Gyurkity Péter
Az EA szerint a legtöbb játék unalmas és nehéz
Érdekes kijelentésre ragadtatta magát John Riccitiello, az EA vezérigazgatója: szerinte a legtöbb játék unalmas és minden fantáziát nélkülöz. Arról nem ejtett szót, hogy mi jelentené a kiutat.
Riccitiello nyilatkozatában napjaink számítógépes és konzolos játékairól fejtette ki meglehetősen lesújtó véleményét, kiemelve, hogy a legtöbb kiadó unalmas és feleslegesen bonyolult, nehéz játékok áradatát zúdítja a vásárlókra. Kijelentésére éppen a soron következő E3 előtt került sor, amely a várakozások szerint megdobhatja az idei eladásokat.
"Halálra untatjuk a játékosokat olyan fejlesztésekkel, amelyek egyre nehezebbek és bonyolultabbak" - jelentette ki az EA vezére, aki 2004-ben elhagyta a céget, hogy részt vegyen egy befektetői csoport megalapításában. Április óta azonban ismét az Electronic Arts berkeiben tevékenykedik, mégpedig vezérigazgatói minőségben, aminek köszönhetően szavai nyilván nagy súllyal esnek latba. Az eszmefuttatás mindenképpen érdekes, hiszen sokan éppen ellenkező módon véleményezik napjaink játékait, legalábbis ami a bonyolultságot és nehézséget illeti.
"Az iparág az esetek nagy részében az ismétlésekben véli megtalálni a választ" - tette hozzá Riccitiello, kiemelve, hogy számos fejlesztés az egy évvel korábban megjelent cím folytatása, ami alig különbözik a korábbitól, ami viszont a két évvel azelőtt megjelent eredetire épül. Mondja mindezt az EA vezére, amely többek között a FIFA-sorozatért is felelős, amelynek eddigi pályafutását legfőképp lassú evolúcióként jellemezhetjük, kezdve a 94-es (még felülnézetes) első változattól az idei fejlesztésig. Arra is volt példa, hogy egy meglehetősen összetett játék lebutítása soha nem látott méretekbe taszította a játékosok számát, elég csak a Star Wars Galaxies újításaira gondolni.
Arról már nem beszélt a vezérigazgató, hogy mi jelentené a kiutat ebből a helyzetből, illetve hogy az EA maga milyen módon igyekszik megtalálni a választ ezen kérdésekre. Az E3 közeledtével azonban a legtöbben arra számítanak, hogy az egyre olcsóbbá váló hardver és számos népszerű kiadvány megdobja majd az eladásokat - a nyilatkozat fényében ez meglepő lenne.
Riccitiello nyilatkozatában napjaink számítógépes és konzolos játékairól fejtette ki meglehetősen lesújtó véleményét, kiemelve, hogy a legtöbb kiadó unalmas és feleslegesen bonyolult, nehéz játékok áradatát zúdítja a vásárlókra. Kijelentésére éppen a soron következő E3 előtt került sor, amely a várakozások szerint megdobhatja az idei eladásokat.
"Halálra untatjuk a játékosokat olyan fejlesztésekkel, amelyek egyre nehezebbek és bonyolultabbak" - jelentette ki az EA vezére, aki 2004-ben elhagyta a céget, hogy részt vegyen egy befektetői csoport megalapításában. Április óta azonban ismét az Electronic Arts berkeiben tevékenykedik, mégpedig vezérigazgatói minőségben, aminek köszönhetően szavai nyilván nagy súllyal esnek latba. Az eszmefuttatás mindenképpen érdekes, hiszen sokan éppen ellenkező módon véleményezik napjaink játékait, legalábbis ami a bonyolultságot és nehézséget illeti.
"Az iparág az esetek nagy részében az ismétlésekben véli megtalálni a választ" - tette hozzá Riccitiello, kiemelve, hogy számos fejlesztés az egy évvel korábban megjelent cím folytatása, ami alig különbözik a korábbitól, ami viszont a két évvel azelőtt megjelent eredetire épül. Mondja mindezt az EA vezére, amely többek között a FIFA-sorozatért is felelős, amelynek eddigi pályafutását legfőképp lassú evolúcióként jellemezhetjük, kezdve a 94-es (még felülnézetes) első változattól az idei fejlesztésig. Arra is volt példa, hogy egy meglehetősen összetett játék lebutítása soha nem látott méretekbe taszította a játékosok számát, elég csak a Star Wars Galaxies újításaira gondolni.
Arról már nem beszélt a vezérigazgató, hogy mi jelentené a kiutat ebből a helyzetből, illetve hogy az EA maga milyen módon igyekszik megtalálni a választ ezen kérdésekre. Az E3 közeledtével azonban a legtöbben arra számítanak, hogy az egyre olcsóbbá váló hardver és számos népszerű kiadvány megdobja majd az eladásokat - a nyilatkozat fényében ez meglepő lenne.