MTI
Egyre több női játékos van
Egy friss ausztráliai kimutatás szerint a számítógépes játékok ottani hívei között a gyengébb nem már 41 százalékban képviselteti magát, 2012-re pedig a hölgyek utolérik, majd lehagyják a férfiakat.
A női játékosok látványa Ausztráliában egyre megszokottabb, és csak pár év kérdése, hogy le is hagyják majd férfitársaikat ezen a téren - ez derült ki az Interactive 2007 című kutatásból. Az Interactive Entertainment Associaton of Australia által finanszírozott és a Bond University's Centre által támogatott vizsgálat szerint a játékos nők aránya 2005-ben 38 százalék volt, mostanra pedig ez az arány 41 százalékra emelkedett. Az is kiderül a kutatásból, hogy valószínűleg 2012-ben lesznek a gamer "lányok, asszonyok" ugyanannyian, mint a férfiak, és utána le is hagyják majd őket.
Bár ez a felmérés Ausztráliában készült, természetesen szó sincs arról, hogy csak a kenguruk országában lenne ilyen a nemek aránya a játékosok között. A WomenGamers.com, egy kifejezetten női játékosokra szakosodott honlap szerint készült egy kimutatás, amelyből az derül ki, hogy az Egyesült Államokban a PC-s nőjátékosok aránya 43 százalék, a konzolosoké 35 százalék. A legmeghökkentőbb azonban, hogy az online játékvilágban a nők már le is hagyták a férfiakat: 53 százalékkal képviseltetik magukat.
Természetesen nem World of Warcraftra vagy más közösségi online szerepjátékokra kell azért gondolni: a hölgyek ebben a játéktípusban a Jeopardyt, vagy a backgammont kedvelik a legjobban. Offline játékok között a Sims, a Civilization, a Populous és a Black and White, valamint más hasonló, stratégiát, logikát és taktikai készséget igénylő programok is meghódították a szívüket.
A játékipar sokáig erősen férfiorientált volt, így a hölgyek igényeit kevés program elégítette ki, de a trend változóban van: erre legjobb példa a Sims sorozat sikere. A közeljövőben számítani lehet arra is, hogy a számok tükrében egyre több játékprogram célozza majd meg a gyengébb nem igényeit.
A női játékosok látványa Ausztráliában egyre megszokottabb, és csak pár év kérdése, hogy le is hagyják majd férfitársaikat ezen a téren - ez derült ki az Interactive 2007 című kutatásból. Az Interactive Entertainment Associaton of Australia által finanszírozott és a Bond University's Centre által támogatott vizsgálat szerint a játékos nők aránya 2005-ben 38 százalék volt, mostanra pedig ez az arány 41 százalékra emelkedett. Az is kiderül a kutatásból, hogy valószínűleg 2012-ben lesznek a gamer "lányok, asszonyok" ugyanannyian, mint a férfiak, és utána le is hagyják majd őket.
Bár ez a felmérés Ausztráliában készült, természetesen szó sincs arról, hogy csak a kenguruk országában lenne ilyen a nemek aránya a játékosok között. A WomenGamers.com, egy kifejezetten női játékosokra szakosodott honlap szerint készült egy kimutatás, amelyből az derül ki, hogy az Egyesült Államokban a PC-s nőjátékosok aránya 43 százalék, a konzolosoké 35 százalék. A legmeghökkentőbb azonban, hogy az online játékvilágban a nők már le is hagyták a férfiakat: 53 százalékkal képviseltetik magukat.
Természetesen nem World of Warcraftra vagy más közösségi online szerepjátékokra kell azért gondolni: a hölgyek ebben a játéktípusban a Jeopardyt, vagy a backgammont kedvelik a legjobban. Offline játékok között a Sims, a Civilization, a Populous és a Black and White, valamint más hasonló, stratégiát, logikát és taktikai készséget igénylő programok is meghódították a szívüket.
A játékipar sokáig erősen férfiorientált volt, így a hölgyek igényeit kevés program elégítette ki, de a trend változóban van: erre legjobb példa a Sims sorozat sikere. A közeljövőben számítani lehet arra is, hogy a számok tükrében egyre több játékprogram célozza majd meg a gyengébb nem igényeit.