Németh Szabolcs

Frontlines: Fuel of War - a végső leszámolás

Amikor megjelent a Call of Duty mindenki el volt ájulva tőle, és akkor, abban a pillanatban nem sokan gondolták volna, hogy valaha lehet überelni a játékot. Aztán egy aránylag elveszett Cod 2 és 3 után jött a Modern Warfare, és mindenki az állát kereste. A Kaos Studios a F: FoW-al nem mást akar, mint elfeledtetni velünk a CoD létezését.

Nem sokan részesülnek olyan kiváltságokban, mint a THQ révén a Kaos Studios. A fejlesztők tényleg minden segítséget megkapnak ahhoz, hogy 2008-ban a játéktörténelem egyik, ha nem a legjobb háborús FPS-ét nyújtsák át nekünk. A Frontlines-on olyan sztárprogramozók, design-erek dolgoznak, akik magukban is hatalmas dolgokat vittek már végbe a 01 kódok váltakoztatásával. Ahogy azt a hivatalos fórumban olvashatjuk, a munkában Andy Grant, a FEAR mesterséges intelligenciájáért felelős zseni, Austin Grossman a System Shock, a Thief, és a Deus Ex megkerülhetetlen alakja, és Chris Journey, a Company of Heroes MI programozója is csatlakozott.

Ha ehhez hozzátesszük a dollár százezrekért megvásárolt Unreal 3-as grafikai alapot, tényleg hatalmas csalódást okozna a F: FoW, ha nem ütné meg az extra klasszis szintet. A fejlesztőcég munkatársai sokat törték a fejüket, hogy milyen globális konfliktus köré épüljön a cselekmény, és mivel szinte mindent lerágtak már az elődök, ezért az egyetlen, eddig kevés hangsúlyt kapó szalonképes témához nyúltak: az energia és olajválsághoz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Világunk a túlnépesedés, a globális problémák miatt menthetetlenül két részre tagolódott. Az Amerikai Egyesült Államok nem tud több kőolajat kitermelni, ezért az Európai Unióval szövetkezve megalapítja a The Western Uniont, míg Oroszország Kínával, Kazahsztánnal és néhány apró állammal megálmodja a The Red Star Alliancet. A két hatalmas tömörülésnek azonos célja van, megszerezni a még kiaknázatlan keleti területeket. Nyilvánvaló, hogy az a tömb, amely megszerzi az uralmat az energia felett, uralkodni fog a Földön. Megkezdődik tehát az elkeseredett harc, miközben szépen lassan a Föld lakossága többet veszít az ügyön, mint nyer. Egy mondatba belefoglalva: elkezdődik a Harmadik Világháború, amely könnyen az emberi civilizáció utolsó kapzsisággal átitatott véres hadjárata lehet.

A fejlesztőket hatalmas dicséret illeti, hiszen több tucat klánnal vették fel a kapcsolatot, hogy a FoW tényleg mindenkinek maximálisan kielégítse az igényeit. A játékosokban megfogalmazódott ötletek valóban formát öltenek a játék során. Talán a Frontlines lesz az első olyan program, ahol a mesterséges intelligencia határtalanságáról nem csak beszélnek a fejlesztők, hanem meg is valósítják azt. Ezt arra alapozhatjuk, hogy mindegyik nyilatkozat arról szól, hogy megreformálják az MI fogalmát. Elfelejthetjük a megszkriptelt ellenfeleket, mert azok a cselekmény kellős közepén több száz dolgot mérlegelve határozzák el döntéseiket. Ha ez megvalósul, akkor valóban új fejezetet nyithat a Kaos Studios a játékok történelmében, hiszen ezzel olyan fajta taktikai szabadsághoz jutnánk, amelyről eddig csak álmodni mertünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A fejlesztők bár tudják, hogy a legtöbben az interneten, illetve LAN-on fognak majd nyomulni, nem hanyagolják el az egyjátékos módot sem. Mindkét félnek meglesznek a maga erősségei, gyengéi. Nem nehéz kitalálni, hogy a fejlett nyugat a csúcstechnika mezsgyéjén, távirányítóval irányított robotokkal felszerelkezve, míg a vörösök kifogyhatatlan emberanyaggal (mindkét oldalon megtaláljuk a már megismert kasztokat) próbálják felvenni a versenyt. Hála a véletlen megkerülhetetlen szerepének az összes kampányt többször végigjátszhatjuk anélkül, hogy ugyanazzal a végkifejlettel találkoznánk az utolsó másodpercekben.

Azoknak, akik játszottak a Battlefield 2142-vel, ismerős lesz majd a játékmenet. Mind egy, mind többjátékos módban az úgynevezett spawning pontokat kell majd elfoglalnunk, hogy ellenfelünk haderejét megroppantsuk, ám ehhez különféle feladatokat kell teljesítenünk.

Frontlines: Fuel of War

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ColdFire #44
    ha realizmus kell: ofp, arma, szimek: falcon, il2, lockon, fsx/2004
    ennyi.
  • Rena11 #43
    szerintem a realisztikus mint fogalom magában foglalja a kinézetet is nem csak a viselkedést
    apropó aki egy 12 évessel (ha nem is annyi de ő azt hiszi) veszekedik az mennyira tekinthető komoly embernek ?
  • Rena11 #42
    ez neked uj?
    mert elég régi már :D
  • fjm #41
    Megjelent egy uj online strategia jatek a neten.
    Regisztracio itt :
    Nagyon vagany szerintem regisztraljatok......


    Egy kicsit kibővítném:
    A játék az ókor és a középkor küszöbén játszódik. Három néppel lehetünk benne: gallok, germánok és a

    rómaiak. Stratégiai játék típusú, könnyen kezelhető. A játék kezelése 3 részből áll:
    1. A falu határvidéke:
    Itt lehet a falu bányáit fejleszteni. Négy bányafajta található itt: Búza, Vas, Agyag és Fa.
    2. A falu:
    Itt vehetsz épületek, katonákat, stb.
    3. A térkép:
    A környéken lévő falukat látod itt. Innen támadhaszt, kereskedhetsz, vagy nézelődhetsz.

    * Letöltés nélkül, az interneten játszható.
    * Több ezer játékossal együtt egy állandó, középkori világban
    * Építs falvakat, háborúzz vagy kereskedj barátságban a szomszédaiddal.Regisztráció
  • dronkZero #40
    "le lehet szedni 1 embert 1 lövésből"

    Ja, és akkor kezd a realizmus felé közelíteni a dolog, ha ez fordítva is igaz. De ne erőltestd már a Crysist, a sci-fi setting (plusz a ruha, meg az élienek) miatt azt soha nem fogom rílnek tekinteni, bármennyi tulajdonságát isteníted itt.

    "váltakoznak a napszakok"

    Na ez pont csak grafikai faszverés, szerinted az mennyire reális, hogy ~20percenként föl-le ugrál a nap?

    "Egyébként te is fogalomzavarban szenvedsz, mert a realisztikus dolgok nem feltétlenül csak a fegyverek valósághű viselkedésében merülnek ki,"

    Ezért soroltam fel még egy pár dolgot. Ellenben ezek FPS-ek, (shooter, ugye), ha a fegyverek nem viselkednek valósan, akkor a többi körítés már lehet kurvaszép, meg nagyon pontos fizikájú...

    "hanem az egész környezet, tereptárgyak megjelenítése (...) árnyékolás"

    Grafika le van szarva. Ami ma csúcsgrafika, az egy év múlva alap, 3 év múlva ronda. Nem erről beszélünk (ja de, te igen), ennek pont semmi köze a realizmushoz.

    Nem értem, minek kötöd az ebet a karóhoz. Jó játékok, szépek is, de pont annyi közük a valósághoz, mint a Quake-nek. Ha már valami el van szállva, akkor már mindegy, hogy mennyire.

    Ghost Recont, egyebeket csak azért hoztam fel, mert te azt mondtad, hogy nem is létezik ilyen játék. De, létezik, csak mostanában nagyon ritkaság. Egyébként ez is a bajom a jelenlegi játékiparral, a konzolok miatt elkurvul az egész. Ott nem igény a realizmus.

    "de ha vennéd a fáradságot, vagy tudnád hogy kell, megnézhetnéd a személyes adataimat, "

    Kurvára nem érdekel. Hazudhatsz is épp az adatlapon. Ellenben ahogy nekemugrottál, mert leszóltam (nem szóltam le egyébként, csak tényt közöltem) a kedvenc játékod, meg most ez a "szar géped van, tehát szar ember vagy, kussoljá'!" hozzáállásod pont megüti egy 12 éves szintjét, engedd meg, hogy gratuláljak hozzá.
  • debut12 #39
    Igazad van, nem csak a szép a realisztikus, de az sem árt, ha nyomokban hasonlít a valóságra... De mivel mondtad, hogy egy gagyi géped van, így feltételezem a Crysist nem is tudod a maximum beállítások közelében sem futtatni, így nem is vitázok veled róla. Pedig ott lehet a fizikán elég szépen állítgatni, igaz gép is kell hozzá!!! Még legnehezebb fokozaton is le lehet szedni 1 embert 1 lövésből, lehet taktikázni, csak játszani is tudni kell! Rombolható környezet, nem csak átmész a bokron, hanem el is mozdul előled, kidől a fa, valósághű mozgás, a járművek többsége is úgy viselkedik, mint a valóságban, kidurran a kerék ha rálősz, így elég jól lehet az ellent. szívatni, stb, stb...
    Far Cryból sem az első részre gondoltam(leeshetett volna, hogy a mai játékokról beszélek), de vehetnéd a fáradságot, hogy el is olvasod, amit ír az ember. Tudod a az a fránya 2 azt jelenti, hogy 2.rész. Ott ugyanúgy, mint a Crysisban váltakoznak a napszakok, lefújja a fák lombozatát a szél, leég a fa, felgyullad a táj, kidől a fa, roncsolódik a kaszni, beszálláskor le van animálva, ahogyan beszállsz, stb, stb...
    Egyébként te is fogalomzavarban szenvedsz, mert a realisztikus dolgok nem feltétlenül csak a fegyverek valósághű viselkedésében merülnek ki, hanem az egész környezet, tereptárgyak megjelenítése, viselkedése, árnyékolás, mozgás mind mind hasonló, mint a való életben!

    Amúgy a helyedben elolvasnám a Wikipédián mit is jelent a nicknév, hátha tanulsz valami újat is, de ha vennéd a fáradságot, vagy tudnád hogy kell, megnézhetnéd a személyes adataimat, és akkor láthatnád melyik korosztályhoz tartozok.
    Részemről ennyi! Istenítsd a Ghost Recont, meg a hasonló játékokat, mert azok legalább el is döcögnek a gépeden!
  • dronkZero #38
    Pedig nagyon jó játék ám a BF2, csak nem klánosdira. Van benne pár idegesítő hülyeség, de ha azokon túl tudod tenni magad, akkor egészen kellemes.

    Egyébként én nem vártam tőle semmit, kimaradtam az egész hype-ból. Időnként megnéztem egy-két képet, videót, de olyan nagyon nem érdekelt. Aztán kijött a demó, letöltöttem a fullt, és kb mentem is boltba, CD-kulcsért.
    Az a baj, hogy a régebbi BF-eknél technikailag sokkal jobb (ironsight, mozgásdinamika, ragdoll, járművek fizikája, grafika), és emiatt már nem tudok visszatérni régebbi BF-ekre. Pedig próbáltam, elég keményen. Sajnos a BF2 jobb.

    És ami az igazán nagy baj, hogy nincs kihívója sem. ET:QW-t és a SW:BF-et inkább nem nevezném annak. Azok nem vetélytársak, inkább butított, gagyi koppintások, ráadásul számomra elég kevéssé vonzó környezetben. És nincs más. Senki nem mer nagyteres, járműves, modern kori (2.VH-tól Irak-ig, de nem sci-fi) játékkal előrukkolni. Úgy tűnik, hogy egyszerűen a fejlesztők ezt a kategóriát meghagyták a DICE-nak. Így ök meg azt csinálnak, amit akarnak. Ezért olyan elkurvultak a BF-ek, amilyenek. De sajnos _nincs jobb_.

    Ez a Frontlines is képek alapján elég bíztató, de amit Running meg Schrank mond róla, nagy reményeket nem fűzök hozzá.

    BF3-ra kíváncsi leszek azért, a rombolható terep nagyon izgatja a fantáziámat.
  • dronkZero #37
    Na jól van.

    Neked realisztikus = szép!? Elég nagy fogalomzavarban vagy, barátom.

    Csak hogy tanulj is egy kiscsit, ha már itt vagy: egy játéknál a realisztikusság a fegyverek viselkedésében (szórás, ballisztika, visszarúgás, sebzés), a járművek fizikáját (ragdoll, tárgyak fizikája nem ide tartozik!),a gyalogos mozgás sebességét, ugrálást, kifáradást stb. jelenti.

    "Igen, nem mondtad, hanem az általam leírt 3 játékot fikáztad."

    _TÉNYEKET_ közöltem. Az, hogy a BF egy árkádos rohangálós-ugrálós-lövöldözős játék, az _tény_. Nem az én véleményem, hanem ez a helyzet. Crysis és Far Cry sem arról híres, hogy egy golyó - egy ember. Akkor mégis, min vagy így kiakadva?

    "Legalább utánajártál ezeknek a játékoknak, ha már ilyen kritikus vagy?"

    Far Cry-t végigjátszottam, Crysis demót megnéztem (szar hozzá a gépem, nem erőltettem), BF sorozattal 6 éve játszom, BF2-vel a mai napig, napi rendszerességgel.

    "Úgy lettél volna hiteles, ha azt mondtad volna, hogy ilyen még nem is létezik..."

    Attól, hogy te tájékozatlan vagy a témában, meg olyan szavakat használsz, amiről nem tudod, hogy mit jelent ("realisztikus"), attól még a világ nem úgy működik, ahogy te elképeled.
    Rainbow Six (első kettőt ismerem csak, de azok okésak), Ghost Recon (szintén első kettő), Operation:Flashpoint, Armed Assault. Ezek eléggé jó harci szimulációk, ezekre már tudom azt mondani, hogy reálisak.

    Amiket te írtál azokat nagyjából csak a kinézetük választja el a Quake-től. A Crysis-t, Far Cry-t még az sem nagyon.

    Ettől még nagyon jó _játékok_. De ennél nem többek, a szimulációtól fényévekre vannak.

    Ha a 12 a nevedben a korodra utal, akkor most bocsánatot kérek a durva szavakért, és elnézem neked, hogy hülyeségeket beszélsz. De legközelebb előbb inkább kérdezz, és vegyél vissza arcból. Jótanácsként mondom.
  • Higher #36
    igen, én is ebbe a kategóriába tartoztam mivel előzetes infok alapján a bf2-vel szemben nagyon volt az elvárás (dc után) de ebből szinte semmit se váltott be. bekerült az egész a nagy ea-gépezetbe és innen nincs már visszaút. szartak a játékosokra, semmi community support és egy rakat hiba a mai napig nincs kijavítva. ezzel szemben ffow esetében a fejlesztők rendszeresen írnak fórumba, válaszolnak kérdésekre stb, stb és ez nagyon szimpatikus.

    battlefield innentől egy olyan franchise lesz mint pl. need for speed. 1-1.5 évente jönnek majd az újak, a régiek javítását pedig leszarják mert ea-t csak a pénz érdekli. nem véletlen védték le egyészen battlefield9.com-ig a domain neveket. :)
  • debut12 #35
    Jézusom...
    Igen, nem mondtad, hanem az általam leírt 3 játékot fikáztad.
    Úgy lettél volna hiteles, ha azt mondtad volna, hogy ilyen még nem is létezik...

    Legalább utánajártál ezeknek a játékoknak, ha már ilyen kritikus vagy?
    Amúgy a Crysis fotórealisztikus, csak úgy halkan megsúgom!
    Tessék, egy kis ízelítő...

    FarCry2:
    http://www.gamestar.hu/movie-far-cry-2-25-percnyi-mozi.html

    BF. Bad Company:
    http://www.jatekok.hu/index.php?kategoria=hir&tabla=hirek_200801&id=76