Németh Szabolcs
Far Cry 2: van esélye a Crysis mellett?
A Far Cry hatalmas siker volt pár éve, ám a fejlesztők nem folytatták a sikersztorit, hanem újba vágtak bele. Az árván maradt lehetőséget az Ubisoft Montreal kaparintotta meg, és elvileg jövőre elkészítik nekünk minden idők egyik legjobb FPS-ének folytatását.
Az előd a maga fantasztikus grafikájával és fizikájával nyugodtan mondhatjuk, hogy korszakalkotó volt a kategóriájában. Pillanatok alatt dobták meg a játékot a szaklapok 90% körüli, és feletti értékelésekkel, de ami a legfontosabb, hogy maguk a játékosok is ódákat zengtek róla. Ezért is volt furcsa, hogy a fejlesztők átpasszolták a Ubisoft Montrealnak a jogot, hiszen igazi kasszasikernek ígérkezik a folytatás is. Persze a Crytek Crysis-e mellett nem is lett volna hely a Far Cry 2-nek. Bár a Crysis más alapokon nyugszik, mint a Far Cry 2, de ettől függetlenül komolyan befolyásolhatja az Ubisoft eladásait, mert a megjelenésre különösen érzékeny játékos társadalom vizuálisan szinte biztosan többet kap a Crysistől, mint kap majd a Far Cry 2-től. Na de nézzük miről is szól majd a történet.
Afrikába utazunk, hogy megkeressünk egy igen gonosz figurát. Igen ám, de miközben minden idegszálunkkal arra koncentrálunk, hogy a gazfickót elkapjuk, ledönt a lábunkról a malária. Nem kell hozzá őrületes intelligencia, hogy kitaláljuk, mi történik velünk a kór során. Szerencsére kórházba kerülünk, de olyan szinten legyengül a szervezetünk, hogy arra sincs erőnk, hogy felüljünk. Ekkor jön még csak az igazi feketeleves. A vadászatunk alanya kényelmesen betipeg hozzánk a korterembe, és barátian a pofánkba röhög, majd eltűnik.
Persze szívünk szerint azonnal utána rohannánk, és lepuffantanánk a kapott fegyverrel, de a testünk nem fogadja az agytól érkező koordinációs parancsokat, és csak magatehetetlenül fetrengünk az ágyunkban. Persze ez a vegetálós állapot nem tart örökké, és miután felépülünk, iszonyatosan képzett és taktikus ellenfelekkel nézünk farkasszemet. A fejlesztők szerint nem érheti majd panasz a mesterséges intelligenciát, mert olyan lesz, mintha olvasna a játékos gondolataiban. Szerencsére az egyhangúságra sem panaszkodhatunk majd, mert a program ellenfeleinket több tucat fejformából, ruházatból véletlenszerűen generálja.
Elérkeztünk a Far Cry 2 sarkalatos pontjához, méghozzá ahhoz a kérdéshez, hogy a NOMAD motor fel tudja -e venni a harcot a Crysis brutálisan szép alapjával? Erre válaszolni nagyon nehéz: kétségkívül nagyon szép lesz a Far Cry 2 is a maga pompázatos világával, de talán a Crysis színvonalát nem fogja megütni. Viszont ez azokat, akik a páratlan hangulatáért szeretik a programot nem is fogja nagyon zavarni, mert az utánozhatatlan Far Cry hangulat garantált.
Far Cry 2
Az előd a maga fantasztikus grafikájával és fizikájával nyugodtan mondhatjuk, hogy korszakalkotó volt a kategóriájában. Pillanatok alatt dobták meg a játékot a szaklapok 90% körüli, és feletti értékelésekkel, de ami a legfontosabb, hogy maguk a játékosok is ódákat zengtek róla. Ezért is volt furcsa, hogy a fejlesztők átpasszolták a Ubisoft Montrealnak a jogot, hiszen igazi kasszasikernek ígérkezik a folytatás is. Persze a Crytek Crysis-e mellett nem is lett volna hely a Far Cry 2-nek. Bár a Crysis más alapokon nyugszik, mint a Far Cry 2, de ettől függetlenül komolyan befolyásolhatja az Ubisoft eladásait, mert a megjelenésre különösen érzékeny játékos társadalom vizuálisan szinte biztosan többet kap a Crysistől, mint kap majd a Far Cry 2-től. Na de nézzük miről is szól majd a történet.
Afrikába utazunk, hogy megkeressünk egy igen gonosz figurát. Igen ám, de miközben minden idegszálunkkal arra koncentrálunk, hogy a gazfickót elkapjuk, ledönt a lábunkról a malária. Nem kell hozzá őrületes intelligencia, hogy kitaláljuk, mi történik velünk a kór során. Szerencsére kórházba kerülünk, de olyan szinten legyengül a szervezetünk, hogy arra sincs erőnk, hogy felüljünk. Ekkor jön még csak az igazi feketeleves. A vadászatunk alanya kényelmesen betipeg hozzánk a korterembe, és barátian a pofánkba röhög, majd eltűnik.
Persze szívünk szerint azonnal utána rohannánk, és lepuffantanánk a kapott fegyverrel, de a testünk nem fogadja az agytól érkező koordinációs parancsokat, és csak magatehetetlenül fetrengünk az ágyunkban. Persze ez a vegetálós állapot nem tart örökké, és miután felépülünk, iszonyatosan képzett és taktikus ellenfelekkel nézünk farkasszemet. A fejlesztők szerint nem érheti majd panasz a mesterséges intelligenciát, mert olyan lesz, mintha olvasna a játékos gondolataiban. Szerencsére az egyhangúságra sem panaszkodhatunk majd, mert a program ellenfeleinket több tucat fejformából, ruházatból véletlenszerűen generálja.
Elérkeztünk a Far Cry 2 sarkalatos pontjához, méghozzá ahhoz a kérdéshez, hogy a NOMAD motor fel tudja -e venni a harcot a Crysis brutálisan szép alapjával? Erre válaszolni nagyon nehéz: kétségkívül nagyon szép lesz a Far Cry 2 is a maga pompázatos világával, de talán a Crysis színvonalát nem fogja megütni. Viszont ez azokat, akik a páratlan hangulatáért szeretik a programot nem is fogja nagyon zavarni, mert az utánozhatatlan Far Cry hangulat garantált.
Far Cry 2