Németh Szabolcs
Soldier of Fortune: Payback
A SoF 2002-es sikere után nem sokan gondolták azt, hogy öt évig nem hallunk majd a brutális FPS-ről. Bármennyire is véres, és horrorisztikus is volt a játék, üde színfoltja volt a kissé egyhangú lövöldözős kategóriának.
Azt viszont már senki sem gondolhatta komolyan, hogy amikor a fejlesztők végre rászánják magukat a harmadik rész megszerkesztésére, egy budget (olcsóért) játékot kapunk. Amikor ez a hír napvilágot látott, a sorozat kedvelői letámadták az Activisiont, akik úgy döntöttek, hogy prémium játékot fejlesztenek inkább. Persze ezt most kissé sarkítottan fogalmaztuk meg, de való igaz, hogy szó volt erről is. A gyér minőségéről elnevezett kategóriába egyébként olyan játékok tartoznak, mint mondjuk a "sok millió" sikertelen Tycoon feldolgozás, amelyek körülbelül két órára lekötik az embert, és ezt a szórakozást 2-3000 Ft-ért megvásárolhatja magának. Akkor már inkább mozi barátokkal, barátnővel. A SoF egyszerűen nem való ide.
A Payback bemutatkozó trailere alapján elmondható, hogy annak ellenére, hogy már nem a Raven heggeszti, igen ütős látványvilággal, és hangulattal érkezik a program. A november 13-án debütáló részt a Chaser, és a Gene Troopers elkövetői, azaz a szlovák Cauldron fejleszti. Nos, az említett két játék az erős középmezőnyben foglalt helyet, még véletlenül sem nevezhetjük őket kiemelkedő alkotásnak. De akkor mégis hogyan lesz a SoF 3-al ez másképp?
Utánajártunk és a válasz roppant egyszerű. Úgy hogy a Raven, az Infinity Ward, és a Treyarch emberanyagban, és technikában is besegítenek a szlovák srácoknak. Persze azért ne várjunk egy Modern Warfare minőséget, de a korábbi SoF részekhez képest nincs szégyenkeznivalója a programnak.
A Paybackban zsoldos haverunkkal egy gazdag megbízó jóvoltából Közel-Kelet "szépséges" tájaira vetődünk, ahonnan fontos kínai személyeket kell kihoznunk, lehetőleg épségben. Azonban az akció kellős közepén a társunk ránk támad, kinyírja az embereinket, aminek következtében rá kell jönnünk, hogy egyedül maradtunk (miután persze kinyírtuk). A játék további részében egyedül vesszük fel a harcot a rosszfiúkkal. Megfordulunk többek között Moszkvában, Burmában, és mindenhol kiírtjuk a férgeket.
A Payback egy tipikus előbb lőjj aztán kérdezz FPS. A több mint negyven fegyverből álló igazságosztó tárunkat speciális fejlesztésekkel színesíthetjük. Egy-egy misszióra egy elsőleges, egy másodlagos, egy oldalfegyvert, valamint gránátokat vihetünk magunkkal. Az emberek szétesése még brutálisabban lett lemodellezve, mint a Raven GHOUL- rendszerébel. Egy láb például több részre is szétrepülhet. Kilőhetjük csak a térdkalácsot, ledózerólhatjuk a bokát, a vádlit, az ujjakat...
Kicsit brutális? Nos a SoF mindig is erről volt híres. Nem véletlen, hogy Ausztráliában már megjelenés előtt elérték a jogvédők, hogy betiltsák a játékot.
A Cauldron a többjátékos részre is komoly figyelmet fordít. Deathmatch, Team Deathmatch, Elimination, Capture The Flag-ban is élvezkedhetnek azok, akik imádnak virtuálisan vérben fürdeni.
A Payback kilóg a sorból. Agresszivitása, brutalitása miatt a Postal sorozat mellé lehetne helyezni, amely hasonló "kedvességgel" várja felhasználóit.
SoF: Payback
Azt viszont már senki sem gondolhatta komolyan, hogy amikor a fejlesztők végre rászánják magukat a harmadik rész megszerkesztésére, egy budget (olcsóért) játékot kapunk. Amikor ez a hír napvilágot látott, a sorozat kedvelői letámadták az Activisiont, akik úgy döntöttek, hogy prémium játékot fejlesztenek inkább. Persze ezt most kissé sarkítottan fogalmaztuk meg, de való igaz, hogy szó volt erről is. A gyér minőségéről elnevezett kategóriába egyébként olyan játékok tartoznak, mint mondjuk a "sok millió" sikertelen Tycoon feldolgozás, amelyek körülbelül két órára lekötik az embert, és ezt a szórakozást 2-3000 Ft-ért megvásárolhatja magának. Akkor már inkább mozi barátokkal, barátnővel. A SoF egyszerűen nem való ide.
A Payback bemutatkozó trailere alapján elmondható, hogy annak ellenére, hogy már nem a Raven heggeszti, igen ütős látványvilággal, és hangulattal érkezik a program. A november 13-án debütáló részt a Chaser, és a Gene Troopers elkövetői, azaz a szlovák Cauldron fejleszti. Nos, az említett két játék az erős középmezőnyben foglalt helyet, még véletlenül sem nevezhetjük őket kiemelkedő alkotásnak. De akkor mégis hogyan lesz a SoF 3-al ez másképp?
Utánajártunk és a válasz roppant egyszerű. Úgy hogy a Raven, az Infinity Ward, és a Treyarch emberanyagban, és technikában is besegítenek a szlovák srácoknak. Persze azért ne várjunk egy Modern Warfare minőséget, de a korábbi SoF részekhez képest nincs szégyenkeznivalója a programnak.
A Paybackban zsoldos haverunkkal egy gazdag megbízó jóvoltából Közel-Kelet "szépséges" tájaira vetődünk, ahonnan fontos kínai személyeket kell kihoznunk, lehetőleg épségben. Azonban az akció kellős közepén a társunk ránk támad, kinyírja az embereinket, aminek következtében rá kell jönnünk, hogy egyedül maradtunk (miután persze kinyírtuk). A játék további részében egyedül vesszük fel a harcot a rosszfiúkkal. Megfordulunk többek között Moszkvában, Burmában, és mindenhol kiírtjuk a férgeket.
A Payback egy tipikus előbb lőjj aztán kérdezz FPS. A több mint negyven fegyverből álló igazságosztó tárunkat speciális fejlesztésekkel színesíthetjük. Egy-egy misszióra egy elsőleges, egy másodlagos, egy oldalfegyvert, valamint gránátokat vihetünk magunkkal. Az emberek szétesése még brutálisabban lett lemodellezve, mint a Raven GHOUL- rendszerébel. Egy láb például több részre is szétrepülhet. Kilőhetjük csak a térdkalácsot, ledózerólhatjuk a bokát, a vádlit, az ujjakat...
Kicsit brutális? Nos a SoF mindig is erről volt híres. Nem véletlen, hogy Ausztráliában már megjelenés előtt elérték a jogvédők, hogy betiltsák a játékot.
A Cauldron a többjátékos részre is komoly figyelmet fordít. Deathmatch, Team Deathmatch, Elimination, Capture The Flag-ban is élvezkedhetnek azok, akik imádnak virtuálisan vérben fürdeni.
A Payback kilóg a sorból. Agresszivitása, brutalitása miatt a Postal sorozat mellé lehetne helyezni, amely hasonló "kedvességgel" várja felhasználóit.
SoF: Payback