Németh Szabolcs

Parabellum

Stratégia, FPS, akció egy játékban? Most biztosan mindenki húzza a szája szélét, hiszen a keverékek általában mindig balul sülnek el. A Parabellum valami miatt más.

A program fejlesztői igen nagy terveket szövögetnek. Elmondásuk szerint 2007 végére megalkotják a játékok történetének legösszetettebb FPS-nézőponton alapuló játékát. A történetet akár szokványosnak is nevezhetjük, hiszen itt a készítők a jól bevált terroristákat vették megint elő, és köréjük építették a történéseket. New York City-t egy magát Fekete Novembernek tituláló fanatikus csoport tartja rettegésben.

Az embereket folyamatos és kegyetlen túszszedési akciókkal, robbantásokkal tartják sakkban, és idővel az egész város felett átveszik az irányítást. A probléma egy ideig a városi rendfelügyelők hatáskörében marad, de amikor a veszedelmes csoportosulás vezetője egy húsz megatonnás termonukleáris atomtöltet felrobbantásával fenyegetőzik, az egész világ felfigyel az eseményekre.

Klikk ide! Klikk ide!

A DELTA operártoraként nekünk jut az a megtisztelő feladat, hogy egy vékony szálon elindulva felgöngyölítsük a hálózatot és rátaláljunk a tömegpusztító fegyverre.

A játék igazi karakterét a szabadság fogalmának újradefiniálása rajzolja ki. Már nagyon sok programban hallhattuk azt, hogy szabad mozgás, autonóm döntések, aztán hoppon maradtunk. Most a Parabellum készítői is elővették a szokásos mézesmadzagot, de a hírek szerint a műhelyben tényleg egy olyan világ megálmodása zajlik, ahol mindent mi befolyásolunk egy városnyi területen.

Klikk ide! Klikk ide!

Tőlünk függ, hogy hogyan menekítjük meg az emberiséget. Ha amolyan rambófélék vagyunk, akkor rögtön belecsaphatunk a lecsóba, viszont ha inkább a lassan járj, tovább élsz elvet valljuk, akkor is megtaláljuk a számításainkat. Ebben a tizenkét fegyver (és módozataik), illetve speciális eszközök is a segítségünkre lesznek.

Egy dologból van nagyon kevés, méghozzá az időből. Tehát bármelyik utat is választjuk, kapkodni kell a lábainkat, ha nem akarunk több millió emberrel együtt a levegőbe repülni.

A online SFPS (strategy-FPS) valamikor a jövő év végén kerül forgalomba.

A játék hivatalos oldala

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • HUmanEmber41st #13
    Nah ez lol. Még egy Counter St. csak éppen más "ruhában".
    Időlimit? : van 1 perced hatástalanítani a bombát..
    Taktika? : kempeljük be ( bújjunk el) aztán lőjük le, aki arra jön..
    Szabadság?: oda bújsz, ahova akarsz :) :) vagy éppen eldöntheted, melyik bomba helyre viszed a csomagot .. :)
    Taktika és FPS?
    Talán akkor beszélhetnénk róla, ha olyasmi lenne, mint a Total Annihilation,és a Savage játékmenete összegyúrva. Az lenne a király! Persze lehet időlimitet is berakni, ilyenkor az nyer, akinek több pontja van. Nem jó az olyan kör, ami akár 2 óráig is tarthat..

    De azt nem értem, miért nem kérdezik meg a játékosokat már egyszer, h mivel is tolnák szívesen???
  • PoisonBorz #12
    ...majd ha látok valamit, esetleg elhiszem.

    Eddig ilyen típusú fps-ben a Deus Ex volt ilyen (talán, csak azért említem mert szerintem a történelem legjobb játéka, de mind1 :P) Ehhez elsősorban egy erős AI és rengeteg háttérmunka kell, 0 scripteléssel. (A DE-et sem ilyenre tervezték, eredetileg, csupán 5 évig húzódott a fejlesztés teljes újraírásokkal, ezért van benne annyi tartalom -> újrajátszhatóság)

    De ilyen elcsépelt patrióta-sztorival, pláne időlimittel, úgy, hogy még semmit sem árultak el az egészről, hát izé...
  • Morden23 #11
    "Egy dologból van nagyon kevés, méghozzá az időből. Tehát bármelyik utat is választjuk, kapkodni kell a lábainkat, ha nem akarunk több millió emberrel együtt a levegőbe repülni."

    VS.

    "A játék igazi karakterét a szabadság fogalmának újradefiniálása rajzolja ki."

    Van egy jópofa kifejezés: a "szabadság illúziója". Tehát egyik oldalról azt mondják, hogy újradefiniálják a szabadságérzetet, satöbbi, és közben egy időkorláttal negálják azt a problémát, hogy esetleges játékosok túlzottan is szabadok akarnának lenni a játékban.

    Tehát 20.000 féle út létezik, de csak a legrövidebben, legyegyenesebben van időd végigszaladni. Cseles.
  • haxoror #10
    "Egy dologból van nagyon kevés, méghozzá az időből. Tehát bármelyik utat is választjuk, kapkodni kell a lábainkat, ha nem akarunk több millió emberrel együtt a levegőbe repülni."

    Na innentől ez engem nem érdekel, utálom ha időre kell rohangálni
  • irkab1rka #9
    GTA SA és kész.
    Amúgy a sztorit talán úgy lehetne feldobni, hogy nem terroristákat keresel, hanem mondjuk élsz egy országban, amit egy atomhatalom megszáll...
    Na persze ez lehet, hogy túl reális sztori :))))
  • heyman8909 #8
    Egyetértek m4g1ccel, ha úgy tudnánk egymás után 100x végigjátszani a játékot, hogy külön szálakon jutunk el a happy endhez, akkor az nagy áttörés lenne a játékban.
  • bardocz #7
    az lenne az iagzi szabadság beállhatnánk a teroristák közé de közbe kémként vagyunk a volt csapatunkba és ott is henteljük őket mega feladatok magakadályozásával foglalkozhatnánk
  • snorbi #6
    Kicsit régimódi vagyok, de FPS + stratégia nálam még mindig a Giants: Citizen Kabuto-t jelenti

    Ha esetleg valaki tud hasonló stílusú játékról (pláne rajzfilmes stílusban), akkor plíz ossza meg velem...
  • Elijah #5
    Egyetértek Sir Quno Jedi-vel!
    NEm elhet élvezni,msá szempontból viszotn élvezetesebb lesz.
    De attól még nem lesz okosabb az ember.
  • Zocsi #4
    Számomra még mindig vicces ez a comics-féle színvilág... De hogy 2007 végére mi lesz ebből, hát izzé... Mindenesetre lehet, hogy jó lesz!
    Az idő limites dolog annyira nem gáz sztem. Nyilván emberi mértékben lesz megszabva... bár sztem inkább az lesz, hogy az elején az ember taktikázik, aztán átfordul az egész szépen megfontolt henteléssé!