amelyik hatalmas posztereken figyelmeztet arra, hogy a káros életmód (alkohol, dohányzás, zsíros ételek, stb.) halálhoz vezethet. Az ottani kormány azonban ebbe a sorozatba a videojátékokat is belevette.
A reklámokat ott állítólag részben olyan jótékonysági cégek pénzelik, amelyek rák- és szívbetegségek kutatásához gyűjtenek pénzt. Hogy miért pécézték maguknak ilyen módon a videojátékokat, azt nem tudni pontosan, a brit játékpiac viszont - amely mostanában amúgy is komoly gazdasági nehézségekkel küzd - szinte egy emberként mérhetetlenül felháborodott ezen a negatív kampányon, amely szerintük komolyan fenyegetheti az ottani piac létét. A reklám rendkívül hatásvadász (és a játékcégek szerint "ostoba és demagóg") módon egy fiatal gyereket ábrázol, amint elbutult, bamba arckifejezéssel egy playstation kontrollerrel a kezében ülve játszik valamivel. A képen csupa nagy betűvel ez a felirat látható: "Ha nem csinálsz semmit, az korai HALÁL-hoz vezethet."
Egyelőre a Sony még nem perelte be a brit kormányt hitelrontásért, de a kép alapján erre is megvan minden esély, mivel a PlayStation-termékeket a Sony gyártja. Ráadásul a Change4Life, amely az egész kampány elnevezése, utalás a Left4Dead nevű nagysikerű videojátékra is, amelyben zombik hadseregét kell egy belső nézetes lövöldözős játékban kiirtani. A reklám feldühítette a nemzetközi játékszövetségeket is. A Szórakoztatóipari Szoftverek Kiadóinak Szövetsége (ELSPA) azonnali megbeszélésre szólította fel a brit kormányt, azt követelvén, hogy sürgősen szedjék le ezt a "demagóg hirdetést".
Az MCV, egy számítógépes játékokra szakosodott nemzetközi szakmai lap helyi szerkesztője, Tim Ingham sem kímélte a kormányt. Egy felháborodott publicisztikában azt hangsúlyozta, hogy ez az ostoba reklámkampány gúnyt űz mindabból, amit a játékipar az elmúlt huszonöt évben elért. Szerinte a Nintendo, a Sony és Microsoft termékei különböző kampányokon és kiadott játékokon keresztül mindent megtettek azért, hogy a szülők és gyermekek kapcsolatát javítsák. "Ráadásul a játékipar 4 milliárd fontot hoz évente a kiürült brit államkasszába, erre a kormány hátba támad minket" - írta Ingham cikkében. Bár gyakori eset, hogy különféle cenzúrához kötődő ügyek miatt a játékkiadók és a műfajban érdekelt média birokra kel az adott országok kormányaival, azonban ilyen éles ellentétek még nem fordultak elő.
A reklámokat ott állítólag részben olyan jótékonysági cégek pénzelik, amelyek rák- és szívbetegségek kutatásához gyűjtenek pénzt. Hogy miért pécézték maguknak ilyen módon a videojátékokat, azt nem tudni pontosan, a brit játékpiac viszont - amely mostanában amúgy is komoly gazdasági nehézségekkel küzd - szinte egy emberként mérhetetlenül felháborodott ezen a negatív kampányon, amely szerintük komolyan fenyegetheti az ottani piac létét. A reklám rendkívül hatásvadász (és a játékcégek szerint "ostoba és demagóg") módon egy fiatal gyereket ábrázol, amint elbutult, bamba arckifejezéssel egy playstation kontrollerrel a kezében ülve játszik valamivel. A képen csupa nagy betűvel ez a felirat látható: "Ha nem csinálsz semmit, az korai HALÁL-hoz vezethet."
Egyelőre a Sony még nem perelte be a brit kormányt hitelrontásért, de a kép alapján erre is megvan minden esély, mivel a PlayStation-termékeket a Sony gyártja. Ráadásul a Change4Life, amely az egész kampány elnevezése, utalás a Left4Dead nevű nagysikerű videojátékra is, amelyben zombik hadseregét kell egy belső nézetes lövöldözős játékban kiirtani. A reklám feldühítette a nemzetközi játékszövetségeket is. A Szórakoztatóipari Szoftverek Kiadóinak Szövetsége (ELSPA) azonnali megbeszélésre szólította fel a brit kormányt, azt követelvén, hogy sürgősen szedjék le ezt a "demagóg hirdetést".
Az MCV, egy számítógépes játékokra szakosodott nemzetközi szakmai lap helyi szerkesztője, Tim Ingham sem kímélte a kormányt. Egy felháborodott publicisztikában azt hangsúlyozta, hogy ez az ostoba reklámkampány gúnyt űz mindabból, amit a játékipar az elmúlt huszonöt évben elért. Szerinte a Nintendo, a Sony és Microsoft termékei különböző kampányokon és kiadott játékokon keresztül mindent megtettek azért, hogy a szülők és gyermekek kapcsolatát javítsák. "Ráadásul a játékipar 4 milliárd fontot hoz évente a kiürült brit államkasszába, erre a kormány hátba támad minket" - írta Ingham cikkében. Bár gyakori eset, hogy különféle cenzúrához kötődő ügyek miatt a játékkiadók és a műfajban érdekelt média birokra kel az adott országok kormányaival, azonban ilyen éles ellentétek még nem fordultak elő.