Berta Sándor
Gazdasági szervezetek a számítógépes játékok jobb megítéléséért
Az eco Szövetség és a G.A.M.E nevű játékfejlesztőket tömörítő szervezet egyaránt azt akarják elérni, hogy a társadalom számára bemutassák az online, a konzol- és a PC-játékok értékeit, ezáltal emeljék fényüket.
A két szervezet célkitűzése az, hogy helyreállítsák a számítógépes játékok elmúlt hónapokban megtépázott hírnevét. Sajnos az erőszakos játékok miatt általában is romlott a szórakoztató szoftverek megítélése, ami pedig komoly hiba. A közvélemény egy része a játékfejlesztőket teszi felelőssé a valódi életben bekövetkezett vagy bekövetkező tragédiákért, mint például az emsdetteni ámokfutásért. Ráadásul a politikusok szintén nem állnak a helyzet magaslatán és megpróbálják kihasználni a helyzetet, például túlzottan szigorú büntetéseket tartalmazó új jogszabályok elfogadtatásával.
"Az internet ma már több millió játékost köt össze különböző platformokon és napjainkban a játékkultúra hordozómédiuma lett. Az együttműködésünk éppen ezért világos jelzés a jövőt illetően. Szeretnénk erősíteni a játékfejlesztők helyzetét Németországban" - jelentette ki Thomas Friedmann, a G.A.M.E alelnöke.
A két szervezet képviselői szerint a játékipar az informatikai ágazat egyik fő motorja, Németországban számos kitűnő csapat dolgozik, akiknek a kezei közül igényes alkotások kerültek és kerülnek ki. A mostani helyzetben azonban a játékfejlesztőket bűnbaknak kiáltják ki, nem is csoda, hogy például a Crytek bejelentette, ha a mostani légkör nem változik, a csapat elköltözik Németországból.
Thomas Dlugaiczyk, a berlini Games Academy vezetője szerint sajnos nem a Crytek vezetői az egyetlenek, akiknek ilyesmi megfordult a fejükben. "Szeretnénk a helyzetet átláthatóbbá és biztonságosabbá tenni mind a játékfejlesztők, mind a játékosok számára" - nyilatkozta Harald A. Summa, az eco Szövetség képviselője.
A két szervezet célkitűzése az, hogy helyreállítsák a számítógépes játékok elmúlt hónapokban megtépázott hírnevét. Sajnos az erőszakos játékok miatt általában is romlott a szórakoztató szoftverek megítélése, ami pedig komoly hiba. A közvélemény egy része a játékfejlesztőket teszi felelőssé a valódi életben bekövetkezett vagy bekövetkező tragédiákért, mint például az emsdetteni ámokfutásért. Ráadásul a politikusok szintén nem állnak a helyzet magaslatán és megpróbálják kihasználni a helyzetet, például túlzottan szigorú büntetéseket tartalmazó új jogszabályok elfogadtatásával.
"Az internet ma már több millió játékost köt össze különböző platformokon és napjainkban a játékkultúra hordozómédiuma lett. Az együttműködésünk éppen ezért világos jelzés a jövőt illetően. Szeretnénk erősíteni a játékfejlesztők helyzetét Németországban" - jelentette ki Thomas Friedmann, a G.A.M.E alelnöke.
A két szervezet képviselői szerint a játékipar az informatikai ágazat egyik fő motorja, Németországban számos kitűnő csapat dolgozik, akiknek a kezei közül igényes alkotások kerültek és kerülnek ki. A mostani helyzetben azonban a játékfejlesztőket bűnbaknak kiáltják ki, nem is csoda, hogy például a Crytek bejelentette, ha a mostani légkör nem változik, a csapat elköltözik Németországból.
Thomas Dlugaiczyk, a berlini Games Academy vezetője szerint sajnos nem a Crytek vezetői az egyetlenek, akiknek ilyesmi megfordult a fejükben. "Szeretnénk a helyzetet átláthatóbbá és biztonságosabbá tenni mind a játékfejlesztők, mind a játékosok számára" - nyilatkozta Harald A. Summa, az eco Szövetség képviselője.